Quote:
Poh, dat je daar nog energie voor hebt. Ik vond BD echt heel leuk, maar had na het uitspelen nul energie voor deel twee.

Een point ‘n click adventure voor de Genesis, uniek voor de console, en die wonderwel geweldig uitpakt. De controls met de pad werken, ondanks het uitgebreide/ouderwetse pallet aan commando’s, uitstekend. Hoogtepunt zijn de fraaie, soepele animaties van Scooby & Shaggy, het kleurenpalet wat uit de console wordt getoverd en de feel van de tv-serie die wordt overgebracht.
De puzzels zitten ook goed in elkaar. De tweede case (pretpark) speelde door een paar minder logische varianten minder makkelijk weg. De herhalende muziek en het grotendeels ontbreken van sound effects zijn de mindere punten van de game. Al met al zeer indrukwekkend, iets wat LucasArts gemaakt zou kunnen hebben.
Mijn eerste indruk was eerder lauw: ik was niet onder de indruk van de game. Je bestuurt met het hendeltje een surfer en het is de bedoeling dat je een zo hoog mogelijke high score behaalt door 360-combos te maken. Het wereldrecord is in de 2 miljoen.
Na twee weken is mijn mening compleet veranderd: deze game is zo verslavend. Ik begrijp waarom Panic het als een van de eerste games op het apparaat heeft geïnstalleerd. Het spel is perfect voor het hendeltje en ondanks de simpele gameplayloop, wil je na een onsuccesvolle landing telkens opnieuw proberen. Mijn huidige highscore is 150 duizend.
Quote:
Whitewater Wipeout (PlayDate)
Mijn eerste indruk was eerder lauw: ik was niet onder de indruk van de game. Je bestuurt met het hendeltje een surfer en het is de bedoeling dat je een zo hoog mogelijke high score behaalt door 360-combos te maken. Het wereldrecord is in de 2 miljoen.
Na twee weken is mijn mening compleet veranderd: deze game is zo verslavend. Ik begrijp waarom Panic het als een van de eerste games op het apparaat heeft geïnstalleerd. Het spel is perfect voor het hendeltje en ondanks de simpele gameplayloop, wil je na een onsuccesvolle landing telkens opnieuw proberen. Mijn huidige highscore is 150 duizend.
Gepost door: Dracquiteur op 18-10-2024 18:40
Mijn eerste indruk was eerder lauw: ik was niet onder de indruk van de game. Je bestuurt met het hendeltje een surfer en het is de bedoeling dat je een zo hoog mogelijke high score behaalt door 360-combos te maken. Het wereldrecord is in de 2 miljoen.
Na twee weken is mijn mening compleet veranderd: deze game is zo verslavend. Ik begrijp waarom Panic het als een van de eerste games op het apparaat heeft geïnstalleerd. Het spel is perfect voor het hendeltje en ondanks de simpele gameplayloop, wil je na een onsuccesvolle landing telkens opnieuw proberen. Mijn huidige highscore is 150 duizend.
Gepost door: Dracquiteur op 18-10-2024 18:40
Wat leuk om te lezen dat er ook met de PlayDate gespeeld wordt

Ik ken ‘m van de MJR video, slim bedachte handheld. Heb je ‘m moeten importeren? Zag in een recente video dat ze een stand hadden op één van de vele US conventions, dus ik neem aan dat ze nog steeds in de markt zitten.
OT: Fran Bow (PC) 🎃
Heerlijke eigenzinnige point ‘n click adventure. Niet alleen de art style is top, ook de creepy audio en effecten zijn enorm moody en doeltreffend. Zeer genoten van deze topper, ik snap nu eindelijk waarom sommige mensen helemaal gek zijn van deze game.
Quote:
Ik heb het geïmporteerd uit Nederland Wat leuk om te lezen dat er ook met de PlayDate gespeeld wordt 
Ik ken ‘m van de MJR video, slim bedachte handheld. Heb je ‘m moeten importeren? Zag in een recente video dat ze een stand hadden op één van de vele US conventions, dus ik neem aan dat ze nog steeds in de markt zitten.
Gepost door: Frankie op 19-10-2024 16:34

Ik ken ‘m van de MJR video, slim bedachte handheld. Heb je ‘m moeten importeren? Zag in een recente video dat ze een stand hadden op één van de vele US conventions, dus ik neem aan dat ze nog steeds in de markt zitten.
Gepost door: Frankie op 19-10-2024 16:34

OT: Quandino (PlayDate)
Dit is een van de beschikbare Tetrisclones op de PlayDate. Strikt genomen kan ik het spel niet echt uitspelen, maar ik heb elke modus geprobeerd en deze clone is een aanrader als je vanilla Tetris op je PlayDate wil spelen.
People say nothing is impossible, but I do nothing every day 🐻
Leuke, spooky first-person point ‘n adventure met een originele (grafische) stijl. Navigeren is soms omslachtig en oorzaak & gevolg had regelmatig intuïtiever gekund. Desondanks een onderhoudend nummertje voor de donkere dagen.
Blijft voor mij een ontspannen ervaring met een pracht verhaal. Wederom van genoten.
Zaten de nodige hersenkrakers tussen. Het verhaaltje is nu uitgespeeld. En vervolgens komt er een extra onderdeel Bonus Pullblox bij 😅. Dus kennelijk nog een paar puzzels te gaan maar beschouw ‘m voor uitgespeeld want ik heb de credits gezien.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Vlak na Coma uitgespeeld. Het is de tweede titel in de serie maar je kunt ze prima los van elkaar spelen. De graphics en de gameplay zijn gestroomlijnder ten opzichte van Coma. Mede omdat items automatisch geselecteerd worden wanneer je ze kan gebruiken, het oproepen van de inventory is dus nooit nodig.
De moeilijkheid en frustratie zit ‘m meer in de kleine items/interacties die je snel over het hoofd kunt zien. Wat dat betreft had de flow van de game veel prettiger kunnen zijn door de stugge hidden object natuur wat te verminderen. De zo nu en dan creepy effecten zijn goed bedacht en frissen de speelervaring zeker op.
Ik vind het verhaal erg nice. Ik hou wel van die mysterieuze shit en de opbouw van het verhaal.
Het enige wat ik een beetje vervelend vond, was hoe rond het einde de hoeveelheid monsters toenam maar op zo'n manier dat het soms eerder irritant werd dan interessant.
Ik heb de base game bij Alan Wake 2 gekregen. Dus ik ga de DLC proberen en misschien daarna zelfs door met 2.
( ͡° ͜ʖ ͡°) ಠ_ಠ


Jammer dat de "uitdaging" van de DLC hem vooral zat in het blijven spammen van vijanden. Waar de base game nog een goede mix gaf van spanning en ademruimte. Voelde de DLC aan als of je eindeloos werd blootgesteld aan vijanden, zo erg dat ik het bijna vermoeiend en frustrerend begon te vinden. Dat vind ik dan wel weer jammer want de DLC is een vervolg op het verhaal en voegt zeker wel wat toe imo
( ͡° ͜ʖ ͡°) ಠ_ಠ
Een korte game, maar wij hebben op easy gespeeld denk ik en niet alles 100% gehaald. Kind vond/vindt het spel fantastisch trouwens.
Wist niet wat ik er van kon verwachten maar had er goede verhalen over gehoord. Verhaal echt heel tof en gameplay niet bijzonder maar heb me er prima mee vermaakt.
Heb ‘m eindelijk goed kunnen uitspelen een keer. Als kind had ik soms nog wat moeite met de missies 😂
Het blijft een klassieker, wauw wat heb ik genoten.
Best adventure game: Kya Dark Lineage | Best hack and slash game: Sengoku Basara | Best shooter game: The Last of Us
De langste uit de serie en een deel met een soort identiteitscrisis, maar wel vermakelijk voor wat het is. De vier verschillende campaigns waren afwisselender dan gedacht. De game schaamt zicht niet om over the top te zijn en neemt zichzelf niet al te serieus.

Gaandeweg kon me het blocks spel gestolen worden en vond ik het verhaal interesanter, kreeg ook het idee dat het als een "short film" mischien beter tot zijn recht zou komen dan als een spel.
Ik vond het prima maar kan goed begrijpen dat het niet voor iedereen is. Gelukkig niet te lang, anderhalf tot twee uur is een ideale tijd voor het spel.
Vraag me af of het de €30+ euro waard is waar het nu voor gaat in de winkels, de beperkte replayability en de zeer korte tijd dat je het spel speelt zou ik eerder denken aan €12 nieuw fysiek, en een paar euro voor digitaal.