Heeft iemand hier ervaring mee?
*EDIT* PostNL zegt ook vandaag, dus ik blijf wel geduldig afwachten.
Er zal er dus spoedig weer één beschikbaar zijn op bol.com
Ik heb het idee dat ze enkele consoles retour hebben ontvangen (mogelijk met defecte onderdelen) en opnieuw aanbieden. Vandaar dat ik de order heb gecancelled. Ik wacht wel op nieuwe voorraad.. en op Mario Kart
En dat we allemaal retourneren weten we hier bij BG maar al te goed onder onze C.E. liefhebbers. Weet je hoe vaak ik mijn C.E.'s in bizarre gedeukte staten hebt ontvangen? Verzendlabels op zwaar gelimiteerde edities C.E.'s plakken? Zonder omdozing versturen? Ik word binnen twee dagen terug gebeld door de hoofdkantoor hierover.. Ik ben er op z'n zachts gezegd echt niet tevreden over de manier van aanpak. Ze zouden die achterlijke idioten eens moeten aanpakken die in de magazijn ONZE C.E'S vernielen.
Word vervolgd..
-
Quote:
Dat gebeurde bij mij vorig jaar ook. Ik wou iets bestellen en m'n bestelling werd 1 minuut later gewoon geannuleerd. Had opnieuw een bestelling gedaan, maar dan met een ander betaalmethode. En dat werd niet geannuleerd. Had contact opgenomen en de reden waarom m'n bestelling opeens werd geannuleerd was omdat m'n account geblokkeerd was. Ik kreeg te horen dat ik teveel had geretourneerd. Vond het zelf heel apart omdat Bol.com vaak promoot met gratis retourneren zonder problemen. Ook staat het nergens beschreven dat er een limiet zit aan het retourneren en hoeveel keren in een jaar je mag retourneren. Ik moet toegeven. Ik had ook veel CE's/games gepre-orderd en dan na ontvangst weer terug gestuurd. Maar dat neemt niet weg dat dit nergens duidelijk beschreven staat.Way to go Bol.com. Ze hebben mijn account geblokkeerd. Ik met hun contact opzoeken. Vervolgens wist de dame ook niet waarom, gaf ze me aan dat ze hierover terug op zou komen via mail. Nou na een paar min later.. reden van blokkering? Te vaak geretourneerd.
En dat we allemaal retourneren weten we hier bij BG maar al te goed onder onze C.E. liefhebbers. Weet je hoe vaak ik mijn C.E.'s in bizarre gedeukte staten hebt ontvangen? Verzendlabels op zwaar gelimiteerde edities C.E.'s plakken? Zonder omdozing versturen? Ik word binnen twee dagen terug gebeld door de hoofdkantoor hierover.. Ik ben er op z'n zachts gezegd echt niet tevreden over de manier van aanpak. Ze zouden die achterlijke idioten eens moeten aanpakken die in de magazijn ONZE C.E'S vernielen.
Word vervolgd..
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 04-04-2017 20:47
En dat we allemaal retourneren weten we hier bij BG maar al te goed onder onze C.E. liefhebbers. Weet je hoe vaak ik mijn C.E.'s in bizarre gedeukte staten hebt ontvangen? Verzendlabels op zwaar gelimiteerde edities C.E.'s plakken? Zonder omdozing versturen? Ik word binnen twee dagen terug gebeld door de hoofdkantoor hierover.. Ik ben er op z'n zachts gezegd echt niet tevreden over de manier van aanpak. Ze zouden die achterlijke idioten eens moeten aanpakken die in de magazijn ONZE C.E'S vernielen.
Word vervolgd..
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 04-04-2017 20:47
Ik weet niet of je ook een reden erbij gaf op elke retourbestelling. Ik kreeg een reactie via mail dat de blokkade ook vooral kwam omdat ik teveel bestelling had geretourneerd terwijl ik geen reden erbij gaf. Als je op elke retourbestelling een reden gaf zoals beschadigd artikel, dan zou ik dit ook gelijk aangeven/doorgeven wanneer ze met jou contact zullen opnemen. Want beschadigde spullen = onacceptabel. Dan moeten ze niet zomaar jouw account blokkeren en gewoon het inpakproces in de distributiecentrums gewoon oplossen/verbeteren.
Hopelijk lossen ze het prima/zonder problemen op. Ik denk dat ze jouw account weer beschikbaar maken en je zullen waarschuwen om niet meer/zo weinig mogelijk bestelling te retourneren. Bij bol.com heb je niet echt de vrijheid van retourneren. Daarom kan je ze beter als tweede of derde optie zetten.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
[..]
Dat gebeurde bij mij vorig jaar ook. Ik wou iets bestellen en m'n bestelling werd 1 minuut later gewoon geannuleerd. Had opnieuw een bestelling gedaan, maar dan met een ander betaalmethode. En dat werd niet geannuleerd. Had contact opgenomen en de reden waarom m'n bestelling opeens werd geannuleerd was omdat m'n account geblokkeerd was. Ik kreeg te horen dat ik teveel had geretourneerd. Vond het zelf heel apart omdat Bol.com vaak promoot met gratis retourneren zonder problemen. Ook staat het nergens beschreven dat er een limiet zit aan het retourneren en hoeveel keren in een jaar je mag retourneren. Ik moet toegeven. Ik had ook veel CE's/games gepre-orderd en dan na ontvangst weer terug gestuurd. Maar dat neemt niet weg dat dit nergens duidelijk beschreven staat.
Ik weet niet of je ook een reden erbij gaf op elke retourbestelling. Ik kreeg een reactie via mail dat de blokkade ook vooral kwam omdat ik teveel bestelling had geretourneerd terwijl ik geen reden erbij gaf. Als je op elke retourbestelling een reden gaf zoals beschadigd artikel, dan zou ik dit ook gelijk aangeven/doorgeven wanneer ze met jou contact zullen opnemen. Want beschadigde spullen = onacceptabel. Dan moeten ze niet zomaar jouw account blokkeren en gewoon het inpakproces in de distributiecentrums gewoon oplossen/verbeteren.
Hopelijk lossen ze het prima/zonder problemen op. Ik denk dat ze jouw account weer beschikbaar maken en je zullen waarschuwen om niet meer/zo weinig mogelijk bestelling te retourneren. Bij bol.com heb je niet echt de vrijheid van retourneren. Daarom kan je ze beter als tweede of derde optie zetten.
Gepost door: Xor op 04-04-2017 21:02
Dat gebeurde bij mij vorig jaar ook. Ik wou iets bestellen en m'n bestelling werd 1 minuut later gewoon geannuleerd. Had opnieuw een bestelling gedaan, maar dan met een ander betaalmethode. En dat werd niet geannuleerd. Had contact opgenomen en de reden waarom m'n bestelling opeens werd geannuleerd was omdat m'n account geblokkeerd was. Ik kreeg te horen dat ik teveel had geretourneerd. Vond het zelf heel apart omdat Bol.com vaak promoot met gratis retourneren zonder problemen. Ook staat het nergens beschreven dat er een limiet zit aan het retourneren en hoeveel keren in een jaar je mag retourneren. Ik moet toegeven. Ik had ook veel CE's/games gepre-orderd en dan na ontvangst weer terug gestuurd. Maar dat neemt niet weg dat dit nergens duidelijk beschreven staat.
Ik weet niet of je ook een reden erbij gaf op elke retourbestelling. Ik kreeg een reactie via mail dat de blokkade ook vooral kwam omdat ik teveel bestelling had geretourneerd terwijl ik geen reden erbij gaf. Als je op elke retourbestelling een reden gaf zoals beschadigd artikel, dan zou ik dit ook gelijk aangeven/doorgeven wanneer ze met jou contact zullen opnemen. Want beschadigde spullen = onacceptabel. Dan moeten ze niet zomaar jouw account blokkeren en gewoon het inpakproces in de distributiecentrums gewoon oplossen/verbeteren.
Hopelijk lossen ze het prima/zonder problemen op. Ik denk dat ze jouw account weer beschikbaar maken en je zullen waarschuwen om niet meer/zo weinig mogelijk bestelling te retourneren. Bij bol.com heb je niet echt de vrijheid van retourneren. Daarom kan je ze beter als tweede of derde optie zetten.
Gepost door: Xor op 04-04-2017 21:02
Misschien een domme vraag, maar wat zijn C.E.'s? EDIT; Collectors edition natuurlijk. schoot me ineens binnen XD
Quote:
[..]
Dat gebeurde bij mij vorig jaar ook. Ik wou iets bestellen en m'n bestelling werd 1 minuut later gewoon geannuleerd. Had opnieuw een bestelling gedaan, maar dan met een ander betaalmethode. En dat werd niet geannuleerd. Had contact opgenomen en de reden waarom m'n bestelling opeens werd geannuleerd was omdat m'n account geblokkeerd was. Ik kreeg te horen dat ik teveel had geretourneerd. Vond het zelf ook heel apart omdat Bol.com vaak promoot met gratis retourneren zonder problemen. Ook staat het nergens beschreven dat er een limiet zit aan het retourneren en hoeveel keren in een jaar je mag retourneren. Ik moet toegeven. Ik had ook veel CE's/Games gepre-orderd en dan na ontvangst weer terug gestuurd. Maar dat neemt niet weg dat dit nergens duidelijk beschreven staat.
Ik weet niet of je ook een reden erbij gaf op elke retourbestelling. Ik kreeg een reactie via mail dat de blokkade ook vooral kwam omdat ik teveel bestelling had geretourneerd terwijl ik geen reden erbij gaf. Als je op elke retourbestelling een reden gaf zoals beschadigd artikel, dan zou ik dit ook gelijk aangeven/doorgeven wanneer ze met jou contact zullen opnemen. Want beschadigde spullen = onacceptabel. Dan moeten ze niet zomaar jouw account blokkeren en gewoon het inpakproces oplossen/verbeteren.
Hopelijk lossen ze het prima/zonder problemen op. Ik denk dat ze jouw account weer beschikbaar maken en je zullen waarschuwen om niet meer/zo weinig mogelijk bestelling te retourneren. Bij bol.com heb je niet echt de vrijheid van retourneren. Daarom kan je ze beter als tweede of derde optie zetten.
Gepost door: Xor op 04-04-2017 21:02
Dat gebeurde bij mij vorig jaar ook. Ik wou iets bestellen en m'n bestelling werd 1 minuut later gewoon geannuleerd. Had opnieuw een bestelling gedaan, maar dan met een ander betaalmethode. En dat werd niet geannuleerd. Had contact opgenomen en de reden waarom m'n bestelling opeens werd geannuleerd was omdat m'n account geblokkeerd was. Ik kreeg te horen dat ik teveel had geretourneerd. Vond het zelf ook heel apart omdat Bol.com vaak promoot met gratis retourneren zonder problemen. Ook staat het nergens beschreven dat er een limiet zit aan het retourneren en hoeveel keren in een jaar je mag retourneren. Ik moet toegeven. Ik had ook veel CE's/Games gepre-orderd en dan na ontvangst weer terug gestuurd. Maar dat neemt niet weg dat dit nergens duidelijk beschreven staat.
Ik weet niet of je ook een reden erbij gaf op elke retourbestelling. Ik kreeg een reactie via mail dat de blokkade ook vooral kwam omdat ik teveel bestelling had geretourneerd terwijl ik geen reden erbij gaf. Als je op elke retourbestelling een reden gaf zoals beschadigd artikel, dan zou ik dit ook gelijk aangeven/doorgeven wanneer ze met jou contact zullen opnemen. Want beschadigde spullen = onacceptabel. Dan moeten ze niet zomaar jouw account blokkeren en gewoon het inpakproces oplossen/verbeteren.
Hopelijk lossen ze het prima/zonder problemen op. Ik denk dat ze jouw account weer beschikbaar maken en je zullen waarschuwen om niet meer/zo weinig mogelijk bestelling te retourneren. Bij bol.com heb je niet echt de vrijheid van retourneren. Daarom kan je ze beter als tweede of derde optie zetten.
Gepost door: Xor op 04-04-2017 21:02
Ik heb dus EXACT hetzelfde meegemaakt als jij Xor. Want dit is dus nu officieel de tweede keer dat ze mijn account blokkeren Alles wat je net vermeld hebt, hebben ze mij dus ook verteld. Ik gaf ook aan dat zij letterlijk zelf promoten met gratis retourneren etc, en dat het nergens vermeld staat dat er een limiet is? (Ik vind het echt dikke BS dat de klant door een onzichtbare regel de dupe hiervan word!?) Voordat ze mijn account de allereerste keer geblokkeerd hadden, deed ik inderdaad ook bijna nooit een reden van opgave van annulering erbij. Toen ik erop aangesproken werd, deed ik dat tot op heden wel gewoon netjes erbij. De persoon die ik van de hoofdkantoor toen in de tijd sprak, die begreep het ook gewoon volkomen. Ik had hem naar de BG-Bol.com topic verwezen. Dat er ook super veel andere klanten de dupe hiervan zijn. Hij zou dit dus doorgeven/bespreken met de mensen in de hoofdkantoor of ze het inpak proces kunnen verbeteren. Hij vroeg me ook, als ik iets in de toekomst zou retourneren, dat ik hem erover zou moeten mailen. Dat deed ik ook voor een bepaalde tijd, totdat ik steeds iemand anders (as usual) kreeg die mijn mail beantwoordde. Dan moest ik alles vanaf het begin tot eind weer uitleggen, dus op een gegeven moment was ik daar gewoon mee gestopt. De standaard klantenservice (telefoon en chat support) is pretty much useless. Je kan alle klachten neerleggen bij standaard klantenservice, maar daar word toch helemaal niks mee gedaan. Ze wachten altijd totdat het uit de hand loopt, en dan komt de hoofdkantoor zich automatisch ermee bemoeien en noem het maar allemaal op. Ik ben er eerlijk gezegd ook wel gewoon klaar mee. Ze behandelen mij alsof ik een soort van internet crimineel ben.. Ik moet alles altijd van top tot teen uitleggen. Zo vermoeiend dit Maar goed. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Houd jullie hiervan op de hoogte!
Quote:
[..]
Misschien een domme vraag, maar wat zijn C.E.'s? EDIT; Collectors edition natuurlijk. schoot me ineens binnen XD
Gepost door: RRica op 04-04-2017 21:21
Misschien een domme vraag, maar wat zijn C.E.'s? EDIT; Collectors edition natuurlijk. schoot me ineens binnen XD
Gepost door: RRica op 04-04-2017 21:21
Klopt ja. Haha..
-
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
Zelf retourneer is zeer zelden wat bij Bol; wel heel af en toe annuleer ik een bestelling, maar dus al (ruim) voordat die verzonden is.
Wel heb ik het idee dat sommige gebruikers wel erg makkelijk omspringen met heel veel bestellingen plaatsen van met name pre-orders bij allerlei winkels en dan achteraf bepalen van welke winkel ze de zending houden. Formeel gezien kan dat (er zijn geen 'officieele regels' hiervoor) maar die manier van werken vind ik niet echt normaal. Als iedereen dat overal mee zou doen gaan de prijzen vanzelf ook wel omhoog want verzenden en retourneren moet natuurlijk toch op een of andere manier betaald worden, door de klanten uiteindelijk, want de winkels zijn geen non-profit organisaties.
Met CE's bestellen bij Bol heb ik blijkbaar ook altijd wel geluk gehad, eigenlijk nooit echte beschadigde artikelen toegestuurd gekregen.
Maar goed, het overgrote deel van mijn bestellingen bij Bol (en andere shops) hou ik gewoon.
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
Wel een rare policy van bol.
COD Black Ops 3 CE - label op CE geplakt
Deus Ex MD CE - doos vol deuken, verzonden in een veel te grote doos met minimaal opvulmateriaal
Dishonored 2 CE - redelijk passende doos maar sleeve gescheurd (bij het inpakken gebeurd)
Titanfall 2 CE (dure versie) - label op doos geplakt, zonder omdoos verstuurd, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Titanfall2 CE (iets minder dure versie) - gedeukt door te grote doos, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Mafia 3 CE - gevouwen en gedeukt door veel te grote doos
Nintendo Switch Pro Controller - verpakking gedeukt door te grote doos
Xbox One S Gears of War LE - gedeukt door te zwakke en net te grote omdoos
Final Fantasy XV strategy guide - 2x gedeukt ontvangen
Hori Pokken Controller - Doos zat compleet onder het vuil.
Zelda Twilight Princess Amiibo Bundle - Achterkant verpakking beschadigd (alsof er een sticker af was getrokken)
Dat ze mij nog niet geblokkeerd hebben...
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Quote:
...dat jij er nog steeds bestelt.
Even uit het hoofd wat ik beschadigd heb ontvangen van Bol:
COD Black Ops 3 CE - label op CE geplakt
Deus Ex MD CE - doos vol deuken, verzonden in een veel te grote doos met minimaal opvulmateriaal
Dishonored 2 CE - redelijk passende doos maar sleeve gescheurd (bij het inpakken gebeurd)
Titanfall 2 CE (dure versie) - label op doos geplakt, zonder omdoos verstuurd, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Titanfall2 CE (iets minder dure versie) - gedeukt door te grote doos, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Mafia 3 CE - gevouwen en gedeukt door veel te grote doos
Nintendo Switch Pro Controller - verpakking gedeukt door te grote doos
Xbox One S Gears of War LE - gedeukt door te zwakke en net te grote omdoos
Final Fantasy XV strategy guide - 2x gedeukt ontvangen
Hori Pokken Controller - Doos zat compleet onder het vuil.
Zelda Twilight Princess Amiibo Bundle - Achterkant verpakking beschadigd (alsof er een sticker af was getrokken)
Dat ze mij nog niet geblokkeerd hebben...
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 00:01
COD Black Ops 3 CE - label op CE geplakt
Deus Ex MD CE - doos vol deuken, verzonden in een veel te grote doos met minimaal opvulmateriaal
Dishonored 2 CE - redelijk passende doos maar sleeve gescheurd (bij het inpakken gebeurd)
Titanfall 2 CE (dure versie) - label op doos geplakt, zonder omdoos verstuurd, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Titanfall2 CE (iets minder dure versie) - gedeukt door te grote doos, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Mafia 3 CE - gevouwen en gedeukt door veel te grote doos
Nintendo Switch Pro Controller - verpakking gedeukt door te grote doos
Xbox One S Gears of War LE - gedeukt door te zwakke en net te grote omdoos
Final Fantasy XV strategy guide - 2x gedeukt ontvangen
Hori Pokken Controller - Doos zat compleet onder het vuil.
Zelda Twilight Princess Amiibo Bundle - Achterkant verpakking beschadigd (alsof er een sticker af was getrokken)
Dat ze mij nog niet geblokkeerd hebben...
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 00:01
Quote:
Even uit het hoofd wat ik beschadigd heb ontvangen van Bol:
COD Black Ops 3 CE - label op CE geplakt
Deus Ex MD CE - doos vol deuken, verzonden in een veel te grote doos met minimaal opvulmateriaal
Dishonored 2 CE - redelijk passende doos maar sleeve gescheurd (bij het inpakken gebeurd)
Titanfall 2 CE (dure versie) - label op doos geplakt, zonder omdoos verstuurd, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Titanfall2 CE (iets minder dure versie) - gedeukt door te grote doos, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Mafia 3 CE - gevouwen en gedeukt door veel te grote doos
Nintendo Switch Pro Controller - verpakking gedeukt door te grote doos
Xbox One S Gears of War LE - gedeukt door te zwakke en net te grote omdoos
Final Fantasy XV strategy guide - 2x gedeukt ontvangen
Hori Pokken Controller - Doos zat compleet onder het vuil.
Zelda Twilight Princess Amiibo Bundle - Achterkant verpakking beschadigd (alsof er een sticker af was getrokken)
Dat ze mij nog niet geblokkeerd hebben...
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 00:01
COD Black Ops 3 CE - label op CE geplakt
Deus Ex MD CE - doos vol deuken, verzonden in een veel te grote doos met minimaal opvulmateriaal
Dishonored 2 CE - redelijk passende doos maar sleeve gescheurd (bij het inpakken gebeurd)
Titanfall 2 CE (dure versie) - label op doos geplakt, zonder omdoos verstuurd, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Titanfall2 CE (iets minder dure versie) - gedeukt door te grote doos, CE door bol geopend om game erbij te proppen
Mafia 3 CE - gevouwen en gedeukt door veel te grote doos
Nintendo Switch Pro Controller - verpakking gedeukt door te grote doos
Xbox One S Gears of War LE - gedeukt door te zwakke en net te grote omdoos
Final Fantasy XV strategy guide - 2x gedeukt ontvangen
Hori Pokken Controller - Doos zat compleet onder het vuil.
Zelda Twilight Princess Amiibo Bundle - Achterkant verpakking beschadigd (alsof er een sticker af was getrokken)
Dat ze mij nog niet geblokkeerd hebben...
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 00:01
Dit vind ik wel zorgelijk. Voornamelijk voor een postorderbedrijf met aanzien. Maar als ik dit lees is het eerder afzien. Mij benieuwen hoe mijn pro controller zal arriveren. Heb ik dan mazzel gehad met een voorzichtige bezorger? Want mijn switch doos was prima in orde ondanks te absentie van opvulling in de doos.
Ik bestel meestal geen CE, maar wel af en toe een Amiibo en vorige jaar de LE van Fire Emblem Fates. Tot nu toe is het allemaal goed gegaan.
Ik had een aantal keer een manga besteld bij Bol en die kwamen beschadigd binnen. Ze hebben netjes nieuwe gestuurd, maar daar bestel ik mijn manga niet meer.
Switch was ook goed binnen gekomen, paste perfect in de doos. Er was geen opvulling nodig.
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Xbox Live: Tsky89
docking station kon ik niet meer terug sturen, omdat ik het getest heb. Ik snap dit niet het is geen headset of zo.
Ook oppassen met hun retour retourbeleid, er zijn enkele dingen veranderd. Deze Quote:
Retour- en annuleerbeleid
Dit product kan alleen ongeopend geretourneerd worden
Dit product kan alleen ongeopend geretourneerd worden
Door dat volume kan Bol natuurlijk die derde partij volledig uitknijpen en enorme kortingen bedingen op de prijs. Gevolg: derde partij moet enorm efficiënt zijn om nog een marge te behouden. Resultaat: standaard verzenddozen (want goedkoop) en voor afwijkende of zware verpakkingen een custom doos (het karton wat er als het ware omheen zit geplakt en vaak vrij goed past; vind dit zelf wel vaak zwakke kwaliteit).
Voor het kleinere spul: gaat in de standaarddozen en het opvulmateriaal wordt er vaak niet eens bij gedaan (want kost geld) en als het er al in zit is het vaak veel te weinig. Het mooiste voorbeeld vond ik nog van een member hier die een flesje nagellak met een ander product in een veel te grote doos kreeg zonder opvulmateriaal. Flesje kapot gegaan natuurlijk en twee producten verneukt.
Het probleem is niet de bezorger, maar de sorteercentra. Ik ben tijdens mijn opleiding bij een hub van DHL gaan kijken. En die beunhazen daar smijten gewoon met de dozen. Toen ik hier aan de supervisor wat over vroeg zei hij: "we weten van welke klant deze dozen zijn en daar kan het wel mee". Uhu, yeah right. Ik kan me zo voorstellen dat het op het DC van PostNL (carrier Bol) exact hetzelfde gaat. Okee smijten is misschien wat overdreven, maar iedere doos wordt echt niet met fluwelen handschoen behandeld.
Alles is gewoon op te lossen door voor alles custom dozen te gebruiken en in elke doos opvulling te gebruiken. Doen ze dat niet dan krijgen we de shit die we nu hebben.
Quote:
Ook oppassen met hun retour retourbeleid, er zijn enkele dingen veranderd. Deze docking station kon ik niet meer terug sturen, omdat ik het getest heb. Ik snap dit niet het is geen headset of zo.
[..]
Gepost door: Why So Serious? op 05-04-2017 09:57
[..]
Gepost door: Why So Serious? op 05-04-2017 09:57
Retourneren na testen is enkel mogelijk als het product beschadigd is. Dat lijkt me vrij logisch toch? Als je producten wil testen moet je naar een fysieke winkel gaan.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Quote:
Het probleem ligt hem allereerst bij het feit dat het distributiecentrum niet van henzelf is maar van een derde partij. Dat hoeft uiteraard geen probleem te zijn, maar met dat volume snap ik niet waarom ze het niet in eigen beheer hebben.
Door dat volume kan Bol natuurlijk die derde partij volledig uitknijpen en enorme kortingen bedingen op de prijs. Gevolg: derde partij moet enorm efficiënt zijn om nog een marge te behouden. Resultaat: standaard verzenddozen (want goedkoop) en voor afwijkende of zware verpakkingen een custom doos (het karton wat er als het ware omheen zit geplakt en vaak vrij goed past; vind dit zelf wel vaak zwakke kwaliteit).
Voor het kleinere spul: gaat in de standaarddozen en het opvulmateriaal wordt er vaak niet eens bij gedaan (want kost geld) en als het er al in zit is het vaak veel te weinig. Het mooiste voorbeeld vond ik nog van een member hier die een flesje nagellak met een ander product in een veel te grote doos kreeg zonder opvulmateriaal. Flesje kapot gegaan natuurlijk en twee producten verneukt.
Het probleem is niet de bezorger, maar de sorteercentra. Ik ben tijdens mijn opleiding bij een hub van DHL gaan kijken. En die beunhazen daar smijten gewoon met de dozen. Toen ik hier aan de supervisor wat over vroeg zei hij: "we weten van welke klant deze dozen zijn en daar kan het wel mee". Uhu, yeah right. Ik kan me zo voorstellen dat het op het DC van PostNL (carrier Bol) exact hetzelfde gaat. Okee smijten is misschien wat overdreven, maar iedere doos wordt echt niet met fluwelen handschoen behandeld.
Alles is gewoon op te lossen door voor alles custom dozen te gebruiken en in elke doos opvulling te gebruiken. Doen ze dat niet dan krijgen we de shit die we nu hebben.
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 09:59
Door dat volume kan Bol natuurlijk die derde partij volledig uitknijpen en enorme kortingen bedingen op de prijs. Gevolg: derde partij moet enorm efficiënt zijn om nog een marge te behouden. Resultaat: standaard verzenddozen (want goedkoop) en voor afwijkende of zware verpakkingen een custom doos (het karton wat er als het ware omheen zit geplakt en vaak vrij goed past; vind dit zelf wel vaak zwakke kwaliteit).
Voor het kleinere spul: gaat in de standaarddozen en het opvulmateriaal wordt er vaak niet eens bij gedaan (want kost geld) en als het er al in zit is het vaak veel te weinig. Het mooiste voorbeeld vond ik nog van een member hier die een flesje nagellak met een ander product in een veel te grote doos kreeg zonder opvulmateriaal. Flesje kapot gegaan natuurlijk en twee producten verneukt.
Het probleem is niet de bezorger, maar de sorteercentra. Ik ben tijdens mijn opleiding bij een hub van DHL gaan kijken. En die beunhazen daar smijten gewoon met de dozen. Toen ik hier aan de supervisor wat over vroeg zei hij: "we weten van welke klant deze dozen zijn en daar kan het wel mee". Uhu, yeah right. Ik kan me zo voorstellen dat het op het DC van PostNL (carrier Bol) exact hetzelfde gaat. Okee smijten is misschien wat overdreven, maar iedere doos wordt echt niet met fluwelen handschoen behandeld.
Alles is gewoon op te lossen door voor alles custom dozen te gebruiken en in elke doos opvulling te gebruiken. Doen ze dat niet dan krijgen we de shit die we nu hebben.
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 09:59
Ze gaan inderdaad erg ruig met pakketjes om, ik heb een jaar als koerier gewerkt voor PostNL en het is gewoon een drama. Je moet bij aankomst in het sorteercentrum alles letterlijk z.s.m. in je bus flikkeren. Te grote pakketten moet je maar in het midden van de bus dumpen want die passen niet in de rekken aan de zijkant. Het ergste is nog dat ze in mijn tijd nog werkte met tijden voor bepaalde routes, deed je er langer over dan werd dat niet uitbetaald. Geen idee of dat nog steeds zo is maar dan kun je wel na gaan hoe er met die bussen wordt gereden.
Xbox Live: Tsky89