Quote:
Sla deze dan maar over, het speelt hetzelfde als fates. Voor mij is het al niet interessant omdat je kan grinden, wat alle tactiek uit een tactisch spelletje haalt.
Hoe is de game voor een old-school Fire Emblem fan (lees: awakening/fates hater)?
Gepost door: Snakesonic op 20-05-2017 19:23
Gepost door: Snakesonic op 20-05-2017 19:23
-
Quote:
Er is iemand in Chapter 1 die niet te verslaan in op hard zonder te grinden, maakt niet uit wat je tactiek is. Okee kan vast wel, maar alles doet 1damage, dus dat duurt wel even. Ik vind hem leuk [..]
Sla deze dan maar over, het speelt hetzelfde als fates. Voor mij is het al niet interessant omdat je kan grinden, wat alle tactiek uit een tactisch spelletje haalt.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 10:51
Sla deze dan maar over, het speelt hetzelfde als fates. Voor mij is het al niet interessant omdat je kan grinden, wat alle tactiek uit een tactisch spelletje haalt.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 10:51
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Quote:
Awakening had dat ook op lunatic fyi. Als je geforceerd wilt grinden kan je net zo goed een rpg spelen. [..]
Er is iemand in Chapter 1 die niet te verslaan in op hard zonder te grinden, maakt niet uit wat je tactiek is. Okee kan vast wel, maar alles doet 1damage, dus dat duurt wel even. Ik vind hem leuk
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:00
Er is iemand in Chapter 1 die niet te verslaan in op hard zonder te grinden, maakt niet uit wat je tactiek is. Okee kan vast wel, maar alles doet 1damage, dus dat duurt wel even. Ik vind hem leuk
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:00
Het probleem met grinden krijg je wanneer een unit van je dood gaat, het maakt nu niks uit omdat je toch zo een vervanger hebt geleveled terwijl je bij de oudere spellen de lul was als je geen (goede) nieuwe recruit kon vinden.
Of als je beste units nutteloos zijn in een level, nu exit je het level en train je andere units, vroeger moest je maar een andere tactiek gebruiken of opnieuw beginnen met het spel.
-
Ik reset trouwens altijd als er iemand doodgaat, no one's dying on my watch
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Quote:
Omdat je de oude spellen niet hebt gespeeld.
Ik heb echt niets begrepen van wat je net hebt geschreven.
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:24
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:24
-
Quote:
Nee, je kan gewoon niet schrijven.[..]
Omdat je de oude spellen niet hebt gespeeld.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 11:32
Omdat je de oude spellen niet hebt gespeeld.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 11:32
De GBA spellen heb ik trouwens wel gespeeld mocht je het erg graag willen weten.
Quote:
Filthy casual Ik heb echt niets begrepen van wat je net hebt geschreven.
Ik reset trouwens altijd als er iemand doodgaat, no one's dying on my watch
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:24
Ik reset trouwens altijd als er iemand doodgaat, no one's dying on my watch
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:24
Quote:
In de oude games (op de GBA tenminste) kon je ook al grinden via arena's. Daar was nog een klein beetje risico aan verbonden, maar toch.
Omdat je de oude spellen niet hebt gespeeld.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 11:32
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 11:32
Quote:
Uhu, alleen voor jou dan: door de mogelijkheid van grinden zijn er geen consequenties wanneer er iemand dood gaat (behalve 1 regeltje text op het eind) of wanneer je de verkeerde keuzes hebt gemaakt met betrekking tot je team op langere termijn.[..]
Nee, je kan gewoon niet schrijven.
De GBA spellen heb ik trouwens wel gespeeld mocht je het erg graag willen weten.
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:48
Nee, je kan gewoon niet schrijven.
De GBA spellen heb ik trouwens wel gespeeld mocht je het erg graag willen weten.
Gepost door: Yue op 22-05-2017 11:48
Als er bijvoorbeeld twee units dood zouden gaan in hetzelfde level in FE7, PoR of RD dan waren de levels daarna een stuk moeilijker, hetzelfde wanneer je geen mages of vliegende units zou hebben in een woestijn, dan had je verkeerde keuzes gemaakt voor je team. Het spel zou dan niet onmogelijk zijn, maar je had jezelf wel een achilleshiel bezorgd.
En dat vond ik persoonlijk het leukste aan fire emblem; de gevolgen voor latere levels als je iets verkeerd deed. Nu boeit dat allemaal niet meer en als je een verkeerde keuze maakt ga je gewoon ff een uurtje grinden en klaar.
-
Mocht iemand nog interesse hebben, stuur dan een pm. Als ik een dezer dagen geen pm ontvang, dan stuur ik de LE weer terug.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Friendcode 3DS: 3712-1386-5613 PSN: Jack-O10 Xbox Live : JackOO10
Quote:
Je kan er ook voor kiezen om niet te grinden[..]
Uhu, alleen voor jou dan: door de mogelijkheid van grinden zijn er geen consequenties wanneer er iemand dood gaat (behalve 1 regeltje text op het eind) of wanneer je de verkeerde keuzes hebt gemaakt met betrekking tot je team op langere termijn.
Als er bijvoorbeeld twee units dood zouden gaan in hetzelfde level in FE7, PoR of RD dan waren de levels daarna een stuk moeilijker, hetzelfde wanneer je geen mages of vliegende units zou hebben in een woestijn, dan had je verkeerde keuzes gemaakt voor je team. Het spel zou dan niet onmogelijk zijn, maar je had jezelf wel een achilleshiel bezorgd.
En dat vond ik persoonlijk het leukste aan fire emblem; de gevolgen voor latere levels als je iets verkeerd deed. Nu boeit dat allemaal niet meer en als je een verkeerde keuze maakt ga je gewoon ff een uurtje grinden en klaar.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 14:17
Uhu, alleen voor jou dan: door de mogelijkheid van grinden zijn er geen consequenties wanneer er iemand dood gaat (behalve 1 regeltje text op het eind) of wanneer je de verkeerde keuzes hebt gemaakt met betrekking tot je team op langere termijn.
Als er bijvoorbeeld twee units dood zouden gaan in hetzelfde level in FE7, PoR of RD dan waren de levels daarna een stuk moeilijker, hetzelfde wanneer je geen mages of vliegende units zou hebben in een woestijn, dan had je verkeerde keuzes gemaakt voor je team. Het spel zou dan niet onmogelijk zijn, maar je had jezelf wel een achilleshiel bezorgd.
En dat vond ik persoonlijk het leukste aan fire emblem; de gevolgen voor latere levels als je iets verkeerd deed. Nu boeit dat allemaal niet meer en als je een verkeerde keuze maakt ga je gewoon ff een uurtje grinden en klaar.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 14:17
De dungeons slechts een keer bezoeken voor de quest. Je kan namelijk zelf kiezen hoe je het spel speelt.
Ik doe een playthrough voor max stats nadat ik een keer heb gespeeld zonder te grinden op hard mode.
Een aardige uitdaging in de latere lvl's en de latere eerdere lvl's als je het zo speelt gezien je poppetjes dan niet heel sterk zijn zeer groot verschil in moeilijkheid.
Mocht je overigens echt uitdaging zoeken in de nieuwere fire emblem games dan raad ik awakening lunatic modus aan zonder grinden dat is namelijk bijna onmogelijk. Als je het daar fout doet kom je echt niet verder dat verzeker ik je.
Omelet du fromage! FC 5215-0026-8538 DEBSTER SW 1492-6088-1615
Quote:
[..]
Sla deze dan maar over, het speelt hetzelfde als fates. Voor mij is het al niet interessant omdat je kan grinden, wat alle tactiek uit een tactisch spelletje haalt.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 10:51
Sla deze dan maar over, het speelt hetzelfde als fates. Voor mij is het al niet interessant omdat je kan grinden, wat alle tactiek uit een tactisch spelletje haalt.
Gepost door: Daegran op 22-05-2017 10:51
Aan de kerngameplay uit Fire Emblem Gaiden uit 1992 is weinig veranderd, dus eigenlijk is Echoes enkel net wat minder old-school dan de originele Fire Emblem
En ja, uiteindelijk wijkt het wel af van de formule die we nu met Fire Emblem associëren, maar die stond in 1992 nog verre van vast. Gaiden is juist een van de games die heeft bijgedragen aan die formule.
Monsho no Nazo was deels remake, deels vervolg en polijste vooral het origineel. Seisen no Keifu sloeg het weer over een andere boeg: veel langere levels, en veel lol met legendarische wapens, speciale vaardigheden en genetica. Thracia 776 maakte de gameplay complexer en was bovenal heel erg pittig. De eerste twee Game Boy-games distilleerden vervolgens voorgaande games zoals Monsho no Nazo, terwijl Sacred Stones daar een paar elementen uit Gaiden aan toevoegde. Path of Radiance en Radiant Dawn keken weer meer naar de SNES-games. Shadow Dragon was weer een remake, maar werd slecht ontvangen omdat het zich te veel op de gameplay richtte en bijvoorbeeld niet op recentere elementen zoals supportconvo's. De remake van de tweede helft van Monsho no Nazo is zelfs niet eens vertaald, omdat ze de tragisch slechte verkopen ook zo wel konden voorspellen. Pas met Awakening leek Fire Emblem weer bestaansrecht te hebben, en dat deel leende elementen uit vrijwel alle voorgaande delen.
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)