Quote:
[..]
Daar gaat natuurlijk niemand zijn vingers aan branden.
Gepost door: Groenteboer op 14-02-2019 15:23
Daar gaat natuurlijk niemand zijn vingers aan branden.
Gepost door: Groenteboer op 14-02-2019 15:23
Ze willen juist niet dat je de console wiped zodat ze sneller kunnen testen gaf de medewerker mij aan toen ik mijn ps4 pro inleverde. Ze wipen hem na het testen in mijn geval heeft de medewerker hem meteen getest en factory reset gedaan. Gamemania doet een factory reset op elke console die ze binnenkrijgen (maar blijkbaar ook weer niet slordig).
En HOLY SHIT 12 jaar komop ik wist met 12 jaar donders goed wat ik uit gaf die persoon heeft gewoon diehard misbruikt gemaakt. Vast zown tokkie die voor een paar euro minder een ps4 heeft gehaald in plaats van voor 10 euro meer een nieuwe te halen dit is gewoon oplichting. Sony is weer Sony heb het helaas zelf ook al eens ondervonden op een ander gebied bagger bedrijf met service
Quote:
[..]
Je bent niet de enige. Maar aan de andere kant is het ook deels de fout van GM. Als ik mij goed kan herinneren, hadden ze tijdens de inruilacties ook aangegeven dat ze de PS4 ook zelf zouden "schoonmaken"(als in dat ze de PSN accounts e.d. uit de PS4 zouden weghalen). Uiteindelijk hebben ze dus alleen de PS4 getest en alles weer in de doos gestopt zonder nog alles schoon te maken.
Daarnaast kunnen ze bij Sony wel een patroon en verschil zien d.m.v. ip adressen e.d. Alleen het probleem is dat de PS4 op de PSN account geregistreerd stond. Als het om een gestolen account wat op een ander PS4 werd ingelogd, dan zouden ze misschien minder moeilijk doen. Als ReXiq de PS4 systeem uit z'n PSN account had verwijderd, dan was de situatie minder groot geweest dan nu.
Voor nu kan ReXiq alleen afscheid nemen van z'n PSN account. Denk niet dat een aangifte e.d. nog gaat helpen. Tenminste. Als hij niet alle informatie van de andere PS4 eigenaar in bezit heeft. Daarnaast kan hij nog proberen bij GM de kosten aan te halen. Want zij hebben dus niet aan hun eigen regels/voorwaarden gehouden. En dat is dus het schoonmaken van de PS4. Maar de vraag of GM bereid is om hem te helpen.....
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:06
Je bent niet de enige. Maar aan de andere kant is het ook deels de fout van GM. Als ik mij goed kan herinneren, hadden ze tijdens de inruilacties ook aangegeven dat ze de PS4 ook zelf zouden "schoonmaken"(als in dat ze de PSN accounts e.d. uit de PS4 zouden weghalen). Uiteindelijk hebben ze dus alleen de PS4 getest en alles weer in de doos gestopt zonder nog alles schoon te maken.
Daarnaast kunnen ze bij Sony wel een patroon en verschil zien d.m.v. ip adressen e.d. Alleen het probleem is dat de PS4 op de PSN account geregistreerd stond. Als het om een gestolen account wat op een ander PS4 werd ingelogd, dan zouden ze misschien minder moeilijk doen. Als ReXiq de PS4 systeem uit z'n PSN account had verwijderd, dan was de situatie minder groot geweest dan nu.
Voor nu kan ReXiq alleen afscheid nemen van z'n PSN account. Denk niet dat een aangifte e.d. nog gaat helpen. Tenminste. Als hij niet alle informatie van de andere PS4 eigenaar in bezit heeft. Daarnaast kan hij nog proberen bij GM de kosten aan te halen. Want zij hebben dus niet aan hun eigen regels/voorwaarden gehouden. En dat is dus het schoonmaken van de PS4. Maar de vraag of GM bereid is om hem te helpen.....
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:06
Graag zie ik zwart op wit deze voorwaarden van Game Mania. Dan heb je mogelijk een startpunt voor een gesprek.
Quote:
[..]
[..]
Denk je niet dat het beter voor jou is om gewoon die 500 euro te betalen en dan onder het motto: "Eigen schuld dikke bult"?
Gepost door: Josplays op 14-02-2019 15:02
[..]
Denk je niet dat het beter voor jou is om gewoon die 500 euro te betalen en dan onder het motto: "Eigen schuld dikke bult"?
Gepost door: Josplays op 14-02-2019 15:02
Dat het te veel vertrouwen in een normale gang van zaken was en dus te veel vertrouwen in dat de medewerker zijn werk zou doen, of te veel vertrrouwen in dat de nieuwe eigenaar gewoon keurig zelf de Playstation zou wipen i.p.v. te misbruiken als hij ontdekte dat er nog een account op stond kan ik nog in komen.
Maar mij verantwoordelijk noemen en het "eigen schuld" noemen vind ik echter van een totaal andere wereld.
Quote:
Voor nu kan ReXiq alleen afscheid nemen van z'n PSN account. Denk niet dat een aangifte e.d. nog gaat helpen. Tenminste. Als hij niet alle informatie van de andere PS4 eigenaar in bezit heeft. Daarnaast kan hij nog proberen bij GM de kosten aan te halen. Want zij hebben dus niet aan hun eigen regels/voorwaarden gehouden. En dat is dus het schoonmaken van de PS4. Maar de vraag of GM bereid is om hem te helpen.....
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:06
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:06
Nu wil het dus zijn dat de aanschaf van mijn oude Playstation niet anoniem is gebeurd en de gegevens van de nieuwe eigenaar zijn bekend, alleen mogen deze niet ingezien worden zonder hiervoor aangifte gedaan te hebben.
Sony geeft alle hulpmiddelen die je hiervoor nodig hebt. Dat jij ze niet gebruikt is niet aan Sony. Misschien een heel klein beetje Gamemania maar zij zijn niet eindverantwoordelijk. Grote bedrijven hebben dit soort dingen altijd redelijk dichtgetimmerd, in de voorwaarden nergens te vinden dat je actieve account er op moet staan voor test, hooguit dat ze dat in de winkel zeggen. Wel blijven nadenken over je eigen gegevens.
Wel even te toevoeging dat ik het echt naar vind voor je, en hoop dat het je nooit meer overkomt. Maar dat hangt ook af van hoe je het in het vervolg gaat aanpakken.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
Van wat heb ik gezocht, kon ik helaas niks terugvinden over dat ze het systeem schoonmaken.[..]
Graag zie ik zwart op wit deze voorwaarden van Game Mania. Dan heb je mogelijk een startpunt voor een gesprek.
Gepost door: EEK79 op 14-02-2019 15:39
Graag zie ik zwart op wit deze voorwaarden van Game Mania. Dan heb je mogelijk een startpunt voor een gesprek.
Gepost door: EEK79 op 14-02-2019 15:39
Quote:
Maar ik kan mij nog uit de oudere inruilacties herinneren dat ze iets erover hadden geplaatst. Alleen ja, dan praten we over vroeger. Daarnaast in de winkels zullen medewerkers ook wel zeggen dat ze het zelf voor de klant kunnen schoonmaken.Inruilvoorwaarden - HARDWARE
Consoles moeten compleet (Inclusief netstroomadapter en alle originele accessoires) zijn. Bij twijfel over de benodigde accessoires kan je altijd telefonisch contact opnemen met één van onze winkels.
Consoles moeten normaal functioneren en in perfecte staat zijn.(Bij beschadiging behoudt Game Mania het recht om een console te weigeren).
Maximaal 1 deelname aan de acties per klant.
Game Mania behoudt altijd het recht om consoles te weigeren.
De ingeleverde console wordt steeds getest door Game Mania. Dit zal meestal direct gebeuren in de winkel, maar kan in sommige gevallen tot 48u duren.
Consoles moeten compleet (Inclusief netstroomadapter en alle originele accessoires) zijn. Bij twijfel over de benodigde accessoires kan je altijd telefonisch contact opnemen met één van onze winkels.
Consoles moeten normaal functioneren en in perfecte staat zijn.(Bij beschadiging behoudt Game Mania het recht om een console te weigeren).
Maximaal 1 deelname aan de acties per klant.
Game Mania behoudt altijd het recht om consoles te weigeren.
De ingeleverde console wordt steeds getest door Game Mania. Dit zal meestal direct gebeuren in de winkel, maar kan in sommige gevallen tot 48u duren.
Edit:
Ze zeggen ook nergens expliciet dat je je console zelf moet schoonmaken. Ook willen ze de console zelf uittesten waarna veel mensen toch nog alles erop houden(alhoewel je na een fabrieksinstellingen een nieuwe lokale account kan aanmaken en alleen de disc in de PS4 hoeft te stoppen. Ik neem aan dat ze bij GM ook niet de internet e.d. gaan testen, lol). Ach ja. Het blijft een ingewikkelde zaak. En het ligt er ook aan of GM bereid is om te helpen. Misschien niet met de betaling, maar nog wel met de aangifte en het opsporen van de koper.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
[..]
Dat het te veel vertrouwen in een normale gang van zaken was en dus te veel vertrouwen in dat de medewerker zijn werk zou doen, of te veel vertrrouwen in dat de nieuwe eigenaar gewoon keurig zelf de Playstation zou wipen i.p.v. te misbruiken als hij ontdekte dat er nog een account op stond kan ik nog in komen.
Maar mij verantwoordelijk noemen en het "eigen schuld" noemen vind ik echter van een totaal andere wereld.
[..]
Nu wil het dus zijn dat de aanschaf van mijn oude Playstation niet anoniem is gebeurd en de gegevens van de nieuwe eigenaar zijn bekend, alleen mogen deze niet ingezien worden zonder hiervoor aangifte gedaan te hebben.
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 15:44
Dat het te veel vertrouwen in een normale gang van zaken was en dus te veel vertrouwen in dat de medewerker zijn werk zou doen, of te veel vertrrouwen in dat de nieuwe eigenaar gewoon keurig zelf de Playstation zou wipen i.p.v. te misbruiken als hij ontdekte dat er nog een account op stond kan ik nog in komen.
Maar mij verantwoordelijk noemen en het "eigen schuld" noemen vind ik echter van een totaal andere wereld.
[..]
Nu wil het dus zijn dat de aanschaf van mijn oude Playstation niet anoniem is gebeurd en de gegevens van de nieuwe eigenaar zijn bekend, alleen mogen deze niet ingezien worden zonder hiervoor aangifte gedaan te hebben.
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 15:44
En vergeet niet dat er nog een verzoek moet komen van de officier van justitie om deze gegevens op te vragen. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit in deze context gaat gebeuren. Ik zou in dit geval ook hand in eigen boezem steken tenzij je zwart op wit kunt aantonen dat een partij zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Altijd balen maar je moet maar zo zien beter een les met een paar honderd euro t.o.v. de aanschaf van een huis.
Quote:
[..]
Van wat heb ik gezocht, kon ik helaas niks terugvinden over dat ze het systeem schoonmaken.
[..]
Maar ik kan mij nog uit de oudere inruilacties herinneren dat ze iets erover hadden geplaatst. Alleen ja, dan praten we over vroeger. Daarnaast in de winkels zullen medewerkers ook wel zeggen dat ze het zelf voor de klant kunnen schoonmaken.
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:54
Van wat heb ik gezocht, kon ik helaas niks terugvinden over dat ze het systeem schoonmaken.
[..]
Maar ik kan mij nog uit de oudere inruilacties herinneren dat ze iets erover hadden geplaatst. Alleen ja, dan praten we over vroeger. Daarnaast in de winkels zullen medewerkers ook wel zeggen dat ze het zelf voor de klant kunnen schoonmaken.
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:54
Staat hier niet iets over in bij algemene voorwaarden b.v.?
Gamemania is verantwoordelijk voor het wissen en verkoopklaar maken van de console en is daarna aansprakelijk/verantwoordelijk voor het niet wissen en het onzorgvuldig beheren van mijn persoonsgegevens en de dader is en blijft verantwoordelijk voor het misbruik hier van.
Een open raam in het huis geeft geen vrijbrief om het huis leeg te stelen (huiseigenaar was nalatig, maar de dief verantwoordelijk) en een pinpas vinden met daarop de pincode geplakt geeft niet het recht de bankrekening te plunderen (eigenaar nalatig om zo met de pinpas en pincode om te gaan, maar dief blijft verantwoordelijk voor zijn actie).
Tevens staat er nergens in de voorwaarden dat zij vragen om jouw persoonlijke gegevens, ook beloven zij nergens die te wissen.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
Ikzelf vind er een duidelijk verschil tussen nalatig, aansprakelijk en verantwoordelijk.
Ik ben nalatig geweest met mijn gegevens door mijn vertrouwen richting Gamemania, eens. Gamemania is aansprakelijk voor het niet wissen en het onzorgvuldig beheren van mijn persoonsgegevens en de dader is en blijft verantwoordelijk voor het misbruik hier van.
Een open raam in het huis geeft geen vrijbrief om het huis leeg te stelen (huiseigenaar was nalatig, maar de dief verantwoordelijk) en een pinpas vinden met daarop de pincode geplakt geeft niet het recht de bankrekening te plunderen (eigenaar nalatig om zo met de pinpas en pincode om te gaan, maar dief blijft verantwoordelijk voor zijn actie).
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 16:02
Ik ben nalatig geweest met mijn gegevens door mijn vertrouwen richting Gamemania, eens. Gamemania is aansprakelijk voor het niet wissen en het onzorgvuldig beheren van mijn persoonsgegevens en de dader is en blijft verantwoordelijk voor het misbruik hier van.
Een open raam in het huis geeft geen vrijbrief om het huis leeg te stelen (huiseigenaar was nalatig, maar de dief verantwoordelijk) en een pinpas vinden met daarop de pincode geplakt geeft niet het recht de bankrekening te plunderen (eigenaar nalatig om zo met de pinpas en pincode om te gaan, maar dief blijft verantwoordelijk voor zijn actie).
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 16:02
ik ben het helemaal met jou eens. Ook omdat jij van GameMania je account er op MOEST laten staan omdat je anders geen omruil kon krijgen. Ik vind dit absoluut niet nalatig. Hoeveel van ons brengen onze auto niet naar de garage, als er dan iets gebeurd ben je dan nalatig en is het dan je eigen schuld? In deze casus ligt het dan bij GM, zal me niet verbazen als de koper van je oude PS 4 niet een bekende is binnen of bij GM. Ik vind het een zeer lafhartige streek, dat als je zoiets tegenkomt er misbruik van gaat maken ..... zeker omdat ze zelf niet het account hebben gewijzigd met een ander wachtwoord. Ik ga aast denken dat iemand het gewoon met opzet gedaan heeft en dacht dan zit jij maar lekker met de problemen.
Mocht de dader op deze site zitten en dit topic lezen ..... Karma is a bitch ..... je komt jezelf wel tegen.
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Quote:
Je hebt geen raam open laten staan. Je hebt je pinpas met code erop achtergelaten bij een stel daklozen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 16:12
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 16:12
Sorry hoor maar dat is hier niet het geval, lees eerst waarom zijn account van zijn zijde erop moest blijven staan en oordeel dan pas. Het is makkelijk om iemand na te trappen die in de problemen is gekomen dan te helpen.
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Quote:
[..]
Ik neem aan dat ze bij GM ook niet de internet e.d. gaan testen, lol).
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:54
Ik neem aan dat ze bij GM ook niet de internet e.d. gaan testen, lol).
Gepost door: Xor op 14-02-2019 15:54
Dat zou ik dus als GM juist wel doen. Anders krijg je gebande consoles binnen, die daarna nooit meer online kunnen.
De procedure moet toch heel simpel zijn: je levert je mobiel in zoals je die ook aan een derde op Marktplaats zou inleveren. Ofwel: je toont direct dat hij werkt, de Store in kan, en dat alles functioneert. Vervolgens maak je hem leeg voor je de winkel uit loopt.
Doe je dat niet, dan is gevolgschade gewoon voor jou.
You shall not pass.
Ik ben er ook niet op uit om na te trappen maar kan ook niet helpen behalve uitleggen dat als je voorzichtig bent met je gegevens en de door mij genoemde hulpmiddelen gebruikt die Sony je aanreikt je dit kan voorkomen voortaan.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
Een open raam in het huis geeft geen vrijbrief om het huis leeg te stelen (huiseigenaar was nalatig, maar de dief verantwoordelijk) en een pinpas vinden met daarop de pincode geplakt geeft niet het recht de bankrekening te plunderen (eigenaar nalatig om zo met de pinpas en pincode om te gaan, maar dief blijft verantwoordelijk voor zijn actie).
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 16:02
Een open raam in het huis geeft geen vrijbrief om het huis leeg te stelen (huiseigenaar was nalatig, maar de dief verantwoordelijk) en een pinpas vinden met daarop de pincode geplakt geeft niet het recht de bankrekening te plunderen (eigenaar nalatig om zo met de pinpas en pincode om te gaan, maar dief blijft verantwoordelijk voor zijn actie).
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 16:02
Het voorbeeld van de pinpas komt het meest overeen. De dader gaat niet vrijuit maar krijgt straf van justitie. Wil je je geld terug? Wachten op een veroordeling en dan een civiel rechterlijke procedure starten en hopen dat diegene boven de 18 is. Anders zijn de ouders verantwoordelijk en die kunnen zich waarschijnlijk beroepen op overmacht. Je kunt er vanuit gaan dat mensen in dergelijke gevallen misbruik maken van de situatie, dat zal een rechter ook zeggen. Persoonlijk denk ik dat er geen veroordeling komt en je je geld terug krijgt. In het beste geval geeft diegene jou het geld terug of zijn ouders o.i.d. maar meer ook niet.
Ik zou alleen niet klaar zijn met GM, ondanks dat hen misschien officieel niets te verwijten valt zijn er wel regels en ben jij particulier en zij een bedrijf. Maar ja om voor € 500,- een advocaat in de hand te nemen lijkt me geen goed idee. Ik zou het open gooien naar GM en vragen of zij jou tegemoet willen komen doordat ze toch nalatig geweest zijn door jouw persoonsgegevens erop te laten staan. Het product is immers van eigenaar gewisseld (van jou naar GM) en dan zijn zij verantwoordelijk. Sterker nog zij mogen die gegevens niet eens hebben zonder jouw toestemming (AVG) laat staan doorverkopen. Zij kunnen verantwoordelijk worden gehouden voor het doorverkopen van persoonsgegevens en daar staat een hoge boete op.
Kortom: ik zou met GM in gesprek gaan en zo nodig dreigen met een klacht bij autoriteit persoonsgegevens als je het hoog op wil spelen.
Bij de dader valt niks te halen.
Quote:
[..]Ofwel: je toont direct dat hij werkt, de Store in kan, en dat alles functioneert. Vervolgens maak je hem leeg voor je de winkel uit loopt.
Doe je dat niet, dan is gevolgschade gewoon voor jou.
Gepost door: Mithrandir op 14-02-2019 16:19
Doe je dat niet, dan is gevolgschade gewoon voor jou.
Gepost door: Mithrandir op 14-02-2019 16:19
Of beter, je levert hem gewoon gewiped in en GM test maar met een testaccount. Inloggen met een account is nog geen 30 seconden werk.
Quote:
Dus het was toch niet zo vreemd dat een zwerver naar mij kwam om te vragen of ik een euro over had om FIFA punten te kunnen komen in plaats van een kop koffie.
Je hebt geen raam open laten staan. Je hebt je pinpas met code erop achtergelaten bij een stel daklozen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 16:12
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 16:12
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
MJB je snapt niet helemaal wat ik bedoel denk ik. Je gegevens achterlaten doe je gewoon niet. Nooit. Dat is gezond verstand. Als iemand bij Gamemania mij vraagt om mijn PayPal login geef ik die ook niet. Waarom in hemelsnaam dan een onbeveiligd account met betaalgegevens eraan? Dat laatste bedoel ik met pinpas en code weggeven.
Ik ben er ook niet op uit om na te trappen maar kan ook niet helpen behalve uitleggen dat als je voorzichtig bent met je gegevens en de door mij genoemde hulpmiddelen gebruikt die Sony je aanreikt je dit kan voorkomen voortaan.
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 16:19
Ik ben er ook niet op uit om na te trappen maar kan ook niet helpen behalve uitleggen dat als je voorzichtig bent met je gegevens en de door mij genoemde hulpmiddelen gebruikt die Sony je aanreikt je dit kan voorkomen voortaan.
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 16:19
Als je het begin van dit topic leest dan zie je dat de tips gegeven zijn. Nogmaals het slachtoffer realiseerde zich niet dat zijn Paypal nog gekoppeld was aan zijn PSN profiel die hij er op moest laten staan van GM. Als je 1 keer iets via paypal met je PSN kooopt of CC dan bewaard meneer SONY dit mooi. Daarom stort ik geld via iDEAL in me wallet, want sONY krijgt geen enkele betaalgegevens om ook zaken als PSN PLUS etc automatisch te verlengen.
Dankzij dit topic zijn we denk ik met z'n allen alerter geworden etc. Laten we het slachtoffer eerder steunen dan zijn handelen te veroordelen waardoor en GM en SONY gerechtvaardigd worden in hun handelen / standpunt in casu.
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Laatste vraag die je jezelf kan stellen: wie vertrouw je meer met jouw gegevens? Jezelf of een half geïnteresseerde kassa medewerker die een foutje kan maken?
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
[..]
Het voorbeeld van de pinpas komt het meest overeen. De dader gaat niet vrijuit maar krijgt straf van justitie. Wil je je geld terug? Wachten op een veroordeling en dan een civiel rechterlijke procedure starten en hopen dat diegene boven de 18 is. Anders zijn de ouders verantwoordelijk en die kunnen zich waarschijnlijk beroepen op overmacht. Je kunt er vanuit gaan dat mensen in dergelijke gevallen misbruik maken van de situatie, dat zal een rechter ook zeggen. Persoonlijk denk ik dat er geen veroordeling komt en je je geld terug krijgt. In het beste geval geeft diegene jou het geld terug of zijn ouders o.i.d. maar meer ook niet.
Ik zou alleen niet klaar zijn met GM, ondanks dat hen misschien officieel niets te verwijten valt zijn er wel regels en ben jij particulier en zij een bedrijf. Maar ja om voor € 500,- een advocaat in de hand te nemen lijkt me geen goed idee. Ik zou het open gooien naar GM en vragen of zij jou tegemoet willen komen doordat ze toch nalatig geweest zijn door jouw persoonsgegevens erop te laten staan. Het product is immers van eigenaar gewisseld (van jou naar GM) en dan zijn zij verantwoordelijk. Sterker nog zij mogen die gegevens niet eens hebben zonder jouw toestemming (AVG) laat staan doorverkopen. Zij kunnen verantwoordelijk worden gehouden voor het doorverkopen van persoonsgegevens en daar staat een hoge boete op.
Kortom: ik zou met GM in gesprek gaan en zo nodig dreigen met een klacht bij autoriteit persoonsgegevens als je het hoog op wil spelen.
Bij de dader valt niks te halen.
Gepost door: Rykers op 14-02-2019 16:22
Het voorbeeld van de pinpas komt het meest overeen. De dader gaat niet vrijuit maar krijgt straf van justitie. Wil je je geld terug? Wachten op een veroordeling en dan een civiel rechterlijke procedure starten en hopen dat diegene boven de 18 is. Anders zijn de ouders verantwoordelijk en die kunnen zich waarschijnlijk beroepen op overmacht. Je kunt er vanuit gaan dat mensen in dergelijke gevallen misbruik maken van de situatie, dat zal een rechter ook zeggen. Persoonlijk denk ik dat er geen veroordeling komt en je je geld terug krijgt. In het beste geval geeft diegene jou het geld terug of zijn ouders o.i.d. maar meer ook niet.
Ik zou alleen niet klaar zijn met GM, ondanks dat hen misschien officieel niets te verwijten valt zijn er wel regels en ben jij particulier en zij een bedrijf. Maar ja om voor € 500,- een advocaat in de hand te nemen lijkt me geen goed idee. Ik zou het open gooien naar GM en vragen of zij jou tegemoet willen komen doordat ze toch nalatig geweest zijn door jouw persoonsgegevens erop te laten staan. Het product is immers van eigenaar gewisseld (van jou naar GM) en dan zijn zij verantwoordelijk. Sterker nog zij mogen die gegevens niet eens hebben zonder jouw toestemming (AVG) laat staan doorverkopen. Zij kunnen verantwoordelijk worden gehouden voor het doorverkopen van persoonsgegevens en daar staat een hoge boete op.
Kortom: ik zou met GM in gesprek gaan en zo nodig dreigen met een klacht bij autoriteit persoonsgegevens als je het hoog op wil spelen.
Bij de dader valt niks te halen.
Gepost door: Rykers op 14-02-2019 16:22
Mooi altijd gratis juridisch advies op internet. Ik zou alleen hard gaan lachen wanneer je met het AVG gedeelte komt. Maar even serieus een open gesprek kan nooit kwaad, wie weet komt daar iets positiefs uit. Verder erg weinig energie in steken.
Ik en jij zouden het niet vergeten, maar nu is het wel gebeurd.
Zoals ik zeg ik geef jou ook gelijk, maar Rex is niet helemaal schuldig.
Er zijn meerdere partijen betrokken bij dit voorval.
Quote:
[..]
Daar gaat natuurlijk niemand zijn vingers aan branden.
Gepost door: Groenteboer op 14-02-2019 15:23
Daar gaat natuurlijk niemand zijn vingers aan branden.
Gepost door: Groenteboer op 14-02-2019 15:23
Niet wat hij of zij van de situatie vind, maar meer wat de procedures zijn omtrent innemen van consoles.