Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Starfield [Algemeen Topic]

[Begin]  |14|15|16|17|18|19|20(21)  [Eind]
Door MisAnTroop (5152 reacties) op 08-09-2023 08:41
Ik ga het vanavond eens opstarten, ben nu wel erg benieuwd...
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
LostBoyNL
Door LostBoyNL (1640 reacties) op 08-09-2023 08:57
Quote:
Holy ik snap niet dat ik niemand hoor over die 30fps. Dacht het wel te kunnen hendelen, maar ik heb hier toch even een partij moeite mee. Zelfs last van motion sickness. De gameplay van bethesda is al stroperig en dan ook nog die 30fps trek ik niet
Gepost door: OneDay op 06-09-2023 21:46

Ja dat en wat ik ook storend vind is dat alles heel erg grijs is op mijn OLED tv en niet zwart. Het ziet er soms echt niet uit. Digital Foundry heeft dit ook gezegd in en video. Nu kun je het wel donkerder maken via de instellingen van je tv, maar dan kloppen andere games niet en moet je het steeds veranderen. Hopelijk fixen ze dit in een patch.
MatB20
Door MatB20 (1435 reacties) op 08-09-2023 09:06
Vind het geweldig maar baal ervan dat ik geen dikke game pc heb staan thuis. Dit had ik echt in 2k/4k op 60fps willen spelen. Die 30 fps is erg storend.
Steam: 44014243 // SW-1682-3396-2802 //
Zpepijn
Door Zpepijn (825 reacties) op 08-09-2023 09:29
Een tijd geleden heb ik mijn Series S weg gedaan, maar twijfelde nu om er weer één te kopen voor Starfield (ik heb nog een jaar Game Pass Ultimate).

Toen bedacht ik mij.. laat ik eens Xbox Cloud gaming (Game Pass) proberen op mijn Steam Deck. Dat werkte dikke prima! Vervolgens wilde ik groter scherm (ik heb geen Dock voor de Steam Deck), dus uiteindelijk speel ik nu Starfield op mijn MacBook Air met een PS5 controller

Ik moet zeggen dat ik mij opperbest vermaak met Starfield... maar.. het is zeker geen wereld zoals dat Skyrim was. Is het een mindere game, voor mij wel, maar alsnog erg leuk!
PS5: Ghandidcm ~ Switch: SW-8290-6169-2227 ~ Xbox: GhandiDCM
LostBoyNL
Door LostBoyNL (1640 reacties) op 11-09-2023 10:33




Wow
Door Quetzalcoatl (5076 reacties) op 11-09-2023 13:46
Quote:
[..]
Het is inderdaad op de planeten duidelijk waar er quests zijn en waar niet. Maar ook dat ontdekken haal ik lol uit. Ik kan verdwalen op die plekken en een gevoel van exploration hebben, waardoor ik de geen map keuze ergens wel snap.

Edit: Daarnaast kan je je eigen outpost bouwen en je eigen schip (meerdere schepen) in elkaar knutselen. Schepen boarden, looten en stelen. Piraatje, smugler en bountyhunter spelen. (etc., ik vergeet vast nog wat) Flora en fauna scannen en in kaart brengen van planeten. Grondstoffen delven. Naast de vele story-driven (RPG) activiteiten, missions, sub-quests, faction quests en main quest. Ik ben al een paar keer aangesproken door een character of dat ik iets opving of dat ik tegen iemand begon te praten waar weer een side-quest uit onstond. Of gewoon op een planeet rondbanjeren en random encounters tegen komen voor loot in de vorm van Crimson Fleet, Spacers, House Va’ruun in gebouwen, caves, faults of lockpicking, pickpocketten, etc. Ook merk ik dat er vaak nog meer point of interests zijn, die je in de eerste instantie niet zag als je eenmaal op een planeet geland bent en je scanner tevoorschijn haalt, i.v.m. exploration.

Dan heb je best wel een dijk van een game, wat mij betreft.

Daarnaast lijkt er voor mijn gevoel een verhaal te zitten in het feit waarom er zoveel piraten (Crimson Fleet) in bepaalde verlaten UC gebouwen rondhangen. (Die random encounters zeg maar waar niet per se een quest is) Volgens mij heb ik ook in zo'n ingesproken memo gehoord dat er zo'n piraten leider zegt dat er veel voor het oprapen ligt. Ik denk dat daar ook nog wel iets meegedaan is, verderop in het spel.

Dat vind ik ook zo vet aan Starfield en Bethesda games in het algemeen. Er ontrafelt zich vanalles als je maar lang genoeg afdwaalt van het hoofdpad.

(Image)
Sorry voor mijn muur van tekst.
Gepost door: Bart4june op 06-09-2023 21:55

Ik begrijp echt niet waar je dit allemaal vandaan haalt. Het is alsof we twee totaal verschillende games spelen.

Ik ben inmiddels de Crimson Fleet gejoined, dus ze zijn tegen mij niet meer hostile. In ruil daarvoor heb ik een handjevol questgivers teruggekregen in hun thuisbasis, dus voor wat extra lore mag ik hun kleine questlines doorlopen. Ze blijken (uiteraard) wat minder zwart-wit evil dan ze op het eerste gezicht lijken, maar qua lore ga je verder weinig opzienbarends tegenkomen bij ze. En op een willekeurige plek op een planeet ga je al helemaal nooit lore tegenkomen. Op de procedureel gegenereerde locaties zijn er wat vijanden en heeeeel soms ligt er een wapen. Op de rest van de planeet staat ergens een research station waardoor je niks meer hoeft te scannen, en verder zijn er materialen te vinden (gaap) en soms een mijn. Een mijn die er op elke planeet exact hetzelfde uitziet, net als de basissen. Zodra de Crimson Fleet niet meer hostile is en je veel van die locaties ongestoord kunt verkennen zie je dat er gewoon niets is. Het is een decor voor een shootout, meer niet.

De random encounters worden je elke keer voor de voeten geworpen direct als je bij een planeet aankomt. Zodra je het laadscherm uit komt hoor je gelijk radio chatter en staat er groot in beeld dat iemand contact wil maken. Dat kunnen dan piraten zijn, of een schip in nood, of een schip dat alleen maar de weg vraagt, dat soort dingen. Dat jij een quest ‘vindt’ omdat je een gesprek opvangt in een stad is ook niet uniek. Precies datzelfde gesprek begint namelijk ook als ik langs die plek loop. Vaak heeft Bethesda zelfs helemaal niet meer de moeite gedaan om dat enigszins te verbloemen en begint dat gesprek gewoon direct achter de ingang van de stad. In Skyrim was dat nog wel grappig omdat het maar een paar keer in de game gebeurde, maar ik heb nu in 25 uur spelen al vijf situaties geteld waarin ik direct achter de voordeur geconfronteerd werd met ‘het grote conflict’ in het stadje in kwestie. Een bewaker houdt iemand onder schot, en de foute burgemeester / dictator / baas staat ernaast en stelt zich direct aan je voor. Het patroon is elke keer hetzelfde.

Ik vind het vrij bizar dat mensen online doen alsof ze iets unieks hebben ontdekt als ze deze dingen tegenkomen. Ze worden namelijk op een presenteerblaadje aangereikt. Je ontdekt niets omdat je lekker op onderzoek uit bent, er worden steeds dingen in je gezicht gesmeten omdat je in de buurt bent en de trigger activeert. Vandaar m’n eerdere vergelijking met die bootjes op rails in attractieparken. Het is smoke and mirrors. Window dressing om de speler toch maar steeds weer even te belonen als hij zich een weg door menuutjes heeft geklikt om vanaf een settlement op de ene planeet naar een settlement op een andere planeet te teleporteren.

Op dit moment ben ik bezig met de questline van Ryujin Industries in Neon, en ik vind het oprecht pijnlijk hoe ongeïnspireerd het allemaal is. Ik ben nu tien keer naar ‘bedrijven’ geweest waar ik dan zogenaamd verschillende dingen moest doen, zoals iets illegaals planten of een speech manipuleren, maar in alle gevallen kwam het op exact hetzelfde neer: een ander stelsel aanklikken, laadscherm, de planeet met het questmarkertje aanklikken, laadscherm, de stad in lopen, laadscherm, het kantoor in lopen, laadscherm, tussen de unnamed npc’s naar het questmarkertje lopen, wachten tot de npc’s de andere kant op kijken, lockpicken en op A drukken om ‘de illegale activiteit’ uit te voeren. Vervolgens mocht ik weer drie laadschermen in om terug te keren naar Ryujin Industries en de quest in te leveren.

Na zo’n twee uur aan deze inspiratieloze bezigheidstherapie dreigde het opeens interessant te worden toen een informant in de zoveelste stad wilde dat ik iemand uitschakelde voordat hij z’n informatie gaf. Ik vloog weer naar het juiste stelsel en daar kon ik kiezen: of ik knalde direct dat schip kapot om vervolgens aan boord te gaan en een pistool te stelen, of ik ging in gesprek, ging daarna aan boord en haalde de vrouw met één speech check over om haar pistool vrijwillig te overhandigen. Ik koos voor de laatste optie, schoot haar na de geslaagde speech check alsnog dood en stal haar schip. Heel even proefde ik de vrijheid die je in oude Bethesda-games altijd had, maar daarna volgde een kort gesprekje met de directeur van Ryujin over corporate intrige tussen hen en de grootste concurrent, waarna ook zij een schier oneindige lijst van saaie fetchquests begon uit te delen die ik van de eerdere questgiver bij Ryujin ook al kreeg. Aan het einde, na nog eens twee uur saaie bezigheidstherapie, wacht waarschijnlijk een uniek wapen of een spacesuit oid. Ik kan het niet eens meer opbrengen om dat nog te doen.

Kijk, van mij mag je dit een dijk van een game vinden natuurlijk. En als je van knutselen houdt is het misschien hartstikke leuk om je eigen schepen en outposts te bouwen. Maar ik wil gewoon daadwerkelijk exploren, gekke dingen tegenkomen en quests met vertakkende verhalen uitpluizen. In alle Bethesda-games tot en met Skyrim kon ik dat, maar nu zit het er allemaal niet meer in. Ik kom echt van een koude kermis thuis nadat ik net wekenlang helemaal ben opgegaan in Baldur’s Gate 3, waar zelfs de kleinste sidequest op vier verschillende manieren kan worden opgelost, en waarvan elk van die vier uitkomsten z’n weerslag heeft op de wereld om me heen en op het verloop van de main quest. Zelfs in Fallout 4 zaten nog wat van zulke keuzes, maar het is nu in Starfield compleet verdwenen. Ten faveure van extreem veel onsamenhangende content die je net zo goed links kunt laten liggen.

Wat mij betreft geen dijk van een game dus, maar nóg een stap terug nadat Fallout 4 al zoveel rpg-elementen terzijde schoof. Nog meer oppervlakkige gameplay, nog meer voorgekauwde content die je op een presenteerblaadje wordt aangereikt, nog minder betekenisvolle keuzes, en nog minder exploration. Ik vind het altijd geweldig als studio’s wat nieuws proberen, maar in dit geval hebben diepgang en kwaliteit het veld geruimd voor oppervlakkigheid en kwantiteit. Het is echt eeuwig zonde, en de enige troost is dat al die lege planeten een mooie blauwdruk vormen voor oneindig veel mods.

Over walls of text gesproken. Ik steek Xor naar de kroon inmiddels.
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 11-09-2023 13:59
Let's agree to disagree.
Ik hoef (en kan) je niet overtuigen dat ik dit een dijk van een game vind. Net zo min natuurlijk dat jij klaarblijkelijk erg teleurstellend bent.
Door Quetzalcoatl (5076 reacties) op 11-09-2023 14:03
Quote:
Let's agree to disagree.
Ik hoef (en kan) je niet overtuigen dat ik dit een dijk van een game vind. Net zo min natuurlijk dat jij klaarblijkelijk erg teleurstellend bent.
Gepost door: Bart4june op 11-09-2023 13:59

Ik weet niet of ‘jij bent teleurstellend’ een foutje is of een bewuste dis, maar in beide gevallen vind ik het enorm grappig. 🤣
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 11-09-2023 14:25
Hahaha, ooeeeps! 😂😂😂

Dat moet natuurlijk "teleurgesteld" zijn. Haha.
Sorry voor mijn onbedoelde dis...

Edit: zou wat zijn zeg, je bent teleurstellend want je hebt een andere mening. 🤣
Door Quetzalcoatl (5076 reacties) op 11-09-2023 14:49
Hahah ja ik vond ‘m wel mooi! 😂

Maar ik vind het oprecht leuk om ook positieve ervaringen te lezen. Ik denk dat ik zelf vooral de magie die Fallout 3 / New Vegas voor mij hadden zoek, maar naarmate ik dat meer loslaat vermaak ik me meer met Starfield. Het is geen slechte game.

Hopelijk delen meer mensen hun ervaringen nog in deze topic.
GJ
Door GJ (6289 reacties) op 11-09-2023 15:26
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]
Ja dat en wat ik ook storend vind is dat alles heel erg grijs is op mijn OLED tv en niet zwart. Het ziet er soms echt niet uit. Digital Foundry heeft dit ook gezegd in en video. Nu kun je het wel donkerder maken via de instellingen van je tv, maar dan kloppen andere games niet en moet je het steeds veranderen. Hopelijk fixen ze dit in een patch.
Gepost door: LostBoyNL op 08-09-2023 08:57

Er valt weinig te "fixen" aangezien dit een doelbewuste esthetische keuze is. De hele game heeft een zware 60s/70s sci-fi feel en daarom(?) gebruiken ze ook een bijpassend kleurenpalet om een bepaalde sfeer te creëren wat imo erg goed lukt. In laadschermen is het zwart bijvoorbeeld wel echt zwart, en volgens mij de lucht op Mars ook als ik het me goed herinner, dus de grading is per gebied/planeet ook weer heel anders.

Er zullen vast mods komen die het "fixen", maar dat gaat dan tegen de visie voor de visuals van deze game in en de kans is er dat je een game overhoudt waar de kleuren niet meer helemaal kloppen, want tijdens het ontwerpen en kleuren van de textures etc is er dus rekening gehouden met deze kleurenpaletten.
Geef kip
Doobieters
Door Doobieters (29664 reacties) op 11-09-2023 16:17
Iemand de Dream Home trait genomen?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door Beem (241 reacties) op 11-09-2023 16:31
Quote:
[..]

Er valt weinig te "fixen" aangezien dit een doelbewuste esthetische keuze is. De hele game heeft een zware 60s/70s sci-fi feel en daarom(?) gebruiken ze ook een bijpassend kleurenpalet om een bepaalde sfeer te creëren wat imo erg goed lukt. In laadschermen is het zwart bijvoorbeeld wel echt zwart, en volgens mij de lucht op Mars ook als ik het me goed herinner, dus de grading is per gebied/planeet ook weer heel anders.

Er zullen vast mods komen die het "fixen", maar dat gaat dan tegen de visie voor de visuals van deze game in en de kans is er dat je een game overhoudt waar de kleuren niet meer helemaal kloppen, want tijdens het ontwerpen en kleuren van de textures etc is er dus rekening gehouden met deze kleurenpaletten.
Gepost door: GJ op 11-09-2023 15:26

Volgens mij heb ik in de settings wel iets van een Film Grain on/off instelling gezien, die zou je es uit kunnen zetten.
Door Bramzel (116 reacties) op 11-09-2023 16:32
Quote:
Iemand de Dream Home trait genomen?
Gepost door: Doobieters op 11-09-2023 16:17

Ja die trait heb ik genomen.
GJ
Door GJ (6289 reacties) op 11-09-2023 16:35
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Volgens mij heb ik in de settings wel iets van een Film Grain on/off instelling gezien, die zou je es uit kunnen zetten.
Gepost door: Beem op 11-09-2023 16:31

Film grain is weer wat anders dan de grading. En dat kun je inderdaad uitzetten, maar dat verbloemt ook weer dingen zoals banding. Grain bestaat met een reden.
Geef kip
Door ErHaO (187 reacties) op 11-09-2023 19:56
Als het een stylistische keuze was om Starfield er "washed out" uit te laten zien, wat vooral op OLEDS echt zichtbaar is, dan vind ik het een beroerde keuze. Juist een sterrenhemel kan veel profijt maken van een OLED met HDR, maar in deze game ziet het er er niet appealing uit. Voor iets wat Starfield heet en waarbij je dit vaak ziet, vind ik het zelfs een significant gebrek.

En ze hadden net als zo'n beetje elke AA+ game in deze tijd best wat opties kunnen toevoegen om het contrast aan te passen, niet?

Voor de rest heb ik een goede tijd met deze game, maar de contrast en HDR is inderdaad ondermaats, wat veel outlets terrecht benadrukken.



De 30 fps wende ik eigenlijk best snel weer aan, denk na een uurtje of wat dat ik het niet meer actief zag. Ben blij daarmee, want op consoles zal dit weer vaker komen. Wel moet ik bij 30 fps op een goede afstand zitten van het scherm.
OneDay
Door OneDay (3655 reacties) op 11-09-2023 20:45
Hebben jullie ook vaak dat je land op een planeet want daar is je dat blauwe hexagon voor de nieuwe missie, maar zodra je dan uit je vliegtuig stapt staat die blauwe hexagon icoon weer op je vliegtuig…

Word ik nou gek? Of zit ik in een eindeloze loop haha
Yoshi6
Door Yoshi6 (583 reacties) op 11-09-2023 21:22
Quote:
Hebben jullie ook vaak dat je land op een planeet want daar is je dat blauwe hexagon voor de nieuwe missie, maar zodra je dan uit je vliegtuig stapt staat die blauwe hexagon icoon weer op je vliegtuig…

Word ik nou gek? Of zit ik in een eindeloze loop haha
Gepost door: OneDay op 11-09-2023 20:45

Dat had ik ook, maar dan ben je net op een andere locatie geland. Dus niet een landingsplek onder die blauwe hexagonale kiezen, maar de plek kiezen waar die blauwe hexagon aan verbonden is.
OneDay
Door OneDay (3655 reacties) op 11-09-2023 21:30
Quote:
[..]

Dat had ik ook, maar dan ben je net op een andere locatie geland. Dus niet een landingsplek onder die blauwe hexagonale kiezen, maar de plek kiezen waar die blauwe hexagon aan verbonden is.
Gepost door: Yoshi6 op 11-09-2023 21:22

Danku!!! Dit heeft geholpen haha, na 6x op en neer te gaan had ik het we even gehad. Of wat dacht je van dat ik een kwartier naar dezelfde planeet zat te kijken omdat ik dacht dat ik er heel langzaamaan naar toe aan het vliegen was. Nee wat blijkt, je moet gewoon erop klikken Voel me een noobie
UltraTiger
Door UltraTiger (68349 reacties) op 11-09-2023 21:30
Quote:
Hebben jullie ook vaak dat je land op een planeet want daar is je dat blauwe hexagon voor de nieuwe missie, maar zodra je dan uit je vliegtuig stapt staat die blauwe hexagon icoon weer op je vliegtuig…

Word ik nou gek? Of zit ik in een eindeloze loop haha
Gepost door: OneDay op 11-09-2023 20:45
Ik had dat een keer bij een main quest. Maar waar ik wél naartoe moest was duidelijk dus ik kon gewoon het pad volgen.
🇺🇦 💙💛
[Begin]  |14|15|16|17|18|19|20(21)  [Eind]