The Internet Movie Database kunnen kijken.
Bij de IMDB top 250 (links onderaan op de site) staan de 250 films met het hoogste cijfer.
Pas alleen wel op, Soms geldt hoe "vager" de film, hoe hoger het cijfer, dus hou ook in de gaten hoeveel stemmers er waren (staat bij het cijfer).
Je zou ook eens op Bij de IMDB top 250 (links onderaan op de site) staan de 250 films met het hoogste cijfer.
Pas alleen wel op, Soms geldt hoe "vager" de film, hoe hoger het cijfer, dus hou ook in de gaten hoeveel stemmers er waren (staat bij het cijfer).
Edit: LOL, allebei vlak na elkaar dezelfde site aanprijzen.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
kwa series vind ik vooral lost,24.prison break,the unit en sci leuk.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
T.V. Series
The Sopranos
Deadwood
CSI / CSI: Miami / CSI: NY
Band of Brothers
Vroeger (jeugdsentiment )
A-Team - Knightrider - Airwolf - MacGyver - Miami Vice - Thunderbirds - The Muppet Show
Enkel films:
Jurassic Park
The Lord of The Rings trilogie
Indiana Jones trilogie
Star Wars: de originele trilogie
Die Hard I, II & With A Vengeance)
The Godfather
Goodfellas
Reservoir Dogs
House of the Flying Daggers
Platoon
Schindler's List
Saving Private Ryan
Black Hawk Down
The Pianist
Das Boot
Speed
The Fifth Element
12 Monkeys
Boondock Saints
Face Off
The Rock
Sin City
Stargate
Blade Runner
Starship Troopers
Total Recall
American Pie 1 t/m 3
Road Trip
Batman Begins
Minority Report
Ronin
A Bridge to Far
Seven
Gladiator
The Fugitive
Con Air (Maar natuurlijk )
The Last Samurai
Taxi (iig 1 + 2)
Cool Runnings
Three Amigos
Coming to America
Beverly Hills Cop trilogy
Swordfish
X-Men Trilogy
Predator
Rush Hour
Pirates of the Caribbean (beiden)
The Goonies
There's Something About Mary
Tora! Tora! Tora!
Hoodwinked
Shrek 1 & 2
Toy Story 1 & 2
Corpse Bride
Nightmare Before Christmas
Southpark: The Movie (Series helaas moeilijk verkrijgbaar in NL, aangezien rechten bij verschillende uitgevers schijnen te liggen)
The Faculty
The Sixth Sense
Unbreakable
The Others
The Wild Bunch
A Fistful of Dollars
For a Few Dollars More
The Good, The Bas & The Ugly
Once Upon a Time in the West
Tremors
Unforgiven
The Magnificent Seven
Dances with Wolves
Cruel Intentions
Final Fantasy: Advent Children
Crouching Tiger Hidden Dragon
Edit:
De anime/manga vergeten.
Ninja Scroll
Akira
The Castle of Cagliostro (over de dief Lupin - erg mooi)
Howl's Moving Castle
Spirited Away
---
Dit is zomaar een selectie van de DVD's die ik heb en die ik je zeer kan aanraden. Het zijn er veel idd, maar twijfel je over een bepaalde film, raad ik je aan om hem dan ook eerst te huren.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Commander Keen = awesome.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
Verder adviseren is natuurlijk altijd gewenst. Alvast bedankt allemaal.
pirates of the caribean 1 en 2
the island
gladiator
lord of war
lord of the rings 12 dvd box
hooligens
v for vendetta
national treasure
king kong
mission impossible 1 tm 3
x-men 1 tm 3
star wars trilogy 1 en 2
tha fast and the furious trilogy
face off
leugeau of extraordinary gentlemen
van helsing
underworld
the mummy
the mummy returs
underworld evelution
sin city
king arthur
i robot
master and commander
bad boys 1 en 2
xxx
starsky en hutch
S.W.A.T
once upon a time in mexico
indepence day
doom
constantine
hellboy
scary movie trilogy
final fantasy the spirits within
final fantasy advent children
jackass 1 en 2
borat
ali g
monty python the holy grale
animatrix
saw 1 en 2
slachtnacht
the thing
silent hill
doodeind
house of wax
slither
i know what you did last.
is still know what you did last summer
i always know what you did last summer
hostel
titanic
band of brothers
de austin powers films
the last samurai
resevoir dogs
black hawk down
american pie films
road trip
boat trip
southpark the movie
the sixth sense
zoolander
jarhead
flight 93
EDIT: Even een paar films toegevoegd.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
pirates of the caribean 1 en 2 - Aanraders!
the island - Zwakke film
gladiator - Aanrader!
lord of war - Aanrader!
lord of the rings 12 dvd box - Niet mijn smaak maar toch een aanrader.
hooligens - Het moet je lukken Elijah niet meer als Hobbit te zien om deze film tof te vinden.
v for vendetta - Aanrader!
national treasure - Middelmatig
king kong - Slechte film, moet het hebben van de special effects
mission impossible 1 tm 3 - Tof
x-men 1 tm 3 - Tof
star wars trilogy 1 en 2 - Tof
tha fast and the furious trilogy - 1 en 2 tof, deel 3 is erg zwak.
face off - Toffe film
leugeau of extraordinary gentlemen - Goede film
van helsing - Slecht
underworld - Goed
the mummy - Goed
the mummy returs - Goed
underworld evelution - Gaat
sin city - Erg erg goed
king arthur - Matig
i robot - Goed
master and commander - Enorm saai
bad boys 1 en 2 - Lachen, goede films
xxx - Wel tof
starsky en hutch - Slechte film, gaat nergens over
S.W.A.T - Wel goed
once upon a time in mexico - Goed
indepence day - No idea
doom - SLECHT!
constantine - SLECHT!
hellboy - Toffe film
scary movie trilogy - Lachen
final fantasy the spirits within
final fantasy advent children
jackass 1 en 2 - Aanraders!
borat - Aanrader!
ali g - Middelmatig
monty python the holy grale - Aanrader!
animatrix - Wel tof, maar niet geweldig
saw 1 en 2 - Aanraders!
slachtnacht
the thing
silent hill - Matig
doodeind
house of wax - Slecht
slither - Goed
i know what you did last. - Wel tof
is still know what you did last summer - slecht
i always know what you did last summer - SLECHT
hostel - Enorm SLECHT
titanic
band of brothers
de austin powers films - Lachen, aanraders
the last samurai - Tof
resevoir dogs - Middelmatig, je moet van die lange dialogen houden. Ik vond Pulp Fiction tof, maar deze niks.
black hawk down
american pie films - Wel lachen
road trip - SLECHT
boat trip - SLECHT
southpark the movie - Aanrader
the sixth sense - Aanrader
zoolander - Tof
jarhead
Zo, het was een werkje maar goed hier heb je je tips.
Commander Keen = awesome.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
Goede actie maar het heeft een zielig einde (als ik me niet vergis)
Indepence day:
Een vette alien film. Amerika (zoals gewoonlijk) Wordt aangevallen door aliens (die je amper ziet) en het witte huis is opgeblazen, dus iedereen moet vluchten.
Vette actie. Een aanrader vind ik
Slachtnacht:
Nederlandse horror, niet echt veel aan.
Maar Horror freaks mogen deze wel in hun kast hebben.
The thing:
Whaha, deze is echt lol
Grappige horror, aanrader
Blackhawkdown:
Oorlogs film, die MOET je hebben.
Soort Saving Private ryan. Maar dan niet in die tijd.
Alleen maar actie (in het begin veel praten) daarna actie tot je erbij neervalt.
Doodeind:
Zie sl8nacht.
-
Quote:
Moet ik diegene die je niet hebt " gerate " absoluut niet kopen,wel kopen of weet je daar niks van?
Gepost door: The Striker op 13-03-2007 20:44
Gepost door: The Striker op 13-03-2007 20:44
Die heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen
Commander Keen = awesome.
Ik kan ook wel talloze films opnoemen(ik ben een grote filmfan), maar het is het beste om te beginnen met een aantal van de bekendste films zoals die hierboven worden genoemd. Ik zal ook wel even kort mijn mening geven op de films die jij genoemd heb. Tenminste, degene die ik heb gezien.
pirates of the caribean 1 en 2: Kan je moeilijk de mist in mee gaan, popcorn entertainment van de bovenste plank!
the island: Zeer genietbare science fiction/actiefilm, aanradertje.
gladiator: veel brute actie en prachtig opgenomen, je moet wel tegen veel geklets kunnen want er zijn veel van die scenes. Het is een simpel maar wel goed verhaal, en Russel Crowe schitterd als de held van het verhaal.
lord of the rings 12 dvd box: een beetje duur voor mij, en ik heb alleen de extended version gezien van deel 3, maar je moet sowieso Lord of the Rings in huis hebben als filmliefhebber. Dit zijn films die lang, zoniet altijdongeëvenaard zullen blijven op het vlak van fantasy-epic. als je de extended versions een beetje te duur vind zoals ik, kan je ook de Limited Editions kopen, dan heb je de bioscoopversies, de extended versions en nog een aantal extra's, wel in de vorm van (oz heb ik vernomen) ongeknipt materiaal.
v for vendetta: indrukwekkende science fiction film over Engeland in de nabije toekomst dat verandert is in een dictatuur. Een terrorist bekend onder de naam V is van plan om het parlementsgebouw op te blazen als vorm van protest tegen de leugens van de regering. Een vrouw genaamd Valerie raakt onvrijwillig betrokken bij de acties van V, en ze raakt langzaam overtuigd van zijn idealen. Intussen zoekt inspecteur Finch de waarheid achter de geschiedenis van V komt daarbij een hoop te weten over de duistere praktijken van de regering. Ik ben dol op deze film, het is waanzinnig goed geacteerd, het verhaal is intrigerend en de actie is mooi in beeld gebracht. Let wel, het is geen actiefilm, meer een detective, thriller en science fiction. Een dikke, vette aanrader.
national treasure: lekkere onzinfilm vol met actie en Nicholas Cage, meer heb je niet nodig, eigenlijk.
king kong: Die van 2005? Dikke aanrader, prachtige special effects in een lekkere avonturenfilm. 3 uur is wel lang, maar de DVD is niet duur en het is wel genieten geblazen.
mission impossible 1 tm 3: 1 is een must, 2 is erg stijlvol maar heeft wel erg weinig inhoud wat verhaal betreft. Van wat ik heb gehoord, is 3 ook heel goed, dus ik denk dat je geen spijt zult krijgen van het aanschaffen van de hele trilogie.
x-men 1 tm 3: Nu in een box verkrijgbaar, de eerste twee films zijn twee van de beste superheldenfilms ooit gemaakt en deel 3 is wel aardig. Alledrie aanraders.
tha fast and the furious trilogy: Als je van streetracen houdt, dan zijn dit leuke films. De eerste is zeker een aanrader vanwege Vin Diesel, die is wel een meerwaarde voor de film. De twee vervolgen doen het ook wel goed wat actie betreft, gewoon lekkere race-actie.
face off: Waanzinnig goede actiefilm, een toppertje met Nicholas Cage en John Travolta op hun best.
leugeau of extraordinary gentlemen: met veel humor en special effects, en natuurlijk Sean Connery, kom je toch een heel eind om een leuke film te maken. Verstand op nul en lekker een anderhalf uurtje lol. Geen must, maar wel lachen.
van helsing: Een beetje hetzelfde verhaal als League of Extraordinary Gentlemen.
underworld: Heel stijlvol in beeld gebracht, maar ik vond het een beetje te serieus allemaal. Ik kijk liever Blade voor een vette vampier/actiefilm, maar Underworld is niet slecht.
the mummy
the mummy returs: alletwee Indiana Jones-achtig met heel erg veel special effects in de mix, de regisseur deed ook Van Helsing, maar The Mummy-films zijn wel wat beter te doen, de humor vond ik leuker.
sin city: absolute aanrader, je zal genieten van iedere seconde, je kijkt echt naar een bewegende strip voor volwassenen. Veel geweld, bloed en bad-ass personages.
king arthur: vergeet dat het om de legende van King Arthur gaat, en dan zal je het misschien nog wel een aardige film vinden waarin de legende helemaal verkracht wordt. Niet echt een aanrader, een beetje saai ook.
i robot: aardige actiefilm dat in bepaalde opzichten best wel een prequel had kunnen zijn van The Matrix met robotten die in opstand komen. Will Smith is ook echt een ultieme actieheld, dus dat laat ie goed zien in deze film.
master and commander: ontzettend veel dialoog, maar wel bijzonder boeiend. Gevechten tussen de schepen zijn echte hoogtepunten, ik ging ervan uit mijn dak. Maar daar hielp de Dolby Surround ook heel goed bij.
bad boys 1 en 2: Lekkere actiefilms, gewoon kopen en genieten. Deel 2 duurt wel erg lang maar de actie is denderend en de humor lekker flauw.
xxx: Vin Diesel is een hele goede actieheld en dat bewijst hij in deze film boordevol actie en vette stunts. Aanradertje.
starsky en hutch: Vet lachen, deze film. Goede buddyfilm.
S.W.A.T: Vette actiefilm met hele goede acteurs.
once upon a time in mexico: Verwarrend verhaal, teveel personages en een overdosis aan vuurgevechten, explosies en humor. Als dat je ding is, dan is het een aanradertje.
indepence day: Heerlijke b-film, maar je moet wel tegen een overkill aan Amerikaans patriotisme kunnen.
constantine: ik was er niet heel erg van onder de indruk, maar het is nog wel een aardige film. Ik kan het me ook niet zo goed meer herinneren.
hellboy: dit is een dikke, vette aanrader. Een superheldenfilm van X-Men 1 en 2 kaliber, Hellboy moet je geizen hebben.
scary movie trilogy: Meliger dan dit wordt het niet. Als je van aartsflauwe humor houdt dan kan het niet meer stuk. Het helpt wel als je de films die geparodieert worden ook gezien hebt, vooral M. Night Shyamalan is vaak de lul, al helemaal in deel 4, die je ook kan kopen als de Scary Movie-serie je bevalt.
final fantasy the spirits within: dit is moeilijk, want zelfs Final Fantasy-fans moeten niks hebben van deze film. Ik zou het geen aanrader willen noemen, want je moet echt serieus van science fiction houden en het niet erg vinden dat de computergeanimeerde personages zich net niet overtuigend gedragen als 'echte' acteurs. Het verhaal is simpel maar wel boeiend, de computeranimatie steelt toch echt de show.
final fantasy advent children: eigenlijk strikt voor Final Fantasy VII-fans, maar voor vette en retesnelle actie ben je hier wel op de goede plek.
jackass 1 en 2: als je van Jackass houdt, dan is dit genietbaar en aan te raden. Ik zou het persoonlijk niet kopen.
borat: topper, Borat is een geweldig personage en hij laat je op fenomenale wijze zien hoe dom Amerikanen kunnen zijn.
ali g: Mindere personage en veel mindere film dan Borat, maar wel grappig en nog net wel een aanrader.
monty python the holy grale: een essentieel onderdeel van je filmcollectie als je van comedies houdt, met prachtige vondsten in beeld en dialoog. Probeer ook Life of Brian en The Meaning of Life.
animatrix: alleen als je echt geïnteresseerd bent in de Matrix-frnachise dan is dit een aanrader. Je komt meer te weten het ontstaan van The Matrix, een prachtig computergeanimeerd filmpje laat de gebeurtenissen zien die leiden tot de crisis in Matrix Reloaded. Andere filmpjes van verschillende makers laten verschillende interessante aspecten zien van The Matrix. Hoe kan je je bewust worden van de Matrix? Wat als je aangeboden wordt om terug te keren naar de Matrix als je unplugged bent? Wat gebeurt er als er een glicth in de Matrix zit?
saw 1 en 2: goedkoop te krijgen en vette aanraders voor horrorfans. Vooral deel 1 is indrukwekkend met minimale middelen om de spanning hoog te houden.
the thing: één van de gruwelijkste en tegelijkertijd één van de spannendste films ooit gemaakt. Een must!
silent hill: als fan van de agmes vond ik deze film prachtig, als je de games niet kent dan is dit nog steeds goed te pruimen met redelijk veel spanning, gruwelijke monsters en (helaas) een beetje mager verhaal.
house of wax: ik heb deze film niet eens afgekeken, de eerste helft was zo verschrikkelijk dom. Misschien dat je de tweede helft nog kan proberen, maar ik vertik het. Misschien ben je ook zo wijs om er niet eachter te komen.
slither: schijnt heel leuk te zijn, ik ga het zeker kopen. Is nu maar vijf euro ofzo, ik geloof bij de FRS.
i know what you did last: leuke slahserfilm, geen must maar dat zijn maar weinig slasherfilms, dit is wel een van de betere.
hostel: Goor en gruwelijk, dat is het enige waarvoor je deze film kijkt. Laat je niet misleiden door het verschrikkelijk lawaaierige en overbodige beginstuk, het wordt echt beter daarna.
titanic: ook is het tegenwoordig haast een sport om de film af te zeiken, ik vind deze film nog steeds geweldig. De romantiek is erg mooi, de acteurs doen hun ding en het zinken van het schip levert retespannende scenes op. Een must, maar je moet wel van romantiek houden.
band of brothers: als je van oorlogsfilms houdt, dan houdt je al helemaal van deze serie. In dat geval is deze box een must.
de austin powers films: Aartsmelig, goed voor een hele avond lachen, gieren en brullen.
the last samurai: hele goede film, ik kan deze zeker aanraden. Maar ook hier is het weer veel dialoog, maar het is goed te doen omdat het verhaal behoorlijk interessant is om te volgen.
resevoir dogs: tip, voor 25 euro heb je de hele Tarantino-box bij de Free Record Shop, en dan heb je in ieder geval een aantal films in huis die je absoluut moet hebben. Ik vind in ieder geval Reservoir Dogs, Pulp Fiction, True Romance en the Kill Bill films in je filmcollectie thuishoren. Die zitten uiteraard ook in die box.
american pie films: ik heb alleen deel 1 en 3 gezien, die zijn erg lollig en ongelooflijk vulgair. Je moet ervan houden.
road trip: Melige comedy, een van de betere die ik gezien heb.
southpark the movie: Grof, flauw en geniaal in één pakket, een must als je van Sith Park houdt of de zojuist genoemde combinatie houdt.
the sixth sense: Ah, mijn favoriete film. Waanzinnig acteerwerk, geweldig en slim in elkaar stekend verhaal en retespannend af en toe.
Zelf vind ik "the 13th warrior" een retegave film en natuurlijk de zorro films met Antonio.
Goede oorlogfilms zijn.
- Platoon
- We were soldiers
- Saving private Ryan
- Pearl harbor
Goede bloederige zwaardvecht film zijn.
- Musa the warrior
- Azumi 1 en 2
- House of the flying daggers
Goede humorische films zijn
- De scary movie delen
- Airplane
- Hotshots 1 en 2
- Loaded weapon
Goede anime films zijn
- Akira
- Vampire hunter D deel 1 en 2 - Ninja Scroll
- Ghost in the shell
- Blood the last vampire
- Steamboy
Goede anime series zijn
- RahXephon
- Evangelion
- Bleach
- Wolf rain
- Naruto
- Gundam wing/seed
- Elfenlied
- Full metal alchemist
- Trigun
I don't question our existence, I just question our modern needs
AnimeNfo.com staan korte samenvattingen en info op, en een Top 200 anime, (ook weer links onderaan) die aan de hand van stemmen elke 15 minuten ververst wordt. (wel in het engels)
Voor anime kijk ik meestal even op