Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

BCC levert game niet

[Begin]  |1|2|3|4|5(5)  [Eind]
Xhome
Door Xhome (1787 reacties) op 11-01-2010 21:48
In dit specifieke geval gewoon leveren.

In het geval het echt een fout was en we nog niet hadden uitgeleverd zouden we een redelijk aanbod aan de klant doen. Maar als het gewoon al verstuurd was naar de klant en het was geen op=op actie ja dan moet je gewoon leveren. Dan maar dik verlies pakken op een paar bestellingen, zo blijf je wel eerlijk naar je klanten en leer je pas van je fouten

Als je die paar centen niet kan missen ben je zowieso verkeerd bezig, en zo'n groot bedrijf als BCC zou zich helemaal moeten schamen.
(Voorheen account xboxhome)
Door Xbox2go (1767 reacties) op 11-01-2010 22:06
Ik ben het helemaal eens met Xboxhome en vind ook dat hier best stappen tegen ondernomen mogen worden.
https://www.youtube.com/channel/UCUx8YDKUjLk1fzTYYf01ZrQ
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 11-01-2010 22:12
Rol: Forum Moderator
Dit is het enige dat ik kan vinden in hun voorwaarden wat een reden kan zijn voor eenzijdige annulering (gezocht op annulering, typ, tik en fout):

Quote:
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Maar 4,95 is helemaal geen "kennelijke" vergissing, het is namelijk een zeer redelijke prijs voor deze set, aangezien die gratis meegegeven wordt normaal (heb ik ook vermeld in mijn mail).

Ik vrees toch echt dat ze de game moeten gaan versturen, of op een andere manier tegemoetkomen, maar gewoon annuleren doet het niet bij mij!
❍ᴥ❍
PhysX
Door PhysX (1190 reacties) op 11-01-2010 22:13
Het is ook echt dom van BCC. Hiermee verliezen zij klanten en aanzien (ehm... oh nee, dat hadden ze al niet). Ze moeten gewoon leveren, de fout ligt bij hun, niet bij de koper. Het is helemaal erg dat ze niet consequent zijn; bij sommige klanten wordt het spel wel geleverd (3x zelfs) en bij andere klanten niet. 49.50 euro vragen voor een spel wat zij gratis "inkopen" is ook echt schandalig.

Dan nog even iets anders. Klopt het dat de BCC goedkoper gebouwde (lees gebouwd met slechtere onderdelen) versies van TV's verkoopt dan andere winkels? Ik werkte vroeger zelf bij de Steenweg/Duiker in Utrecht/Zeist en daar werden ook vieze trucjes toegepast (zo werd er een keer een scartkabel aan een oud vrouwtje voor 75 euro verkocht omdat zij 'm ruilde tegen een nog in de verpakking zittende Monster-kabel. Ook werden regiovrije DVD-spelers voor 20 euro meer verkocht, terwijl er gewoon iemand in het magazijn dat ding regiovrij maakte met de afstandsbediening d.m.v. een unlockcode) maar daar werd gezegd dat het bij de BCC helemaal een feest was.

Ik loop altijd met een boogje om de BCC heen :p
http://www.trueachievements.com/Het+Zwijn.htm
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 11-01-2010 22:14
Rol: Forum Moderator
Het is ook best wel vreemd dat ze ons nu een 'aanbieding' aanbieden van 49,50 en dat deze nergens terug te vinden is op hun website.
Geef kip
InsaneJokerFD
Door InsaneJokerFD (13 reacties) op 11-01-2010 22:17
Ik ben/heb geen bedrijf maar ik vindt de zet van skull-kid GE-NI-AAL!
Flapperbol
Door Flapperbol (3780 reacties) op 11-01-2010 22:22
Rol: Toevoeg Moderator
@SkullKid Misschien een "bewijsje" gevonden:
Het is onzin dat de 4,95 een typfout is en eigenlijk 49,50 had moeten zijn.
Alles op hun site afgerond op óf ,- óf ,95.
(Heb een stuk of 20 pagina's bekeken maar niet alle, kan dus niet met 100% zekerheid zeggen dat het voor alle producten geldt)


Succes iig ;-)

Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Xhome
Door Xhome (1787 reacties) op 11-01-2010 22:24
Quote:
Dit is het enige dat ik kan vinden in hun voorwaarden wat een reden kan zijn voor eenzijdige annulering (gezocht op annulering, typ, tik en fout):

[..]

Maar 4,95 is helemaal geen "kennelijke" vergissing, het is namelijk een zeer redelijke prijs voor deze set, aangezien die gratis meegegeven wordt normaal (heb ik ook vermeld in mijn mail).

Ik vrees toch echt dat ze de game moeten gaan versturen, of op een andere manier tegemoetkomen, maar gewoon annuleren doet het niet bij mij!
Gepost door: Skull_kid op 11-01-2010 22:12

Algemene voorwaarden stellen eigenlijk weinig voor trouwens. De wet staat toch boven de algemene voorwaarden dus met die voorwaarden kunnen ze in dit geval niet schermen.

Indien een product geadverteerd wordt tegen een aannemelijke prijs moeten zij gewoon leveren indien er een koopovereenkomst is. Een bestelling is een koopovereenkomst en dus moet er geleverd worden. Tenzij het product echt niet meer geleverd kan worden maar dat is in dit geval niet zo want het is nog te koop in de winkels en ze bieden het zelfs nog aan aan de gedupeerde.

Snap trouwens niet dat ze zo moeilijk doen, ongeacht die lage prijs, 5 euro is nog steeds 5 euro marge en geen verlies omdat het gratis is geleverd. Dus ze zouden alleen maar veel baat erbij hebben om klanten tegemoet te komen. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan bol.com, die heeft vaak van die stomme fouten maar leveren wel gewoon ondanks het verlies wat ze dan maken, en zo hoort het ook als degelijk bedrijf.
(Voorheen account xboxhome)
Flapperbol
Door Flapperbol (3780 reacties) op 11-01-2010 22:30
Rol: Toevoeg Moderator
Quote:
@SkullKid Misschien een "bewijsje" gevonden:
Het is onzin dat de 4,95 een typfout is en eigenlijk 49,50 had moeten zijn.
Alles op hun site afgerond op óf ,- óf ,95.
(Heb een stuk of 20 pagina's bekeken maar niet alle, kan dus niet met 100% zekerheid zeggen dat het voor alle producten geldt)


Succes iig ;-)

Gepost door: Flapperbol op 11-01-2010 22:22

Correctie:
Alles op hun site is ,- of ,95.

Blijkbaar levert zoeken op "95" ook alle producten op die ,95 kosten (En op geen enkele andere manier met het getal 95 te maken hebben)

Wanneer je zoekt op ,50 vind je geen enkel product welke ,50 kost
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
RobbieP
Door RobbieP (278 reacties) op 11-01-2010 23:00
Quote:
[..]

Algemene voorwaarden stellen eigenlijk weinig voor trouwens. De wet staat toch boven de algemene voorwaarden dus met die voorwaarden kunnen ze in dit geval niet schermen.

Indien een product geadverteerd wordt tegen een aannemelijke prijs moeten zij gewoon leveren indien er een koopovereenkomst is. Een bestelling is een koopovereenkomst en dus moet er geleverd worden. Tenzij het product echt niet meer geleverd kan worden maar dat is in dit geval niet zo want het is nog te koop in de winkels en ze bieden het zelfs nog aan aan de gedupeerde.

Snap trouwens niet dat ze zo moeilijk doen, ongeacht die lage prijs, 5 euro is nog steeds 5 euro marge en geen verlies omdat het gratis is geleverd. Dus ze zouden alleen maar veel baat erbij hebben om klanten tegemoet te komen. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan bol.com, die heeft vaak van die stomme fouten maar leveren wel gewoon ondanks het verlies wat ze dan maken, en zo hoort het ook als degelijk bedrijf.
Gepost door: Xboxhome op 11-01-2010 22:24

+1

Heb zelf een paar jaar voor Inkoper mogen spelen en zelfs wat cursussen hierover mogen volgen. Algemene Voorwaarden zijn zeker niet altijd rechtsgeldig in het geval van bedrijf tot burger verkoop. Dergelijke koopovereenkomsten zijn rechtsgeldig, uitgezonderd het om een prijs c.q. overige voorwaarden gaat waarvan de klant moet weten dat deze niet kloppen.

Het feit dat de prijs afgerond is op .95 is in dat geval, indien dat zou worden gebruikt, een kul argument. Ga maar voor jezelf eens na als je iets op een site koopt. Ga ja dan alle overige producten na of ze wel op een bepaalde cijfercombinatie zijn afgerond?

BCC moet gewoon, wat zowel Xboxhome als xbox2go zegt, het verlies nemen en gewoon uitleveren. Men staat in het ongelijk en negatieve publiciteit is altijd slecht. Nu heeft men het voordeel dat gamesverkoop niet hun core business is, maar dan nog blijft de kant (binnen redelijke grenzen) koning.
Currently playing: Valkyria Chronicles, zal 'm toch een keer uit moeten spelen.
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 11-01-2010 23:07
Rol: Forum Moderator
Ze hebben ook zo'n heerlijke slogan:
BCC. Want het draait niet om de apparaten, maar om u.

Sukkels.
Morgen topic openen op Kassa en Opgelicht (een bedrijf liegt tegen je, dat vind ik oplichting).
Nu slapie slapie doen. Denk ik

❍ᴥ❍
RobbieP
Door RobbieP (278 reacties) op 11-01-2010 23:20
Quote:
Ze hebben ook zo'n heerlijke slogan:
BCC. Want het draait niet om de apparaten, maar om u.

Sukkels.
Morgen topic openen op Kassa en Opgelicht (een bedrijf liegt tegen je, dat vind ik oplichting).
Nu slapie slapie doen. Denk ik

Gepost door: Skull_kid op 11-01-2010 23:07

Een topic openen bij Kassa kan natuurlijk altijd, maar ik denk dat als je dit echt wil aanpakken je gewoon BCC moet benaderen en verwijzen naar het wetboek. Zij weten ook wel dat Kassa weinig zal doen aan 20 klanten die opgelicht zijn voor een euro of 5. Als je verwijst naar de wet (ik kan je zo de desbetreffende artikelen geven) zullen misschien zoiets hebben van 'shit, die gast heeft verstand van zaken'.
Currently playing: Valkyria Chronicles, zal 'm toch een keer uit moeten spelen.
Door Aad Bilnaad (313 reacties) op 11-01-2010 23:30
Ik zal er ook alles aan doen om te krijgen waar ik recht op heb. Ik ben helemaal ondersteboven van deze actie. Het slaat helemmaal nergens op en het is zo ongegrond als wat. Ik wil er verder niet teveel woorden aan vuil maken, maar hier valt zeker iets tegen te doen! Als er gezamenlijk iets wordt opgezet dan ben ik van de partij.
Ik had ergens gelezen dat er bijna 200 mensen op hun spel zaten te wachten dus ik hoop dat er nog heel veel mensen bij ons aan gaan sluiten zodat we sterk staan.
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 11-01-2010 23:34
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Een topic openen bij Kassa kan natuurlijk altijd, maar ik denk dat als je dit echt wil aanpakken je gewoon BCC moet benaderen en verwijzen naar het wetboek. Zij weten ook wel dat Kassa weinig zal doen aan 20 klanten die opgelicht zijn voor een euro of 5. Als je verwijst naar de wet (ik kan je zo de desbetreffende artikelen geven) zullen misschien zoiets hebben van 'shit, die gast heeft verstand van zaken'.
Gepost door: RobbieP op 11-01-2010 23:20

Graag! Plant hier maar even neer om welke wet het gaat, zodat iedereen daar gebruik van kan maken.
❍ᴥ❍
Admirals
Door Admirals (527 reacties) op 11-01-2010 23:43
Quote:
Ik ben het helemaal eens met Xboxhome en vind ook dat hier best stappen tegen ondernomen mogen worden.
Gepost door: Xbox2go op 11-01-2010 22:06

Welke stappen wil jij gaat zetten dan?
heb je ook besteld? Vergeet niet dat je voor een webshop spreekt, ga dan niet zomaar hier en daar wat zeggen. (Xboxhome zegt tenniste nog iets inhoudelijks en reageert provisioneel, kan je meteen zien welke webshop welke waarde/niveau heeft)

het gaat hier om een korting van paar euro, tsja, het is sneu dat je niks krijgt. maar je krijgt tenminste je geld terug. Je kan dingen proberen natuurlijk, maar of hier iets mee te winnen valt?

als je het doet, doe het goed. en ga naar de rijdende rechter, die man is grappig.

btw, lees anders even de voorwaarden door, in welke positie sta je?
even een zin uit me hoofd: spel en typ fouten weerhoud BCC niet om een bestelling te annuleren ofzo.


ter nagedachtenis van de American Football team the Amsterdam Admirals
RobbieP
Door RobbieP (278 reacties) op 11-01-2010 23:52
Quote:
[..]

Graag! Plant hier maar even neer om welke wet het gaat, zodat iedereen daar gebruik van kan maken.
Gepost door: Skull_kid op 11-01-2010 23:34

Wekkertje gaat morgen om 7:30, dus vandaag zal dat helaas niet lukken. Maar morgen na werk en verjaardag zal ik de boeken erbij pakken.

Quote:
[..](Xboxhome zegt tenniste nog iets nuttigs en reageert provisioneel, kan je meteen zien welke webshop welke waarde/niveau heeft)

T'is niet te hopen dat Xboxhome hier op provisie basis spreekt, anders ben ik zeer benieuwd wie hem dan daarvoor betaalt .

Maar je hebt wel gelijk, het ene bedrijf dat verzoekt om stappen te ondernemen tegen een concurrent (min of meer), verdient niet echt de schoonheidsprijs.
Currently playing: Valkyria Chronicles, zal 'm toch een keer uit moeten spelen.
Gamein
Door Gamein (18 reacties) op 11-01-2010 23:53
Quote:
[..]

Welke stappen wil jij gaat zetten dan?
heb je ook besteld? Vergeet niet dat je voor een webshop spreekt, ga dan niet zomaar hier en daar wat zeggen. (Xboxhome zegt tenniste nog iets nuttigs en reageert provisioneel, kan je meteen zien welke webshop welke waarde/niveau heeft)


Gepost door: Admirals op 11-01-2010 23:43


Dat viel me ook al op inderdaad..
Vengeance404
Door Vengeance404 (67 reacties) op 11-01-2010 23:56
Heb ook de bundel besteld en wachtte met veel geduld af wat er ging gebeuren. Communicatie is erg slecht, nu pas een mailtje met een vaag verhaal. Ik vind het onsportief dat ze niet gewoon die bundel leveren. Denk helaas niet dat je juridisch erg sterk staat om de spellen alsnog te leveren. Ik wacht af of er nog een positieve reactie komt van BCC op jullie mailtjes (het zou me verbazen).
Gamein
Door Gamein (18 reacties) op 12-01-2010 00:02
als je de game ''echt'' wilt hebben, loop even een BCC binnen, vraag naar de manager en leg het verhaal uit, misschien kan hij wat voor je doen. neem dan wel factuur/betaling bewijs en de hele reutemeteut mee..

Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 12-01-2010 00:06
Ik vind het vanuit mezelf een beetje treurig om te gaan zeuren omdat ik iets dat me vijf euro kostte niet krijg, maar zoals anderen al gezegd hebben is het nu een principe kwestie geworden. Slaat helemaal nergens op dat BCC hun klanten zo voorliegt. Onbegrijpelijk dat ze niet die paar euro verlies pakken en die paar orders die ze nog hebben staan uitleveren, en de prijs voor verdere orders verhogen. Zeker voor een groot bedrijf als BCC.
[Begin]  |1|2|3|4|5(5)  [Eind]