Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Klaagcorner

[Begin]  |3351|3352|3353|3354|3355|3356|3357(4131)  [Eind]
UltraTiger
Door UltraTiger (67682 reacties) op 11-03-2021 15:11
Juist. Voor de kids. ๐Ÿ˜…
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 11-03-2021 15:27
Wat een raar gebeuren weer. Stedin heeft me meerdere brieven gestuurd dat ze m'n meters willen nakijken. Daar kan ik geen afspraak voor maken, en ze komen op een onaangekondigd moment op een onaangekondigde dag eens in de komende 2 maanden. Maar ik ben thuis aan het werk, en kan niet zomaar van 't ene op 't andere moment een wildvreemd iemand binnenhebben ivm databescherming. Daarnaast moet ik m'n halve huis overhoop halen om bij de meters te komen, die zitten op nogal onhandige plekken.

Komt net een Stedin-meneer aan de deur. Ik zeg ja sorry, maar zonder afspraak kan ik er geen rekening mee houden. Ik daarna Stedin opgebeld, en daar bevestigden ze dat het echt onmogelijk is om een afspraak te maken. "Ik ben thuis aan het werk en dan is het lastig rekening mee te houden" "Ja dat begrijp ik, nu iederen thuiszit kunnen ze natuurlijk niet de hele dag mensen binnen laten" "Hoe doen jullie dat dan als iedereen weer op kantoor zit?" "Ja, dan gaan we weer weg. Heel onhandig". Dus proberen ze het over 3 jaar nog een keer...
Krijg dan ook niet het idee dat het erg belangrijk is dat ze de meters nakijken als er zo simpel mee wordt omgesprongen
Crazymax
Door Crazymax (4959 reacties) op 11-03-2021 15:59
Bij mij was vorige week (?) ook iemand van Stedin aan de deur. Ik twijfelde nog wel even of het niet een neppert was maar ik dacht (?) mij vaag te herinneren dat wij idd een dergelijke brief hadden ontvangen, al kon ik die nergens terugvinden. Maar hij ging alleen in de meterkast, heeft m'n gang niet geplunderd, hij reed in een Stedin busje en ging ook bij m'n buren langs, dus het zal wel legitiem zijn. Enerzijds wel vaag dat ze geen dag kunnen aangeven (tijd begrijp ik wel, maar een tijdslot zou toch moeten kunnen) maar ach het gaat zoals het gaat.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9396 reacties) op 11-03-2021 16:16
Quote:
Daar kan ik geen afspraak voor maken, en ze komen op een onaangekondigd moment op een onaangekondigde dag eens in de komende 2 maanden.
Gepost door: Mrpapercut op 11-03-2021 15:27


Dit slaat echt nergens op nee. En wil niemand bang maken maar ik zou juist denken dat je wel een afspraak kan maken ivm met foute figuren die zich voordoen als medewerkers van energie bedrijven.

Met een afspraak weet je of het safe is de deur open te doen. Naast alle andere bezwaren natuurlijk.
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 11-03-2021 16:25
Deze meneer had ik geen twijfels bij, want ik had de brief gehad en hij had z'n legitimatie in de hand toen ie aanbelde. Maar idd, dat is ook zeker een punt. Waar ik me meer aan stoor is dat ik geen klant ben van Stedin (ze zijn netbeheerder maar niet mijn energieleverancier), maar dat ze me wel wat proberen op te leggen waar ik geen inspraak op heb.

En belachelijk genoeg voel ik me er nog rot over ook dat ik de meneer heb weggestuurd. Waar slaat dat nou weer op?
UltraTiger
Door UltraTiger (67682 reacties) op 11-03-2021 16:31
Ik heb iedere keer aangegeven ik geen slimme meter wilde, via de Stedin website kon dat toen. Maar iedere keer maakten ze dan een nieuwe afspraak. Een keer stond in een brief dat de oude echt vervangen moest worden (dat is als het type/model afgekeurd is ofzo). Toen is er wel een monteur gekomen, maar hij keek toen op zijn lijstje en zei dat het helemaal nog niet verplicht was voor dit model, dus nu nog steeds de oude meter hier, lol.
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 11-03-2021 16:33
Als je geen Slimme Meter wil, dan komen ze dus elke 3 jaar langs om de oude meter te controleren. Ik had 'm idd ook geweigerd. Dus jij zal bovenstaand verhaal binnenkort ook nog een keer meemaken
UltraTiger
Door UltraTiger (67682 reacties) op 11-03-2021 16:35
Oh, dan komen ze waarschijnlijk ook dit jaar langs hier.
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Skull_kid
Door Skull_kid (39064 reacties) op 11-03-2021 16:37
Rol: Forum Moderator
Waarom willen jullie geen slimme meter?
โแดฅโ
UltraTiger
Door UltraTiger (67682 reacties) op 11-03-2021 16:38
Die veroorzaakt corona!
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 11-03-2021 16:43
En 5G!

Ik zie geen nut in een slimme meter.
Skull_kid
Door Skull_kid (39064 reacties) op 11-03-2021 16:45
Rol: Forum Moderator
Quote:
En 5G!

Ik zie geen nut in een slimme meter.
Gepost door: Mrpapercut op 11-03-2021 16:43

Geen irritante mensen die je huis in willen! Daarnaast kan ik bijna live zien wat ik gebruik, met m'n huidige energieleverancier. (In een app, voor de grapjas die denkt "zit je dan de hele dag in de kast")
โแดฅโ
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 11-03-2021 16:47
Normaliter komen er ook geen mensen in huis. Eens per jaar moet ik op de meters kijken en die cijfertjes op een website invullen. Kost me een minuutje. Zie nou niet echt de noodzaak om dat proces te stroomlijnen.

Daarbij is het ook een huurhuis, dus geen idee of ik zoiets uberhaupt mag beslissen
UltraTiger
Door UltraTiger (67682 reacties) op 11-03-2021 16:55
Quote:
[..]
Daarnaast kan ik bijna live zien wat ik gebruik
Gepost door: Skull_kid op 11-03-2021 16:45
Ik heb daar niks aan, ik kijk liever naar Disney+.
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Care
Door Care (48331 reacties) op 11-03-2021 16:58
Skull zit obsessief met z'n telefoon in de hand de hele dag naar z'n energieverbruik te staren.
Elk apparaat uit zetten en dan een uur aanzetten om uit te rekenen hoeveel Deense euros hem dat kost. Overal stickers met de kosten opplakken.
Het is patat! ๐Ÿ• + ๐Ÿ =โค , After eight ๐Ÿคฎ Teamvluusje stinkt!
AngeloG
Door AngeloG (2867 reacties) op 11-03-2021 17:05
Quote:
Deze meneer had ik geen twijfels bij, want ik had de brief gehad en hij had z'n legitimatie in de hand toen ie aanbelde. Maar idd, dat is ook zeker een punt. Waar ik me meer aan stoor is dat ik geen klant ben van Stedin (ze zijn netbeheerder maar niet mijn energieleverancier), maar dat ze me wel wat proberen op te leggen waar ik geen inspraak op heb.

En belachelijk genoeg voel ik me er nog rot over ook dat ik de meneer heb weggestuurd. Waar slaat dat nou weer op?
Gepost door: Mrpapercut op 11-03-2021 16:25

Jij wordt daadwerkelijk wel gezien als klant door Stedin.
Uiteindelijk zorgen hun ervoor dat jij "Klant" kan worden van een energieleverancier.

Normaal gesproken moet het wel mogelijk zijn om een nieuwe afspraak te plannen, althans een tijdslot + dag. Dit is bij andere netbeheerders wel het geval...

Klaag: Ontzettend lange dag achter de rug met alleen maar overleggen...
Nintendo Switch: SW-1572-4309-9022
UltraTiger
Door UltraTiger (67682 reacties) op 11-03-2021 17:05
Quote:
Skull zit obsessief met z'n telefoon in de hand de hele dag naar z'n energieverbruik te staren.
Elk apparaat uit zetten en dan een uur aanzetten om uit te rekenen hoeveel Deense euros hem dat kost. Overal stickers met de kosten opplakken.
Gepost door: Care op 11-03-2021 16:58
Zou hij van de energiebesparing zijn peperdure etentjes betalen?
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Care
Door Care (48331 reacties) op 11-03-2021 17:06
Kan haast niet anders
Het is patat! ๐Ÿ• + ๐Ÿ =โค , After eight ๐Ÿคฎ Teamvluusje stinkt!
Mrpapercut
Door Mrpapercut (8676 reacties) op 11-03-2021 17:11
Staat er dan ook op de sticker: "Dit apparaat verbruikt per dag net zoveel stroom als voorgerecht X bij de lokale Spisested"
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 11-03-2021 17:13
Moeite met de scratch vocal Robotic vocal gaat steeds beter, nu zelfs zonder keelpijn (al een tijdje). Maar scratch vocal blijft moeilijk op een of andere manier. Meerdere manieren zijn bij mij bekend, maar blijven allen moeilijk.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
[Begin]  |3351|3352|3353|3354|3355|3356|3357(4131)  [Eind]