Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Starfield [Algemeen Topic]

[Begin]  |15|16|17|18|19|20|21 (21) [Eind]
Door ErHaO (198 reacties) op 29-09-2023 01:12
Ik ben nu bezig met Cyberpunk 2.0/Phantom Liberty. Een game waarmee ik vergelijkingen persoonlijk veel relevanter vind dan o.a. Baldurs Gate 3 en No Mans Sky. In elk geval met mijn speelstijl.

En ik moet zeggen dat er voor mij toch ook best veel te zeggen valt voor Starfield in de vergelijking. De guns voelen veel beter aan en de impact op vijanden is ook beter. De physics in Starfield zijn ook beter, alsmede de variatie in vijanden. En het looten is beter/interessanter in Starfield. Hoewel ik wel het idee heb dat Cyberpunk 2.0 een downgrade is op dit gebied t.o.v. de versie die ik eerst speelde (ik kom nu bijv. ontzettend veeeel "zeldzame" kleding tegen zonder eigenschappen).

Nu wil ik niet zeggen dat Starfield beter is, want Cyberpunk heeft heel veel elementen die vele malen beter zijn. Ik vind Cyberpunk ook een betere game. Maar de vergelijking gaat Starfield beter af dan dat ik had verwacht (ik begon Cyberpunk te spelen nadat de next gen update er was en vind het een top game).
GJ
Door GJ (6402 reacties) op 29-09-2023 05:38
Rol: Forum Moderator
Grappig. Ik vind Starfield echt voor geen meter schieten en Cyberpunk schiet heerlijk weg imo . Speel voornamelijk met een katana, maar wanneer ik weer eens in een vuurgevecht terecht kom speelt die game echt als een droom.
Geef kip
Door MisAnTroop (5490 reacties) op 29-09-2023 08:32
Quote:
Grappig. Ik vind Starfield echt voor geen meter schieten en Cyberpunk schiet heerlijk weg imo . Speel voornamelijk met een katana, maar wanneer ik weer eens in een vuurgevecht terecht kom speelt die game echt als een droom.
Gepost door: GJ op 29-09-2023 05:38

Dit dus, het schieten in Starfield voelt alsof je tien jaar terug in de tijd gaat. De animaties van vijanden is lachwekkend en planeten met 1 schuur en verder niets is absurd.
Cyberpunk is op moment absoluut fantastisch.....
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Door ErHaO (198 reacties) op 29-09-2023 08:38
Kan me vinden in veel Starfield kritiek en kan een voorkeur naar Cyperpunk begrijpen, maar "voor geen meter schieten" snap ik persoonlijk niet. Vooral de shotguns voelen fantastisch aan naar mijn mening. En de manier waarom vijanden reageren op kogels vind ik gewoon erg goed gedaan. Veel kleine animaties en interacties. Dat maakt voor mij een groot verschil in games. Ook heeft Starfield best leuke shootout scenarios die ik interessant vind. Bijv. een waar de zwaartekracht constant aan het wisselen was, of combat in zero G. Dat gepaard met goed level design hier en daar, alsmede de variatie in vijanden.

In Cyberpunk voelen de meeste shootouts voor mij redelijk hetzelfde aan. Cyberpunk is absoluut een solide shooter (ik gebruik geen melee, hou ik niet van in first person), maar er zijn best veel bullet sponges waarbij ik niet echt het gevoel heb damage te doen. Ik vond Cyberpunk altijd heel lekker spelen, maar eerlijk is eerlijk, bij het wisselen tussen deze games voelt Starfield voor mij beter aan wanneer ik aan het knallen en looten ben (ondanks de 30 fps). Alles daaromheen moet Starfield her echter duidelijk afleggen voor mij.

Speel wel met controller, misschien dat daar een verschil in zit. Daarnaast tweak ik in shooters altijd de controls (sensitivity met name). Ik weet niet wat de standaard instellingen zijn in beide games.

Oh en de combat slide is wel echt waardeloos in Starfield, die is niet bruikbaar. In Cyberpunk is deze goed.
Door ErHaO (198 reacties) op 08-10-2023 19:01
Ben weer verder met de game, zit inmiddels op zo'n 40 uur.

Hoewel ik achter mijn posts sta dat ik het schieten leuk vind, alsmede de wereld, begint veel van de rest van de game me tegen te werken.

Ik vraag met echt af wtf Bethesda al die jaren heeft gedaan. Ik heb de afgelopen paar uur vier (!) locaties gezien die 1:1 zijn met een random ding op een andere planeet. Identieke layout en alles erbinnen hetzelfde. Ik doe meestal na een quest ergens nog even een scan en naarbij een locatie in de buurt gaan. Als ik nu al zoveel herhaling zie, maakt dat mij behoorlijk minder enthousiast om uberhaupt dingen te verkennen in dit spel. Zeker aangezien twee van die 1:1 locaties in de main quest voorkwamen. Ik begrijp volledig als gebouwen/locaties modules zijn, waarbij verschillende combinaties worden gegenereerd. Dat is zo'n beetje de standaard in random generated content, niet? Maar zelfs dat lijkt te geavanceerd voor Bethesda na vele jaren development.

Ook had ik de eindlocatie van een quest gevonden en een familie op een schip gered. Daarna wordt ik verwezen naar de eigenlijke quest giver. Wat denk je? Die vraagt me gewoon de quest te starten en sattelieten te repareren om de familie te vinden. De familie die me net naar hem heeft verwezen...

Ook was de eerste Terrormorph quest voor mij een stuk minder omdat ik letterlijk en half uur daarvoor random eentje tegenkwam op een boerderij, vlak naast de stad New Atlantis. Hele hype voor een beest wat ik net al random had neergeknald.

Eigenlijk is exploration in deze game gewoon waardeloos door dit soort dingen, het doet vaak juist af van de ervaring. En dit is voor mij waar Starfield het echt laat liggen tegenover andere RPGs.

Daarnaast begint die lockpicking minigame me echt op de zenuwen te werken, de game zit er vol mee en het loont veelal niet eens. Had net een masterlock van een grote kluis na een hele dungeon, zat iets van 200 credits en een junk item achter. Dat maak ik in andere games niet mee. En het gebeurt vaak.

En kijken naar Fallout zijn er sowieso veel dingen die hier ontbreken. Radiant AI lijkt een grote downgrade hier, geen PC hacking, niets van een radiostation of iets, geen VATS achtig RPG systeem etc.

Ik ging er van uit dat Starfield ondanks de ouderwetse mechanics en laadschermen een game rijk was in content en quests, maar ik ervaar meer herhaling dan in andere Bethesda titels.

Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 20-10-2023 19:33
Starfield sales were always going to be a question mark, given how many players would be able to play the game from day one on Xbox or PC Game Pass instead of buying it. But Starfield has performed strongly on Steam, and we have new data from the NPD (now Circana) that yes, it did sell well despite the Game Pass “giveaway.”

1. Starfield
2. Mortal Kombat 1
3. EA Sports FC 24
4. Madden NFL 24
5. Payday 3
6. NBA 2K24
7. The Crew: Motorfest
8. Armored Core 6: Fires of Rubicon
9. Hogwarts Legacy
10. Call of Duty: Modern Warfare 2 (2022)

So, a few things to note here. This is more impressive because this is an Xbox and PC exclusive, unlike these other games, cutting out the entire PlayStation playerbase. Plus, with around 30 million Game Pass subs at this point, that is a ton of people in the Xbox ecosystem who do not need to buy the game at all. So this entire figure is made up of people who bought it on Xbox outside of Game Pass or people who bought it on Steam, which was a sizable amount, given how high the concurrent player values have been there.

However, sure, you can go the other direction as well. This is a mainline Bethesda game, which is something we only get every five years or so, even though this is a new, untested IP. Also, this is the NPD where there are more Xbox sales in the US that across the rest of the planet, proportionally, so that could skew things here. Also, there was no hugely blockbuster competition in this month outside of mostly sports games and Mortal Kombat. The end of the list shows Hogwarts Legacy continuing its sleeper run as one of the most popular games of the year, despite being mostly forgotten about by many in the wake of so many other huge, high-scoring releases.

Starfield too was far from the highest scoring game of the year. There are dozens higher, and it’s on the low end of mainline Bethesda games. But it’s selling, and its playercount is high, that much is clear from this data, and others we can extract from places like Steam.

Bron: Starfield’ Was The Best-Selling Game Of September
UltraTiger
Door UltraTiger (70744 reacties) op 20-10-2023 19:50
lol, de hele alinea met "However ..." ontbreekt in je post, how convenient 😹
🇺🇦 💙💛
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 20-10-2023 19:56
Quote:
lol, de hele alinea met "However ..." ontbreekt in je post, how convenient 😹
Gepost door: UltraTiger op 20-10-2023 19:50
Oh, echt?! Haha, oeps. Even copy-pasten. Ik dacht dat ik het hele artikel had geplakt.

Edit: Aangepast.
Wat ik ook wel bizar vond om te lezen is dat Hogwarts Legacy tot nu toe de best verkochte titel van dit jaar is. Met Zelda: Tears of the Kingdom op nummer 2. Starfield staat op nummer 7 op die lijst. Hoger dan Final Fantasy XVI.
Doobieters
Door Doobieters (29780 reacties) op 01-05-2024 11:38
Speelt iemand dit nog? Enige hype voor de Shattered Space DLC?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door ErHaO (198 reacties) op 01-05-2024 12:37
Quote:
Speelt iemand dit nog? Enige hype voor de Shattered Space DLC?
Gepost door: Doobieters op 01-05-2024 11:38

Na het spelen van Fallout 3 vanilla op de Series X en Fallout 4 op de PS5 betwijfel ik of ik deze game nog ga aanraken. En ik heb die dlc al gekocht omdat ik die steelbook wilde...

Eerlijk gezegd dacht ik dat Bethesda teveel in het verleden zat met hun engine enzo, maar tot mijn verbazing voelt Fallout 3 op de Series X (4k 60fps) gewoon prima aan vandaag de dag (ziet er zelfs best goed uit, coherente art, kijk er liever naar naar F76). Dus zonder mods of iets.

Starfield is een regressie op heel veel fronten. En de dingen die vooruit gegaan zijn worden in de weg gezeten door het feit dat je ze als speler amper kan gebruiken. Laten we eerlijk zijn, heel veel te verkennen valt er niet in je mooie custom schip; Het is vanuit een menu van laadscherm naar laadscherm, met misschien een gevechtje hier en een stationnetje daar, met wat minuten vliegen. En die physics zijn veelal nutteloos.

Ik zie simpelweg niet hoe Bethesda dit kan ronddraaien als dit hun 8 jaar of wat heeft gekost. Dit is geen Cyberpunk waar het nog niet af is.
Goukipau
Door Goukipau (89 reacties) op 01-05-2024 15:02
Quote:
Speelt iemand dit nog? Enige hype voor de Shattered Space DLC?
Gepost door: Doobieters op 01-05-2024 11:38

Is hier al een releasedatum van bekend?
Currently playing: Monster Hunter XX (switch)
Doobieters
Door Doobieters (29780 reacties) op 01-05-2024 15:07
Quote:
[..]

Is hier al een releasedatum van bekend?
Gepost door: Goukipau op 01-05-2024 15:02
'Deze herfst'

https://tweakers.net/nieuws/221388/todd-howard-starfield-dlc-shattered-space-komt-deze-herfst-uit.html
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Doobieters
Door Doobieters (29780 reacties) op 01-05-2024 20:43
Bethesda heeft een nieuwe update voor Starfield aangekondigd. Het spel krijgt gedetailleerde surface maps, opties om de moeilijkheidsgraad aan te passen en een 60fps-modus voor Xbox Series X-gebruikers. De update wordt op 15 mei uitgerold, maar kan nu getest worden via Steam.

Bethesda schrijft dat de surface maps meer details zullen bevatten. De in-game kaarten zullen de eigenschappen van een bepaald landschap weergeven, maar ook markeringen bevatten waardoor spelers makkelijker hun weg moeten kunnen terugvinden in de spelwereld.

Bethesda maakt het via de update ook mogelijk om sommige gameplay-elementen in Starfield aan te passen. Gamers kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om het in-game gewicht van munitie aan te passen, de laadruimte van hun ruimteschip van overal in game te benaderen of het spel niet meer automatisch op te slaan wanneer het speelbaar personage gaat slapen. Na het installeren van de update wordt het voor spelers ook mogelijk om het interieur van een ruimteschip op verregaande wijze in te richten.

Gamers die het spel op een Xbox Series X-console spelen, kunnen Starfield voortaan op 30fps, 40fps, 60fps of een uncapped fps spelen. Die laatste optie is volgens Bethesda geschikt voor VRR-displays. Gamers die niet over zo’n scherm beschikken, kunnen kiezen tussen 30fps en 60fps. Bethesda voegt ook twee grafische modi aan het spel toe: een Visuals- en Performance-modus. Bij die eerste modus streeft het spel naar een zo hoog mogelijke resolutie en zo gedetailleerd mogelijke grafische effecten.

De nieuwe update voegt volgens de ontwikkelaar ook enkele verbeteringen toe. Bethesda heeft een optie aan de New Game Plus-modus toegevoegd waardoor spelers hun personage bij de start van de modus nogmaals kunnen aanpassen. De ontwikkelaar meldt dat de update op 15 mei zal worden uitgerold. De update is momenteel ook al te testen via Steam-bèta.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door Quetzalcoatl (5182 reacties) op 01-05-2024 20:57
Ben benieuwd. Misschien wordt het ineens alsnog de game of the generation.
Door MisAnTroop (5490 reacties) op 02-05-2024 16:28
Quote:
Ben benieuwd. Misschien wordt het ineens alsnog de game of the generation.
Gepost door: Quetzalcoatl op 01-05-2024 20:57

Het blijft Bethesda he, meestal weer een natte krant..
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
[Begin]  |15|16|17|18|19|20|21 (21) [Eind]