Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |42|43|44|45|46|47|48(50)  [Eind]
Jellevdburg
Door Jellevdburg (4646 reacties) op 23-08-2023 13:32
Waar is de optie gebleven nadat de bezorging niet is gelukt, om dan direcht het bezorgpunt aan te passen? Volgens mij was die er wel, ooit
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
ThaDanus
Door ThaDanus (3561 reacties) op 23-08-2023 15:17
Ja hoor, het is weer raak. Zaterdag waren we niet thuis, maar in plaats van zoals normaal het voor de deur te leggen (het is een afgesloten portiek), is het naar een pakketpunt gestuurd. Maandag bericht dat het bezorgd was, daarna dat het weer onderweg was...
Sindsdien is het spoorloos, net langs de pakketpunten geweest om het na te vragen, maar nee, pakket ligt er echt niet (er staan 2 punten in de app bij de status...vreemd genoeg).

Dus contact opgenomen met PostNL, medewerker heeft beide punten ook nog gebeld om te dubbelchecken, maar nee hoor, ik moet maar contact opnemen met de verzender, zucht.

Edit: en nog mooier, ik was 14:35 thuis want PostNL zou met een ander pakketje komen tussen 14:30 en 16:20.
Blijken ze dus 14:15 al geweest te zijn....kunnen we weer het hele proces door. Echt mooi die tijdvakken.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Door NightyNite (363 reacties) op 24-08-2023 10:59
Quote:
Ja hoor, het is weer raak. Zaterdag waren we niet thuis, maar in plaats van zoals normaal het voor de deur te leggen (het is een afgesloten portiek), is het naar een pakketpunt gestuurd. Maandag bericht dat het bezorgd was, daarna dat het weer onderweg was...
Sindsdien is het spoorloos, net langs de pakketpunten geweest om het na te vragen, maar nee, pakket ligt er echt niet (er staan 2 punten in de app bij de status...vreemd genoeg).

Dus contact opgenomen met PostNL, medewerker heeft beide punten ook nog gebeld om te dubbelchecken, maar nee hoor, ik moet maar contact opnemen met de verzender, zucht.

Edit: en nog mooier, ik was 14:35 thuis want PostNL zou met een ander pakketje komen tussen 14:30 en 16:20.
Blijken ze dus 14:15 al geweest te zijn....kunnen we weer het hele proces door. Echt mooi die tijdvakken.
Gepost door: ThaDanus op 23-08-2023 15:17

Dit merk ik zelf ook steeds vaker en hoor ik ook steeds vaker om mij heen. Het gaat zo vaak fout bij PostNL en het enige antwoord dat ik krijg is: Regel het maar via de verzender... Maar wel nadat de status al gezet is op afgeleverd, terwijl dit nooit is gebeurd. Mijn laatste pakketje was vanuit Aliexpress. Zou eerst door de brievenbus afgeleverd zijn (terwijl ik gewoon thuis was), zat vervolgens niets in, daarna is de status weer op onderweg gezet. PostNL wil niets doen want de afzender moest het maar met hun regelen en Aliexpress wilde niets doen, want het was al afgeleverd voor de pakketdienst....
Jellevdburg
Door Jellevdburg (4646 reacties) op 24-08-2023 11:09
Zij horen het zelf met de verzender te regelen, niet jullie.
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Door NightyNite (363 reacties) op 24-08-2023 11:10
Quote:
Zij horen het zelf met de verzender te regelen, niet jullie.
Gepost door: Jellevdburg op 24-08-2023 11:09

Als je contact opneemt met de klantenservice is het verhaal wat je nu steeds hoort: Neem maar contact op met verzender, die moet bij ons een onderzoek opstarten. Dus zij zullen echt nooit contact zoeken met die verzender vanuit hunzelf.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9429 reacties) op 24-08-2023 11:17
Quote:
[..]

Als je contact opneemt met de klantenservice is het verhaal wat je nu steeds hoort: Neem maar contact op met verzender, die moet bij ons een onderzoek opstarten. Dus zij zullen echt nooit contact zoeken met die verzender vanuit hunzelf.
Gepost door: NightyNite op 24-08-2023 11:10

In dat opzicht hebben ze helaas ook gelijk want de afzender heeft een contract met PostNL, niet de ontvanger. Ook al is het pakket in Nederland en zijn zij dus 100% verantwoordelijk.

Ik vind wel dat de registratie van PostNL ECHT beter moet want als zij onterecht aangeven van het is bezorgd dan kan een afzender zeggen van het is bezorgd want PostNL zegt dat het zo is en verder niks doen.

Voor zover die ĂĽberhaupt IETS kan doen. Behalve het opnieuw sturen of vergoeden dan.
Door NightyNite (363 reacties) op 24-08-2023 11:22
Quote:
[..]

In dat opzicht hebben ze helaas ook gelijk want de afzender heeft een contract met PostNL, niet de ontvanger. Ook al is het pakket in Nederland en zijn zij dus 100% verantwoordelijk.

Ik vind wel dat de registratie van PostNL ECHT beter moet want als zij onterecht aangeven van het is bezorgd dan kan een afzender zeggen van het is bezorgd want PostNL zegt dat het zo is en verder niks doen.

Voor zover die ĂĽberhaupt IETS kan doen. Behalve het opnieuw sturen of vergoeden dan.
Gepost door: Bigds9fan op 24-08-2023 11:17

Het probleem voor de afzender: Als PostNL zegt dat het afgeleverd is, hoe krijgt een afzender zijn geld terug omdat PostNL onterecht deze status heeft afgegeven? En dat hangt inderdaad samen met hun slechte administratie...
Door Fred20 (902 reacties) op 24-08-2023 11:50
Quote:
Waar is de optie gebleven nadat de bezorging niet is gelukt, om dan direcht het bezorgpunt aan te passen? Volgens mij was die er wel, ooit
Gepost door: Jellevdburg op 23-08-2023 13:32

Die optie kan ik me niet herinneren eigenlijk, maar wat ze in ieder geval hebben aangepast is dat je niets meer kan veranderen zodra je pakketje in het systeem zit. (Misschien die optie dus ook) Als ik bijvoorbeeld morgen een pakketje thuis bezorgd zou krijgen, kan ik dat niet veranderen naar een afhaalpunt, ookal is het een dag van tevoren. Voorheen kon dat wel.
Door NightyNite (363 reacties) op 24-08-2023 11:52
Quote:
[..]

Die optie kan ik me niet herinneren eigenlijk, maar wat ze in ieder geval hebben aangepast is dat je niets meer kan veranderen zodra je pakketje in het systeem zit. (Misschien die optie dus ook) Als ik bijvoorbeeld morgen een pakketje thuis bezorgd zou krijgen, kan ik dat niet veranderen naar een afhaalpunt, ookal is het een dag van tevoren. Voorheen kon dat wel.
Gepost door: Fred20 op 24-08-2023 11:50

Klopt, dit was er wel. Tegenwoordig heb je geen keuze meer en gaat hij na 1 bezorgpoging altijd naar een PostNL-punt in de buurt, dit is 1-2 jaar geleden ofzo aangepast
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9429 reacties) op 24-08-2023 13:03
Tja ik heb de in de app aangegeven dat een pakket altijd naar het afhaalpunt moet maar er is er toch eentje (met 3 4K Blu-Rays) doorheen geglipt.

Moet ik de buurvrouw weer lastig vallen.
ThaDanus
Door ThaDanus (3561 reacties) op 24-08-2023 16:22
Quote:
Ja hoor, het is weer raak. Zaterdag waren we niet thuis, maar in plaats van zoals normaal het voor de deur te leggen (het is een afgesloten portiek), is het naar een pakketpunt gestuurd. Maandag bericht dat het bezorgd was, daarna dat het weer onderweg was...
Sindsdien is het spoorloos, net langs de pakketpunten geweest om het na te vragen, maar nee, pakket ligt er echt niet (er staan 2 punten in de app bij de status...vreemd genoeg).

Dus contact opgenomen met PostNL, medewerker heeft beide punten ook nog gebeld om te dubbelchecken, maar nee hoor, ik moet maar contact opnemen met de verzender, zucht.

Edit: en nog mooier, ik was 14:35 thuis want PostNL zou met een ander pakketje komen tussen 14:30 en 16:20.
Blijken ze dus 14:15 al geweest te zijn....kunnen we weer het hele proces door. Echt mooi die tijdvakken.
Gepost door: ThaDanus op 23-08-2023 15:17
Nou, inmiddels hebben we beide pakketjes binnen. Het eerste pakket lag dus wel bij de Jumbo, ondanks dat we er 2 keer naar toe zijn geweest en de medewerker van PostNL ook nog heeft gebeld gisteren (waarop ze zeiden dat ze het niet hadden). Gewoon maandag daar afgeleverd, ook al zegt de tracking nog steeds dat ie onderweg is. Goeie IT systemen hoor
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Josplays
Door Josplays (3823 reacties) op 12-09-2023 14:50
We hadden wat op Bol.com besteld en is na 5 dagen eindelijk bezorgd en krijgen nu een brief met "Oeps, te weinig postzegels". Normaal gesproken zou ik dat gewoon betalen, maar ik vind die kosten zo absurd hoog dat ik echt zoiets heb van dat ik het uit principe niet wil doen. Ook het feit dat het pakketje 5 dagen op zich heeft laten wachten (4x een scan in de PostNL app) geeft mij niet de service waarvoor ik het wil betalen.

Iemand anders ooit zo'n dilemma gehad met wel of niet betalen?

De portkosten zijn trouwens hoger dan het product dat verstuurd is dankzij de (3,03) administratiekosten.
Er zat een postzegel op, maar dit was blijkbaar niet genoeg... Sterker nog omdat het een oude postzegel was is het niet eens van het te betalen bedrag afgehaald.
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
GameFatale
Door GameFatale (23276 reacties) op 12-09-2023 14:58
Eeh....ontvangen van Bol en niet genoeg gefrankeerd? Snap niet hoe dat kan? Derde verkoper dan neem ik aan, want heb nog nooit een postzegel op een Bol pakket gezien (ook niet bij derde verkoper trouwens, maar goed).

Ik zou contact opnemen met Bol (=aanspreekpunt?) en uitleggen en hun met een oplossing laten komen. Deze kosten zouden niet voor jou moeten zijn.
Josplays
Door Josplays (3823 reacties) op 12-09-2023 15:03
Via een derde verkoper idd, maar weet niet hoe Bol.com dat met hun verkopers regelt als het gaat om verzending en dergelijke.
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Door Bob1 (214 reacties) op 12-09-2023 15:04
Je bent niet verplicht om te betalen dus wat maakt het uit. Lekker laten gaan. Moet je opeens veel moeite gaan doen om de kosten terug te krijgen.
GameFatale
Door GameFatale (23276 reacties) op 12-09-2023 15:09
Heb je an sich wel gelijk in, maar zou het in ieder geval melden, zodat Bol eventueel maatregelen kan nemen als het vaker gebeurd. Bij mijn weten worden hier namelijk (als het geen foutje is) hun Partner Program regels overtreden.
GameFatale
Door GameFatale (23276 reacties) op 16-09-2023 14:49
https://www.npostart.nl/meldpunt/15-09-2023/POW_05536361

Eerste item.
Nightshade
Door Nightshade (1270 reacties) op 16-09-2023 15:51
Quote:
https://www.npostart.nl/meldpunt/15-09-2023/POW_05536361

Eerste item.
Gepost door: GameFatale op 16-09-2023 14:49
Dit is mij vandaag nog overkomen. Pakket is ergens anders bezorgd en er is getekend voor ontvangst. Ik heb betaald via PayPal, dus maak me verder geen zorgen. Blijft wel vervelend dat ik het pakket niet heb.
Josplays
Door Josplays (3823 reacties) op 16-09-2023 16:22
Quote:
[..]
Dit is mij vandaag nog overkomen. Pakket is ergens anders bezorgd en er is getekend voor ontvangst. Ik heb betaald via PayPal, dus maak me verder geen zorgen. Blijft wel vervelend dat ik het pakket niet heb.
Gepost door: Nightshade op 16-09-2023 15:51

Bizar, Dus als postbezorger zou je eigenlijk gewoon af en toe een pakketje voor jezelf houden en zelf ondertekenen en dan is de klant zelf de dupe, want niemand controleerd het.
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
GameFatale
Door GameFatale (23276 reacties) op 16-09-2023 17:28
Dat dus. Je zou zelfs al kunnen beredeneren dat als er getekend moet worden, er waarschijnlijk wel iets van behoorlijke waarde in zit.
[Begin]  |42|43|44|45|46|47|48(50)  [Eind]