Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |41|42|43|44|45|46|47(50)  [Eind]
Door Romeo95november (222 reacties) op 12-06-2023 21:05
PostNL blijft maar roepen dat het door grote drukte komt, maar intern word iedereen gekort vanwege minder post en pakketten. Maar de grote vertragingen zijn begonnen toen ze het sorteersysteem omgegooid hebben voor Post en pakjes. Dat word nu in 2 ‘diensten’ gesorteerd, s’ochtends en s’middags in plaats van alles tegelijkertijd. Dit allemaal zodat ze een gedeelte van het personeel geen ochtendtoeslag meer hoeven te betalen. Nu heb je dus dat alles iedereen langs elkaar heen werkt en niemand meer weet waar iets is. De ‘fatsoenlijke sorteerders’ zijn s’ochtends gebleven, want meer verdiensten en s’middags staan de prutsers er plat gezegd.

Maar tegen de mensen en media maar blijven roepen dat het door de drukte komt hoor, niet door de zoveelste aanpassing in de werkwijze om de werknemer uit te knijpen en net iets meer winst te pakken.
Eek2nd
Door Eek2nd (12072 reacties) op 12-06-2023 21:31
Ze hebben toch min of meer gelijk.. door de chaos is het extra druk
😼👞🧑🏻‍🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Door Romeo95november (222 reacties) op 12-06-2023 21:38
Quote:
Ze hebben toch min of meer gelijk.. door de chaos is het extra druk
Gepost door: Eek2nd op 12-06-2023 21:31

Zo zullen de PR mensen het ook gebracht hebben, er is technisch gezien geen woord aan gelogen nee😂
Door Maico (214 reacties) op 15-06-2023 14:13
Ik heb de laatste 2 maanden geen 1x gehad dat het pakketje van PostNL de volgende werkdag bezorgd is. Telkens weer sorry, bezorgmoment is bijgewerkt. In het ergste geval heb ik 4 weken moeten wachten. Geen idee wat er allemaal fout gaat bij PostNL de laatste maanden. Ze waren de beste maar als ik nu kan kiezen tussen PostNL en DHL kies ik nu voor DHL. Vaak wordt het dan pas in de avond bezorgd maar iig is de kans groot dat het er wel de volgende dag is.
StompyChar
Door StompyChar (91 reacties) op 15-06-2023 17:14
Ik zat al even op een brief te wachten, die was 24 mei ingescand voor bezorging 25 mei.
Hoorde en zag maar niets verschijnen, heb uiteindelijk toch maar even geprobeerd te bellen, je weet maar nooit zeg maar.
- Het is wat drukker dan u van ons gewend bent, de wachttijd bedraagt 35 minuten-

Nou, dan de chatbot maar.
Die wist me doodleuk te vertellen dat als het er na vijf dagen nog niet was om het als verloren te beschouwen 'sorry'.
Maar ik zou wel iets leuks krijgen als goedmakertje.
Ik grapte nog met de bot dat het m'n brief was.

Nou, wonder boven wonder was de brief er ineens, twee dagen later.
...van dat goedmakertje nog niks gehoord, wellicht was het goedmakertje toch m'n brief...
Doobieters
Door Doobieters (29592 reacties) op 15-06-2023 17:27
Stel he: ik haal een pakketje van Mediamarkt niet op bij een PostNL punt.. gaat het dan retour en krijg ik automatisch mijn geld terug?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
NewDust
Door NewDust (1426 reacties) op 15-06-2023 17:34
Quote:
Stel he: ik haal een pakketje van Mediamarkt niet op bij een PostNL punt.. gaat het dan retour en krijg ik automatisch mijn geld terug?
Gepost door: Doobieters op 15-06-2023 17:27

Gaat sowieso retour. Automatisch geld terug zou je bij MediaMarkt moeten vragen. Ik neem aan dat bij hun de status gewoon op retour/geweigerd gaat.

Quote:
Ik zat al even op een brief te wachten, die was 24 mei ingescand voor bezorging 25 mei.
Hoorde en zag maar niets verschijnen, heb uiteindelijk toch maar even geprobeerd te bellen, je weet maar nooit zeg maar.
Gepost door: StompyChar op 15-06-2023 17:14

De app geeft geen bezorgdag maar een bezorg indicatie. Geen garantie dus. Tussen het moment van scannen en bezorging kunnen er nog wijzigen optreden, bijvoorbeeld verschuiven om reclame wel of niet samen te laten vallen met een andere grote reclame, of doorschuiven door onderbezetting. Dat was al een probleem en nu nog erger in de vakantie periode, zowel op de sorteer- als bezorgafdeling.

Edit: sorry voor de dubbel
Door Zienobleejd (4229 reacties) op 28-06-2023 20:51
Helaas doet PostNL nog steeds aan 't ruim van tevoren noteren als bezorgd van pakketjes, maar dit is de eerste keer dat t mij overkomt in de avond en ik het niet meer later op de dag ontvang

18:30 melding, 20;00 geweest dus wordt op z'n vroegst weer morgen. Bedankt PostNL, zelfs met DHL heb ik zoiets nog niet meegemaakt (anderen wellicht wel).
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
SillySly
Door SillySly (1001 reacties) op 28-06-2023 21:01
Quote:
Helaas doet PostNL nog steeds aan 't ruim van tevoren noteren als bezorgd van pakketjes, maar dit is de eerste keer dat t mij overkomt in de avond en ik het niet meer later op de dag ontvang

18:30 melding, 20;00 geweest dus wordt op z'n vroegst weer morgen. Bedankt PostNL, zelfs met DHL heb ik zoiets nog niet meegemaakt (anderen wellicht wel).
Gepost door: Zienobleejd op 28-06-2023 20:51

Hoop maar dat die nog komt. Bij mij is er zo nog niet zo lang geleden een kwijt geraakt. Was een game gekocht van iemand hier op het forum, als bezorgd gemarkeerd maar nooit aangekomen
People say nothing is impossible, but I do nothing every day 🐻
Pinokkia
Door Pinokkia (2445 reacties) op 28-06-2023 21:04
Quote:
Helaas doet PostNL nog steeds aan 't ruim van tevoren noteren als bezorgd van pakketjes, maar dit is de eerste keer dat t mij overkomt in de avond en ik het niet meer later op de dag ontvang

18:30 melding, 20;00 geweest dus wordt op z'n vroegst weer morgen. Bedankt PostNL, zelfs met DHL heb ik zoiets nog niet meegemaakt (anderen wellicht wel).
Gepost door: Zienobleejd op 28-06-2023 20:51

Wisten jullie dat dit ook nog eens diefstal gevoelig is, want PostNL doet er niets op uit als je via brievenbuspakketje verzend. Het is nml jouw woord tegen de bezorger.
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
Xor
Door Xor (35028 reacties) op 28-06-2023 21:13
Quote:
Helaas doet PostNL nog steeds aan 't ruim van tevoren noteren als bezorgd van pakketjes, maar dit is de eerste keer dat t mij overkomt in de avond en ik het niet meer later op de dag ontvang

18:30 melding, 20;00 geweest dus wordt op z'n vroegst weer morgen. Bedankt PostNL, zelfs met DHL heb ik zoiets nog niet meegemaakt (anderen wellicht wel).
Gepost door: Zienobleejd op 28-06-2023 20:51
Gaat het om een online aankoop zoals bij Bol.com? Dan kunnen ze na een paar dagen nog een nieuwe bestelling versturen. Ik heb in het verleden iets van 3 keer zoiets meegemaakt, vooral met Bol.com bestellingen. Het ging om games wat in de brievenbus paste.

Helaas is dit wel een ding geworden. Volgens mij had NewDust dit een keer hier uitgelegd. Tegenwoordig wordt alles al vooraf gesorteerd en in de app ingesteld van dat als het pakket gesorteerd is, dat het daarna met de postbezorger meegaat en daarna uiteindelijk automatisch wordt "afgeleverd". Dus het is niet meer dat postbezorgers nog even de barcode moeten scannen als ze een pakje in de brievenbus doen, wat ze eerst deden. Erg vervelend. Want hiermee wordt het nog altijd onduidelijk of het brievenbuspakje ook echt door de postbezorger is opgepakt en dat hij/zij met het pakje nog onderweg is waarna het ook wordt afgeleverd. Met deze verandering gaan ze automatisch vanuit dat alles gewoon wordt geleverd. Misschien ook sneaky van ze, want ze moeten zeker die percentage(procent) geleverde post ieder jaar behalen om boetes te voorkomen .

Het was veel handiger geweest als ze die brievenbuspakje gewoon met de pakketbezorging lieten mee verwerken. Want dan weet iedereen dat wanneer het pakje onderweg is, dat het ook door een pakketbezorger is opgepakt en dat het onderweg is. Kans dat het niet wordt geleverd, is er nog altijd. Maar PostNL kan nog wel zien wie het pakje dan heeft opgepakt en de route had gereden i.p.v. dat andere waar ze misschien moeilijk kunnen zien welke postbezorger het pakje heeft meegenomen met stapel poststukken .
Door Zienobleejd (4229 reacties) op 28-06-2023 21:16
Inderdaad een aankoop van een webshop, hopelijk komt t morgen alsnog want van 1 van die games had ik de laatste

En wat een corruptie joh, wordt gewoon bedroevend zo
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
SillySly
Door SillySly (1001 reacties) op 29-06-2023 08:01
Quote:
[..]
Kans dat het niet wordt geleverd, is er nog altijd. Maar PostNL kan nog wel zien wie het pakje dan heeft opgepakt en de route had gereden i.p.v. dat andere waar ze misschien moeilijk kunnen zien welke postbezorger het pakje heeft meegenomen met stapel poststukken .
Gepost door: Xor op 28-06-2023 21:13
Zelfs al zou zoiets duidelijk zichtbaar zijn in het systeem, een standaard brievenbuspakketje is niet verzekerd en postnl zegt gewoon doodleuk als het kwijtraakt dat je het met de verzender moet oplossen en het niet hun probleem is. In dit geval zal bol makkelijker helpen met een oplossing dan wanneer er zoiets kwijtraakt bij een tweedehands aankoop
People say nothing is impossible, but I do nothing every day 🐻
Swift
Door Swift (12227 reacties) op 29-06-2023 15:20
Zijn ze aan het staken bij PostNL? Ik wacht nog steeds op 5 pakjes. En de datum is 2 x opgeschoven en nu staat hij op onbekend.
Theecornerkiller
Door Zienobleejd (4229 reacties) op 29-06-2023 15:48
Oke m'n pakketje is alsnog geleverd, gelukkig maar want bij welke webshop je ook bestelt, je bent fucked als een item na bestellen uitverkocht is: je krijgt alleen je geld terug en geen kans om de game weer aan te schaffen tegen die mooie prijs
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
StompyChar
Door StompyChar (91 reacties) op 29-06-2023 17:46
Nou ook maar een update vanuit mijn kant.
Het 'goedmakertje' viel ineens op de mat, een bubbelenvelop met erin een kaart 'sorry' en een klein presentje.

Het presentje... een PostNL bestickerde plastic brievenopener.
Ik moet zeggen dat ik er de humor wel van kan in zien dat ze zoiets sturen omdat ik m'n brief alsnog gehad heb.
Maar als ik die niet had gehad dan was een brievenopener als 'goedmakertje' toch aardig zout op de wond.

Maar goed als je dacht dat ik een goed woord over had voor PostNL dan nee.
Drie weken geleden een bordspel gekocht in een Engelse webshop.
Vanaf begin Juni was ie al in Nederland bij PostNL Inklaringen maar constant maar niks horen.
Tot ik vorige week Woensdag ineens een mail kreeg, €6,- onderzoekskosten en dan zou ik m'n pakketje krijgen.
...geen inklaring dus maar omdat ze het even in hun hand gehad hebben, geschud hebben en wellicht een google search naar de webshop en het item moet ik 2,5 week wachten en 6 euro lappen...

Maar goed, betalen en ik krijg m'n pakketje dacht ik zo.
Nou niet dus, het kwam uiteindelijk afgelopen Dinsdag bijna een week later eindelijk pas binnen.
WizzNL
Door WizzNL (687 reacties) op 29-06-2023 18:33
PostNL is echt bagger laatste tijd. Pakketjes die op bezorgd staan, maar niet zijn bezorgd. Track&Trace die aangeeft dat een pakket vandaag/morgen komt en vervolgens veranderd naar pakket nog niet ontvangen door PostNL. En het allerleukste vind ik de aanmaningen omdat de verzender niet voldoende postzegels geplakt heeft, alsof ik als ontvanger die kosten ga voldoen.

Door Fred20 (902 reacties) op 30-06-2023 20:33
Vervelend dat je tegenwoordig niet meer kan kiezen voor een afhaalpunt in de app. Ik zie bijvoorbeeld dat ik morgen een pakketje krijg, maar ik kan er niets aan veranderen. Het enige wat je kan doen is je afleveradres standaard veranderen naar een afhaalpunt, maar dat is niet echt ideaal. Doet DHL toch een stuk beter qua mogelijkheden.
BlaBlaBla
Door BlaBlaBla (555 reacties) op 30-06-2023 21:16
PostNl verdient het "koninklijke" echt niet meer. Tijd om dat af te pakken.
Marty84
Door Marty84 (2852 reacties) op 30-06-2023 21:23
Ik kreeg vanmorgen in de app melding dat het pakketje vertraging had en dus morgen geleverd gaat worden. Kom ik zo net thuis van werk ligt ie gewoon in de brievenbus.

Ik klaag niet maar ze mogen wel wat aan hun track en trace status doen.
[Begin]  |41|42|43|44|45|46|47(50)  [Eind]