Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Final Fantasy [Algemeen Topic]

[Begin]  |63|64|65|66|67|68|69(93)  [Eind]
RoyVG
Door RoyVG (945 reacties) op 15-06-2023 09:13
Quote:
James Arnold Taylor krijgt veel kritiek vanwege de lach scene maar dat is 9/10 zonder context
Het was de bedoeling dat het overdreven/cringe zou zijn.
Gepost door: Hercule op 15-06-2023 01:20
Relevant stukje video van zijn eigen youtube kanaal. (begint 1:38 ) Klik

De cutscenes zijn slecht oud geworden, wat de kwaliteit van de voiceacting ook onderuit haalt. Ik geloof ook dat er limitaties speelde, bijvoorbeeld dat elke dub voice-line even lang moest zijn als de japanse voice-line. Dus kreeg je schatjes zoals hieronder



Quote:
Vergeleken met de GTA’s en Metal Gears van die tijd was het een heel stuk minder.
Gepost door: Quetzalcoatl op 15-06-2023 07:06
GTA3 had veel minder details in facial expressions en character models. De grotere discrepantie kan dan juist helpen omdat je minder in die 'uncanny valley' komt waar FFX last van had toendertijd. GTA Vice City kwam eind 2002 en San Andreas was 2004 dus daar mag je het niet mee vergelijken, een jaar ontwikkeltijd was in die tijd nog veel.

In Metal Gear Solid 2 was 80% van de 'cutscenes' waren 3D character portretten die tegen elkaar praten met een zwarte achtergrond waarbij de gezichtsuitdrukking nauwelijks veranderd, alleen de positie van hun hoofd en mond. Die overige 20% waren in-game cutscenes met echte cinematografie en die waren ook echt top. Maar om het verhaal te snappen moest je 50% van je speeltijd inleveren om naar Codec gesprekken te luisteren. Snake Eater kwam uit in 2004, dat is een oneerlijke vergelijking.

Wat ik wil zeggen is dat de vergelijking met MGS en GTA wel terecht is, maar zonder de gehele context vind ik het statement niet helemaal eerlijk. Alle drie hebben hun ups en downs.
Door Quetzalcoatl (5054 reacties) op 15-06-2023 10:08
Quote:
[..]Relevant stukje video van zijn eigen youtube kanaal. (begint 1:38 ) Klik

De cutscenes zijn slecht oud geworden, wat de kwaliteit van de voiceacting ook onderuit haalt. Ik geloof ook dat er limitaties speelde, bijvoorbeeld dat elke dub voice-line even lang moest zijn als de japanse voice-line. Dus kreeg je schatjes zoals hieronder



[..]
GTA3 had veel minder details in facial expressions en character models. De grotere discrepantie kan dan juist helpen omdat je minder in die 'uncanny valley' komt waar FFX last van had toendertijd. GTA Vice City kwam eind 2002 en San Andreas was 2004 dus daar mag je het niet mee vergelijken, een jaar ontwikkeltijd was in die tijd nog veel.

In Metal Gear Solid 2 was 80% van de 'cutscenes' waren 3D character portretten die tegen elkaar praten met een zwarte achtergrond waarbij de gezichtsuitdrukking nauwelijks veranderd, alleen de positie van hun hoofd en mond. Die overige 20% waren in-game cutscenes met echte cinematografie en die waren ook echt top. Maar om het verhaal te snappen moest je 50% van je speeltijd inleveren om naar Codec gesprekken te luisteren. Snake Eater kwam uit in 2004, dat is een oneerlijke vergelijking.

Wat ik wil zeggen is dat de vergelijking met MGS en GTA wel terecht is, maar zonder de gehele context vind ik het statement niet helemaal eerlijk. Alle drie hebben hun ups en downs.
Gepost door: RoyVG op 15-06-2023 09:13

Nou ja, ik doelde ook met name op GTA 3 en MGS 2. Twee games die uitkwamen in *checkt notities* 2001. Vice City tel ik dan wel ook mee, want zo heel veel zal er in dat jaartje niet veranderd zijn in voice-actingland. Mag verder terug in de tijd wel? Want ook de VA in MGS1 vind ik veel beter dan in FFX.

Over uncanny valley had ik het destijds al helemaal niet als vijftienjarige jongen. Characters in GTA 3 en MGS 2 klonken cool. Zelfs Raiden die nota bene uitgleed over meeuwenpoep werd nog overtuigend neergezet. Tidus daarentegen klonk als dat hyperactieve twaalfjarige kneusje van om de hoek die op een speciale school zat. Ik weet wel dat ik in m’n eerdere comment de link legde tussen z’n uitdrukkingsloze gezicht en z’n hysterische stem, maar als ie er ook nog eens als een idioot bij had rondgesprongen had ik het geheel waarschijnlijk alleen maar nog dommer en slechter gevonden haha.

Dat de cutscenes van FFX slecht oud zijn geworden ben ik het trouwens niet zo mee eens. Ja, de VA van veel characters vind ik nog steeds tenenkrommend, maar ik zie ook nog steeds hoe cutting edge die beelden in die tijd waren. Wat de cutscenes en graphics betreft stond deze game lange tijd op eenzame hoogte op de PS2, en de art direction staat nog altijd als een huis.

Daarom vind ik het ook jammer dat ik de VA destijds zo storend vond dat ik de game ergens halverwege heb weggelegd. Er speelden wel meer dingen mee. Zo vond ik de tropische setting van X extreem weird en had ik veel meer met de quasi-steampunksetting van VII, de unieke setting waarvan ik het genre niet eens zou weten in VIII en de high fantasy in IX. Ook vond ik de focus op blitzball behoorlijk stupid in een fantasygame. In mijn beleving was een balsporter nou niet bepaald de aangewezen persoon om de grote held te zijn. Na de mysterieuze, gloomy Cloud en Squall rende ik nu met een blije eikel achter een strandbal aan. Mijn puberbrein kon het allemaal maar moeilijk verteren.

Gelukkig kan ik er 20 jaar later een stuk milder naar kijken. Bij de VA en blitzball denk ik nog steeds ‘oef wat gaar dit,’ maar ze overschaduwen de graphics, art direction en turn-based combat niet meer zo voor mij. Ik vind het nu een prima game, maar wel een van de mindere FF’s.
Jellsyboy
Door Jellsyboy (907 reacties) op 15-06-2023 10:21
Heh ik vond VII juist weer helemaal niks smaken verschillen. De high fantasy setting in IX greep mij het meest. VIII vond ik ook nog wel tof. Alles vóór 7 vond ik vroeger niet leuk (gemiste kans fml). X moest ik even aan wennen en XII vond ik weer helemaal te gek.

VA in X was inderdaad een dikke milestone toen, ik snap ook wel dat de kwaliteit niet was wat het nu is. Nogmaals, als al die cutscenes te skippen waren zou ik (en vele anderen) dit spel nogmaals aanslingen.

Nu ik de VA in de demo van XVI heb gezien kan ik trouwens echt niet zeggen dat VA in final fantasy echt verbeterd is, holy shit wat een niet-passende stemmen bij veel karakters. Zeker hoofdpersoon boy met anime kapsel. Net zoals bij Nier Automata zou ik de OG japanse stemmen aanlaten als dat mogelijk is..
Door Quetzalcoatl (5054 reacties) op 15-06-2023 10:35
Jij vond VII helemaal niks?? Jellsy jongen, we leken het eindelijk eens met elkaar eens.

Volgens mij is het al eerder besproken in dit topic, maar het lijkt er soms op dat het deel waarbij iemand is ingestapt in de serie z’n favoriet blijft. Degenen die op PS1 serieus rpg’s begonnen te spelen kiezen vaak VII of IX, de PS2-spelers kiezen X en de bejaarden die al sinds het eerste deel spelen kiezen meestal voor VI. Is ook wel een ongelooflijk goeie game trouwens.
Marty84
Door Marty84 (2851 reacties) op 15-06-2023 10:44
Hier inderdaad ook met ff7 begonnen op de ps1. Wat geweldig was dat. Samen met Breath of Fire 3, Suikoden, Alundra en Wild Arms
Htbaa
Door Htbaa (12364 reacties) op 15-06-2023 10:50
Ik ben begonnen met VII, die had ik een keer gehuurd. Toen zag ik in de winkel VIII en die was nieuwer, dus beter natuurlijk. Daar lang vastgezeten met het zoeken naar het witte schip en later om in die stad van Laguna te komen... Een vriend kocht IX en toen ik die game zag wou ik 'm ook.

Qua setting en zo vind ik IX het tofst van deze drie. VII jaren later uitgespeeld tijdens een zomervakantie. Ook een hele goede game. Ik vind het moeilijk om ze te rangschikken. SEED in VIII vond ik destijds zo tof en de FMV's waren fantastisch! Het junction systeem wat er eigenlijk voor zorgde dat je geen magic ging gebruiken vond ik wel vervelend. Dus ik denk dat het dat IX, VII en VIII is? Heb ze een paar jaar terug wel gekocht in de sale op de Switch en VIII al uitgespeeld. De rest moet ik nog aan beginnen. Wel fijn dat er boosters in zitten.

X op de PS2 vond ik destijds ook prachtig. Wel jammer dat de open wereld weg was, maar het gaf me nog voldoende het gevoel van vrijheid te hebben terwijl de game best wel lineair is. De VA heb ik me nooit echt aan gestoord. Toen de remaster op Vita en PS3 kwam 'm nogmaals doorgespeeld en had wederom weer toen ik 'm had uitgespeeld dat ik het gevoel had afscheid te nemen van vrienden of zo? X-2 nooit echt in kunnen komen op PS2, PS3 en Vita. Desondanks toch onlangs gekocht op de Switch .

XII op de PS2 vond ik te moeilijk. De combat liep niet lekker en er waren echt idioot grote gebieden met weinig save points. Gelukkig was de remaster op de Switch heel goed te doen met de boosters (vooral speedboost is wat ik gebruikte, de rest niet). Daar vond ik de VA ook altijd een beetje vreemd. Had ook niet zoveel met de personages en alles klonk zo blikkerig (kwam natuurlijk door de helmen van de judges).

Het liefste zou ik zien dat ze terug gaan naar de stijl van bijv. IX. Lekker turn based battles, mooie setting. Ik vond FFXV bijv. pas op het einde echt leuk worden maar het reizen was een drama. Tot het laatste chapter of zo vond ik de personages ook maar niks. Geen bijzondere game dus en ik zal 'm zeker niet nog een keer spelen. Heb nog wel wat DLC om te doen... Als ik dan kijk naar het kleine beetje wat ik van XVI heb gezien krijg ik toch het idee dat dit een soort van XV 2.0 is of zo? Meer van hetzelfde. Het spreekt mij in ieder geval niet aan en ik zal er geen PS5 voor kopen.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door Quetzalcoatl (5054 reacties) op 15-06-2023 11:05
Quote:
SEED in VIII vond ik destijds zo tof en de FMV's waren fantastisch!

Dat je tijdens sommige FMV’s zelfs Squall nog kon besturen was echt mindblowing toen haha. Geweldig. Die panning shot van de parade was echt het mooiste wat ik toen ooit had gezien. En de dansscene.. wauw.



Best wel een underrated game, VIII. Maar hier op BG gelukkig niet.
RoyVG
Door RoyVG (945 reacties) op 15-06-2023 11:13
Quote:
Ik heb geen idee waarom je delen erbij haalt van GTA en MGS die jaren verwijderd zijn van de release van FFX en vervolgens zegt dat ik een oneerlijke vergelijking maak. Ik doelde op GTA 3 en MGS 2. Twee games die uitkwamen in *checkt notities* 2001. Mag verder terug in de tijd wel? Want ook de VA in MGS1 vind ik veel beter dan in FFX.
Het was voor mij niet helemaal duidelijk welke GTA / MGS je precies bedoelde. "Uit die tijd" kan meerdere dingen betekenen. Maar nu heb je het verduidelijkt, dus dan is dat commentaar van mij over latere spellen helemaal niet van toepassing. Ik heb geen ervaring met de originele MGS, alleen de Gamecube remake en die was geheel opnieuw ingesproken, dus ik kan over het PS1 origineel geen mening geven. Ik heb een paar clips bekeken en het voicework is gewoon goed.

Quote:
Over uncanny valley had ik het destijds al helemaal niet als vijftienjarige jongen. Characters in GTA 3 en MGS 2 klonken cool. Zelfs Raiden die nota bene uitgleed over meeuwenpoep werd nog overtuigend neergezet. Tidus daarentegen klonk als dat hyperactieve twaalfjarige kneusje van om de hoek die op een speciale school zat.
Dat is je goed recht. Ik was even oud ongeveer toen ik FFX voor het eerst speelde en maakte me er toen ook geen zorgen over. MGS2 heeft meer focus op dat soort details, Kojima was ook iemand die veel meer op kleine details lette. Squaresoft poepte toen nog heel snel Final Fantasy games uit, het was zo erg dat IX, X en XI tegelijk aangekondigd werden, en het is een klein wonder dat ze allemaal zo goed waren als dat ze waren.

Quote:
Dat de cutscenes van FFX slecht oud zijn geworden ben ik het niet mee eens. Ja, de VA van veel characters vind ik nog steeds tenenkrommend, maar ik zie ook nog steeds hoe cutting edge die beelden in die tijd waren, en de art direction staat nog altijd als een huis.
Ik doelde vooral op de combinatie VA + voice direction. De twee kloppen niet altijd, wat jij ook al zei. Art direction is inderdaad top.

Quote:
Daarom vind ik het ook jammer dat ik de VA destijds zo storend vond dat ik de game ergens halverwege heb weggelegd. Er speelden wel meer dingen mee. Zo vond ik de tropische setting van X extreem weird en had ik veel meer met de quasi-steampunksetting van VII, de unieke setting waarvan ik het genre niet eens zou weten in VIII en de high fantasy in IX. Ook vond ik de focus op blitzball behoorlijk stupid in een fantasygame. In mijn beleving was een balsporter nou niet bepaald de aangewezen persoon om de grote held te zijn. Na de mysterieuze, gloomy Cloud en Squall rende ik nu met een blije eikel achter een strandbal aan. Mijn puberbrein kon het allemaal maar moeilijk verteren.
Terechte redenen. Mijn kwaliteitsstandaarden waren significant lager dan die van jou en dat bedoel ik als een compliment. Ik heb XII vlak na launch na enkele uren weggelegd omdat ik het verhaal niet interessant vond en het oud-engelse spraakgebruik irriteerde me. Ik ben met X begonnen en ging daarna terug naar VII, VIII en IX, dus ik heb meer nostalgie voor X dan voor eerdere FF games.

Quote:
Gelukkig kan ik er 20 jaar later een stuk milder naar kijken. Bij de VA en blitzball denk ik nog steeds ‘oef wat gaar dit,’ maar ze overschaduwen de graphics, art direction en turn-based combat niet meer zo voor mij. Ik vind het nu een prima game, maar wel een van de mindere FF’s.
Gepost door: Quetzalcoatl op 15-06-2023 10:08
En dat is helemaal prima. Ik heb een andere blik op de game omdat het mijn eerste 'volwaardige' Final Fantasy was (Mijn eerste was Tactics Advance, de beste strategy RPG op de GBA, don't @ me ). Maar dat wil niet zeggen dat ik niet cringe bij de helft van de cutscenes. Ik heb een paar jaar geleden een playthrough op de Vita gedaan (niet afgemaakt, strandde net voor Zanarkand) en toen realiseerde ik me ook beter dat de VA eigenlijk slechter is dan ik me kon herinneren.

In het kort, het was niet mijn bedoeling je mening onderuit te halen en zeggen dat ie fout is. Ik miste een stukje nuance, of heb er helemaal overheen gelezen. Ik was nooit goed in begrijpend lezen op de middelbare school.
Hylian_Knight
Door Hylian_Knight (4247 reacties) op 15-06-2023 11:14
The good old times ! Heerlijke soundtrack ook (weer).
Htbaa
Door Htbaa (12364 reacties) op 15-06-2023 11:24
Quote:
[..]

Dat je tijdens sommige FMV’s zelfs Squall nog kon besturen was echt mindblowing toen haha. Geweldig. Die panning shot van de parade was echt het mooiste wat ik toen ooit had gezien. En de dansscene.. wauw.



Best wel een underrated game, VIII. Maar hier op BG gelukkig niet.
Gepost door: Quetzalcoatl op 15-06-2023 11:05

Yes, die overgangen ook naar FMV's was ook fantastisch. Je ziet het gebeuren maar het was echt uniek toen! Al deed VII die overgangen ook al toch?
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door Quetzalcoatl (5054 reacties) op 15-06-2023 11:33
Quote:
[..] Het was voor mij niet helemaal duidelijk welke GTA / MGS je precies bedoelde. "Uit die tijd" kan meerdere dingen betekenen. Maar nu heb je het verduidelijkt, dus dan is dat commentaar van mij over latere spellen helemaal niet van toepassing. Ik heb geen ervaring met de originele MGS, alleen de Gamecube remake en die was geheel opnieuw ingesproken, dus ik kan over het PS1 origineel geen mening geven. Ik heb een paar clips bekeken en het voicework is gewoon goed.

[..]Dat is je goed recht. Ik was even oud ongeveer toen ik FFX voor het eerst speelde en maakte me er toen ook geen zorgen over. MGS2 heeft meer focus op dat soort details, Kojima was ook iemand die veel meer op kleine details lette. Squaresoft poepte toen nog heel snel Final Fantasy games uit, het was zo erg dat IX, X en XI tegelijk aangekondigd werden, en het is een klein wonder dat ze allemaal zo goed waren als dat ze waren.

[..]Ik doelde vooral op de combinatie VA + voice direction. De twee kloppen niet altijd, wat jij ook al zei. Art direction is inderdaad top.

[..]Terechte redenen. Mijn kwaliteitsstandaarden waren significant lager dan die van jou en dat bedoel ik als een compliment. Ik heb XII vlak na launch na enkele uren weggelegd omdat ik het verhaal niet interessant vond en het oud-engelse spraakgebruik irriteerde me. Ik ben met X begonnen en ging daarna terug naar VII, VIII en IX, dus ik heb meer nostalgie voor X dan voor eerdere FF games.

[..]En dat is helemaal prima. Ik heb een andere blik op de game omdat het mijn eerste 'volwaardige' Final Fantasy was (Mijn eerste was Tactics Advance, de beste strategy RPG op de GBA, don't @ me ). Maar dat wil niet zeggen dat ik niet cringe bij de helft van de cutscenes. Ik heb een paar jaar geleden een playthrough op de Vita gedaan (niet afgemaakt, strandde net voor Zanarkand) en toen realiseerde ik me ook beter dat de VA eigenlijk slechter is dan ik me kon herinneren.

In het kort, het was niet mijn bedoeling je mening onderuit te halen en zeggen dat ie fout is. Ik miste een stukje nuance, of heb er helemaal overheen gelezen. Ik was nooit goed in begrijpend lezen op de middelbare school.
Gepost door: RoyVG op 15-06-2023 11:13

Nee no worries, toen ik m’n eigen comment op de vorige pagina teruglas begreep ik wel dat je meerdere GTA- en MGS-delen noemde. En omdat ik het over die discrepantie tussen de VA en de cutscene van Tidus had was je reactie over de context van games in die tijd volkomen logisch. Ik zat m’n eigen comment nog aan te passen, maar toen was je kennelijk al aan het reageren.

Ik denk eigenlijk niet dat jouw standaarden per se lager waren dan die van mij destijds. Het is denk ik meer dat ik als puber erg star was in die dingen. Als jochie van 12 speelde ik de coole soldaat in VII, later de mysterieuze student aan de militaire academie in VIII, en nog wat later dus die happy-go-lucky Tidus. Nu waardeer ik juist dat ze elke keer iets totaal anders deden en nog steeds doen.

Nuance ben ik dan weer echt niet goed in, maar hee ik doe m’n best.

Quote:
Yes, die overgangen ook naar FMV's was ook fantastisch. Je ziet het gebeuren maar het was echt uniek toen! Al deed VII die overgangen ook al toch?

Haha je zag die overgangen aankomen inderdaad omdat ineens de macroblocking van de FMV zichtbaar werd in de achtergrond. Meteen daarna begon dan de camera pan. Dat zat inderdaad ook een aantal keer in VII, maar dan kon je Cloud verder niet besturen. Tijdens die parade in VIII moest je ook echt met Squall en z’n buddies achter hem aan langs het publiek lopen terwijl de FMV doorliep. Dat was echt ongekend toen.
Hercule
Door Hercule (6443 reacties) op 15-06-2023 11:51
VIII was mijn eerste FF. Mijn moeder zat voortdurend te pushen dat we die game moesten spelen. Volgens haar was het "Pokemon voor volwassenen" . Daarna IX en VII gespeeld. Vervolgens VI en IV. Geweldige tijden.
Jellsyboy
Door Jellsyboy (907 reacties) op 15-06-2023 12:52
Quote:
Jij vond VII helemaal niks?? Jellsy jongen, we leken het eindelijk eens met elkaar eens.

Volgens mij is het al eerder besproken in dit topic, maar het lijkt er soms op dat het deel waarbij iemand is ingestapt in de serie z’n favoriet blijft. Degenen die op PS1 serieus rpg’s begonnen te spelen kiezen vaak VII of IX, de PS2-spelers kiezen X en de bejaarden die al sinds het eerste deel spelen kiezen meestal voor VI. Is ook wel een ongelooflijk goeie game trouwens.
Gepost door: Quetzalcoatl op 15-06-2023 10:35

Ik ben met VIII begonnen maar heb IX als eerste uitgespeeld. Bij VII sprak de steampunk setting mij niet zo aan. Daarvoor had ik legend of dragoon (1 en 2) gespeeld, wellicht dat ik daar toendertijd meer naar zocht. Tijdens VIII ben ik afgehaakt in het stuk -volgens mij, in de ruimte als ik het mij goed herinner? disc 3
Monokuma
Door Monokuma (1946 reacties) op 15-06-2023 13:33
Quote:
Volgens haar was het "Pokemon voor volwassenen" .
Gepost door: Hercule op 15-06-2023 11:51
Grappig, zo raadde ik de FF games ook aan op de basisschool. Toen had ik nog geen besef wat de term RPG inhield.
Kuma!
Htbaa
Door Htbaa (12364 reacties) op 15-06-2023 14:16
Quote:
[..]

Ik ben met VIII begonnen maar heb IX als eerste uitgespeeld. Bij VII sprak de steampunk setting mij niet zo aan. Daarvoor had ik legend of dragoon (1 en 2) gespeeld, wellicht dat ik daar toendertijd meer naar zocht. Tijdens VIII ben ik afgehaakt in het stuk -volgens mij, in de ruimte als ik het mij goed herinner? disc 3
Gepost door: Jellsyboy op 15-06-2023 12:52

Ah ja, waar je de aliens in volgorde van hun kleur moet uitschakelen.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Jellsyboy
Door Jellsyboy (907 reacties) op 16-06-2023 15:28
Quote:
[..]

Ah ja, waar je de aliens in volgorde van hun kleur moet uitschakelen.
Gepost door: Htbaa op 15-06-2023 14:16

Hmm zover was ik niet. Bizar dat ik het me zo scherp herinner maar Rinoa en Squall zaten in de stoelen van een spaceship. Rinoa begon wat te kutten door de stoel uit te gaan waarna Squall zegt "you'd better get back to your seat".

Wat ik mij ook goed kan herinneren is dat ik helemaal gek werd van het boosten van GF's. Telkens die boost button bashen bij élke summon. Wat een design draak was dat zeg.
Htbaa
Door Htbaa (12364 reacties) op 16-06-2023 15:30
Quote:
[..]

Hmm zover was ik niet. Bizar dat ik het me zo scherp herinner maar Rinoa en Squall zaten in de stoelen van een spaceship. Rinoa begon wat te kutten door de stoel uit te gaan waarna Squall zegt "you'd better get back to your seat".

Wat ik mij ook goed kan herinneren is dat ik helemaal gek werd van het boosten van GF's. Telkens die boost button bashen bij élke summon. Wat een design draak was dat zeg.
Gepost door: Jellsyboy op 16-06-2023 15:28

Hihi ik had destijds een PSX controller met turbo functie. Was daar ideaal voor. Wel altijd klote als je te lang doorging en dat ding resette.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Seito
Door Seito (164 reacties) op 16-06-2023 20:53

Een of andere dude had vandaag een framerate video gepost van de volledige game, maar die is inmiddels van youtube af. Hing rond de 45-55fps gemiddeld, en 35-45fps voor intensievere stukken.
Skyghene
Door Skyghene (998 reacties) op 16-06-2023 23:06
No Nobuo Uematsu? No Final Fantasy.
Niet helemaal, maar ik moet toegeven dat ik de legendarische soundtracks van vroegere FF games wel erg mis. Stiekem toch genoten van games als Fantasian, Lost Odyssey en Fantasy Life waar de soundtracks van Uematsu voor een herkenbare en geweldige sfeer zorgen. Jaarlijks ga ik nog steeds naar de Distant Worlds concerten en geniet dan met volle teugen van de nostalgie.

Ik ben zelf begonnen met FF7 en ik vind dit nog steeds de beste uit de reeks. Gevolgd door FF6, FF9, FF4 en.. FF12 (jaja, Vaan is niet cool, maar het is Ivalice!).
Ik heb alle andere delen ook gespeeld, inclusief FF11 (vele jaren op de PC) en FF14 (PS4), maar vond deze delen een stuk minder. Ik ben op een gegeven moment overgestapt naar Shin Megami Tensei en Bravely Default. Die laatste voelt voor mij meer aan als een Final Fantasy game, maar dat terzijde.
Ga ik een Final Fantasy overslaan? Nee, ik zal FF16 zeker uitspelen, maar ik ben bang dat dat niet meer met hetzelfde gevoel als vroeger zal zijn.
[Begin]  |63|64|65|66|67|68|69(93)  [Eind]