Om dan te horen van een of andere moderator 'Dat je nu ineens het geld nodig hebt, dan had je het niet moeten uitgeven!' slaat gewoonweg nergens op. Mensen zijn gedupeerd, heb daar ook eventjes respect voor.
Edit: Bewonderingswaardig en ongelofelijk stom.
Succes met de discussie.
Xbox Live: Tsky89
Quote:
[..]
Precies! Leuk voor de klanten en dat is exact wat gebeurd had moeten worden! Meest belangrijke toch? Want wij waren in eerste instantie niet eens betrokken bij deze hele handel! Maar in plaats van het leuk te houden voor de klanten, kiest hij er voor om gewoonweg (terwijl hij wist wat hij deed) mensen besodemieteren. Als hij DUIDELIJK was geweest voor wij ook maar iets besteld hadden over de situatie hadden WIJ zelf kunnen beoordelen of we nog iets wouden bestellen in de situatie. WIJ wisten van niks en WIJ zijn ook de dupe. Daar krijgt hij geen respect voor.
[..]
En wederom positieve cashflow voor HEM. Het gaat hier nu even om de klanten, niet om hem. Ja dan waren die klanten dan gedupeert, kut voor ze, maar nu zijn er nog veel meer gedupeert. Had vermeden kunnen worden, want het was toch al lang duidelijk dat het fout ging? Als het in februari al zo dusdanig bergafwaarts ging dat hij tot zulke extreme acties kwam, was het echt te verwachten.
Gepost door: Benenstrekken op 18-03-2015 13:09
Precies! Leuk voor de klanten en dat is exact wat gebeurd had moeten worden! Meest belangrijke toch? Want wij waren in eerste instantie niet eens betrokken bij deze hele handel! Maar in plaats van het leuk te houden voor de klanten, kiest hij er voor om gewoonweg (terwijl hij wist wat hij deed) mensen besodemieteren. Als hij DUIDELIJK was geweest voor wij ook maar iets besteld hadden over de situatie hadden WIJ zelf kunnen beoordelen of we nog iets wouden bestellen in de situatie. WIJ wisten van niks en WIJ zijn ook de dupe. Daar krijgt hij geen respect voor.
[..]
En wederom positieve cashflow voor HEM. Het gaat hier nu even om de klanten, niet om hem. Ja dan waren die klanten dan gedupeert, kut voor ze, maar nu zijn er nog veel meer gedupeert. Had vermeden kunnen worden, want het was toch al lang duidelijk dat het fout ging? Als het in februari al zo dusdanig bergafwaarts ging dat hij tot zulke extreme acties kwam, was het echt te verwachten.
Gepost door: Benenstrekken op 18-03-2015 13:09
Die positieve cashflow is niet voor hem, maar voor zijn bedrijf! Je doet net of hij het bewust heeft gedaan om klanten te duperen.
Waarom zou het dat bewust doen als hij er zelf alleen maar slechter van wordt? Precies, daar is geen reden voor.
Quote:
Ik heb 1000x gezegd dat ik respect heb voor het feit dat jullie boos zijn omdat jullie je geld (hoogstwaarschijnlijk) kwijt zijn. Dat is zeer begrijpelijk. Dat geeft echter geen enkele reden om verwijten aan het adres van de ondernemen te maken die je hem helemaal niet kan verwijten omdat het niet zijn schuld is.... Jullie zijn overduidelijk geen ondernemers en weten dus ook niet wat een ondernemer voor verplichtingen heeft..... Als je dit niet weet kun je ook niet beoordelen of deze ondernemer dingen heeft gedaan die hij niet had mogen/hoeven doen.
Ik ga hier eens meer op in. Jullie kunnen de beste man blijven verdedigen met het feit dat hij het had 'moeten' doen en alles er om heen, maar we zitten alsnog in deze kut situatie omdat hij een inschattingsfout heeft gemaakt.
Om dan te horen van een of andere moderator 'Dat je nu ineens het geld nodig hebt, dan had je het niet moeten uitgeven!' slaat gewoonweg nergens op. Mensen zijn gedupeerd, heb daar ook eventjes respect voor.
Edit: Bewonderingswaardig en ongelofelijk stom.
Succes met de discussie.
Gepost door: Benenstrekken op 18-03-2015 13:15
Om dan te horen van een of andere moderator 'Dat je nu ineens het geld nodig hebt, dan had je het niet moeten uitgeven!' slaat gewoonweg nergens op. Mensen zijn gedupeerd, heb daar ook eventjes respect voor.
Edit: Bewonderingswaardig en ongelofelijk stom.
Succes met de discussie.
Gepost door: Benenstrekken op 18-03-2015 13:15
Dura lex, sed lex
Quote:
[..]
Ik heb 1000x gezegd dat ik respect heb voor het feit dat jullie boos zijn omdat jullie je geld (hoogstwaarschijnlijk) kwijt zijn. Dat is zeer begrijpelijk. Dat geeft echter geen enkele reden om verwijten aan het adres van de ondernemen te maken die je hem helemaal niet kan verwijten omdat het niet zijn schuld is.... Jullie zijn overduidelijk geen ondernemers en weten dus ook niet wat een ondernemer voor verplichtingen heeft..... Als je dit niet weet kun je ook niet beoordelen of deze ondernemer dingen heeft gedaan die hij niet had mogen/hoeven doen.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:19
Ik heb 1000x gezegd dat ik respect heb voor het feit dat jullie boos zijn omdat jullie je geld (hoogstwaarschijnlijk) kwijt zijn. Dat is zeer begrijpelijk. Dat geeft echter geen enkele reden om verwijten aan het adres van de ondernemen te maken die je hem helemaal niet kan verwijten omdat het niet zijn schuld is.... Jullie zijn overduidelijk geen ondernemers en weten dus ook niet wat een ondernemer voor verplichtingen heeft..... Als je dit niet weet kun je ook niet beoordelen of deze ondernemer dingen heeft gedaan die hij niet had mogen/hoeven doen.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:19
Aldus meneer Lars de ondernemer
Quote:
[..]
Sorry hoor maar je hebt geen idee wat je roept...... Dat is niet exact wat had moet gebeuren want dat MAG hij niet doen. *double facepalm* leer lezen
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:11
Sorry hoor maar je hebt geen idee wat je roept...... Dat is niet exact wat had moet gebeuren want dat MAG hij niet doen. *double facepalm* leer lezen
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:11
Ik ben bang dat je dit kunt blijven vertellen, maar het komt niet echt aan. Mensen reageren uit emotie en boosheid en kan me dat best voorstellen.
En zeg zelf, eigenlijk is het ook gewoon niet te snappen dat een ondernemer tot het uiterste moet gaan en willens en wetens nog meer gedupeerden creëert om aan de eisen te voldoen.
Ik denk dat de regelgeving wel een opfrisser kan gebruiken, dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn?
FC: 4425-1454-3512 / NNID: Danielle0173 / PSN ID: Danielle0173 / XBox: danielle0173
Quote:
Ik ben inderdaad, naast mijn studie, ook ondernemer. So what? Daarmee voel ik mij niet beter ofzo, daar gaat het niet om, het toont echter wel aan dat ik iets meer inzicht heb in al die regels dan de gemiddelde consument.[..]
Aldus meneer Lars de ondernemer
Gepost door: Mikeymouse1 op 18-03-2015 13:22
Aldus meneer Lars de ondernemer
Gepost door: Mikeymouse1 op 18-03-2015 13:22
Quote:
Met die regelgeving kan en mag je het inderdaad oneens zijn (er zijn ook delen van die regelgeving waar ik het zelf mee oneens ben) dat doet echter niets af dat het nu eenmaal de regels zijn en dat je op dit moment, in de huidige situatie, de ondernemer, met de huidige feiten, niets kan verwijten.
[..]
Ik ben bang dat je dit kunt blijven vertellen, maar het komt niet echt aan. Mensen reageren uit emotie en boosheid en kan me dat best voorstellen.
En zeg zelf, eigenlijk is het ook gewoon niet te snappen dat een ondernemer tot het uiterste moet gaan en willens en wetens nog meer gedupeerden creëert om aan de eisen te voldoen.
Ik denk dat de regelgeving wel een opfrisser kan gebruiken, dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn?
Gepost door: Danielle0173 op 18-03-2015 13:24
Ik ben bang dat je dit kunt blijven vertellen, maar het komt niet echt aan. Mensen reageren uit emotie en boosheid en kan me dat best voorstellen.
En zeg zelf, eigenlijk is het ook gewoon niet te snappen dat een ondernemer tot het uiterste moet gaan en willens en wetens nog meer gedupeerden creëert om aan de eisen te voldoen.
Ik denk dat de regelgeving wel een opfrisser kan gebruiken, dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn?
Gepost door: Danielle0173 op 18-03-2015 13:24
Dura lex, sed lex
Quote:
lars graag eens bronnen warin blijkt dat klopt wat je zegt, want je begrijpt begrip verwijtbaar faillisement niet goed.
Gepost door: DirkSteenbeek op 18-03-2015 13:22
Gepost door: DirkSteenbeek op 18-03-2015 13:22
Waarom vertel je het ons niet?
Quote:
Ja nee inderdaad, je bent een slimme knul.
[..]
Ik ben inderdaad, naast mijn studie, ook ondernemer. So what? Daarmee voel ik mij niet beter ofzo, daar gaat het niet om, het toont echter wel aan dat ik iets meer inzicht heb in al die regels dan de gemiddelde consument.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:25
Ik ben inderdaad, naast mijn studie, ook ondernemer. So what? Daarmee voel ik mij niet beter ofzo, daar gaat het niet om, het toont echter wel aan dat ik iets meer inzicht heb in al die regels dan de gemiddelde consument.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:25
3DS-Friendcode: 2723-8412-7861 NNID: azkirbyTV
Quote:
Ik vind het gewoon heel erg jammer dat zo'n goede winkel (naar mijn ervaring) failliet raakt. Overigens ook heel erg zielig voor de mensen die naar hun geld kunnen fluiten, maar dat neemt niet weg dat je de persoon in kwestie helemaal de grond in gaat trappen. Dat moet men gewoon niet doen.
Gepost door: Azkirby op 18-03-2015 13:28
Gepost door: Azkirby op 18-03-2015 13:28
Dat is over het algemeen ook niet wat er gezegd wordt door mensen, er zitten er inderdaad een aantal tussen die dat doen, maar merendeels wordt gewoon de manier van handelen betwijfeld. Hoe dan ook, of hij het wel of niet anders had kunnen en of moeten doen, het blijft kut voor de consument die nu z'n centen kwijt is, en het blijft kut voor de eigenaar die waarschijnlijk ook z'n centen kwijt is.
Ik lees toch tegenstrijdige berichten. Mensen die weken op hun order wachten, terwijl de eigenaar zogenaamd een hart voor de klant heeft. Heeft de prijzen verlaagd in zijn webshop, in de hoop zoveel mogelijk orders binnen te halen om de grote schuldeisers af te betalen en vervolgens nooit de intentie gehad deze spullen te leveren.
Aan de deur komen met bedreigingen is onacceptabel tokkie gedrag, maar het lijkt er toch echt op dat hij de klant zijn schulden heeft laten afbetalen en heeft dat zo lang mogelijk gedaan, tot de situatie niet meer te houden was.
"A winner is you"
Quote:
Ook de voetnoot dat hij faillissement gaat aanvragen ipv dat het faillissement is uitgesproken is saillant; in die tussenliggende periode heeft hij vrij spel om met de evt voorraden en inboedel te doen wat hij wil.
Gepost door: GinneSchrik op 18-03-2015 13:34
Gepost door: GinneSchrik op 18-03-2015 13:34
Mee eens!
Quote:
Dat lagere prijzen bieden is opzich niks mis mee, met die cashflow had hij het bedrijf mogelijk uit de problemen kunnen trekken en aan iedereen kunnen leveren (ik weet zijn inkoopprijzen natuurlijk niet, maar als die scherp genoeg zijn had hij met deze cashflow zijn bedrijf kunnen redden) en dan had er geen haan naar gekraaid. Nu dit plan mislukt is is het een super slecht plan (terwijl zoveel bedrijven die op de rand staan dit soort dingen doen in de hoop dat het helpt, zie bijvoorbeeld ook de grote kortingen bij V&D de laatste tijd) en heeft de ondernemer zijn bedrijf slecht geleid en mensen bewust genaaid. Grootste onzin in mijn ogen, hij heeft er alles aan gedaan maar het is helaas mislukt en dat is inderdaad balen voor alle partijen maar het is helaas niet anders.
Mja, ik vind het wel erg makkelijk om meneer All4Games in bescherming te nemen na een lieve e-mail..
Ik lees toch tegenstrijdige berichten. Mensen die weken op hun order wachten, terwijl de eigenaar zogenaamd een hart voor de klant heeft. Heeft de prijzen verlaagd in zijn webshop, in de hoop zoveel mogelijk orders binnen te halen om de grote schuldeisers af te betalen en vervolgens nooit de intentie gehad deze spullen te leveren.
Aan de deur komen met bedreigingen is onacceptabel tokkie gedrag, maar het lijkt er toch echt op dat hij de klant zijn schulden heeft laten afbetalen en heeft dat zo lang mogelijk gedaan, tot de situatie niet meer te houden was.
Gepost door: Ramon NL op 18-03-2015 13:31
Ik lees toch tegenstrijdige berichten. Mensen die weken op hun order wachten, terwijl de eigenaar zogenaamd een hart voor de klant heeft. Heeft de prijzen verlaagd in zijn webshop, in de hoop zoveel mogelijk orders binnen te halen om de grote schuldeisers af te betalen en vervolgens nooit de intentie gehad deze spullen te leveren.
Aan de deur komen met bedreigingen is onacceptabel tokkie gedrag, maar het lijkt er toch echt op dat hij de klant zijn schulden heeft laten afbetalen en heeft dat zo lang mogelijk gedaan, tot de situatie niet meer te houden was.
Gepost door: Ramon NL op 18-03-2015 13:31
Dura lex, sed lex
Quote:
Okay I'm with Skull_Kid. Mensen hier willen het niet snappen volgens mij en willen alleen maar de eigenaar van all4games bashen. Ik stap hier uit.....
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 12:52
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 12:52
Veilig, voor het ravijn.... Je kan ook een uit de auto rollen als je de deur open doet... je hoeft niet in de auto te blijven zitten als een kapitein op een schip.
Iedereen succes, ik geloof niet dat ik geen een cent terugzie.... keep on dreaming..... over mooie vrouwen dan maar....
Quote:
[..]
Dat lagere prijzen bieden is opzich niks mis mee, met die cashflow had hij het bedrijf mogelijk uit de problemen kunnen trekken en aan iedereen kunnen leveren (ik weet zijn inkoopprijzen natuurlijk niet, maar als die scherp genoeg zijn had hij met deze cashflow zijn bedrijf kunnen redden) en dan had er geen haan naar gekraaid. Nu dit plan mislukt is is het een super slecht plan (terwijl zoveel bedrijven die op de rand staan dit soort dingen doen in de hoop dat het helpt, zie bijvoorbeeld ook de grote kortingen bij V&D de laatste tijd) en heeft de ondernemer zijn bedrijf slecht geleid en mensen bewust genaaid. Grootste onzin in mijn ogen, hij heeft er alles aan gedaan maar het is helaas mislukt en dat is inderdaad balen voor alle partijen maar het is helaas niet anders.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:35
Dat lagere prijzen bieden is opzich niks mis mee, met die cashflow had hij het bedrijf mogelijk uit de problemen kunnen trekken en aan iedereen kunnen leveren (ik weet zijn inkoopprijzen natuurlijk niet, maar als die scherp genoeg zijn had hij met deze cashflow zijn bedrijf kunnen redden) en dan had er geen haan naar gekraaid. Nu dit plan mislukt is is het een super slecht plan (terwijl zoveel bedrijven die op de rand staan dit soort dingen doen in de hoop dat het helpt, zie bijvoorbeeld ook de grote kortingen bij V&D de laatste tijd) en heeft de ondernemer zijn bedrijf slecht geleid en mensen bewust genaaid. Grootste onzin in mijn ogen, hij heeft er alles aan gedaan maar het is helaas mislukt en dat is inderdaad balen voor alle partijen maar het is helaas niet anders.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:35
Nogmaals, het lijkt er sterk op dat hij nooit de intentie gehad heeft om de laatste paar weken te leveren. Dan is het geen 'plan', maar oplichting.
Quote:
[..]
Dat lagere prijzen bieden is opzich niks mis mee, met die cashflow had hij het bedrijf mogelijk uit de problemen kunnen trekken en aan iedereen kunnen leveren (ik weet zijn inkoopprijzen natuurlijk niet, maar als die scherp genoeg zijn had hij met deze cashflow zijn bedrijf kunnen redden) en dan had er geen haan naar gekraaid. Nu dit plan mislukt is is het een super slecht plan (terwijl zoveel bedrijven die op de rand staan dit soort dingen doen in de hoop dat het helpt, zie bijvoorbeeld ook de grote kortingen bij V&D de laatste tijd) en heeft de ondernemer zijn bedrijf slecht geleid en mensen bewust genaaid. Grootste onzin in mijn ogen, hij heeft er alles aan gedaan maar het is helaas mislukt en dat is inderdaad balen voor alle partijen maar het is helaas niet anders.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:35
Dat lagere prijzen bieden is opzich niks mis mee, met die cashflow had hij het bedrijf mogelijk uit de problemen kunnen trekken en aan iedereen kunnen leveren (ik weet zijn inkoopprijzen natuurlijk niet, maar als die scherp genoeg zijn had hij met deze cashflow zijn bedrijf kunnen redden) en dan had er geen haan naar gekraaid. Nu dit plan mislukt is is het een super slecht plan (terwijl zoveel bedrijven die op de rand staan dit soort dingen doen in de hoop dat het helpt, zie bijvoorbeeld ook de grote kortingen bij V&D de laatste tijd) en heeft de ondernemer zijn bedrijf slecht geleid en mensen bewust genaaid. Grootste onzin in mijn ogen, hij heeft er alles aan gedaan maar het is helaas mislukt en dat is inderdaad balen voor alle partijen maar het is helaas niet anders.
Gepost door: Lars1216 op 18-03-2015 13:35
Excuses voor mijn extreme berichten, ik voel me ook gewoon een beetje genaaid maar je gaf al aan dat te snappen. Even een serieuze vraag (offtopic wellicht):
Was de korting bij de V&D niet een hele andere situatie? Deze kopieën hadden ze namelijk zelf al netjes liggen en afbetaald (neem ik aan). Bij pre-orders moet hij het toch ook pas zelf achteraf betalen als hij het aantal weet? Dan snap ik alleen niet zo goed waarom hij met pre-orders door ging want ondanks dat hij met dat geld zijn zaak wel had kunnen redden, had hij weer een 'schuld' bij een of andere leverancier. Of zie ik dat fout?
Quote:
Dan snap ik alleen niet zo goed waarom hij met pre-orders door ging want ondanks dat hij met dat geld zijn zaak wel had kunnen redden, had hij weer een 'schuld' bij een of andere leverancier. Of zie ik dat fout?
Hij had wellicht de marges kunnen gebruiken die op de pre-orders zitten om schulden af te betalen. Met het restant had hij dan de games bij de leverancier kunnen kopen.
Xbox Live: Tsky89