Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Toename gesloten gameshops

[Begin]  |1|2|3|4|5|6(6)  [Eind]
Door RT86 (148 reacties) op 21-06-2016 19:12
Bij de Gamemania Maastricht heb ik ook niks te klagen. Het helpt natuurlijk dat er geregeld een vrolijke jongedame staat die er iets van af weet, maar los daarvan vind ik het ook altijd een leuk sfeertje daar.
PSN ID: RoelekT86
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 21-06-2016 19:19
Quote:
Hier een prachtig voorbeeld waar Game Mania voor staat; Weg met die 2e hands troep,
Gepost door: Ramon NL op 21-06-2016 19:05

Ik denk dat Gamemania het voornamelijk van de verkoop van tweedehands games moet hebben, of is dit niet zo??
Snel le dweil..
Yojimbro
Door Yojimbro (16491 reacties) op 21-06-2016 19:31
Quote:
[..]

Bestaat Futurezone nog? Erg fraaie winkel, maar ik kom 1 keer per tien jaar in Rotterdam, dus heb geen idee of ze nog bestaan..
Gepost door: Selvmortsydd op 21-06-2016 18:55

Nee, bestaat allang niet meer. Erg jammer, want het was een toffe winkel. Net als DimPlus in Delft vroeger.
Mr_Mojo27
Door Mr_Mojo27 (1507 reacties) op 21-06-2016 19:39
Quote:
[..]

Nee, bestaat allang niet meer. Erg jammer, want het was een toffe winkel. Net als DimPlus in Delft vroeger.
Gepost door: Yojimbo_Slice op 21-06-2016 19:31

Futurezone was inderdaad echt een toffe winkel. Ik heb alleen nooit begrepen waarom ze geen betere locaties hadden gekozen. Ze zaten daar zo verstopt beneden in de V&D (centrum) en op de kruiskade.
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 21-06-2016 19:51
Fysieke gamewinkel = uitgestorven. Kwestie van de laatste stuiptrekken en een site als budgetgaming met daarbij behorende leden ( incl. mijzelf ) zijn daar mede verantwoordelijk voor. Hetzelfde geldt voor heel veel fysieke winkels dus we concureren onszelf kapot en zijn verantwoordelijk voor het feit dat we zelf inhet middensegment steeds minder banen hebben.

Er zullen wellicht nog wat specialistische winkels blijven en voor de rest geldt wat voeg je fysiek toe wat een normale online shop niet kan bieden.

Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 21-06-2016 20:00
Quote:
Hier een prachtig voorbeeld waar Game Mania voor staat; gillende kinders voor een hele populaire youtuber onder de kinders, blijkbaar. Dan voel je je als gamer toch niet meer serieus genomen door zo'n zaak.

Zie ook de prachtige FRS setup afgewerkt met Ryan Air plastic. Muren vol met 2e hands spul, of games van de afgelopen generatie.

Tja, ik heb zelf geen retailzaak, maar ik zou wel weten hoe ik het zou aanpakken. Weg met die 2e hands troep, Het overgrote gedeelte van de games in het magazijn en de winkel inrichten als een gamerswalhalla. Kijk maar eens wat Tweakers doet met de Tweakers Express, dat is ook toepasbaar in een winkel.
Gepost door: Ramon NL op 21-06-2016 19:05

Tja de enigen die fullpriced games kopen zijn onwetende ouders. Hoe krijg je die naar je winkel? Door 12-jarigen te lokken die gebracht moeten worden
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Shadow warriors
Door Shadow warriors (9685 reacties) op 21-06-2016 20:30
Het wordt veel interessanter wat er gaat gebeuren als de fysieke game er straks niet meer is bij nieuwere generaties. Vooral bij winkels die daarvan afhankelijk zijn. Ze zouden zich altijd nog op merchandise kunnen richten, artbooks, guides, beeldjes etc. Maar het zou wel aankomen.
Shop smart! Shop S(W)-MART!
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 21-06-2016 20:34
Quote:
Het wordt veel interessanter wat er gaat gebeuren als de fysieke game er straks niet meer is bij nieuwere generaties. Vooral bij winkels die daarvan afhankelijk zijn. Ze zouden zich altijd nog op merchandise kunnen richten, artbooks, guides, beeldjes etc. Maar het zou wel aankomen.
Gepost door: Shadow warriors op 21-06-2016 20:30

Zie mijn voorgaande reactie. Weinig spannends aan de uitkomst is al bekend. Op enkele speciaalzaken na verdwijnt alles.
Ginryuu
Door Ginryuu (13305 reacties) op 21-06-2016 20:39
Quote:
Dat Gamemania uberhaupt nog bestaat is mij een raadsel.
Gepost door: Selvmortsydd op 21-06-2016 16:06
Blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die de volle mep een normale prijs vinden.
πŸ‡ΊπŸ‡¦
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 21-06-2016 20:40
Quote:
[..]

Zie mijn voorgaande reactie. Weinig spannends aan de uitkomst is al bekend. Op enkele speciaalzaken na verdwijnt alles.
Gepost door: EEK79 op 21-06-2016 20:34

Jouw speculatie is alleen geen garantie voor wat er gaat gebeuren. Er kan nog zoveel gebeuren.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Door Xbox2go (1767 reacties) op 21-06-2016 20:48
Quote:
Het wordt veel interessanter wat er gaat gebeuren als de fysieke game er straks niet meer is bij nieuwere generaties. Vooral bij winkels die daarvan afhankelijk zijn. Ze zouden zich altijd nog op merchandise kunnen richten, artbooks, guides, beeldjes etc. Maar het zou wel aankomen.
Gepost door: Shadow warriors op 21-06-2016 20:30

Merchandise loopt niet bij het grote publiek. Leuk voor ons, maar die afzetmarkt is ontzettend klein. Fysieke winkels gaan allemaal verdwijnen, ook gamewinkels etc.

Ik zie wel een toekomst in een winkel waar je door middel van schermen geholpen word en je zeg maar een laptop uit de muur kan trekken (na betaling) en naast de laptop een scherm met uitleg/specs etc. In USA zijn er al van deze winkels en met veel succes. In iedere winkel werkt slechts 1 persoon.
https://www.youtube.com/channel/UCUx8YDKUjLk1fzTYYf01ZrQ
MasterSS
Door MasterSS (3112 reacties) op 21-06-2016 21:00
Quote:
[..]
Blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die de volle mep een normale prijs vinden.
Gepost door: Ginryuu op 21-06-2016 20:39

Vaan genoeg gezien dat mensen 64,99 betalen voor een game dat bij YGZ of media markt ongeveer 52 euro kost.

Maar goed, wellicht is het verslavend om punten te sparen. Anders weet ik het ook niet

Wel altijd leuk om te zien op marktplaats is dat men bijvoorbeeld 50-55euro vragen voor een game met een bonnetje van game mania naast waar 64,99 staat.

Soms wil ik ze mailen en aanraden om bij YGZ ofzo te bestellen voortaan, scheelt nogal veel soms.
PS Vita Verzamelaar. Ennuh: can't touch this du dududu dudu dudu cant tough this. Geen idee voor een leuk signature...
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 21-06-2016 21:22
Quote:
[..]

Jouw speculatie is alleen geen garantie voor wat er gaat gebeuren. Er kan nog zoveel gebeuren.
Gepost door: Misterdoa1983 op 21-06-2016 20:40

Klopt helemaal maar kijk je om je heen dan is het al realiteit aan het worden binnen vrijwel de gehele retailsector waar een fysieke winkel voor de klant weinig toevoeging geeft.
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 22-06-2016 16:37
Ik heb nog graag een echte winkel waar ik kan zien wat ik koop, en het dan fysiek meenemen. Met een webshop moet ik me altijd zorgen maken of het goed gaat aankomen, en soms moet ik me ook zorgen maken dat wat er aankomt ook is wat ik heb besteld.

Sinds ik full-time ben gaan werken merk ik echter dat winkels en zaken in het algemeen niet veel doen om klanten over hun vloer te laten komen. Hun openingsuren zijn vaak niet of heel moeilijk te combineren met werkuren. Ik vraag me af hoe ze overleven. Halen ze hun inkomsten uit weekends? Of van mensen die (nog) niet werken?

Ik kreeg vorige week nog een brief van mijn bank over hun nieuwe openingsuren. Nu zijn ze enkel in de voormiddag open van 9 tot 12. In de namiddag enkel op afspraak. Dat is gewoon slechte service.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 22-06-2016 16:46
Quote:
Ik kreeg vorige week nog een brief van mijn bank over hun nieuwe openingsuren. Nu zijn ze enkel in de voormiddag open van 9 tot 12. In de namiddag enkel op afspraak. Dat is gewoon slechte service.
Gepost door: BenoitRen op 22-06-2016 16:37
Been there. Done that.
Twitch.tv/DagDoesStuff πŸ‘‘πŸŠ
Door Xbox2go (1767 reacties) op 22-06-2016 17:04
Quote:
Ik heb nog graag een echte winkel waar ik kan zien wat ik koop, en het dan fysiek meenemen. Met een webshop moet ik me altijd zorgen maken of het goed gaat aankomen, en soms moet ik me ook zorgen maken dat wat er aankomt ook is wat ik heb besteld.

Sinds ik full-time ben gaan werken merk ik echter dat winkels en zaken in het algemeen niet veel doen om klanten over hun vloer te laten komen. Hun openingsuren zijn vaak niet of heel moeilijk te combineren met werkuren. Ik vraag me af hoe ze overleven. Halen ze hun inkomsten uit weekends? Of van mensen die (nog) niet werken?

Ik kreeg vorige week nog een brief van mijn bank over hun nieuwe openingsuren. Nu zijn ze enkel in de voormiddag open van 9 tot 12. In de namiddag enkel op afspraak. Dat is gewoon slechte service.
Gepost door: BenoitRen op 22-06-2016 16:37

Je hoeft je geen zorgen over je webshop aankopen te maken als je de webwinkel vooraf eerst controleert op reviews etc etc.

Dat de bank korter open is vind ik niets te maken hebben met service. Mensen willen allemaal service, service, maar enig idee wat het kost om de boel draaiende te houden? Uiteraard is dat je probleem niet als klant, maar als een bank merkt dat het meer geld kost dan oplevert gaan ze gewoon korter open. Dat recht hebben ze en jij hebt het recht om een andere bank te zoeken, mocht je dat willen.
https://www.youtube.com/channel/UCUx8YDKUjLk1fzTYYf01ZrQ
Rotjong
Door Rotjong (1105 reacties) op 22-06-2016 17:23
Quote:
[..]
Blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die de volle mep een normale prijs vinden.
Gepost door: Ginryuu op 21-06-2016 20:39

Dat zijn mensen zoals mijn zwager, die nooit op gamesites e.d. komt, 2-3 spellen per jaar koopt en die dan koopt bij de plaatselijke Bart Smit voor 64,99 of 59,99.
XBL : rotjong666 Voeg me toe!
Daegran
Door Daegran (538 reacties) op 22-06-2016 18:50
Quote:
Fysieke gamewinkel = uitgestorven. Kwestie van de laatste stuiptrekken en een site als budgetgaming met daarbij behorende leden ( incl. mijzelf ) zijn daar mede verantwoordelijk voor. Hetzelfde geldt voor heel veel fysieke winkels dus we concureren onszelf kapot en zijn verantwoordelijk voor het feit dat we zelf inhet middensegment steeds minder banen hebben.
Gepost door: EEK79 op 21-06-2016 19:51
Ik denk dat dat niet zoveel uit maakt, maar meer dat het personeel van de meeste gameshops geen interesse in en kennis heeft van games. Zo was ik vanmiddag nog in de gamemania in Haarlem en het mannetje daar zag me liever gaan dan komen, had echt het gevoel dat ik in de intertoys stond te praten tegen een vrouw van 50+ (bij de cex precies hetzelfde verhaal).

De nedgame hier heeft daarentegen 1 medewerker die wel weet waar hij het over heeft en klantvriendelijk is. Daar kom ik dan ook graag als hij in de winkel staat.

Dus tip aan alle gamewinkels: neem personeel in dienst met een interesse in games. Niks irritanter dan wanneer ze niks over het product kunnen vertellen.
-
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 22-06-2016 19:53
Quote:
[..]
Ik denk dat dat niet zoveel uit maakt, maar meer dat het personeel van de meeste gameshops geen interesse in en kennis heeft van games. Zo was ik vanmiddag nog in de gamemania in Haarlem en het mannetje daar zag me liever gaan dan komen, had echt het gevoel dat ik in de intertoys stond te praten tegen een vrouw van 50+ (bij de cex precies hetzelfde verhaal).

De nedgame hier heeft daarentegen 1 medewerker die wel weet waar hij het over heeft en klantvriendelijk is. Daar kom ik dan ook graag als hij in de winkel staat.

Dus tip aan alle gamewinkels: neem personeel in dienst met een interesse in games. Niks irritanter dan wanneer ze niks over het product kunnen vertellen.
Gepost door: Daegran op 22-06-2016 18:50

Probleem is echter dat de loonkosten laag moeten zijn dus krijg je op enkele uitzonderingen na dito personeel ( if u pay peanuts u get monkeys ).

Zou een een gamewinkel kwalitatief goed op kunnen zetten met klanten die voor deze extra service willen betalen dan zou dit een optie zijn maar in de praktijk blijkt dat klanten liever goedkoper uitzijn.
Door Clumsybumsy (1080 reacties) op 22-06-2016 20:09
Ik vind 1 euro extra betalen niet erg, als het personeel vriendelijk is en interesse heeft in alle games. Maar als ik in de lokale Bart Smit voor de zoveelste keer een eShop-kaart en een Wii U/3DS game afreken dan is het pokkeirritant als dezelfde medewerker weer vraagt of het een cadeautje is. Gevolg: ik kom niet meer bij die winkel want de ervaring is kut.
Nintendo Network ID: goudenfeniks, Fire Emblem Heroes ID: 2729933212
[Begin]  |1|2|3|4|5|6(6)  [Eind]