Quote:
Het ziet er mooi uit, maar ik heb wel zoiets van kan de PS5 niet meer dan 1800P/60fps? Dying Light 2 was ook maar 1080P/60fps op de PS5. Ligt het aan de devs, engine of zijn de nextgen consoles toch minder krachtig dan we dachten?
Gepost door: Why So Serious? op 14-02-2022 15:30
Het ziet er mooi uit, maar ik heb wel zoiets van kan de PS5 niet meer dan 1800P/60fps? Dying Light 2 was ook maar 1080P/60fps op de PS5. Ligt het aan de devs, engine of zijn de nextgen consoles toch minder krachtig dan we dachten?
Gepost door: Why So Serious? op 14-02-2022 15:30
De resolutie gaat omhoog, de texture kwaliteiten gaan omhoog, de grafische fidelity gaat omhoog, de frames per second gaan omhoog. Ergens moet je een keer stoppen, het blijft niet oneindig doorgaan. Vooral grafische fidelity word zwaar onderschat; meer gedetaileerde models, meer bewegende dingen op het scherm, dat heeft best een impact. Alle 1080p60 games van de PS4 gen kan je waarschijnlijk op 3 handen tellen. Een hoop was nog altijd 30fps. Persoonlijk kies ik liever voor 60fps dan een resolutie bump. Resolutie bumps vind ik vaker juist irritant, omdat er dan geen rekening gehouden word met t feit dat het formaat van het scherm NIET toeneemt. En je dus HUD's en subs krijgt die niet goed te lezen zijn. Wat veel te klein is gemaakt.
Trophy autopop en save transfer ps4->ps5 dan ps4 versie
Trophy autopop en save transfer beide kanten op ps5 versie
Geen trophy autopop dan de ps5 versie.
Quote:
[..]
De resolutie gaat omhoog, de texture kwaliteiten gaan omhoog, de grafische fidelity gaat omhoog, de frames per second gaan omhoog. Ergens moet je een keer stoppen, het blijft niet oneindig doorgaan. Vooral grafische fidelity word zwaar onderschat; meer gedetaileerde models, meer bewegende dingen op het scherm, dat heeft best een impact. Alle 1080p60 games van de PS4 gen kan je waarschijnlijk op 3 handen tellen. Een hoop was nog altijd 30fps. Persoonlijk kies ik liever voor 60fps dan een resolutie bump. Resolutie bumps vind ik vaker juist irritant, omdat er dan geen rekening gehouden word met t feit dat het formaat van het scherm NIET toeneemt. En je dus HUD's en subs krijgt die niet goed te lezen zijn. Wat veel te klein is gemaakt.
Gepost door: Vrodmaniac op 14-02-2022 18:11
De resolutie gaat omhoog, de texture kwaliteiten gaan omhoog, de grafische fidelity gaat omhoog, de frames per second gaan omhoog. Ergens moet je een keer stoppen, het blijft niet oneindig doorgaan. Vooral grafische fidelity word zwaar onderschat; meer gedetaileerde models, meer bewegende dingen op het scherm, dat heeft best een impact. Alle 1080p60 games van de PS4 gen kan je waarschijnlijk op 3 handen tellen. Een hoop was nog altijd 30fps. Persoonlijk kies ik liever voor 60fps dan een resolutie bump. Resolutie bumps vind ik vaker juist irritant, omdat er dan geen rekening gehouden word met t feit dat het formaat van het scherm NIET toeneemt. En je dus HUD's en subs krijgt die niet goed te lezen zijn. Wat veel te klein is gemaakt.
Gepost door: Vrodmaniac op 14-02-2022 18:11
Helemaal mee eens. Ter aanvulling, een sprong van 30fps naar 60fps is al enorm veeleisend. Als de rest van de variabelen dan ook nog eens wordt opgeschroefd, tsja, dan is de rek er op den duur wel echt uit.
We mogen nog blij zijn dat we op de consoles 'vast zitten' aan de 16:9 beeldverhouding. Op de PC zie je widescreens steeds meer gemeengoed worden. Tof voor de beleving, maar ook dat vraagt om fors meer power.
Overigens, mooi voorbeeld dat resolutie niet altijd zaligmakend is; AC Unity op de Xbox Series X. Die draait nu (eindelijk) op 60fps. Maar op de Xbox is de resolutie nog steeds maar 900p. En toch ziet die gamer er nog steeds super goed uit. Juist omdat de wereld zo gedetailleerd is, de bewegende animaties erg goed zijn uitgewerkt en de belichting ontzettend veel sfeer geeft.
Aan de andere kant is AC Origins in 4k wel weer echt prachtig. Maar die game schreeuwt echt om een 60fps upgrade (die wel schijnt te komen).
En nu weer on-topic; volgens mij wordt HFW wel een leuk spelletje ;-)
Quote:
Ik ga sowieso de PS5-versie doen, heb niet voor niets een PS5.Ik zit te wachten tot ik ergens kan lezen of trohpies auto poppen bij save transfer of niet. En of save transfer beide kanten op gaat. Dat bepaald of ik de ps4 versie pf ps5 versie ga spelen.
Trophy autopop en save transfer ps4->ps5 dan ps4 versie
Trophy autopop en save transfer beide kanten op ps5 versie
Geen trophy autopop dan de ps5 versie.
Gepost door: Ice-T op 14-02-2022 18:23
Trophy autopop en save transfer ps4->ps5 dan ps4 versie
Trophy autopop en save transfer beide kanten op ps5 versie
Geen trophy autopop dan de ps5 versie.
Gepost door: Ice-T op 14-02-2022 18:23
Kan later altijd nog de PS4-versie doen als ik het een heel leuk spel vind.
🇺🇦 💙💛
Quote:
Het ziet er mooi uit, maar ik heb wel zoiets van kan de PS5 niet meer dan 1800P/60fps? Dying Light 2 was ook maar 1080P/60fps op de PS5. Ligt het aan de devs, engine of zijn de nextgen consoles toch minder krachtig dan we dachten?
Gepost door: Why So Serious? op 14-02-2022 15:30
Het ziet er mooi uit, maar ik heb wel zoiets van kan de PS5 niet meer dan 1800P/60fps? Dying Light 2 was ook maar 1080P/60fps op de PS5. Ligt het aan de devs, engine of zijn de nextgen consoles toch minder krachtig dan we dachten?
Gepost door: Why So Serious? op 14-02-2022 15:30
Beetje vreemd die max 1800p. De decima engine kan toch ook native 4k aan, dat bewijst Death stranding director's cut. Dus of het is een artificiële cap omdat eea niet goed geoptimaliseerd is, bv door tijdgebrek, of er zijn gewoon weg teveel geometrische items om te renderen.
Quote:
Zal zelf waarschijnlijk toch voor 1080p60 gaan ondanks m'n mooie 4k tv. Ik vind 30fps voor zulk soort games maar niks. Nog 3 dagen spoilers vermijden.
Gepost door: Seito op 15-02-2022 02:56
Gepost door: Seito op 15-02-2022 02:56
Het is 1800p/60 ipv 1080p/60. Denk dat je weinig verschil gaat zien met 2160p (4K)
Quote:
De wereld van Desth Stranding is enorm leeg tov van Forbidden West.
Gepost door: Cali030 op 14-02-2022 22:58
Gepost door: Cali030 op 14-02-2022 22:58
Leuk weetje: de rendering techniek achter Horizon is ingezet bij Death Stranding. Kojima vroeg effe aan Herman of die dat mocht lenen.
🐴
Quote:
[..]
Leuk weetje: de rendering techniek achter Horizon is ingezet bij Death Stranding. Kojima vroeg effe aan Herman of die dat mocht lenen.
Gepost door: Miniatuurpaard op 15-02-2022 10:14
Leuk weetje: de rendering techniek achter Horizon is ingezet bij Death Stranding. Kojima vroeg effe aan Herman of die dat mocht lenen.
Gepost door: Miniatuurpaard op 15-02-2022 10:14
Sterker nog de hele game (DS) is gebouwd met de Decima engine van Guerrilla.
私の名前はタイスです
Quote:
[..]
Sterker nog de hele game (DS) is gebouwd met de Decima engine van Guerrilla.
Gepost door: Tmvde op 15-02-2022 10:55
Sterker nog de hele game (DS) is gebouwd met de Decima engine van Guerrilla.
Gepost door: Tmvde op 15-02-2022 10:55
Klopt, hij liep de deur plat in de studio destijds..
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Reviews ook veelbelovend, maar probeer mezelf daarin minder te laten leiden. Helemaal gezien de 1ste reviews van Cyberpunk bijv. en hoe ik daar vervolgens vol goede moed aan begon en na een uur en 4 crashes later gefrustreerd die game uit mijn Playstation haalde.
Hoop gewoon dat de wereld wat meer leeft en meer de onvoorspelbaarheid heeft zoals ze dat zo goed bij RDR2 doen als je gewoon aan het rondlopen/rijden bent.
verschijnt op 1 mei bij Lego.nl
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Quote:
Dit is mooier dan de collectors edition
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Quote:
[..]
Dit is mooier dan de collectors edition
Gepost door: Roppie_ op 15-02-2022 16:17
Dit is mooier dan de collectors edition
Gepost door: Roppie_ op 15-02-2022 16:17
Dat was ook mijn eerste gedachte …