Quote:
Damn, ik keek net, en ze zijn nu 45 euro daar.
Pyra & Mythra bij Coolshop te pre-orderen voor €36,95. Vermoed wel dat ze in de MNS voor €29,99 zullen gaan, maar mss wilt iemand gewoon pre-orderen om het niet te vergeten
Gepost door: Its_Jord op 24-04-2023 19:23
Gepost door: Its_Jord op 24-04-2023 19:23
Ik had van de vorige week een aantal amiibo's besteld, en volgens de Nintendo website zijn ze opgestuurd en heb ik netjes een track&trace ontvangen. De verzending wordt afgehandeld door Arvato, waar ik nog nooit van gehoord heb, maar de track&trace gaf maandag al aan "(expected) Delivered". En nu kun je het al raden, maar ik heb natuurlijk nog niks ontvangen. Nu kan het best zijn dat ik wat voorbarig ben en dat het pakketje nog komt, maar ergens maak ik me wel een beetje zorgen want hij was afgelopen zaterdag ook al 'Out for delivery'. Iemand hier toevallig een zelfde ervaring?
Apr 24, 2023 23:59 (Expected) Delivered
Apr 24, 2023 11:08 In transit
Apr 24, 2023 10:54 In transit
Apr 24, 2023 10:30 Out for delivery
Apr 24, 2023 10:19 Out for delivery
Apr 24, 2023 07:01 Out for delivery
Apr 22, 2023 20:43 Out for delivery
Apr 22, 2023 14:12 In transit
Lekker vaag allemaal.
Quote:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bestellen via de My Nintendo Store?
Ik had van de vorige week een aantal amiibo's besteld, en volgens de Nintendo website zijn ze opgestuurd en heb ik netjes een track&trace ontvangen. De verzending wordt afgehandeld door Arvato, waar ik nog nooit van gehoord heb, maar de track&trace gaf maandag al aan "(expected) Delivered". En nu kun je het al raden, maar ik heb natuurlijk nog niks ontvangen. Nu kan het best zijn dat ik wat voorbarig ben en dat het pakketje nog komt, maar ergens maak ik me wel een beetje zorgen want hij was afgelopen zaterdag ook al 'Out for delivery'. Iemand hier toevallig een zelfde ervaring?
Apr 24, 2023 23:59 (Expected) Delivered
Apr 24, 2023 11:08 In transit
Apr 24, 2023 10:54 In transit
Apr 24, 2023 10:30 Out for delivery
Apr 24, 2023 10:19 Out for delivery
Apr 24, 2023 07:01 Out for delivery
Apr 22, 2023 20:43 Out for delivery
Apr 22, 2023 14:12 In transit
Gepost door: Shadow-Link op 26-04-2023 08:33
Ik had van de vorige week een aantal amiibo's besteld, en volgens de Nintendo website zijn ze opgestuurd en heb ik netjes een track&trace ontvangen. De verzending wordt afgehandeld door Arvato, waar ik nog nooit van gehoord heb, maar de track&trace gaf maandag al aan "(expected) Delivered". En nu kun je het al raden, maar ik heb natuurlijk nog niks ontvangen. Nu kan het best zijn dat ik wat voorbarig ben en dat het pakketje nog komt, maar ergens maak ik me wel een beetje zorgen want hij was afgelopen zaterdag ook al 'Out for delivery'. Iemand hier toevallig een zelfde ervaring?
Apr 24, 2023 23:59 (Expected) Delivered
Apr 24, 2023 11:08 In transit
Apr 24, 2023 10:54 In transit
Apr 24, 2023 10:30 Out for delivery
Apr 24, 2023 10:19 Out for delivery
Apr 24, 2023 07:01 Out for delivery
Apr 22, 2023 20:43 Out for delivery
Apr 22, 2023 14:12 In transit
Gepost door: Shadow-Link op 26-04-2023 08:33
Nintendo stuurt alles via Arvato, dat is een Nederlands distributiebedrijf. Zit in Heijen. Sony verstuurd er hun spullen ook vanuit daar. Zowel mijn Nintendo shizzle alswel bijv. de PSVR2 kwamen via daar. Ik woon er dichtbij overigens. Zij krijgen dat spul op voorraad en dan vanuit daar wordt het dan verstuurd als de datum zover is of als iemand iets besteld. Apple heeft bijv. heel lang vanuit Venray zo'n centrum gehad. Dan bestelde je bijv. een iMac en dan kwam ie vanuit daar. Heb daar ook ooit iets naartoe gebracht omdat het goedkoper was dan de verzendkosten te betalen naar Apple.
I used to play Gears of War with a Guitar Hero controller. Also...that's no moon... (>O_O)>
De laatste keer dat ik daar iets bestelde, was voor mij de druppel. Ik had die amiibo van die grote Monster Hunter-draak gepreordered, en alles leek goed te gaan; hoefde enkel te wachten tot ie weer bij Nintendo binnen was.
Een paar weken later kreeg ik een mailtje dat m'n bestelling geannuleerd was. Geen uitleg, niks. En de amiibo was uiteraard allang niet meer beschikbaar op de website.
Na een paar keer mailen met Nintendo kreeg ik eindelijk antwoord over wat er gebeurd was: ik had PayPal gekozen als betaling, maar omdat het weken duurde voordat Nintendo de amiibo binnenkreeg (en het dus ook weken duurde voordat Nintendo de betaling daadwerkelijk wilden binnenharken) was de PayPal-autorisatie ondertussen al verlopen. Toen ik vroeg waarom ze alles toen maar geannuleerd hadden i.p.v. het product even voor me vast te houden zodat ik de betaling alsnog kon fixen/autoriseren (zoals elk ander normaal online webshop dat doet) kreeg ik basically te horen dat ze daar geen zin in hadden, en dat ze uiteraard ook geen andere optie voor me hadden om die specifieke amiibo alsnog naar me toe te krijgen.
Geen verontschuldiging o.i.d. ook. Het was basically een soort victim blaming; ze waren één schaamhaar verwijderd van gewoon lachend "had je maar geen PayPal moeten gebruiken" in hun reply te zetten.
Heb de amiibo uiteindelijk van eBay moeten trekken voor bijna het dubbele bedrag, puur omdat de klantenservice van de My Nintendo Store dus wordt gerund door een stelletje chimpansees.
Neem het risico niet. En mocht je het toch willen doen, gebruik dan op z'n minst geen PayPal.
Quote:
In de tracking link van Arvato staat er een tracking code. Ik gok dat de bestelling gewoon met DHL wordt verzonden, gezien My Nintendo Store bestellingen meestal met DHL worden bezorgd. Check de tracking code op de DHL Parcel site. Zo heb je een betere status weergave van waar het pakket zich bevindt. Als er staat dat het nog niet in ontvangst is, dan is er iets niet goed gegaan met de zending. Dan kan je het beste even de klantenservice contacteren. Hetzelfde ook als er staat dat het teruggestuurd is, dan moet je ook even contact nemen. Als er staat dat het bezorgd is, dan heeft een DHL bezorger het pakket of gestolen, of bij een ander huisadres bezorgd. Maar in ieder geval, het belangrijke is dat je de tracking code uit de pagina kopieert en plakt op de DHL Parcel site . Want die status via Arvato zegt weinig behalve dat de bestelling vanuit Polen is verzonden en onderweg is(of was).Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bestellen via de My Nintendo Store?
Ik had van de vorige week een aantal amiibo's besteld, en volgens de Nintendo website zijn ze opgestuurd en heb ik netjes een track&trace ontvangen. De verzending wordt afgehandeld door Arvato, waar ik nog nooit van gehoord heb, maar de track&trace gaf maandag al aan "(expected) Delivered". En nu kun je het al raden, maar ik heb natuurlijk nog niks ontvangen. Nu kan het best zijn dat ik wat voorbarig ben en dat het pakketje nog komt, maar ergens maak ik me wel een beetje zorgen want hij was afgelopen zaterdag ook al 'Out for delivery'. Iemand hier toevallig een zelfde ervaring?
Apr 24, 2023 23:59 (Expected) Delivered
Apr 24, 2023 11:08 In transit
Apr 24, 2023 10:54 In transit
Apr 24, 2023 10:30 Out for delivery
Apr 24, 2023 10:19 Out for delivery
Apr 24, 2023 07:01 Out for delivery
Apr 22, 2023 20:43 Out for delivery
Apr 22, 2023 14:12 In transit
Gepost door: Shadow-Link op 26-04-2023 08:33
Ik had van de vorige week een aantal amiibo's besteld, en volgens de Nintendo website zijn ze opgestuurd en heb ik netjes een track&trace ontvangen. De verzending wordt afgehandeld door Arvato, waar ik nog nooit van gehoord heb, maar de track&trace gaf maandag al aan "(expected) Delivered". En nu kun je het al raden, maar ik heb natuurlijk nog niks ontvangen. Nu kan het best zijn dat ik wat voorbarig ben en dat het pakketje nog komt, maar ergens maak ik me wel een beetje zorgen want hij was afgelopen zaterdag ook al 'Out for delivery'. Iemand hier toevallig een zelfde ervaring?
Apr 24, 2023 23:59 (Expected) Delivered
Apr 24, 2023 11:08 In transit
Apr 24, 2023 10:54 In transit
Apr 24, 2023 10:30 Out for delivery
Apr 24, 2023 10:19 Out for delivery
Apr 24, 2023 07:01 Out for delivery
Apr 22, 2023 20:43 Out for delivery
Apr 22, 2023 14:12 In transit
Gepost door: Shadow-Link op 26-04-2023 08:33
Quote:
Arvato is eigenlijk een Duitse bedrijf, maar heeft een locatie in Nederland. Nintendo heeft een opslagplaats/sorteercentrum in Polen zitten gezien alle My Nintendo Store bestellingen tegenwoordig vanuit Polen worden verzonden. Dit verklaart ook dat er nog wat dagen qua bezorgtijd tussenzit. Sony heeft een opslagplaats/sorteercentrum in Nederland voor de Playstation Direct store. Althans. Die van de NL kant. Weet niet of het voor heel Europa geldt.[..]
Nintendo stuurt alles via Arvato, dat is een Nederlands distributiebedrijf. Zit in Heijen. Sony verstuurd er hun spullen ook vanuit daar. Zowel mijn Nintendo shizzle alswel bijv. de PSVR2 kwamen via daar. Ik woon er dichtbij overigens. Zij krijgen dat spul op voorraad en dan vanuit daar wordt het dan verstuurd als de datum zover is of als iemand iets besteld. Apple heeft bijv. heel lang vanuit Venray zo'n centrum gehad. Dan bestelde je bijv. een iMac en dan kwam ie vanuit daar. Heb daar ook ooit iets naartoe gebracht omdat het goedkoper was dan de verzendkosten te betalen naar Apple.
Gepost door: AndSimonSaid op 26-04-2023 10:43
Nintendo stuurt alles via Arvato, dat is een Nederlands distributiebedrijf. Zit in Heijen. Sony verstuurd er hun spullen ook vanuit daar. Zowel mijn Nintendo shizzle alswel bijv. de PSVR2 kwamen via daar. Ik woon er dichtbij overigens. Zij krijgen dat spul op voorraad en dan vanuit daar wordt het dan verstuurd als de datum zover is of als iemand iets besteld. Apple heeft bijv. heel lang vanuit Venray zo'n centrum gehad. Dan bestelde je bijv. een iMac en dan kwam ie vanuit daar. Heb daar ook ooit iets naartoe gebracht omdat het goedkoper was dan de verzendkosten te betalen naar Apple.
Gepost door: AndSimonSaid op 26-04-2023 10:43
En nu ze ook vanuit Polen versturen, wordt het ook met DHL verzonden. Met de oude My Nintendo Store site waar je nog de oude layout had, gebruikte ze toen nog DPD. Ook gok ik dat ze alles vanuit Duitsland(?) verzonden. Ook waren er toen mensen die beschadigde Amiibo's/bestellingen hadden ontvangen. Met de huidige My Nintendo Store zou het minder snel gebeuren. En als het toch gebeurt, neem je gewoon even contact met de klantenservice en de kans is aanwezig dat ze een nieuwe exemplaar opsturen waarna je de beschadigde exemplaar moet retourneren.
In de Arvato track&trace staat idd wel een code vermeld, maar ik had niet direct door dat het daar ging om een DHL track&trace code omdat de code nergens naartoe linkt. Uiteindelijk werd mij dit verteld door de Nintendo klantenservice, maar veel meer konden die niet voor mij betekenen. De DHL code gaf wel aan dat het pakket naar een afhaalpunt was bezorgt maar welke stond er verder niet bij vermeld.
Nu is mijn ervaring met DHL sowieso bar slecht dus ergens verbaasd het me ook niks, maar er is deze week dus niemand aan de deur geweest en er was dus ook geen kaartje in de bus of een mailtje of iets dergelijks. Na moest ik dus eerst een half uur in de wacht hangen bij DHL om iemand te spreken die mij kon vertellen waar mijn pakketje uithing, en moest ik hem dus zelf ophalen.
Hopen dat het voor mijn TotK switch en de CE van de game wel goed gaat, maar ik verwacht het eigenlijk niet. DHL is echt een kut bedrijf. Zelfs bij het afhaalpunt (de lokale Intertoys) waren ze er over aan het klagen.
https://www.nedgame.nl/merchandise/amiibo-pyra-+-mythra-2-pack/6501955035/
Mythra Pyra pack op Nedgame nu voor 30 euro
Das... goedkoop voor Nedgame's standaarden
Mythra Pyra pack op Nedgame nu voor 30 euro
Das... goedkoop voor Nedgame's standaarden
https://www.budgetgaming.nl/nfc/super+smash+bros+amiibo+figuur+pyra+08976+mythra.html
Nog niet bij de Game Mania
Had die sowieso eigenlijk van tevoren moeten cancelen, want heb er ook een van MNS.
🇺🇦 💙💛
Minder fijn was de zak waarin CoolBlue m'n Collector's Edition van Tears of the Kingdom had gestopt. Verfrommeld hoekje van de doos, etc. En: een keiharde sticker op de game zelf! Super irritant. /offtopic