Met een gameboy player tja, het blijven gameboy spellen die je op een groot scherm speelt.
Kan je niet de component kabel van de Wii aansluiten op de GameCube? Ik meende dat de GameCube en Wii dezelfde video/audio aansluiting hebben?
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
“A shot in the head is worth two in the chest”
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
De Wii Component kabel schijnt niet te werken, de stekker past blijkbaar niet.
Ik zal nog eens wat aanklooien met mijn TV. Ik heb de Gameboy Player overigens nog niet, ik heb alleen een takkebende aan GBA cartridges liggen, dus het leek me wel leuk om vanuit de luie stoel een Pokémon oid te spelen.
Ik heb een wat oudere variant Gamecube, gekocht in 2002, echter die speciale kabel gaat voor 200+ dollar en is dus geen optie.
Ik dacht, misschien is er inmiddels een 3rd party kabel te vinden, een PS2 component kabel koop je al voor 5 euro. Achja, ik ga dan maar gewoon mijn TV optimaal kalibreren voor RGB.
Lik Sang... Shit dat is lang geleden!
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Quote:
Zoals ik al zei is die kabel zo duur omdat de GameCube de hardware niet aan boord heeft om het signaal om te zetten. De PS2 heeft dat bijvoorbeeld wel voor component.
Lik Sang... Shit dat is lang geleden!
Gepost door: Htbaa op 22-02-2015 20:46
Lik Sang... Shit dat is lang geleden!
Gepost door: Htbaa op 22-02-2015 20:46
Hell yeah....Lik Sang...good ol' days. Kijk er wel eens weemoedig op terug. Was een mooie tijd destijds. Cube, PS2 en Xbox....misschien kijken we ( ik in elk geval ) erop terug als het gouden tijdperk van games. Zoveel goede titels...bizar gewoon. Al waren de SNES en SEGA Genesis/ Mega Drive ook magisch.
Quote:
RGB kabel is inderdaad erg duur door zeldzaamheid.
Vond wat paar op het Marktplaats, maar vond eentje het is nieuw in verpakking, Klik hier
Gepost door: Gamy op 22-02-2015 21:40
Vond wat paar op het Marktplaats, maar vond eentje het is nieuw in verpakking, Klik hier
Gepost door: Gamy op 22-02-2015 21:40
Het gaat niet om die kabel he, bovenstaande is een RGB Scart, wat in principe ook component is, maar anders. Met een RGB Scart haal je het maximale signaal uit je analoge 'composiet' signaal, wat al een flink verschil geeft. Component heeft daarintegen 3 signalen, en geeft over het algemeen een strakker beeld.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Quote:
Als het signaal interlaced is is er niet zoveel verschil tussen RGB en component. Game Boy Player is altijd interlaced.naar wat geyoutube zie ik dat een component kabel toch een flinke verbetering met zich mee brengt.
Gepost door: Ramon NL op 22-02-2015 18:47
Gepost door: Ramon NL op 22-02-2015 18:47
Quote:
Naar mijn weten zijn er geen third party componentkabels voor de GameCube.Heeft iemand niet een adresje waar je voor een degelijke prijs een component kabel kan kopen? Het hoeft niet iets origineels te zijn.
Quote:
VGA-kabels voor GameCube zijn eigenlijk gehackte componentkabels die alleen maar werken met een progressive scan videosignaal. Wellicht is het omkeerbaar, maar het zal niet gemakkelijk zijn.Nu las ik ook dat er VGA kabels zijn voor de cube, is dat eventueel om te vormen naar Component?
Quote:
Dat is onzin. Technisch gezien zou de GameCube het kunnen. Er is namelijk niet zoveel verschil tussen RGB en VGA (RGBHV).VGA Kabels voor de GameCube zijn bijzonder prijzig. Dat komt omdat de GameCube zelf niet de hardware aan boord heeft om het video signaal om te zetten.
Gepost door: Htbaa op 22-02-2015 18:53
Gepost door: Htbaa op 22-02-2015 18:53
Quote:
Nee, dat gaat niet. Ze hebben de aansluiting veranderd met de Wii. Voor SNES, Nintendo 64 en GameCube is ze wel hetzelfde (maar dat betekent niet dat je zomaar elke RGB-kabel kunt gebruiken).Kan je niet de component kabel van de Wii aansluiten op de GameCube? Ik meende dat de GameCube en Wii dezelfde video/audio aansluiting hebben?
Quote:
Je kan geen Game Boy Player aansluiten op een Wii.Waarom überhaupt geen Wii?
Gepost door: Lukky NL op 22-02-2015 19:20
Gepost door: Lukky NL op 22-02-2015 19:20
Quote:
Nee, de kabel is duur omdat ze een heel beperkte distributie heeft gehad.Zoals ik al zei is die kabel zo duur omdat de GameCube de hardware niet aan boord heeft om het signaal om te zetten.
Gepost door: Htbaa op 22-02-2015 20:46
Gepost door: Htbaa op 22-02-2015 20:46
Quote:
RGB is ook een componentsignaal.Met een RGB Scart haal je het maximale signaal uit je analoge 'composiet' signaal, wat al een flink verschil geeft.
Gepost door: Ramon NL op 22-02-2015 22:29
Gepost door: Ramon NL op 22-02-2015 22:29
Quote:
Component (YPBPR) geeft alleen beter beeld als het signaal progressive is. Voor interlaced is RGB beter omdat elke kleur een apart, evenwaardig kanaal heeft. Component daarentegen comprimeert de kleurinformatie door ze op te delen in verschillen tussen kleur en helderheid, en gooit de synchronisatieinformatie er nog bovenop.Component heeft daarintegen 3 signalen, en geeft over het algemeen een strakker beeld.
Quote:
Upscalers maken niets mooier, ze knoeien met het beeld om de indruk te geven dat het mooier is, en vertragen het proces.
Ik heb zelf mijn Wii en andere retro consoles met een RGB scart kabel op een upscaler zitten, zo'n Gonbes 8200 board met een sync strike ervoor (voor de oudere consoles, voor een Gamecube zou je die niet nodig hebben). Op die manier wordt het beeld wel aanzienlijk mooier dan gewoon RGB.
Gepost door: Sannr op 22-02-2015 23:51
Gepost door: Sannr op 22-02-2015 23:51
RGB is niet in principe hetzelfde signaal als composiet, want het is niet gebonden aan een bepaalde videocodering. Composiet is nog altijd gebonden aan een videostandaard zoals PAL en NTSC. Daarom dat je met RGB een Amerikaanse console kunt gebruiken op een PAL SDTV dat geen ondersteuning voor NTSC heeft.
Quote:
[..]
Upscalers maken niets mooier, ze knoeien met het beeld om de indruk te geven dat het mooier is, en vertragen het proces.
Gepost door: BenoitRen op 23-02-2015 00:48
Upscalers maken niets mooier, ze knoeien met het beeld om de indruk te geven dat het mooier is, en vertragen het proces.
Gepost door: BenoitRen op 23-02-2015 00:48
Daar maak je toch een denkfout: Om RGB weer te geven op een LCD scherm moet het sowieso ge-upscaled worden. Dus je gebruikt altijd een upscaler. De vraag is nu of die van je TV volstaat (en geloof me, die is meestal behoorlijk crappy!) of dat je een losse gebruikt. Die Gonbes is een voordelige met een goeie beeldkwaliteit en geen detecteerbare vertraging. Ik gebruik 'm met al m'n retro consoles (Mega drive, Sega Saturn, PS2, Wii, oftewel alles zonder HDMI) op m'n beamer via een RGB switchbox. Beeld is altijd beter dan direct op een TV!
Kijk ff hier voor een impressie: £50 VGA Scaler modified to accept RGB SCART input from retro consoles
En voor wie niet zelf wil solderen: Technical Demo/Review of Arcadeforge SLG-IN-A-BOX
Ik gebruik zelf overigens geen SLG, heb niks met scanlines.
Wat wel een beetje een issue is, is bij de Gameboy Player de input lag. Super Mario World was in eerste instantie onspeelbaar, maar lijkt te komen door te switchen naar het menu met de Z knop. Even later was het weer weg. Dus of het ligt aan het menu, of het calibreert zichzelf.
Inputlag wordt meestal veroorzaakt door beeld verbeter software (PixelPlus etc), al dat soort opties zou ik sowieso uitzetten op de TV.