Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Ps4 cuh 1216A collectie bij mediamarkt met deuk erin

[Begin]  |4|5|6|7|8|9|10(11)  [Eind]
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 20-08-2015 19:18
Quote:
[..]

De consument moet inderdaad terugkeren naar de winkel waar de aankoop is gedaan als het product niet deugt, maar zoals Sony in dat mailtje reageert schuiven ze de schuld van de deukjes af op de winkels. Daar is hier uiteraard geen sprake van, gezien dit overduidelijk een fabricagefout is. Heel laf van Sony.
Gepost door: Itachi Uchiha op 20-08-2015 18:38
Had iemand serieus een andere reactie verwacht? En ja, zij schuiven vervolgens de oplossing af op de winkelier, wat volledig hun recht is en waar vervolgens de klant ook volledig in zijn recht staat en geholpen dient te worden. Natuurlijk geven ze zo'n fout niet toe, en ik moet het eerste bedrijf nog zien die dat wel in een mailtje doet.
Quote:
[..]

thanks, hoef ik het zelf niet meer te typen. Vulpx weet het verschil niet tussen meningen, feiten en rechten van een klant.. voor hem is het allemaal het zelfde.
Gepost door: Giovanni1997 op 20-08-2015 18:51
Ik heb gelijk, het is makkelijker om je daar maar gewoon bij neer te leggen.
Quote:
[..]De strekking van je verhaal deugt niet imo. Ja, een bedrijf kan in zijn recht staan (al betwijfel ik dat bij deze), neemt niet weg dat ze de volle verantwoordelijkheid en service van zich afschuiven en je daar het zijne van kan denken.
Gepost door: Mossad op 20-08-2015 19:14
Sony staat in zijn recht hier, het is niet hun probleem. Maar ik ga niet herhalen waarom niet.
Ik wil overigens ook absoluut niet beweren dat het netjes of niet laf is van ze om het zo te doen, maar zij hoeven dit helaas echt niet voor de klant op te lossen. En nogmaals, zo'n fout nu toegeven in een mailtje zullen ze nooit doen. Wellicht over een paar maanden publiekelijk als blijkt dat het wel een hele grote batch is met problemen en iedereen terugk ook met met klachten.
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 20-08-2015 19:20
Als iemand dit op neogaf plaats of reddit weet de hele wereld er van binnen 24 uur :p eens kijken hoe sony dan reageerd
Thijsknvb
Door Thijsknvb (790 reacties) op 20-08-2015 19:21
Ik kan op geen enkel plaatje een deuk vinden...... Heeft misschien iemand een heel goed voorbeeld
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 20-08-2015 19:22
Quote:
[..]

Ik heb gelijk, het is makkelijker om je daar maar gewoon bij neer te leggen.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 19:18

je hebt geeen gelijk bedoel je, je kraamt onzin uit. Dat is alles. en gedraag je nu ajb als iemand van 28. bedankt

Quote:
Ik kan op geen enkel plaatje een deuk vinden...... Heeft misschien iemand een heel goed voorbeeld
Gepost door: Thijsknvb op 20-08-2015 19:21

goed kijken...

Quote:
Als iemand dit op neogaf plaats of reddit weet de hele wereld er van binnen 24 uur :p eens kijken hoe sony dan reageerd
Gepost door: Obleon op 20-08-2015 19:20

doe het zou ik zeggen
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 20-08-2015 19:26
Quote:
[..]

je hebt geeen gelijk bedoel je, je kraamt onzin uit. Dat is alles. en gedraag je nu ajb als iemand van 28. bedank..t
Gepost door: Giovanni1997 op 20-08-2015 19:22
Dit lezen graag en dan je mondje houden. Ik heb gelijk, schreeuwen dat het niet zo is verandert daar niets aan.
Als je je eigen rechten kent sta je nog sterker als zoiets jou een keer overkomt. Wees blij dat iemand je erop wijst.
Thijsknvb
Door Thijsknvb (790 reacties) op 20-08-2015 19:29


[..]

goed kijken...



Alsof dat nog niet geprobeerd heb -_-
Mossad
Door Mossad (181 reacties) op 20-08-2015 19:30
Quote:
[..]
Sony staat in zijn recht hier, het is niet hun probleem. Maar ik ga niet herhalen waarom niet.
Ik wil overigens ook absoluut niet beweren dat het netjes of niet laf is van ze om het zo te doen, maar zij hoeven dit helaas echt niet voor de klant op te lossen. En nogmaals, zo'n fout nu toegeven in een mailtje zullen ze nooit doen. Wellicht over een paar maanden publiekelijk als blijkt dat het wel een hele grote batch is met problemen en iedereen terugk ook met met klachten.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 19:18
Tuurlijk is het uiteindelijk ook hun probleem. Je kan winkeliers niet opschepen met troep en verwachten dat ze elke ps4 nakijken voordat ze tekenen. Dat zou niet de norm moeten zijn althans. Het is onredelijk richting winkeliers. Sony staat nu in zijn recht misschien. Maar als de wet- en regelgeving dit suggereert zou daar 's naar gekeken moeten worden. ''Sony staat in zijn recht'' vind ik te kortzichtig. Als iedereen zo wettisch dacht hadden we nu nog steeds werkweken van 7 dagen Werkgevers stonden nml ook altijd in hun ''recht''.

De wet moet er zijn met een reden en niet omdat ''regels zijn regels''. Ik zie niet in wat het nut is van deze regelgeving wanneer Sony niet verantwoordelijk is voor de producten die zij leveren.
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 20-08-2015 19:35
Quote:
[..]
Tuurlijk is het uiteindelijk ook hun probleem. Je kan winkeliers niet opschepen met troep en verwachten dat ze elke ps4 nakijken voordat ze tekenen. Dat zou niet de norm moeten zijn althans. Het is onredelijk richting winkeliers. Sony staat nu in zijn recht misschien. Maar als de wet- en regelgeving dit suggereert zou daar 's naar gekeken moeten worden. ''Sony staat in zijn recht'' vind ik te kortzichtig. Als iedereen zo wettisch dacht hadden we nu nog steeds werkweken van 7 dagen Werkgevers stonden nml ook altijd in hun ''recht''.

De wet moet er zijn met een reden en niet omdat ''regels zijn regels''. Ik zie niet in wat het nut is van deze regelgeving wanneer Sony niet verantwoordelijk is voor de producten die zij leveren.
Gepost door: Mossad op 20-08-2015 19:30
Dat kan, maar in de basis is het nog steeds juist dat ze terugverwijzen naar de winkel. Is eigenlijk ook alleen maar goed, je hebt als klant meer rechten via de winkel dan direct via de fabrikant.

Als, met de nadruk op als, dus een groot probleem blijkt te zijn dan moet Sony in overleg met de winkels. De winkels staan namelijk weer in hun recht om bij de fabrikant kosten te verhalen als aangetoond kan worden dat daar de fout ligt. Dus we gaan het nog wel zien. Maar advies blijft, altijd terug naar de winkel, en je niet laten afschepen met verhalen dat je het maar met de fabrikant moet regelen.
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 20-08-2015 19:36
Quote:
[..]
Dit lezen graag en dan je mondje houden. Ik heb gelijk, schreeuwen dat het niet zo is verandert daar niets aan.
Als je je eigen rechten kent sta je nog sterker als zoiets jou een keer overkomt. Wees blij dat iemand je erop wijst.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 19:26

jij bent om te huilen man...

jij wil dus zeggen dat als een product, nieuw in doos, een deuk heeft en dat met dat product bij meerdere game mania's EN Mediamarkt winkels het geval is. het niet de schuld van Sony is? wtf is er gebeurd dan in die winkels dat de deuk overal op dezelfde plek zit?
Hoe kun je nou zeggen dat het niet de schuld van de sony fabriek is?

Je praat echt pure shit man. Hou nu idd je mondje maar -_-

| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Watever
Door Watever (488 reacties) op 20-08-2015 19:38


PSN: GingerbreadmanTF, 3DS friendcode: 4656-5767-4972 (Watever)
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 20-08-2015 19:39
Quote:
[..]

jij bent om te huilen man...

jij wil dus zeggen dat als een product, nieuw in doos, een deuk heeft en dat met dat product bij meerdere game mania's EN Mediamarkt winkels het geval is. het niet de schuld van Sony is? wtf is er gebeurd dan in die winkels dat de deuk overal op dezelfde plek zit?
Hoe kun je nou zeggen dat het niet de schuld van de sony fabriek is?

Je praat echt pure shit man. Hou nu idd je mondje maar -_-

Gepost door: Giovanni1997 op 20-08-2015 19:36
Ik zeg dat je als klant dan bij de winkel moet aankloppen, niet bij de fabrikant. Ik zeg niets over wie schuld heeft. Ben jij nou echt te eigenwijs om die link te lezen waar dat zwart op wit staat? Wat een ongelooflijk eigenwijze snotneus ben jij met je hele 18 jaar, als je dan toch over leeftijden wil beginnen.
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 20-08-2015 19:40
Quote:

Alsof dat nog niet geprobeerd heb -_-
Gepost door: Thijsknvb op 20-08-2015 19:29

heb er speciaal voor jou rondjes omheen gezet (sleep de foto's in een nieuw tabblad, zodat ze groter zijn)




| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Danielle0173
Door Danielle0173 (1323 reacties) op 20-08-2015 19:40
Het is eigenlijk gewoon heel erg simpel. Wij als consumenten gaan een overeenkomst aan met een winkelier. De winkelier is richting ons verantwoordelijk voor het product wat hij levert. Daar hoeft Sony niets mee te doen, daar heb je als consument immers geen overeenkomst mee. Sony heeft daarentegen wel een overeenkomst met de winkelier cq leverancier van de winkelier waar zij de gedeukte exemplaren aan hebben geleverd.
Dus wij gaan terug naar de winkels die op hun beurt weer terug gaan naar Sony.

Neemt niet weg dat de houding van Sony op z'n zachtst gezegd te wensen over laat natuurlijk.

Edit:
@Giovanni
Tuurlijk is het duidelijk een probleem dat bij Sony is ontstaan. Maar dat is ons pakkie aan niet. Het is aan de winkels om dit uit te vechten met Sony en wees maar blij hierom gezien de houding die Sony hier laat zien.

FC: 4425-1454-3512 / NNID: Danielle0173 / PSN ID: Danielle0173 / XBox: danielle0173
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 20-08-2015 19:42
Quote:
Het is eigenlijk gewoon heel erg simpel. Wij als consumenten gaan een overeenkomst aan met een winkelier. De winkelier is richting ons verantwoordelijk voor het product wat hij levert. Daar hoeft Sony niets mee te doen, daar heb je als consument immers geen overeenkomst mee. Sony heeft daarentegen wel een overeenkomst met de winkelier cq leverancier van de winkelier waar zij de gedeukte exemplaren aan hebben geleverd.
Dus wij gaan terug naar de winkels die op hun beurt weer terug gaan naar Sony.

Neemt niet weg dat de houding van Sony op z'n zachtst gezegd te wensen over laat natuurlijk.

Gepost door: Danielle0173 op 20-08-2015 19:40
Goh, probeer dat er eens in te krijgen bij sommigen hier.
Mossad
Door Mossad (181 reacties) op 20-08-2015 19:42
Quote:
[..]
Als, met de nadruk op als, dus een groot probleem blijkt te zijn dan moet Sony in overleg met de winkels. De winkels staan namelijk weer in hun recht om bij de fabrikant kosten te verhalen als aangetoond kan worden dat daar de fout ligt. Dus we gaan het nog wel zien. Maar advies blijft, altijd terug naar de winkel, en je niet laten afschepen met verhalen dat je het maar met de fabrikant moet regelen.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 19:35
In de mail spreken ze zelf al over de waarneming dat het vervelend is dat ''er zo veel nieuwe PlayStations'' met deuken zijn.
Wat het winkeliers argument betr. vind ik het nog steeds laf vanuit Sony. Zeker gezien het feit dat de concurrent, Microsoft, laat zien veel ruimhartiger te zijn in dit soort casussen. Overigens ben ik van Xbox naar PS4 (met minuscuul deukje) gegaan, geen fanboy oid. Maar klantenservice kan beter bij Sony.

Quote:
[..]
Goh, probeer dat er eens in te krijgen bij sommigen hier.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 19:42

En toch vind ik haar uitleg veel duidelijker dan de jouwe, no offense.
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 20-08-2015 19:43
Quote:
[..]
Ik zeg dat je als klant dan bij de winkel moet aankloppen, niet bij de fabrikant. Ik zeg niets over wie schuld heeft. Ben jij nou echt te eigenwijs om die link te lezen waar dat zwart op wit staat? Wat een ongelooflijk eigenwijze snotneus ben jij met je hele 18 jaar, als je dan toch over leeftijden wil beginnen.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 19:39

daar heb ik het nergens over gehad, ik had et namelijk wél over wiens schuld het is en jij komt aan met wetten over retourneren. We weten beiden dat je niet gaat toegeven dat dat je eigen fout was en je verkeerd hebt gelezen.

Quote:
het is gewoon gelul wat hun zeggen. "Het is niet zo dat PlayStation gedeukte PlayStations in de markt zet.". 1. het zou raar zijn als ze dat express wel doen en 2. wie the fuck maakt dan die deuken erin? Het personeel van de betreffende winkel zeker en dat ook nog is in heel veel steden. tuurlijk joh. Sony is wel verantwoordelijk voor de consoles die niet deugen. niet een winkel.

ik heb het hier nergens over een product retourneren, maar over wie de schuldige is van de deuken...
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 20-08-2015 19:48
En de distributeur, in hoeverre is deze aansprakelijk? Of evt de pakketdienst: misschien komen ze allemaal uit hetzelfde busje die naast PS4s ook losliggende loden pijpen vervoert.
"A winner is you"
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 20-08-2015 19:49
Quote:
[..]

ik heb het hier nergens over een product retourneren, maar over wie de schuldige is van de deuken...
Gepost door: Giovanni1997 op 20-08-2015 19:43
En als je goed had gelezen reageerde ik op een zin, niet je hele verhaal, die de verantwoordelijkheid betrof. En die ligt voor de klant bij de winkelier.

Quote:


En toch vind ik haar uitleg veel duidelijker dan de jouwe, no offense.
Gepost door: Mossad op 20-08-2015 19:42
None taken.

Quote:
En de distributeur, in hoeverre is deze aansprakelijk? Of evt de pakketdienst: misschien komen ze allemaal uit hetzelfde busje die naast PS4s ook losliggende loden pijpen vervoert.
Gepost door: GinneSchrik op 20-08-2015 19:48
Dat moeten Sony en de winkelier dus maar uitvechten.
Door AnpuAnubis (309 reacties) op 20-08-2015 20:01
Misschien heeft het deukje wel een bepaalde functie?
Kan je straks je ambiio aanhaken ofzo...
Lolletje natuurlijk!

Maar als dit structureel Is, en daar lijkt het wel op, zou de leverancier dan niet een terughaalactie op touw moeten zetten?
Dan nemen ze in ieder geval de verantwoordelijkheid op zich en deze niet bij de (onwetende) klant en winkelier laten liggen.

cum grano salis Friendcode: 4012-4081-4226
UltraTiger
Door UltraTiger (67640 reacties) op 20-08-2015 20:24
Quote:
Misschien heeft het deukje wel een bepaalde functie?
Kan je straks je ambiio aanhaken ofzo...
Lolletje natuurlijk!
Gepost door: AnpuAnubis op 20-08-2015 20:01
Misschien zit het er om wobble tegen te gaan
🇺🇦 💙💛
[Begin]  |4|5|6|7|8|9|10(11)  [Eind]