Helaas kan ik de Reddit pagina niet meer vinden maar heb wel een pagina gevonden waarin de developer aangeeft dat deze game timed exclusive is voor PS VR en dat ze daarna de game voor zoveel mogelijk gamers beschikbaar willen maken.
Als dit maar niet betekend dat de game niet lekker zal spelen in VR en de controller opties ook 1 op 1 gekopieerd zijn van de normale versie. Ik zie het nog gebeuren dat straks alleen het vrij rondkijken in de VR versie is toegevoegd en de rest identiek aan de standaard versie. Zoals in mijn eerdere bericht al aangegeven (vorige pagina), ik wacht even op de reviews...
Bron: Crytek Confirms Robinson: The Journey Is A Timed Exclusive For PSVR
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Quote:
Bound, the abstract platformer hatched by developer Plastic and Sony Santa Monica, is to receive PS4 Pro support.
Word comes by way of Reddit (via Power Up Gaming), where Creative Director Michal Staniszewski confirmed that Sony’s imminent new hardware will allow for “additional effects and almost twice as many pixels” when playing Bound via PlayStation VR.
Per Reddit:
“As one of Bound devs I can confirm that except for adding 4K to 2D mode, VR upgrade on PRO will consist of additional effects and almost twice as many pixels rendered. Bound in VR is super sharp on regular PS4 right now, but on PRO it will be hard to see any shimmering pixels at all.”
When asked if the patch will be available in time for Pro’s launch on November 10, Staniszewski noted that said update “should be dispatched before Pro launch, so basically it will be on PSN day 1 for Pros.”
Word comes by way of Reddit (via Power Up Gaming), where Creative Director Michal Staniszewski confirmed that Sony’s imminent new hardware will allow for “additional effects and almost twice as many pixels” when playing Bound via PlayStation VR.
Per Reddit:
“As one of Bound devs I can confirm that except for adding 4K to 2D mode, VR upgrade on PRO will consist of additional effects and almost twice as many pixels rendered. Bound in VR is super sharp on regular PS4 right now, but on PRO it will be hard to see any shimmering pixels at all.”
When asked if the patch will be available in time for Pro’s launch on November 10, Staniszewski noted that said update “should be dispatched before Pro launch, so basically it will be on PSN day 1 for Pros.”
alweer een vr game met ps4 pro support
PSN : Basket21 PSVR-owner
Thumper, Robinson: The Journey & Farpoint hadden dit ook al eerder kenbaar gemaakt.
Quote:
Bron: GamersrantThree additional PSVR games have announced support for the PS4 Pro: Eagle Flight, EVE: Valkyrie, and Bound. Those three games will join Battlezone, Thumper, Robinson: The Journey, and Farpoint.
Het lijkt alsof PS4 Pro support standaard gaat worden voor PS VR games
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Het lijkt erop dat mn ogen ook meer gewend zijn aan vr nu, ik heb geen last meer van wazigheid oid.
Het enige waar ik me aan erger is het naar links ''driften'' van het scherm in cinematic mode. Op reddit lees ik dat veel mensen hier last van hebben. Zou dit een hardware defect zijn?
I AM the liquor
Quote:
Het enige waar ik me aan erger is het naar links ''driften'' van het scherm in cinematic mode. Op reddit lees ik dat veel mensen hier last van hebben. Zou dit een hardware defect zijn?
Gepost door: Rioto op 02-11-2016 10:07
Gepost door: Rioto op 02-11-2016 10:07
Zie het volgende topic voor meer info
Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue
Quote:
2 en 3 nov dit goed in de gaten houden. Hier zal zeker meer info loskomen over PS Pro en PSVR
Ps Pro news
Gepost door: BrainsBush op 01-11-2016 14:50
Ps Pro news
Gepost door: BrainsBush op 01-11-2016 14:50
What is it?
Future of Play was a nationwide tour of PSVR around the UK in September and October, culminating today and tomorrow with a meeting hosted by Mark Cerny to showcase specific technical improvements to existing and future PS4 games on the PS4 Pro.
Where/when is it?
Haven't been able to find any specific details but the meeting is scheduled to be held at a venue in London, for the press, some time between 9am GMT (5am EST, 2am PT) on the 2nd of November and 5pm GMT ( on the 1pm EST, 10am PT).
If anyone knows of the exact time, do share.
What is being shown?
Horizon: Zero Dawn
Days Gone
Gran Turismo Sport
NIOH
Call of Duty: Warfare Infinite
And allegedly more.
Specific PS4 Pro Enhancements
I want to collate the specific technical improvements that PS4 Pro users will see in each game, both for 1080p and 4K screens. It seems like a media dump by the studios involved has already begun with Guerrilla confirming some more details on what we will get out of Horizon. I'll keep the list updated as things are revealed:
Horizon: Zero Dawn
1080p
Supersampling
Enhanced Shadow Maps
Enhanced Anisotropic Filtering
HDR
4K
2160p Checkerboard Upscaling
HDR
Bron: NeoGAF
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Tot nu toe erg erg veelbelovend, zowel de PS Pro met 4K/HDR TV als de combi PS Pro/PSVR. Ben bang dat de 1080P beamer z'n langste tijd heeft gehad
Quote:
Hij zegt in het filmpje dat de Pro native 4k doet....maar dat is niet zo. Men gebruikt checkerboarding om het beeld op 4K weer te geven, vergelijkbaar met upscaling.
Gepost door: Smocho op 02-11-2016 15:51
Gepost door: Smocho op 02-11-2016 15:51
Dat klopt niet helemaal wat je zegt,
Sony heeft de rechten op een nieuwe manier van berekeningen maken waarbij ze de boel kunnen splitsen. Ben even de naam kwijt hoe ze het noemde, maar daardoor kunnen ze wel minimaal 8.4 Tflops uit de pro halen. Er zijn al meerdere games die wel native 4k halen, maar ga jij echt het verschil zien?
Dan moet je echt met je neus op een megascherm gaan zitten.
Daarbij komt in normale omstandigheden, waarbij je tussen de 2 a 3 meter van je tv afzit en je 2 schermen naast elkaar zou zetten met dezelfde bron, waarbij 1 4k is en de andere full hd, je geen verschil zal zien. HDR is wel een wereld van verschil.
Farpoint [PSVR + Aim Controller] Off-camera hands-on
P.s.
Het embargo van de PS4 pro meeting die gisteren was is sinds 12:00 vandaag voorbij.
Zie o.a. Jan's hands-on artikel over dit evenement op PU.nl
KLIK HIER
-edit
Onderstaande titels hebben tijdens de launch van de PS4 Pro een Pro Patch gereed staan. De dik gedrukte titels betreffen Playstation VR games.
Bound
Battlefield 1
Call Of Duty: Black Ops 3
Call of Duty: Infinite Warfare
Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Deus Ex: Mankind Divided
Driveclub VR
EA Sports FIFA 17
Helldivers
Hitman
Hustle Kings
Infamous First Light
Infamous Second Son
Knack
Mafia III
Middle-earth: Shadow of Mordor
NBA 2K17
Paragon
Ratchet & Clank
RIGS Mechanized Combat League
Rise Of The Tomb Raider
Robinson: The Journey
Smite
Super Stardust Ultra
The Elders Scrolls Online: Tamriel Unlimited
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
The Last Of Us Remastered
The Last Of Us: Left Behind
The Playroom VR
Titanfall 2
Tumble
Uncharted 4: A Thief’s End
Until Dawn: Rush of Blood
VR Worlds
World Of Tanks
XCOM 2
In addition to the titles listed above, more than 45 games will be optimised for PS4 Pro by the end of the year, including Watch Dogs 2, Killing Floor 2, The Last Guardian and Final Fantasy XV, with the likes of Nioh, Resident Evil 7 Biohazard and For Honor to follow in early 2017.
Further to that, all first party software launched in 2017 and beyond, including Gravity Rush 2, Horizon Zero Dawn, Days Gone and Gran Turismo Sport, will enjoy the benefits of the world's most powerful console.
We’ll be detailing select titles’ PS4 Pro enhancements right here on PlayStation Blog in the coming days and weeks. We’ve already heard from the Horizon Zero Dawn team at Guerrilla Games – look out for more soon.
Bron: Playstation Blog EU
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Quote:
De Call of Duty vr-ervaring, Jackal Assault, is vanaf morgen gratis beschikbaar voor alle PlayStation 4-eigenaren.
De vr-ervaring zou eerst gratis zijn voor alle mensen die Call of Duty: Infinite Warfare op PlayStation 4 kopen, maar dat heeft Activision nu dus aangepast.
In Jackal Assault nemen spelers plaats in de Jackal, een fighter jet. De game wordt gespeeld met de virtualrealitybril PlayStation VR.
Zowel Call of Duty: Infinite Warfare als Jackal Assault zijn vanaf morgen beschikbaar op PlayStation 4. Infinite Warfare is morgen ook voor Xbox One en pc te koop.
De vr-ervaring zou eerst gratis zijn voor alle mensen die Call of Duty: Infinite Warfare op PlayStation 4 kopen, maar dat heeft Activision nu dus aangepast.
In Jackal Assault nemen spelers plaats in de Jackal, een fighter jet. De game wordt gespeeld met de virtualrealitybril PlayStation VR.
Zowel Call of Duty: Infinite Warfare als Jackal Assault zijn vanaf morgen beschikbaar op PlayStation 4. Infinite Warfare is morgen ook voor Xbox One en pc te koop.
Bron: Insidegamer
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
- Hogere resolutie
- Super sampling
- Stabielere framerate.
- Meer visuele effecten
- Verhoogde draw distance
Voor Battlezone VR is er reeds al een Pro patch uit waardoor de verbeteringen bekend zijn:
Quote:
Alleen niemand is al in het bezit van een PS4 Pro waardoor nog niet bekend is hoe drastisch de verbeteringen zullen zijn - Full complexity dynamic lighting in the cockpit
- Increased super sampling resolution
- Increased resolution of screen space reflections
- Improved clarity of particle effects across the game
- Increased super sampling resolution
- Increased resolution of screen space reflections
- Improved clarity of particle effects across the game
De game Farpoint heeft op de PS4 Pro o.a. de volgende verbeteringen;
Quote:
“Across the board, it’s more crisp. That’s because we are rendering roughly twice as many pixels. So absolutely everything will look clearer,”
...
Different developers will use the increased power in different ways — maybe more objects on screen or a better draw distance. But Impulse Gear decided for science fiction first-person shooter Farpoint to render the same assets as before, just at a higher resolution before pushing it to the 1080p lenses of the PlayStation VR.
...
As far as I could tell, textures were definitely sharper and particle effects more discernible. The clarity of the image even helped gameplay as well.
“It’s important, for example, when you’re looking down the sights,” said Koreman. “You can see that much more detail at long ranges. That is a big part of playing a first-person shooter, being able to see and engage with the enemy. And having that extra level of clarity helps us out there.”
“The textures and the detail up close is going to be better so you will be even more immersed in this alien world”
...
Different developers will use the increased power in different ways — maybe more objects on screen or a better draw distance. But Impulse Gear decided for science fiction first-person shooter Farpoint to render the same assets as before, just at a higher resolution before pushing it to the 1080p lenses of the PlayStation VR.
...
As far as I could tell, textures were definitely sharper and particle effects more discernible. The clarity of the image even helped gameplay as well.
“It’s important, for example, when you’re looking down the sights,” said Koreman. “You can see that much more detail at long ranges. That is a big part of playing a first-person shooter, being able to see and engage with the enemy. And having that extra level of clarity helps us out there.”
“The textures and the detail up close is going to be better so you will be even more immersed in this alien world”
Bron: uploadVR
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
http://www.insidegamer.nl/nieuws/125456/call-of-duty-vr-game-gratis-voor-alle-ps4-eigenaren
PS5: Ghandidcm ~ Switch: SW-8290-6169-2227 ~ Xbox: GhandiDCM
Mooi pilotenpakje aan. Verder lijkt het heel erg op EVE Valkyrie.
Ook hier geldt weer dat de beleving geweldig is. Ben bang dat het steeds moeilijker, voor mij, gaat worden weer op 2D 4k/HDR te gamen.
Nu volgende week nog de PS Pro en de PSVR "verbeteringspatches". Mooie tijden!!
IGN is in elk geval niet zo positief in hun 'review in progress' als je de tekst leest.
Ondanks dat is hun voorlopig cijfer alsnog ruim voldoende.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2