Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Tales of Xillia [Algemeen topic]

[Begin] |1(1) [Eind]
Arabyus
Door Arabyus (7270 reacties) op 15-08-2013 21:58
Rol: Forum Moderator

Developer: Namco Tales Studio
Publisher: Namco Bandai Games
Platform: Playstation 3
Release date: 9 August (EU)
Genre: Role-playing video game


Gezien er nog geen topic was van "Tales of Xillia" bij deze! Ik ga hier weer een tijd zoet mee zijn. Wie zijn er nog meer aan het genieten van deze game?

Last edited on: 15-08-2013 22:17
Now playing: -
Arabyus
Door Arabyus (7270 reacties) op 15-08-2013 22:00
Rol: Forum Moderator
Brand maar los!
Now playing: -
Yojimbro
Door Yojimbro (16491 reacties) op 15-08-2013 22:03
47,15 euro bij Zavvi
Arabyus
Door Arabyus (7270 reacties) op 15-08-2013 22:04
Rol: Forum Moderator
Is er eindelijk een topic, komen hier de prijsreacties? :p.
Now playing: -
Yojimbro
Door Yojimbro (16491 reacties) op 15-08-2013 22:15
Quote:
Is er eindelijk een topic, komen hier de prijsreacties? :p.
Gepost door: Arabyus op 15-08-2013 22:04

Was om je te narren, haha
Kaminari
Door Kaminari (351 reacties) op 24-08-2013 18:07
Mooi spel, ben wel zwaar overleveld atm, ben al lvl 40 en nog niet eens bij de 4de baas, komt omdat ik ben gaan grinden in Xagut Floodmeadow, een exit in Nia Khera. Weapon shop ook al lvl 70+.
What would you be if you were attached to another object by an inclined plane, wrapped helically around an axis? Screwed.
Cruz
Door Cruz (3333 reacties) op 24-08-2013 18:11
Ben door m'n eerste playthrough heen, wel erg weinig post-game content, maar dat komt ook doordat ik alle sidequests al tijdens de story had gedaan.

Ik ga wel voor de platinum trophy, is enkel veel grinden maar absoluut niet moeilijk.
https://psnprofiles.com/Cruzinats94
Yojimbro
Door Yojimbro (16491 reacties) op 24-08-2013 23:21
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem zal halen.. Ben nu bezig met Tales of the Abyss op de 3DS en Tales of Graces f op de PS3.
Is Xillia beter dan Graces?
Door Mav (25 reacties) op 04-09-2013 00:35
Wel grotere gebieden, splitsingen etc, ietwat minder lineair dan Graces. IMO wel betere combat gezien je kan linken met een ander character en die kan instellen hoe die jou moet helpen. Evenals linked artes uitvoeren en deze kunnen chainen, al blijft het bijzonder lastig om uit te vogelen (en te onthouden) welke arte bij wie te chainen is. Tot nu toe iets van 10x gelukt in 25 uur gamen... xD Vond de combat controls ook al wat chaotisch in Graces, maar ik doe het wat beter in Xillia.
Ik weet niet of ik het stats/moves-levelen wel zo briljant vindt, dat zit nu in een soort spinnenweb-systeem ipv dat je tijdens spelen allerlei random titles unlockt met upgradable stats zoals in Graces. Ook is het gems-combineren weg en het maken van voedsel (althans nog niet gezien en foodmaterial-items ook niet gevonden nog). Hier en daar dus wat dingen versimpelt maar combat is beter, verhaal is ook top so far.
-
YurEnami
Door YurEnami (991 reacties) op 04-09-2013 09:20
Mijn positieve en negatieve indrukken tot nu toe. Geen spoilers.

Combat systeem verder geperfectioneerd
Snel en vloeiend. Speelt lekker weg.

Kleurrijke sprookjesachtige vormgeving
Karakters zien er gedetailleerd uit.
Dorpjes en steden zijn ook erg mooi en levendig.

Fast-travel vroeg in spel beschikbaar
Geen backtracking meer voor quests. Heerlijk.

Volwassen (puberale) humor
Heel af en toe moest ik er even om gniffelen.
Niet hilarisch, maar wel vemakkelijk.

Levelen van shops
Geen standaard shops meer in het volgende gebied die toevallig net iets sterkere wapens hebben. Een welkome verandering.

Een paar negatieve(re) klanken..

Houterige loop-animatie buiten gevechten voor sommige personages
Het mannelijke hoofdpersonage loopt alsof die al een uur op een loopband aan het trainen is in de sportschool.

Generieke omgevingen zijn vlak en inspiratieloos
Bossen omheind door hoge bergen kennen we nu wel.

Mannelijk hoofdpersonage saai en voorspelbaar karakter
Weinig zelfvertrouwen en opeens moedig en vastberaden.
Bah.

Gelukkig maakt de rest van de cast heel veel goed.

Zelfde vijand, ander kleurenpalet = nieuwe vijand
Een oud hergebruikt Tales of-ingredient. Meer variatie is welkom.

Moeilijkheidgraad niet in balans (vijanden vs baas)
Vijanden mep je met de start-equipment na 10 uur spelen nog vrij makkelijk neer (in de standaard moeilijkheidsgraad).
Bazen daarintegen vereisen wel wat meer strategisch inzicht, hoewel goede equipment en grinden al veel oplost.

Zijn jullie het hier mee eens? Ik ben benieuwd.
Voorheen bekend als Timpi3h. Verzamelaar, gamer, films-en seriesliefhebber.
[Begin] |1(1) [Eind]