Quote:
[..]
Kan je Japanse games wel spelen op een Playstation 5 met EU account?
Gepost door: Lokiw op 24-03-2025 14:10
Kan je Japanse games wel spelen op een Playstation 5 met EU account?
Gepost door: Lokiw op 24-03-2025 14:10
Je kan de game spelen. De discs zijn in principe regiovrij.
Echter, DLC is wel regiogebonden. Je kunt dus niet DLC uit de EU PSN store gebruiken in combinatie met een disc uit een andere regio dan de EU. PSN geeft dan simpelweg een foutmelding wanneer je de DLC probeert aan te schaffen.
Indien je een Japans PSN account bezit kun je via dat account de DLC kopen. Vervolgens kan je die wel weer gebruiken in combinatie met je Japanse disc op je EU PlayStation 5, zolang het Japanse account maar actief op je console aanwezig is er een internetverbinding aanwezig is.
Feel a New Real | PS VR2
Quote:
[..]
Je kan de game spelen. De discs zijn in principe regiovrij.
Echter, DLC is wel regiogebonden. Je kunt dus niet DLC uit de EU PSN store gebruiken in combinatie met een disc uit een andere regio dan de EU. PSN geeft dan simpelweg een foutmelding wanneer je de DLC probeert aan te schaffen.
Indien je een Japans PSN account bezit kun je via dat account de DLC kopen. Vervolgens kan je die wel weer gebruiken in combinatie met je Japanse disc op je EU PlayStation 5, zolang het Japanse account maar actief op je console aanwezig is er een internetverbinding aanwezig is.
Gepost door: ThaBEN op 24-03-2025 14:22
Je kan de game spelen. De discs zijn in principe regiovrij.
Echter, DLC is wel regiogebonden. Je kunt dus niet DLC uit de EU PSN store gebruiken in combinatie met een disc uit een andere regio dan de EU. PSN geeft dan simpelweg een foutmelding wanneer je de DLC probeert aan te schaffen.
Indien je een Japans PSN account bezit kun je via dat account de DLC kopen. Vervolgens kan je die wel weer gebruiken in combinatie met je Japanse disc op je EU PlayStation 5, zolang het Japanse account maar actief op je console aanwezig is er een internetverbinding aanwezig is.
Gepost door: ThaBEN op 24-03-2025 14:22
Bedankt.
Persoonlijk koop ik vrijwel nooit DLC, maar ik hou er idd wel rekening mee wanneer ik een game koop in een andere regio, dus dan koop ik zo’n game dus NIET, of ik koop een complete edition voor zover mogelijk.
Had vorig jaar wel Bo; Path of the Teal Lotus gekocht in Japan, en daar is dan laatst wel DLC voor aangekondigd, dus dat is dan even afwachten of ik daar nog iets mee ga doen, maar vooralsnog heb ik de game nog niet eens aangeraakt (nog sealed), dus het is ook geen groot issue …
Maar goed, al dat regio-geneuzel steeds blijft toch wel een vervelend dingetje …
Quote:
PS4 games zijn vaak duurder omdat er meer PS4:in omloop zijn. Switch games zijn vaak iets duurder vergeleken een PS4/PS5 versie
[..]
ik heb zelfs een Abzu nog niet eens uitgespeeld, en die zou maar een paar uur lang moeten zijn …
@Hercule; Stellar Blade nu eindelijk goedkoper, Like a Dragon Infinite Wealth PS5 goedkoper dan PS4 versie? En mooie prijs ook wel voor Spider-Man 2.
Gepost door: Yi-Long op 24-03-2025 12:12
ik heb zelfs een Abzu nog niet eens uitgespeeld, en die zou maar een paar uur lang moeten zijn …
@Hercule; Stellar Blade nu eindelijk goedkoper, Like a Dragon Infinite Wealth PS5 goedkoper dan PS4 versie? En mooie prijs ook wel voor Spider-Man 2.
Gepost door: Yi-Long op 24-03-2025 12:12
Quote:
[..]
Ondanks dat AC: Origins verschillende spelelementen in de franchise introduceerde waar ik geen fan van was (RPG) en elementen verwijderde die ik wel interessant vond (Modern Day), blijft dit één van mijn favoriete AC games met een memorabele protagonist.
Desmond, Altaïr en Ezio blijven de "Holy Trinity", maar Bayek volgt toch wel direct daarna.
En als je dan mee in overweging neemt dat die eerste 3 karakters in meerdere AC games opduiken waardoor je makkelijker een emotionele band met ze weet op te bouwen, dan bewijst dat nogmaals hoe een geweldig geschreven karakter Bayek was, gezien die slechts één game had en voor mij persoonlijk een onvergetelijke indruk heeft achtergelaten.
De halfgoden Alexios, Kassandra of Eivor, die superkrachten hebben waar de gemiddelde Avenger nog jaloers op zou zijn, die trek ik gewoon niet. Dat is voor mij zo tegenstrijdig met de gameplay stijl uit de eerdere games. Ik houd meer van de Splinter Cell achtige gameplay uit de eerdere delen, waarbij je ongezien locaties moet infiltreren om een target uit te schakelen en dan heelhuids weten te ontsnappen.
Origins was de laatste game welke mij dat gevoel gaf. Daar speel je als een simpele sterveling genaamd Bayek. Bayek probeert simpelweg net als iedereen een normaal leven te leiden samen met zijn vrouw en zoon, totdat hij ongewild uit noodzaak in de wereld van de Assassijnen beland.
Ik krijg nog steeds kippenvel van de Khemu questline, waarin zich een zeer mooi verhaal ontvouwd tussen Bayek en zijn zoon. Misschien wel de mooiste questline in de gehele franchise. Er leek toentertijd gewoon zoveel meer aandacht en creativiteit aanwezig in de manier hoe ze hun protagonisten presenteerde en de manier hoe optionele questlines geïntegreerd waren met het algehele verhaal. Het waren uitgediepte karakters, daar waar de protagonisten in de vervolgdelen allemaal als tweedimensionale inwisselbare karakters aanvoelde.
|||Spoiler||| Sterker nog, in Valhalla was dit exact wat er gebeurde. Indien jij in Odyssey voor Alexios had gekozen vertelde Valhalla je zomaar even dat dit karakter, waar je misschien wel meer dan 100 uur had ingestoken, niet "Canon" was en nooit heeft bestaan. Enkel de gebeurtenissen van Kassandra hadden plaatsgevonden. |||Spoiler|||
Anyways, het voelt alsof de AC franchise verhaaltechnisch de stip op de horizon is kwijtgeraakt. In ieder geval voor het overkoepelende verhaal welke de delen met elkaar dient te verbinden. Het had zoveel potentie met de links naar de First Civilization en hoe Desmond werd klaargestoomd om een hedendaagse Assassin te worden. Want dat was de oorspronkelijke insteek van het ik verhaal.
Desmond kreeg via de Animus door 'The Bleeding Effect' herinneringen en kennis binnen waardoor hij langzaam aan zou veranderen een hedendaagse super Assassin die een combinatie zou zijn van hemzelf + het bewustzijn van Altaïr en Ezio, om vervolgens een grote confrontatie aan the gaan met de Tempeliers binnen Abstergo waarbij de First Civilization ook een grote rol zou spelen.
Uiteindelijk zou een catastrofale ramp de complete wereld vernietigen en Desmond samen met Lucy ontsnappen via een ruimteschip van de First Civilization, waarbij zij samen als een moderne Adam en Eva een nieuwe beschaving zouden starten op een andere planeet. (Geen grap).
Het geniale was dat het release schema van de games zo gepland was dat het deel waarin het einde van de wereld zou plaatsvinden zou uitkomen in 2012, het jaar waarvan sommige mensen overtuigd waren dat dit daadwerkelijk het einde van de wereld zou zijn, gebaseerd op voorspellingen van de Maya's.
Tussen 2007 en 2012 deed de franchise hier dan ook flink op inspelen met geniale scenes zoals Minerva die tijdens een gesprek met Altaïr ineens recht in de camera kijkt en jou als speler rechtstreeks toespreekt, om je te waarschuwen over wat er in 2012 staat te gebeuren, terwijl Altaïr verward staat toe te kijken en zich hardop afvraagt met wie Minerva is aan het spreken. Dat was een gigantische mindfuck!
Dit soort momenten waren voor mij de hoogtepunten in de franchise. De gamereeks voelde tot aan het einde van de Desmond saga dan ook als een spannende TV serie. De delen die daarna uitkwamen zaten als los zand aan elkaar gelinkt, waardoor het mijn interesse in de loop van tijd begon te verliezen.
Ik baal dat ze de oorspronkelijke verhaallijn volledig de nek hebben omgedraaid om maar nieuwe games te kunnen blijven uitbrengen. Ik denk dat beide mogelijk was geweest. Een mooi sluitend verhaal met Desmond en had dan vervolgens elk nieuw deel een subtitel meegegeven zoals "Tales from the Animus - AC Odyssey" waarin je het hele Animus gedeelte had kunnen weglaten en concentreren op een Power Fantasy History Simulator, want feitelijk is dat wat de games vandaag de dag zijn geworden.
Afhankelijk van ieders persoonlijke voorkeur en op welk moment je met de franchise in aanraking bent gekomen zal je deze veranderingen als positief of negatief ervaren.
Misschien moet ik elke toekomstige AC game voortaan dan ook maar niet meer als een onderdeel van een serie gaan beschouwen. Objectief gezien zullen het vast prima opzichzelfstaande games zijn, maar wanneer ik ze beoordeel als onderdeel van de complete serie dan zijn de laatste delen voor mij persoonlijk erg ondermaats en kunnen niet tippen aan de ervaringen welk de eerste games mij gaven.
Maar het heeft waarschijnlijk geen zin voor mij om deze games te blijven beoordelen voor wat ze niet zijn. Ik denk dat ik me daar maar bij moet neerleggen, dat het nooit meer zal worden zoals het was en ze als op opzichzelfstaande titels moet gaan beschouwen om teleurstellingen te voorkomen.
Gepost door: ThaBEN op 24-03-2025 10:26
Ondanks dat AC: Origins verschillende spelelementen in de franchise introduceerde waar ik geen fan van was (RPG) en elementen verwijderde die ik wel interessant vond (Modern Day), blijft dit één van mijn favoriete AC games met een memorabele protagonist.
Desmond, Altaïr en Ezio blijven de "Holy Trinity", maar Bayek volgt toch wel direct daarna.
En als je dan mee in overweging neemt dat die eerste 3 karakters in meerdere AC games opduiken waardoor je makkelijker een emotionele band met ze weet op te bouwen, dan bewijst dat nogmaals hoe een geweldig geschreven karakter Bayek was, gezien die slechts één game had en voor mij persoonlijk een onvergetelijke indruk heeft achtergelaten.
De halfgoden Alexios, Kassandra of Eivor, die superkrachten hebben waar de gemiddelde Avenger nog jaloers op zou zijn, die trek ik gewoon niet. Dat is voor mij zo tegenstrijdig met de gameplay stijl uit de eerdere games. Ik houd meer van de Splinter Cell achtige gameplay uit de eerdere delen, waarbij je ongezien locaties moet infiltreren om een target uit te schakelen en dan heelhuids weten te ontsnappen.
Origins was de laatste game welke mij dat gevoel gaf. Daar speel je als een simpele sterveling genaamd Bayek. Bayek probeert simpelweg net als iedereen een normaal leven te leiden samen met zijn vrouw en zoon, totdat hij ongewild uit noodzaak in de wereld van de Assassijnen beland.
Ik krijg nog steeds kippenvel van de Khemu questline, waarin zich een zeer mooi verhaal ontvouwd tussen Bayek en zijn zoon. Misschien wel de mooiste questline in de gehele franchise. Er leek toentertijd gewoon zoveel meer aandacht en creativiteit aanwezig in de manier hoe ze hun protagonisten presenteerde en de manier hoe optionele questlines geïntegreerd waren met het algehele verhaal. Het waren uitgediepte karakters, daar waar de protagonisten in de vervolgdelen allemaal als tweedimensionale inwisselbare karakters aanvoelde.
|||Spoiler||| Sterker nog, in Valhalla was dit exact wat er gebeurde. Indien jij in Odyssey voor Alexios had gekozen vertelde Valhalla je zomaar even dat dit karakter, waar je misschien wel meer dan 100 uur had ingestoken, niet "Canon" was en nooit heeft bestaan. Enkel de gebeurtenissen van Kassandra hadden plaatsgevonden. |||Spoiler|||
Anyways, het voelt alsof de AC franchise verhaaltechnisch de stip op de horizon is kwijtgeraakt. In ieder geval voor het overkoepelende verhaal welke de delen met elkaar dient te verbinden. Het had zoveel potentie met de links naar de First Civilization en hoe Desmond werd klaargestoomd om een hedendaagse Assassin te worden. Want dat was de oorspronkelijke insteek van het ik verhaal.
Desmond kreeg via de Animus door 'The Bleeding Effect' herinneringen en kennis binnen waardoor hij langzaam aan zou veranderen een hedendaagse super Assassin die een combinatie zou zijn van hemzelf + het bewustzijn van Altaïr en Ezio, om vervolgens een grote confrontatie aan the gaan met de Tempeliers binnen Abstergo waarbij de First Civilization ook een grote rol zou spelen.
Uiteindelijk zou een catastrofale ramp de complete wereld vernietigen en Desmond samen met Lucy ontsnappen via een ruimteschip van de First Civilization, waarbij zij samen als een moderne Adam en Eva een nieuwe beschaving zouden starten op een andere planeet. (Geen grap).
Het geniale was dat het release schema van de games zo gepland was dat het deel waarin het einde van de wereld zou plaatsvinden zou uitkomen in 2012, het jaar waarvan sommige mensen overtuigd waren dat dit daadwerkelijk het einde van de wereld zou zijn, gebaseerd op voorspellingen van de Maya's.
Tussen 2007 en 2012 deed de franchise hier dan ook flink op inspelen met geniale scenes zoals Minerva die tijdens een gesprek met Altaïr ineens recht in de camera kijkt en jou als speler rechtstreeks toespreekt, om je te waarschuwen over wat er in 2012 staat te gebeuren, terwijl Altaïr verward staat toe te kijken en zich hardop afvraagt met wie Minerva is aan het spreken. Dat was een gigantische mindfuck!
Dit soort momenten waren voor mij de hoogtepunten in de franchise. De gamereeks voelde tot aan het einde van de Desmond saga dan ook als een spannende TV serie. De delen die daarna uitkwamen zaten als los zand aan elkaar gelinkt, waardoor het mijn interesse in de loop van tijd begon te verliezen.
Ik baal dat ze de oorspronkelijke verhaallijn volledig de nek hebben omgedraaid om maar nieuwe games te kunnen blijven uitbrengen. Ik denk dat beide mogelijk was geweest. Een mooi sluitend verhaal met Desmond en had dan vervolgens elk nieuw deel een subtitel meegegeven zoals "Tales from the Animus - AC Odyssey" waarin je het hele Animus gedeelte had kunnen weglaten en concentreren op een Power Fantasy History Simulator, want feitelijk is dat wat de games vandaag de dag zijn geworden.
Afhankelijk van ieders persoonlijke voorkeur en op welk moment je met de franchise in aanraking bent gekomen zal je deze veranderingen als positief of negatief ervaren.
Misschien moet ik elke toekomstige AC game voortaan dan ook maar niet meer als een onderdeel van een serie gaan beschouwen. Objectief gezien zullen het vast prima opzichzelfstaande games zijn, maar wanneer ik ze beoordeel als onderdeel van de complete serie dan zijn de laatste delen voor mij persoonlijk erg ondermaats en kunnen niet tippen aan de ervaringen welk de eerste games mij gaven.
Maar het heeft waarschijnlijk geen zin voor mij om deze games te blijven beoordelen voor wat ze niet zijn. Ik denk dat ik me daar maar bij moet neerleggen, dat het nooit meer zal worden zoals het was en ze als op opzichzelfstaande titels moet gaan beschouwen om teleurstellingen te voorkomen.
Gepost door: ThaBEN op 24-03-2025 10:26
Voor mij was het Modern day gedeelde ook prima tot en met deel 3 en het einde van het verhaal van Desmond, daarna kon ik het niet meer volgen en boeide het mij ook niet meer. Het was duidelijk dat er iets bijverzonnen moest worden maar niemand had een idee waar het naar toe moest gaan.
De scenes van de First civilization waren een hoogtepunt en meestal aan het einde van de game, vooral in AC Revelations, die laatste cutscene van het einde van de wereld kijk ik soms nog terug op youtube.
Black Flag en Rogue waren leuk door het varen en gelinkt aan deel 3, Rogue was ook weer gelinkt aan Unity welke ik als laaatste nog gespeeld had, coop was daar ook het leukst maar verhaal niet echt boeiend.
Syndicate en Origins wil ik wel nog spelen maar daarna is het klaar voor mij, Odyssey, Valhalla en Shadows zijn gewoon te groot en gevuld met te veel icoontjes om af te werken zonder goed gevoel van progressie of beloning, het voelt als werk in plaats van ontspanning.
Quote:
Shadows is vergelijkbaar met Origins. Odyssey en Valhalla zijn flink groter.
[..]
Voor mij was het Modern day gedeelde ook prima tot en met deel 3 en het einde van het verhaal van Desmond, daarna kon ik het niet meer volgen en boeide het mij ook niet meer. Het was duidelijk dat er iets bijverzonnen moest worden maar niemand had een idee waar het naar toe moest gaan.
De scenes van de First civilization waren een hoogtepunt en meestal aan het einde van de game, vooral in AC Revelations, die laatste cutscene van het einde van de wereld kijk ik soms nog terug op youtube.
Black Flag en Rogue waren leuk door het varen en gelinkt aan deel 3, Rogue was ook weer gelinkt aan Unity welke ik als laaatste nog gespeeld had, coop was daar ook het leukst maar verhaal niet echt boeiend.
Syndicate en Origins wil ik wel nog spelen maar daarna is het klaar voor mij, Odyssey, Valhalla en Shadows zijn gewoon te groot en gevuld met te veel icoontjes om af te werken zonder goed gevoel van progressie of beloning, het voelt als werk in plaats van ontspanning.
Gepost door: Darksider op 24-03-2025 19:12
Voor mij was het Modern day gedeelde ook prima tot en met deel 3 en het einde van het verhaal van Desmond, daarna kon ik het niet meer volgen en boeide het mij ook niet meer. Het was duidelijk dat er iets bijverzonnen moest worden maar niemand had een idee waar het naar toe moest gaan.
De scenes van de First civilization waren een hoogtepunt en meestal aan het einde van de game, vooral in AC Revelations, die laatste cutscene van het einde van de wereld kijk ik soms nog terug op youtube.
Black Flag en Rogue waren leuk door het varen en gelinkt aan deel 3, Rogue was ook weer gelinkt aan Unity welke ik als laaatste nog gespeeld had, coop was daar ook het leukst maar verhaal niet echt boeiend.
Syndicate en Origins wil ik wel nog spelen maar daarna is het klaar voor mij, Odyssey, Valhalla en Shadows zijn gewoon te groot en gevuld met te veel icoontjes om af te werken zonder goed gevoel van progressie of beloning, het voelt als werk in plaats van ontspanning.
Gepost door: Darksider op 24-03-2025 19:12
Quote:
Kun je met de Japanse versie de game met Japanse stemmen en Engelse subs spelen? Ik was vorig jaar in Japan en wilde de game kopen, maar kon er geen definitief antwoord op vinden, dus niet gekocht.Heb vorig jaar Spider-Man 2 zo gespeeld. Japanse code met Japanse account gedownload en daarna op EU account gespeeld, dus ook alle trophies op m'n reguliere account.
Gepost door: ErHaO op 24-03-2025 14:44
Gepost door: ErHaO op 24-03-2025 14:44
Quote:
[..]
PS4 games zijn vaak duurder omdat er meer PS4:in omloop zijn. Switch games zijn vaak iets duurder vergeleken een PS4/PS5 versie
Gepost door: Hercule op 24-03-2025 15:36
PS4 games zijn vaak duurder omdat er meer PS4:in omloop zijn. Switch games zijn vaak iets duurder vergeleken een PS4/PS5 versie
Gepost door: Hercule op 24-03-2025 15:36
Yeah, zoiets vermoedde ik wel, maar goed, blijft beetje apart natuurlijk.
Quote:
[..]Kun je met de Japanse versie de game met Japanse stemmen en Engelse subs spelen? Ik was vorig jaar in Japan en wilde de game kopen, maar kon er geen definitief antwoord op vinden, dus niet gekocht.
Gepost door: Yi-Long op 24-03-2025 19:51
Lol, waarom zou je Spider-Man in hemelsnaam in het Japans willen spelen? Bij Japanse games of een Japanse setting snap ik het wel, maar slingerend door New York met een Japanse dub?[..]Kun je met de Japanse versie de game met Japanse stemmen en Engelse subs spelen? Ik was vorig jaar in Japan en wilde de game kopen, maar kon er geen definitief antwoord op vinden, dus niet gekocht.
Gepost door: Yi-Long op 24-03-2025 19:51
Tenzij je geen Engels verstaat, alleen maar Japans?
Ik vind de Nederlandse dub van Transformers One ook beter.
Quote:
Dat kan. Dat snap ik als je Japans verstaat/spreekt en geen Engels. Waarom dan Engelse subs erbij? Misschien omdat hij de Engelse versie niks vindt.
Ik vind de Nederlandse dub van Transformers One ook beter.
Gepost door: Bigds9fan op 24-03-2025 20:08
Ik vind de Nederlandse dub van Transformers One ook beter.
Gepost door: Bigds9fan op 24-03-2025 20:08
Maar goed... de voice cast van Spider-Man was top, past gewoon bij de game. Spider-Man hoort in het Engels net zoals Studio Ghibli films in het Japans hoort te zijn.
Ieder z'n ding natuurlijk. Vind het gewoon een vreemde keuze.
Am i living deeply, or just barely skimming...
Quote:
Ik heb die ook gelijk naar Japans/Portugees gezet. "Immersive mode" noemen ze het dan ook. Let op de Japanse versie van Shadows is niet in het Engels te spelen, althans de digitale versie niet. De HK versie wel..
Gepost door: MisAnTroop op 24-03-2025 20:25
Gepost door: MisAnTroop op 24-03-2025 20:25

Quote:
🤔 Let op de Japanse versie van Shadows is niet in het Engels te spelen, althans de digitale versie niet. De HK versie wel..
Gepost door: MisAnTroop op 24-03-2025 20:25
Gepost door: MisAnTroop op 24-03-2025 20:25
Japanse PlayStation Store zegt:
音声:
日本語, 英語
表示言語:
日本語, 英語
Oftewel:
Geluid: Japans, Engels
Weergavetaal: Japans, Engels
Shadows is een Cero-Z game (18+) dus hebt wel een Japanse creditcard nodig als je de game daar digitaal wilt aanschaffen.
🇺🇦 💙💛
Quote:
[..]
Lol, waarom zou je Spider-Man in hemelsnaam in het Japans willen spelen? Bij Japanse games of een Japanse setting snap ik het wel, maar slingerend door New York met een Japanse dub?
Tenzij je geen Engels verstaat, alleen maar Japans?
Gepost door: Ghettoblaster81 op 24-03-2025 20:01
Lol, waarom zou je Spider-Man in hemelsnaam in het Japans willen spelen? Bij Japanse games of een Japanse setting snap ik het wel, maar slingerend door New York met een Japanse dub?
Tenzij je geen Engels verstaat, alleen maar Japans?
Gepost door: Ghettoblaster81 op 24-03-2025 20:01
1; Het is 2025: Waarom kan die optie niet gewoon beschikbaar zijn, wereldwijd, voor iedereen die dat wil?
2; Waarom IK dat wil? Ten eerste omdat de Japanse dub prima is (maybe kun je zelf even Japans trailertje vinden), ten tweede dus omdat ik van mening ben dat zo’n optie gewoon beschikbaar zou moeten zijn tegenwoordig, maar in het geval van Spider-Man leek het me wel leuk, vooral vanwege de replay-value.
Eerste run doe ik uiteraard in het Engels, maar bij Miles Morales, een vrij korte game, speelde ik de game dus redelijk vlug uit, maar dan is er een trophy wanneer je hem 2x uitspeelt, dus ik begon eigenlijk meteen weer opnieuw, en toen had ik het dus wel leuk gevonden als ik die 2de run dan in het Japans had kunnen spelen.
Quote:
[..]Kun je met de Japanse versie de game met Japanse stemmen en Engelse subs spelen? Ik was vorig jaar in Japan en wilde de game kopen, maar kon er geen definitief antwoord op vinden, dus niet gekocht.
[..]
Yeah, zoiets vermoedde ik wel, maar goed, blijft beetje apart natuurlijk.
Gepost door: Yi-Long op 24-03-2025 19:51
[..]Kun je met de Japanse versie de game met Japanse stemmen en Engelse subs spelen? Ik was vorig jaar in Japan en wilde de game kopen, maar kon er geen definitief antwoord op vinden, dus niet gekocht.
[..]
Yeah, zoiets vermoedde ik wel, maar goed, blijft beetje apart natuurlijk.
Gepost door: Yi-Long op 24-03-2025 19:51
Oeh geen idee, had de game via Japanse account geinstalleerd maar enkel geopend op mijn NL account (dat verhaal met primary PS5 account). Weet niet hoe dat onder liggend werkt. Als mijn PS5 niet overvol stond en de game niet enorm was, zou ik het even proberen.
Quote:
[..]
Oeh geen idee, had de game via Japanse account geinstalleerd maar enkel geopend op mijn NL account (dat verhaal met primary PS5 account). Weet niet hoe dat onder liggend werkt. Als mijn PS5 niet overvol stond en de game niet enorm was, zou ik het even proberen.
Gepost door: ErHaO op 24-03-2025 21:38
Oeh geen idee, had de game via Japanse account geinstalleerd maar enkel geopend op mijn NL account (dat verhaal met primary PS5 account). Weet niet hoe dat onder liggend werkt. Als mijn PS5 niet overvol stond en de game niet enorm was, zou ik het even proberen.
Gepost door: ErHaO op 24-03-2025 21:38
No problem, als ik weer eens terug ben in Japan dan haal ik de game waarschijnlijk sowieso wel, als ik deze prijs zie, en dan merk ik het wel.

Quote:
[..]
🤔
Japanse PlayStation Store zegt:
音声:
日本語, 英語
表示言語:
日本語, 英語
Oftewel:
Geluid: Japans, Engels
Weergavetaal: Japans, Engels
Shadows is een Cero-Z game (18+) dus hebt wel een Japanse creditcard nodig als je de game daar digitaal wilt aanschaffen.
Gepost door: UltraTiger op 24-03-2025 20:40
🤔
Japanse PlayStation Store zegt:
音声:
日本語, 英語
表示言語:
日本語, 英語
Oftewel:
Geluid: Japans, Engels
Weergavetaal: Japans, Engels
Shadows is een Cero-Z game (18+) dus hebt wel een Japanse creditcard nodig als je de game daar digitaal wilt aanschaffen.
Gepost door: UltraTiger op 24-03-2025 20:40
Ah top, bedankt voor je verbetering. Normaliter als ik een spel koop in de Japanse store, staat het er leesbaar bij, nu dus niet en daarom was ik in de veronderstelling dat het alleen in het Japans was. Goed dat je dit ziet...Bedankt..
Am i living deeply, or just barely skimming...
Quote:
[..]
Ah top, bedankt voor je verbetering. Normaliter als ik een spel koop in de Japanse store, staat het er leesbaar bij, nu dus niet en daarom was ik in de veronderstelling dat het alleen in het Japans was. Goed dat je dit ziet...Bedankt..
Gepost door: MisAnTroop op 25-03-2025 07:44
Ah top, bedankt voor je verbetering. Normaliter als ik een spel koop in de Japanse store, staat het er leesbaar bij, nu dus niet en daarom was ik in de veronderstelling dat het alleen in het Japans was. Goed dat je dit ziet...Bedankt..
Gepost door: MisAnTroop op 25-03-2025 07:44
Weet wel dat de Japanse versie gecensureerd is.
The Japanese version of Assassin's Creed Shadows has been revised in order to be compliant with the CERO rating board.
The option to switch dismemberment on and off has been removed from the game settings, and now dismembering the heads and limbs of enemies while playing is permanently disabled. The way severed body parts are depicted has also been changed.
Additionally, some dialogue has been reworked, though it's unclear why that needed to be the case.
Tables and shelves in shrines can no longer be destroyed. Some disorder is still possible, but nothing more. This is apparently the publisher's response to the heated debates that followed the preview of Assassin's Creed Shadows came up. NPCs also no longer show bloodshed and attacking unarmed characters results in desynchronization - a kind of punishment to avoid glorifying murder.
The changes have not only caused discussion in the gaming community. Even the Japanese Prime Minister previously commented on this. In his opinion, defacing a shrine in real life is "unthinkable".
Feel a New Real | PS VR2
En steeds als ik handmatig de controls aanpas dan is er wel een conflict ergens.