Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App

bol.com [Algemeen topic]

[Begin]  |274|275|276|277|278|279|280 (280) [Eind]
Evil_zelda
Door Evil_zelda (671 reacties) op 02-04-2021 12:52
Ze leveren The Art Of The Last Of Us Part II Deluxe Edition artbook gewoon voor €28,35. Althans ik heb de verzendbevestiging ontvangen zo net. Ik ben benieuwd
Mijn vidya collectie: https://goo.gl/snZvdm
Door Batmaster (181 reacties) op 02-04-2021 13:07
Quote:
[..]

Bij Bol gaat dit altijd probleemloos en zelfs als je de verzegeling hebt verbroken. MediaMarkt is iets strenger en dat mag, maar die sturen je zelfs 2 tot 3 foto's van je retour als het bij hun is verwerkt.

Heb nooit langer dan 5 dagen hoeven wachten op ons geld.

[..]

Achteraf betalen kan meestal

Door deze factoren kan achteraf betalen niet beschikbaar zijn:

Te hoog bedrag
Bezorging op een afhaalpunt
Openstaande facturen en/of overgedragen aan het incassobureau
Soort artikelen
Eerder geplaatste bestellingen


Even geprobeerd met een PlayStation 5 en een Switch game maar inderdaad

(Image)
Gepost door: Multimediaknaller op 26-03-2021 06:04

Ik vind het goed van bol.com dat ze dit doen met het achteraf betalen. Er wordt tegenwoordig heel veel misbruik hiervan gemaakt, o.a. met het hacken van accounts. Ook een paar maanden terug met al die gegevens van de GGD die doorverkocht zijn. Dus hebben ze gegevens van jou, bestellen ze even voor duizend euro aan artikelen. Veranderen ze op het laatste moment de plek en de naam van de persoon en hoppa, ze kunnen het pakketje zonder problemen afhalen. Mij is dit 2 jaar geleden via wehkamp ook overkomen. Een bank en een stofzuiger van bij elkaar van 1500 euro besteld. Gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen en kon alles gestopt worden.
Onthou 1 ding heel goed: gebruik nooit, maar dan ook nooit hetzelfde wachtwoord. Check hieronder de video van Boos, daar wordt het allemaal goed uitgelegd en zie je dat het veel voorkomt.

https://www.youtube.com/watch?v=INLyfPPwtPY
GameFatale
Door GameFatale (3415 reacties) op 22-04-2021 20:05
Iemand hier ervaring met het kopen van elektrische apparatuur en het daarbij behorende garantiebeleid? Nu ga ik er niet per definitie van uit dat als ik een (duur) apparaat koop bij hun dat dit kapot zal gaan, maar bij mij is het altijd zo dat het of (bijna) oneindig meegaat, of dat ik het apparaat vanaf dat het zo'n twee maanden oud is om de haverklap ter reparatie moet aanbieden.

Ik heb de website doorgespit, maar Bol schijnt vooral door te verwijzen naar de externe verkoper en ik kan relatief weinig terugvinden over de situatie waarin zij zelf de verkoper zijn. De verwijzing naar de externe verkoper lijkt mij in zo'n geval niet van toepassing, maar hoe ik in zo'n geval wel moet handelen wordt mij niet duidelijk uit hun informatie.

Ze hebben het dan wel over repareren (hier kun je zelfs een 'verzekering' voor afsluiten), maar als het apparaat simpelweg een defect heeft binnen de garantietermijn, wil ik dat mijn apparaat, indien nodig, gewoon vervangen wordt. Bol heeft het, voor zover ik begrijp, alleen maar over eventuele vervanging binnen een termijn van 14 dagen na aankoop (kopen op afstand).

Iemand die op basis van ervaring meer informatie kan verschaffen?
Obleon
Door Obleon (3332 reacties) op 22-04-2021 20:14
2 jaar via bol zelf verkocht extern= garantie claimen bij de externe dealer 2 jaar (zolang die nog bestaat. Heel simpel dus
GameFatale
Door GameFatale (3415 reacties) op 22-04-2021 20:40
Ik snap dat het zo zou moeten zijn, maar kan je mij zeggen waar dat bij Bol op de website staat?
SR8
Door SR8 (3785 reacties) op 22-04-2021 20:53
https://www.bol.com/nl/klantenservice/a/5636762709786624/garantie-reparatie

https://www.bol.com/nl/m/reparatie/

Edit: niet goed gelezen, je wil alleen vervanging.
Door Quetzalcoatl (1551 reacties) op 22-04-2021 20:55
Een verkoper is niet verplicht om een apparaat binnen de garantietermijn te vervangen, maar wel om het op z’n minst te repareren. Als je daarmee pech hebt en je dus inderdaad meerdere keren het apparaat moet terugsturen vanwege verschillende defecten kan je beslissen om de koop te ontbinden. Over het algemeen zal een winkel als Bol daar wel mee akkoord gaan, maar daartoe zijn ze niet verplicht. Als je je dus zelf onredelijk opstelt daarin heb je kans dat je eerst naar de rechter moet om de koop ook echt te kunnen ontbinden. Bij fabrikanten die in Nederland een vestiging hebben kan je daar vaak ook terecht voor een vervanging of reparatie, mocht de winkel niet meewerken.

Je hebt trouwens niet op alle apparaten twee jaar garantie. Bij een waterkoker bijvoorbeeld is dat vaak maar één jaar. Bij de PS4 was dat ook één jaar, al boden sommige winkels twee jaar garantie aan.
Door Fpsbig (264 reacties) op 22-04-2021 20:58
Geen idee wat de regels precies zijn. Echter heb ik voor mijn vader een keer een grasmaaier gekocht bij bol van een externe verkoper de maaier ging binnen 10 maanden ofzo kapot. Contact opgenomen met extern bedrijf dat antwoordet niet en bleek zo goed als failliet te zijn. Bol is toen heel coulant geweest en heeft het volledige aankoopbedrag teruggestort en de kapotte maaier konden we ook nog houden. Bol heeft de garantie toen dus meer of min overgenomen en dit netjes afgehandeld.
[Begin]  |274|275|276|277|278|279|280 (280) [Eind]