Quote:
Same, setting en character-design doet me echt helemaal niks. Ziet er vrij saai, gloomy, flets en voorspelbaar uit. Mag van mij wel wat meer cartoony, kleurrijker, vrolijker, etc. Beetje meer ‘Bravely Default’, I guess …
Gepost door: Yi-Long op 09-12-2022 17:37
Gepost door: Yi-Long op 09-12-2022 17:37
Wat jij wil is gewoon een FF IX Remake



Quote:
[..]
Wat jij wil is gewoon een FF IX Remake
. Overigens zou ik daar ook graag voor tekenen
. Ondanks dat kijk ik eigenlijk altijd wel heel erg uit naar een nieuwe mainline Final Fantasy game
.
Gepost door: Hylian_Knight op 09-12-2022 18:26
Wat jij wil is gewoon een FF IX Remake



Gepost door: Hylian_Knight op 09-12-2022 18:26
Die lijkt me idd leuk. Mooie art-style, mooie wereld, en humor. Heb het ooit eens meegekeken op Playstation 1, en volgens mij klein stukje zelf gespeeld op PSP. Als ze daar een Remake van maken zoals bij 7, dan prima.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Final Fantasy XVI: gadver, wat is dit voor dark fantasy onzin? Ik zie ook echt geen verschil tussen XV en XVI.
Ik snap echt niet wat men nou precies wil van Final Fantasy. Ten eerste gaat turn-based niet gebeuren, dat is wel duidelijk. Het heeft geen mainstream appeal (nee Persona 5 is geen mainstream succes). Maar dit is ook totaal geen Souls-like. Het gaat duidelijk om een Devil May Cry-like (combat director heeft ook DMC ervaring).
Classic FF is dark fantasy. Kijk naar FFIV bijvoorbeeld, de wereld is echt geen pretje en characters gaan links en rechts dood tijdens het verhaal. Ik vind FFXVI nog vrij mild in dat opzicht tot nu toe. Maar wie weet wat er gaat gebeuren.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Maar ik wil gewoon een fantasy-rijke setting....dit middeleeuws is wat...beperkt.
En turn based heeft geen mainstream appeal? Dat is FF zelf ook niet, welk combat systeem ze er ook aan vast plakken.
Dat games als Persona, Bravely Default, Octopath Traveler etc etc het zo goed doen zegt genoeg. Er is genoeg interesse voor turnbased.
Als dat soort kleine titels veel lof krijgen, waarom zou een FF game het dan niet weer eens op kunnen pikken? Dat zou het echt weer eens op de kaart kunnen zetten, incluesief de FF naam zelf ook.
Want laten we eerlijk zijn, de mainline FF games zijn al erg lang om te janken, is het niet het verhaal, dan wel de combat (vaak combo van beiden).
FF10 was de echt goede laaste mainline FF game............yikes dat is erg lang geleden!
(12 was redelijk goed, maar geen topper imo)
Die execs hebben altijd een plan, a plan to fail

Wel mijn type character designs/setting, combat ziet er goed uit en muziek klinkt lekker episch. Ook de eerste 18+ rating. Heb sinds Crisis Core op PSP geen FF meer gespeeld, wel hyped voor deze.
''Meelopen, waar zie je me voor aan.''
Quote:
Mensen willen dat Final Fantasy back to the roots gaan. Dus de klassieke RPG stijl en gameplay zoals FFVII, VIII, IX en X. Maar mensen begrijpen niet dat dit nooit zal gebeuren. De klassieke RPG gameplay wordt gebruikt op de andere Square-Enix games of op een Final Fantasy spin-off. Tegenwoordig draait het alleen om A-RPG gameplay a la hack'n'slash. Want dat trekt veel mensen aan waaronder de gemiddelde gamers die alleen de coole games zoals Horizon, God of War e.d. kopen. Dat is waar Square-Enix ook focust.Final Fantasy XV: gadver, boyband simulator. Ze weten niet meer wat Final Fantasy is. Geef me gewoon een classic Final Fantasy setting.
Final Fantasy XVI: gadver, wat is dit voor dark fantasy onzin? Ik zie ook echt geen verschil tussen XV en XVI.
Ik snap echt niet wat men nou precies wil van Final Fantasy. Ten eerste gaat turn-based niet gebeuren, dat is wel duidelijk. Het heeft geen mainstream appeal (nee Persona 5 is geen mainstream succes). Maar dit is ook totaal geen Souls-like. Het gaat duidelijk om een Devil May Cry-like (combat director heeft ook DMC ervaring).
Classic FF is dark fantasy. Kijk naar FFIV bijvoorbeeld, de wereld is echt geen pretje en characters gaan links en rechts dood tijdens het verhaal. Ik vind FFXVI nog vrij mild in dat opzicht tot nu toe. Maar wie weet wat er gaat gebeuren.
Gepost door: Asimb0mb op 09-12-2022 23:13
Final Fantasy XVI: gadver, wat is dit voor dark fantasy onzin? Ik zie ook echt geen verschil tussen XV en XVI.
Ik snap echt niet wat men nou precies wil van Final Fantasy. Ten eerste gaat turn-based niet gebeuren, dat is wel duidelijk. Het heeft geen mainstream appeal (nee Persona 5 is geen mainstream succes). Maar dit is ook totaal geen Souls-like. Het gaat duidelijk om een Devil May Cry-like (combat director heeft ook DMC ervaring).
Classic FF is dark fantasy. Kijk naar FFIV bijvoorbeeld, de wereld is echt geen pretje en characters gaan links en rechts dood tijdens het verhaal. Ik vind FFXVI nog vrij mild in dat opzicht tot nu toe. Maar wie weet wat er gaat gebeuren.
Gepost door: Asimb0mb op 09-12-2022 23:13
Maar tegelijkertijd is dit dezelfde cyclus van Final Fantasy games. Eerst het aankondigen van een nieuwe Final Fantasy game, dan erg lang wachten(met in de tussentijd nog weleens een trailer droppen), dan vervolgens met de trailer komen waar ze een releasedatum uitbrengen, vervolgens mensen helemaal hyped en POGGERS, want Het ziet er COOL uit. Vervolgens kopen mensen de game op de release waarna ze een paar dagen of na een week of na het uitspelen al hun geklaag gaan plaatsen van dat het verhaal bagger is, dat de gameplay een grote tegenvaller is etc. etc. Dit is een current gen game. Zal mij niet verbazen als mensen gaan klagen dat het nog last gen aanvoelt

Ondanks dat, twijfel ik nog wel of ik hem op release nog wil halen


Zou wel tof zijn als ze ook voor de release nog een demo uitbrengen zoals met Forspoken. Krijgen mensen een voorproefje van de game + kunnen ze vooraf ook een beetje de controls begrijpen.
Quote:
Ik raad aan om de trailers nog eens goed te bekijken. De game zit vol met fantasie elementen, ondanks dat het Middeleeuws lijkt. Het is geen Kingdom Come Deliverance ofzo xDMaar ik wil gewoon een fantasy-rijke setting....dit middeleeuws is wat...beperkt.
Gepost door: BlaBlaBla op 09-12-2022 23:24
Gepost door: BlaBlaBla op 09-12-2022 23:24
Je vecht tegen robots in FFXVI. Dat hebben ze getoond in die nieuwe trailer, maar is heel makkelijk te missen omdat het allemaal nogal snel gaat. Als ze dat al in de trailers durven te tonen, wat zal er dan allemaal nog schuilen achter de trailers?
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
🟦🟨
Quote:
[..]
Vervolgens kopen mensen de game op de release waarna ze een paar dagen of na een week of na het uitspelen al hun geklaag gaan plaatsen van dat het verhaal bagger is, dat de gameplay een grote tegenvaller is etc.
Gepost door: Xor op 10-12-2022 02:28
Vervolgens kopen mensen de game op de release waarna ze een paar dagen of na een week of na het uitspelen al hun geklaag gaan plaatsen van dat het verhaal bagger is, dat de gameplay een grote tegenvaller is etc.
Gepost door: Xor op 10-12-2022 02:28
De schrijver van Heavensward schrijft ook FF XVI. Komt wel goed, Xor

edit:
Ik zal deze afbeelding nog eens posten. Met het team dat hierop zit kan het haast niet fout gaan.

Geef kip
Tegelijkertijd valt er ook iets voor te zeggen dat de franchise een identiteitscrisis heeft. De eerste 9 delen zijn redelijk vergelijkbaar. X is al iets meer zijn eigen ding maar XI,XII,XIII,XIV en XV zijn totaal verschillend. Ontwikkeling van games en zeker de FF franchise duurt tegenwoordig ook echt te lang waardoor al het momentum verloren gaat. Geldt overigens ook voor die andere grote JRPG franchise "Tales of".
Quote:
Ik denk dat wat fans willen en wat verkoopt twee totaal verschillende dingen zijn. Terug naar zijn turn based roots zal de franchise daarom nooit meer gaan. En laten we wel wezen, Square enix brengt voortdurend traditionele turn based games uit die vervolgens nauwelijks verkopen.
Tegelijkertijd valt er ook iets voor te zeggen dat de franchise een identiteitscrisis heeft. De eerste 9 delen zijn redelijk vergelijkbaar. X is al iets meer zijn eigen ding maar XI,XII,XIII,XIV en XV zijn totaal verschillend. Ontwikkeling van games en zeker de FF franchise duurt tegenwoordig ook echt te lang waardoor al het momentum verloren gaat. Geldt overigens ook voor die andere grote JRPG franchise "Tales of".
Gepost door: Hercule op 21-03-2023 01:27
Tegelijkertijd valt er ook iets voor te zeggen dat de franchise een identiteitscrisis heeft. De eerste 9 delen zijn redelijk vergelijkbaar. X is al iets meer zijn eigen ding maar XI,XII,XIII,XIV en XV zijn totaal verschillend. Ontwikkeling van games en zeker de FF franchise duurt tegenwoordig ook echt te lang waardoor al het momentum verloren gaat. Geldt overigens ook voor die andere grote JRPG franchise "Tales of".
Gepost door: Hercule op 21-03-2023 01:27
Hier ben ik het totaal niet mee eens. De eerste 9 delen zijn buiten het turn based gedeelte ook totaal niet vergelijkbaar. Setting, verhaal dynamiek en battle systeem feature set zijn totaal verschillend van elkaar. Net zoals in de 3D delen.
De Tales Serie heeft in de PS3 era op ze minst 7 games uitgebracht en dan negeer ik even de handheld versies. Vanaf Vesperia zag je gewoon de kwaliteit naar beneden gaan met Zesteria als dieptepunt. Gelukkig zijn ze de FF kant opgegaan met het ontwikkelen van games Arise verkocht gewoon goed.
Momentum bouw je niet op door games snel achter elkaar uit te poepen. Maar met een geweldige opbouw naar release mensen lekker maken.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Quote:
Die is te druk bezig met een logische canon crossover tussen de FFVII Remake trilogy en Kingdom Hearts 4 te verzinnen Geen Tetsuya Nomura is een goed teken! 👍
Gepost door: Monokuma op 21-03-2023 08:21
Gepost door: Monokuma op 21-03-2023 08:21

Quote:
[..]
Hier ben ik het totaal niet mee eens. De eerste 9 delen zijn buiten het turn based gedeelte ook totaal niet vergelijkbaar. Setting, verhaal dynamiek en battle systeem feature set zijn totaal verschillend van elkaar. Net zoals in de 3D delen.
De Tales Serie heeft in de PS3 era op ze minst 7 games uitgebracht en dan negeer ik even de handheld versies. Vanaf Vesperia zag je gewoon de kwaliteit naar beneden gaan met Zesteria als dieptepunt. Gelukkig zijn ze de FF kant opgegaan met het ontwikkelen van games Arise verkocht gewoon goed.
Momentum bouw je niet op door games snel achter elkaar uit te poepen. Maar met een geweldige opbouw naar release mensen lekker maken.
Gepost door: Hunterr op 21-03-2023 06:23
Hier ben ik het totaal niet mee eens. De eerste 9 delen zijn buiten het turn based gedeelte ook totaal niet vergelijkbaar. Setting, verhaal dynamiek en battle systeem feature set zijn totaal verschillend van elkaar. Net zoals in de 3D delen.
De Tales Serie heeft in de PS3 era op ze minst 7 games uitgebracht en dan negeer ik even de handheld versies. Vanaf Vesperia zag je gewoon de kwaliteit naar beneden gaan met Zesteria als dieptepunt. Gelukkig zijn ze de FF kant opgegaan met het ontwikkelen van games Arise verkocht gewoon goed.
Momentum bouw je niet op door games snel achter elkaar uit te poepen. Maar met een geweldige opbouw naar release mensen lekker maken.
Gepost door: Hunterr op 21-03-2023 06:23
De kans dat iemand FFI tot en met IX leuk vind is oneindig veel groter dan dat iemand FFX, FXII en XIII leuk vind. Zijn gameplay technisch allemaal totaal verschillende games.
Over dat van de Tales of kwaliteit is een mening. In de Tales of fandom is Arise helemaal niet zo populair terwijl Graces, Xillia, Xillia 2, en het fenomenale Beseria gerekend worden tot de het beste uit de reeks. Geloof dat er tussen deze delen hooguit een jaar of zo zat. Iets wat mogelijk was doordat er verschillende teams tegelijkertijd aan de franchise werkte. Zelfde was bij FF het geval. X,IX en XI werden als ik mij goed herinner op dezelfde dag aangekondigd.
Nu werken teams vaker aan online/ smartphones games waardoor er minder mankracht is voor reguliere titels.
Quote:
[..]
De kans dat iemand FFI tot en met IX leuk vind is oneindig veel groter dan dat iemand FFX, FXII en XIII leuk vind. Zijn gameplay technisch allemaal totaal verschillende games.
Over dat van de Tales of kwaliteit is een mening. In de Tales of fandom is Arise helemaal niet zo populair terwijl Graces, Xillia, Xillia 2, en het fenomenale Beseria gerekend worden tot de het beste uit de reeks. Geloof dat er tussen deze delen hooguit een jaar of zo zat. Iets wat mogelijk was doordat er verschillende teams tegelijkertijd aan de franchise werkte. Zelfde was bij FF het geval. X,IX en XI werden als ik mij goed herinner op dezelfde dag aangekondigd.
Nu werken teams vaker aan online/ smartphones games waardoor er minder mankracht is voor reguliere titels.
Gepost door: Hercule op 21-03-2023 09:55
De kans dat iemand FFI tot en met IX leuk vind is oneindig veel groter dan dat iemand FFX, FXII en XIII leuk vind. Zijn gameplay technisch allemaal totaal verschillende games.
Over dat van de Tales of kwaliteit is een mening. In de Tales of fandom is Arise helemaal niet zo populair terwijl Graces, Xillia, Xillia 2, en het fenomenale Beseria gerekend worden tot de het beste uit de reeks. Geloof dat er tussen deze delen hooguit een jaar of zo zat. Iets wat mogelijk was doordat er verschillende teams tegelijkertijd aan de franchise werkte. Zelfde was bij FF het geval. X,IX en XI werden als ik mij goed herinner op dezelfde dag aangekondigd.
Nu werken teams vaker aan online/ smartphones games waardoor er minder mankracht is voor reguliere titels.
Gepost door: Hercule op 21-03-2023 09:55
Dat is een mening en alle FF games zijn op gameplay altijd anders geweest. Daar staan ze namelijk om bekend. Niet alleen de 3D games.
Volgens mij verwar je kwaliteit met een game leuk vinden. Een game leuk vinden is inderdaad een mening. Kwaliteit zie je gewoon terug aan de game en dat was gewoon veel minder vanaf Xillia met eentonige simplere werelden. Tales of Hearts is een goed voorbeeld van waar de DS versie veel meer moeite was ingestoken met een eigen style. Hearts R voor een remake...goedkope zielloze game is. Kwaliteit verschil.
IX,X,XI werden tegelijk aangekondigd om hun nieuwe Playonline service te promoten. Krijg nu al flashbacks van 2 dagen XI update op de Xbox360. Wat een hell was dat.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
En zo verschillend zijn zeker de eerste FF delen niet? Zijn allen variaties op een turnbased vecht systeem. Verder volgt het een structuur die in alle negen delen voorkomt. Wereldkaart - vervoermiddel zoals boot/airship om die wereldkaart te verkennen - random encounters en een bad guy die je moet verslaan.
X lijkt hier nog op maar XI is een MMO, XII is een soort van offline mmo, XIII is extreem linear, XIV een MMO en XV een actie open wereld game. XVI lijkt meer een DMC dan een FF met maar 1 speelbaar personage
Persoonlijk heb ik soms moeite om te zeggen of een game nou FFIV of V is als ik screenshots zie
Bij Final Fantasy zag ik sinds 13 dat mensen steeds negatiever werden terwijl Square-Enix met de serie juist meer richting de hardcore gamers wou gaan. "Ja. Het verhaal zuigt. De gameplay mechanics zijn nooit hetzelfde als vroeger. Vroegáh waren de games beter.". Juist terwijl dit het resultaat is van Square's focus op het hardcore/die-hard mensen. Want leuk en aardig met de oude fans. Maar als meer mensen alleen koele shooters willen kopen, dan moet Square mensen op een ander manier aantrekken. Dus gaan ze andere dingen uitproberen. Met XV dachten ze dat ze misschien meer mensen konden aantrekken, want met A-RPG hadden ze bijvoorbeeld Kingdom Hearts.
Vandaar dat ik nog altijd huiverig ben met deze deel. Natuurlijk zullen er mensen zijn die deze game geweldig vinden. Was ook met FFXV en FFXIII. En met FFVIIR had je ook veel mensen die lovend waren op de game. Maar er zullen ook mensen zijn die het niks vinden. Ik weet zeker dat mensen straks de game gaan vergelijken met misschien DMC of met Dark Souls. En het verhaal is ook maar net of men het aanspreekt. Want de laatste trailer zegt al een beetje hoe het verhaal zal worden(wanneer je de koele effecten en vechtmomenten negeert).
Edit:
Pre-order van AYG heb ik nog staan. Hopelijk versturen ze de game eerder dan de releasedatum en is het geen 🟡 versie
