Na 2 daagjes intensief spelen wat ervaringen.
Wat mij het meest is bijgebleven zijn de laadtijden en een Wii-drive die overuren maakt. Dat was ik niet gewend van de Cube versie! De Wii blijft maar spinnen en laden alvorens er wat op het beeld te zien valt. De herrie bij het beginscherm alleen al....
Ook qua besturing is het een tegenvaller: wat mij betreft onbespeelbaar met de Wii-controller. Een classic controller ligt mij ook niet (en daar heb ik er ook maar eentje van) maar gelukkig heb ik nog cube-controllers. Die zijn ideaal.
Maar goed, op naar het spel zelf.
We zijn gelijk begonnen met alle nieuwe "levels en poppetjes" uit te proberen. Ontzettend leuke nieuwe levels! Ik geloof dat we uit nieuwsgierigheid het Pikmin level en het Yoshi level wel 10x achter elkaar gespeeld hebben

Ook de nieuwe poppetjes zijn lekker anders, wel weer jammer dat de mario's en andere terugkerende characters vrijwel dezelfde moves hebben als de cubeversie.
Nog láng niet alles vrijgespeeld natuurlijk, dat maakt het juist leuk.
Qua spelplezier is het gewoon een voortzetting van SSBM, dus dat zit wel goed denk ik: multiplayeren ftw!
Ook nog een tijdje online geprobeerd, maar wat een bagger is dat zeg! Juist datgene wat de grootste toevoeging had moeten zijn wat mij betreft. MarioKart deed dit geweldig, maar wat Nintendo met SSBB aflevert is schandalig. Wachten tot je een ons weegt voordat je tegenstanders zijn uitgekozen en dan vervolgens ook nog lag van hier tot Tokio.......Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen fan van 360achtige online taferelen. Als het maar snel en efficient werkt en spelers met hetzelfde niveau aan elkaar koppelt dmv een rankingsysteem ben ik tevreden.
Oh ja, kan iemand mij vertellen of je ook met 2 spelers op 1 Wii online tegen anderen kunt spelen? (Zonder dat gezeur met friendcodes uiteraard)
Al met al niet de ervaring die ik stilletjes gehoopt had, maar toch een leuke multiplayer game waar nog heel veel in te ontdekken en vrij te spelen valt.
Quote:
Het is zo ver: ik kon me dan toch niet inhouden en heb mezelf SSBB aangeschaft!
Na 2 daagjes intensief spelen wat ervaringen.
Wat mij het meest is bijgebleven zijn de laadtijden en een Wii-drive die overuren maakt. Dat was ik niet gewend van de Cube versie! De Wii blijft maar spinnen en laden alvorens er wat op het beeld te zien valt. De herrie bij het beginscherm alleen al....
Na 2 daagjes intensief spelen wat ervaringen.
Wat mij het meest is bijgebleven zijn de laadtijden en een Wii-drive die overuren maakt. Dat was ik niet gewend van de Cube versie! De Wii blijft maar spinnen en laden alvorens er wat op het beeld te zien valt. De herrie bij het beginscherm alleen al....
Ik vind dit eigenlijk best wel meevallen, het is logisch dat er geladen moet worden want grafisch is het voor de Wii best wel wat. Maar om nou te zeggen dat het dermate vaak en lang is dat ik er last van hebt? Ik heb op de PS3 bij bijv. Motorstorm al erger gezien.
Quote:
Ook qua besturing is het een tegenvaller: wat mij betreft onbespeelbaar met de Wii-controller. Een classic controller ligt mij ook niet (en daar heb ik er ook maar eentje van) maar gelukkig heb ik nog cube-controllers. Die zijn ideaal.
Ook qua besturing is het een tegenvaller: wat mij betreft onbespeelbaar met de Wii-controller. Een classic controller ligt mij ook niet (en daar heb ik er ook maar eentje van) maar gelukkig heb ik nog cube-controllers. Die zijn ideaal.
Hoe kan dit dan tegenvallen? Het zou pas tegenvallen als je gedwongen wordt met de Wii-controller (ik vind overigens de nunchuk+wiimote best lekker spelen) te spelen, maar je kunt juist uit 4 mogelijkheden kiezen dus iedereen kan zijn voorkeur gewoon gebruiken. Hierdoor is het voor mij zelfs mogelijk met 4 man te spelen, namelijk met 2 GC-controllers en 2 Wiimotes.
Quote:
Ook nog een tijdje online geprobeerd, maar wat een bagger is dat zeg! Juist datgene wat de grootste toevoeging had moeten zijn wat mij betreft. MarioKart deed dit geweldig, maar wat Nintendo met SSBB aflevert is schandalig. Wachten tot je een ons weegt voordat je tegenstanders zijn uitgekozen en dan vervolgens ook nog lag van hier tot Tokio.......Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen fan van 360achtige online taferelen. Als het maar snel en efficient werkt en spelers met hetzelfde niveau aan elkaar koppelt dmv een rankingsysteem ben ik tevreden.
Oh ja, kan iemand mij vertellen of je ook met 2 spelers op 1 Wii online tegen anderen kunt spelen? (Zonder dat gezeur met friendcodes uiteraard)
Gepost door: Herman op 29-06-2008 00:09
Ook nog een tijdje online geprobeerd, maar wat een bagger is dat zeg! Juist datgene wat de grootste toevoeging had moeten zijn wat mij betreft. MarioKart deed dit geweldig, maar wat Nintendo met SSBB aflevert is schandalig. Wachten tot je een ons weegt voordat je tegenstanders zijn uitgekozen en dan vervolgens ook nog lag van hier tot Tokio.......Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen fan van 360achtige online taferelen. Als het maar snel en efficient werkt en spelers met hetzelfde niveau aan elkaar koppelt dmv een rankingsysteem ben ik tevreden.
Oh ja, kan iemand mij vertellen of je ook met 2 spelers op 1 Wii online tegen anderen kunt spelen? (Zonder dat gezeur met friendcodes uiteraard)
Gepost door: Herman op 29-06-2008 00:09
Hier kan ik niks over zeggen, want ik heb online nog niet geprobeerd.
PSN id: RFJ-nl Steam id: RFJnl
Informatie over de speldisk van Super Smash Bros. Brawl
Als je onlangs Super Smash Bros. Brawl hebt aangeschaft, en je ondervindt problemen bij het spelen van deze game op je Wii, lees dan de onderstaande informatie om erachter te komen hoe het probleem kan worden opgelost.
Super Smash Bros. Brawl maakt gebruik van een disk met twee lagen voor een extra grote geheugencapaciteit. Een zeer klein percentage van de Wii-spelcomputers kan problemen ondervinden bij het veelvuldig lezen van dit soort disks, namelijk wanneer er zich vuil op de lens van de diskspeler bevindt. Nintendo kan dit op lossen door het schoonmaken van de disk. Probeer alsjeblieft NIET om de lens zelf schoon te maken, aangezien je hiermee het systeem kunt beschadigen.
Als je disk soms niet wordt gelezen, kun je contact opnemen met de technische dienst van Nintendo. Hier kunnen ze je vertellen hoe je je Wii het beste naar Nintendo kunt sturen om de lens van de diskspeler te laten schoonmaken. Er zijn geen kosten verbonden aan de reparatie of het verzenden. (Houd rekening met het volgende: het omruilen van de disk bij de winkel zal het probleem niet oplossen. Wij adviseren gebruikers die problemen ondervinden met Super Smash Bros. Brawl om gebruik te maken van Nintendo’s reparatieservice.)
Wegens de aard van dit specifieke probleem, mogen Wii-bezitters geen opgeslagen gegevens verliezen, zoals software voor de Virtual Console en WiiWare. In uitzonderlijke gevallen kan het nodig zijn deze software opnieuw te downloaden in het Wii-winkelkanaal. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Switch FC 758389484967
"I love it when a plan comes together" (Hannibal - A-Team)

Quote:
Ook qua besturing is het een tegenvaller: wat mij betreft onbespeelbaar met de Wii-controller. Een classic controller ligt mij ook niet (en daar heb ik er ook maar eentje van) maar gelukkig heb ik nog cube-controllers. Die zijn ideaal.
Gepost door: Herman op 29-06-2008 00:09
Ook qua besturing is het een tegenvaller: wat mij betreft onbespeelbaar met de Wii-controller. Een classic controller ligt mij ook niet (en daar heb ik er ook maar eentje van) maar gelukkig heb ik nog cube-controllers. Die zijn ideaal.
Gepost door: Herman op 29-06-2008 00:09
Zonde, ik vind de classic controllers uitstekend. Vooral de knoppen zijn goed, de schouderknoppen hoeven niet te ver in te worden gedrukt (bij Mario Kart moet je die een meter indrukken als je wil power sliden, of je moet de rem gebruiken maar daar verlies je tijd mee) en de A/B/X/Y knoppen zijn ook lekker groot.
Het ding zelf is goed qua gewicht, de vorm is een beetje wennen maar dat duurt maar een uurtje.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, ik hou niet zo van de Playstation controllers terwijl iedereen die geweldig vindt

I have sold my soul to a minor demon.
Dat dit spel makkelijker is dan de cube versie is trouwens gelul, op de cube kon je alle chars (behalve mewtwo en Mr. game and watch) binnen een paar uur halen.
De movesets waren ook al in melee hetzelfde (ganondorf/capt. falcon | mario/luigi/dr. mario etc.) dus hetzelfde viel hier ook wel te verwachten.
De AI is juist verbeterd, op de cube kon ik lvl 9 poppetjes met gemak aan, hier heb ik er af en toe serieuze problemen mee, en je gaat me niet vertellen dat adventure mode op de moeilijkste moeilijkheidsgraad makkelijk is want dat is ook onzin.
Als je het spel makkelijker vind moet je alles gewoon op intense pleuren, dan ben je wel even zoet hoor.
Ikzelf geniet echt volop van de adventure mode, de cutfilmpje geven mij altijd een biiiiig smile op mijn gezicht en ik vind het sfeertje geweldig, ik ga weer lekker verder.
I don't question our existence, I just question our modern needs
bvd
Sometimes the same is different, but mostly it's the same - Joshua Micheal Homme
Quote:
[..]
Ik vind dit eigenlijk best wel meevallen, het is logisch dat er geladen moet worden want grafisch is het voor de Wii best wel wat. Maar om nou te zeggen dat het dermate vaak en lang is dat ik er last van hebt? Ik heb op de PS3 bij bijv. Motorstorm al erger gezien.
[..]
Hoe kan dit dan tegenvallen?
[..]
Gepost door: RFJnl op 29-06-2008 11:34
Ik vind dit eigenlijk best wel meevallen, het is logisch dat er geladen moet worden want grafisch is het voor de Wii best wel wat. Maar om nou te zeggen dat het dermate vaak en lang is dat ik er last van hebt? Ik heb op de PS3 bij bijv. Motorstorm al erger gezien.
[..]
Hoe kan dit dan tegenvallen?
[..]
Gepost door: RFJnl op 29-06-2008 11:34
Het zal mij worst wezen hoe lang je bij andere consoles op laadtijden wacht

Ik ben van Nintendo gewoon vrijwel geen laadtijden gewend (mini-dvd, cartridge, rest van de Wiigames) en daarom is het wel eventjes wennen. Los van de herrie die je Wii maakt tijdens de laadsessies.
Over de graphics heb ik niet, die voldoen: Niets speciaals en alles loopt vloeiend maar absoluut geen hoogvlieger zoals sommige reviews je met hun cijfers willen doen geloven!
Mijn punt met de controllers is juist dat je voor een Wii-game helemaal geen cube controllers nodig zou moeten hebben. Dat ik nu toevallig nog 2 cube controllers had liggen.....
@Talicus: Ik raak met de classic controller altijd in de war met de knopjes! Misschien ook wel omdat ik tegenwoordig ook een PS3 controller heb. (waarvan ik de pookjes dan weer niet echt logisch geplaatst vind, net als bij de classic controller)
Misschien kunnen we trouwens een lijstje met friendcodes maken. Ik heb gelezen dat online spelen tegen friends wat beter zou moeten gaan, dus wie weet! Ik zal vanavond als ik thuis ben van mijn werk mijn code hier posten.
@Bazzel: Het Wario level is ook briljant inderdaad, vooral als je een match van 5 minuten of langer doet.
