Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

[COLUMN] Irritatie.

[Begin] |1(1) [Eind]
Taam
Door Taam (670 reacties) op 09-03-2008 22:58
( PM )
Irritatie is datgeen dat bij een persoon wordt opgeroepen als deze persoon zich aan een ander persoon ergert. Over het algemeen valt dit wel mee en is dit makkelijker te ontlopen. Er is echter een soort ontevredenheid dat gepaard gaat met irritatie dat steeds weer terugkeert. Gezeik en gezeur over games.

Wat kan ik me toch vreselijk irriteren aan mensen die zeuren over games. Overal op elk (game-)forum dat je maar tegenkomt staat er wel een actief topic waar weer iemand zeurt dat de verzending te lang duurt, er een miniscuul krasje op de cd zit -wat volgens die persoon zelf dan helemaal niets uit maakt, maar toch, omdat het er niet uitziet moet deze vervangen worden- en het meest vervelende, de mensen die zeuren omdat er iets fout is gegaan in de communicatie tussen de twee schakels. Natuurlijk zijn jullie het hier mee eens, ik ben het helemaal met jullie eens dat deze drie genoemde voorbeelden vervelend zijn, maar ga dan niet van een muis een olifant maken. Zo kom ik hier op Budgetgaming de shop survey van de Wehkamp tegen. Wehkamp is mijn inziens een prima bedrijf met enkele gebreken. De prijzen zijn redelijk in vergelijking met andere bedrijven, ze hebben een overzichtelijke website en ze hebben een vriendelijke en zakelijke klantenservice. Echter hun gebrek is dat ze hun site niet zo snel updaten. Omdat het zo'n groot bedrijf is kunnen producten snel uit voorraad raken en zullen deze pas bijgewerkt worden op de site wanneer de ontvanger betaald heeft en het product dus ook daadwerkelijk geen eigendom meer is van de Wehkamp. Maarten geeft in de shop survey van de Wehkamp ook nog een perfect voorbeeld. Ik citeer:

Quote:
Vind dit echt een rot winkel. Tsjongejonge wat een rotzooitje daar zeg. Woensdag probeerde ik met wat kortingsbonnen xbox live te bestellen. Echter ik merkte tijdens de ideal betaling dat het bedrag niet klopte. Dus ik drukte op anuleren, en opeens werd mijn bestelling zomaar verzonden?! Geanuleerd dus. Paar dagen later gebeld met de klantenservice, maar nee, zij zouden dit wel even regelen! Volgende dag nog zou ik mijn xbox live MET acceptgiro in huis hebben. Nou, niet dus. Op dinsdag dus maar geanuleerd, en wat krijg ik vandaag thuisgestuurd? 2 Acceptgiro's!! Wat is dit nou voor een onzin? Enigste waar ik nog een beetje over te spreken ben is de communicatie, die wel goed is. Wat je dan ook mag verwachten van zo een groot concern..


In bovenstaand voorbeeld komen twee dingen naar voren: Maarten is ontevreden omdat zijn iDeal betaling blijkbaar uit zichzelf had besloten om te gaan betalen, terwijl Maarten had besloten om toch maar te annuleren. Nou, dit kan alleen maar het gevolg zijn van een menselijke fout, een computer of het iDeal betaling systeem werken simpelweg niet zonder menselijk toedoen. Probleem 1 opgelost. Vervolgens belt Maarten netjes met de klantendienst om zijn pakket alsnog te regelen. De klantenservice meent het te regelen en Maarten krijgt zijn pakket alsnog, echter, met twee acceptgiro's. Simpelweg een menselijke fout omwille (mis)communicatie. Gelukkig is Maarten hier wel over te spreken.

Dan blijven de krasjes over. Ik snap echt wel dat een gamer graag met krasloze cd's speelt, maar kom op zeg, een miniscuul krasje die je alleen ziet als je hem net in de juiste hoek in het licht houdt. ALs er nou een grote kras in zat of dit kleine krasje ervoor zorgt dat het spel steeds vastloopt of niet meer speelbaar is, okay, ruil hem dan. Klaar. Ga er niet over zeuren, de mensen die een game in nieuwstaat willen en zekerheid willen over de kwaliteit van hun game weten echt wel dat ze niet naar de Dixons, Free Record Shop en de Bart Smit moeten gaan. Ga gewoon eens naar de plaatselijke gameboer (wat vaak overigens ook nog goedkoper is) en koop je games daar, of zorg ervoor dat je een gesealde game koopt. Probleem opgelost.

In zo'n kort stukje tekst drie problemen opgelost, en als iedereen zich hier nou in kan vinden zijn we gelijk af van al die vreselijke zeur-topics. Daarnaast wil ik graag nog even kwijt hoe ongeduldig de hedendaagse gamer is. Hoeveel topics zweven er wel niet rond over gamers die Nintendo vervloeken omdat Super Smash Brothers Brawl steeds maar verplaatst wordt? Waar is ons geduld heen? Leven wij dan echt alleen nog maar om watertandend uit te kijken naar de eerstvolgende gehypte game en om te zeuren over de vertraging van deze game? Man, lees eens een boek, doe eens wat leuks met je vriend(in), of sterker nog, probeer er eens een te krijgen!



Last edited on: 09-03-2008 22:59
Boem in je Ballen!
J-roen
Door J-roen (1392 reacties) op 09-03-2008 23:24
Rol: Update Moderator
( PM )
Quote:
In bovenstaand voorbeeld komen twee dingen naar voren: Maarten is ontevreden omdat zijn iDeal betaling blijkbaar uit zichzelf had besloten om te gaan betalen, terwijl Maarten had besloten om toch maar te annuleren. Nou, dit kan alleen maar het gevolg zijn van een menselijke fout, een computer of het iDeal betaling systeem werken simpelweg niet zonder menselijk toedoen. Probleem 1 opgelost. Vervolgens belt Maarten netjes met de klantendienst om zijn pakket alsnog te regelen. De klantenservice meent het te regelen en Maarten krijgt zijn pakket alsnog, echter, met twee acceptgiro's. Simpelweg een menselijke fout omwille (mis)communicatie. Gelukkig is Maarten hier wel over te spreken.


neej, hij heeft de I-deal betaling geannuleerd, en dus ook niet betaald via i-deal, hij kreeg later een accept-giro thuisgestuurd... hij krijgt idd wel z'n pakket maar hij had het al geannuleerd.

en over super smash brothers, natuurlijk wil iedereen dat die game zsm af is, dat word waarschijnlijk een game die in het hele leven van de wii in te top-5 ever blijft staan...
check ook ons forumpiej , http://www.funnyforum.nl
Tieske87
Door Tieske87 (26 reacties) op 09-03-2008 23:41
Rol: Update Moderator
( PM )
Ik snap je column helemaal, maar waar het lijdend voorwerp waar Maarten (degene waar het over gaat), nog wel eens zijn argumentatie vergeet doe jij dit net zo goed. Het is inderdaad zo dat zijn stukje nogal hatelijk overkomt jegens Wehkamp, maar denk eens bij jezelf na, als er iets fout gaat en er gaat nog meer fout (Murphy anyone?) dan word je vanzelf toch ook gefrustreerd.
Wat ik uit Maarten's stuk kan opmaken is vooral frustratie. Het stuk wat jij geschreven hebt is eigenlijk een betoog jegens Maarten, ook begrijpelijk, maar niet nodig.
Als je een column wil schrijven moet je niet mensen gaan afvallen, het laatste stuk van je lap tekst is dan ook gegrond en misschien moet je er eens over denken dit meer uit te werken, je schrijfstijl is namelijk wel goed.
Laat frustratie maar niet meer de grondslag zijn van het schrijven van een column (of shopsurvey of wat dan ook), denk daar maar aan :).

Gr Thijs

edit: aardig wat spelfouten in het stukje van Maarten en ook de stijl klopt niet, neem maar aan dat hij wat jonger is
PR-manager budgetgaming.nl
Taam
Door Taam (670 reacties) op 10-03-2008 00:11
( PM )
Quote:
[..]

neej, hij heeft de I-deal betaling geannuleerd, en dus ook niet betaald via i-deal, hij kreeg later een accept-giro thuisgestuurd... hij krijgt idd wel z'n pakket maar hij had het al geannuleerd.

en over super smash brothers, natuurlijk wil iedereen dat die game zsm af is, dat word waarschijnlijk een game die in het hele leven van de wii in te top-5 ever blijft staan...
Gepost door: J-roen op 09-03-2008 23:24


Misschien heb ik het verkeerd geintreperteerd, maar zoals ik het lees schrijft Maarten dat ondanks dat hij annuleerd zijn bestelling toch verzend, dus inplaats van een iDeal betaling krijgt hij een acceptgiro, best logisch, maar ook een menselijke fout omdat hij er twee krijgt. Verder vindt ik het onzin over SSBB, er zijn tal van mensen die uitkijken naar die game, maar mijn doel met die alinea is dat mensen gewoon geduld moeten hebben, vervloek nintendo niet, ze zullen er ongetwijfeld een goede reden voor hebben.

Quote:
k snap je column helemaal, maar waar het lijdend voorwerp waar Maarten (degene waar het over gaat), nog wel eens zijn argumentatie vergeet doe jij dit net zo goed. Het is inderdaad zo dat zijn stukje nogal hatelijk overkomt jegens Wehkamp, maar denk eens bij jezelf na, als er iets fout gaat en er gaat nog meer fout (Murphy anyone?) dan word je vanzelf toch ook gefrustreerd.
Wat ik uit Maarten's stuk kan opmaken is vooral frustratie. Het stuk wat jij geschreven hebt is eigenlijk een betoog jegens Maarten, ook begrijpelijk, maar niet nodig.
Als je een column wil schrijven moet je niet mensen gaan afvallen, het laatste stuk van je lap tekst is dan ook gegrond en misschien moet je er eens over denken dit meer uit te werken, je schrijfstijl is namelijk wel goed.
Laat frustratie maar niet meer de grondslag zijn van het schrijven van een column (of shopsurvey of wat dan ook), denk daar maar aan :).

Gr Thijs

edit: aardig wat spelfouten in het stukje van Maarten en ook de stijl klopt niet, neem maar aan dat hij wat jonger is


Okay, ten eerste is dit absoluut geen betoog tegen maarten, ik noem hem enkel als voorbeeld. Ik had net zogoed een andere willekeurige naam kunnen nemen en het citaat (wat gelijk de spelfouten verklaard) in andere woorden kunnen omschrijven. Ik erger me gewoon dood aan al die mensen die zich onder andere op Budgetgaming en Wii-DS zo ontzettend aanstellen. Fouten kun je heel makkelijk oplossen vooral problemen zoals deze. Heb je een kras? Ruil je spel. Heb je twee acceptgiro's? Bel even met de klantenservice. Zo simpel is dat. Stel je dan niet zo aan. En simpele ingreep en het probleem is opgelost.

In mijn columns staat frustratie juist centraal. Dingen die mij irriteren zonder verder gegronde reden geven mij stof om over te schrijven. Ik val mensen niet persoonlijk aan. Maarten is enkel een voorbeeld geweest die mijn frustratie onderbouwt.

Toch bedankt voor de fb :)
Boem in je Ballen!
RahXephon
Door RahXephon (1109 reacties) op 10-03-2008 00:12
( PM )
Jij hebt het over mensen die over alles zeiken terwijl jij zeikt over mensen die zeiken, dat maakt jou dus precies hetzelfde, je maakt zelfs een speciaal topic aan om te kunnen zeiken op andere mensen, vind ik een beetje hypocriet eerlijk gezegd.

Als mensen een spel nieuw in de winkel kopen en het is beschadigd dan mogen ze dat toch melden, als er iets mis gaat ook al is het een menselijke fout dan mag dat toch gemeld worden?
Als je iets koopt bij een groot bedrijf als bijvoorbeeld de Wehkamp dan verwacht je ook dat alles werkt, daar betaal je toch voor?

En ja als je ergens naar uitkijkt en het wordt uitgesteld dan mag je daar heus wel je mening over geven, het is echt niet zo dat mensen daar 24 uur per dag over "zeiken", het is gewoon de teleurstelling dat je net iets langer moet wachten op iets waar je lang op wacht, dan mag je daar best even je hart over luchten.
En als je je er zo aan irriteert.... lees het dan gewoon niet!!

Volgens mij ben jij eerder diegene met een probleem als je jezelf hier zo over opwind, ik vind dat als jij je zo opwind over zoiets stompzinnigs dat dat levenlozer is dan klagen over spellen.
En wie zegt dat mensen die "klagen" over games geen boeken lezen, geen vriend(in) hebben, geen vriend(in) zoeken?
Blijkbaar is het het een of het ander bij jou en kan je beter zelf een boek gaan lezen, iets met je vriend(in) doen of er eentje zoeken in plaats van je zo te "irriteren" aan deze dingen.
I don't question our existence, I just question our modern needs
Tieske87
Door Tieske87 (26 reacties) op 10-03-2008 01:40
Rol: Update Moderator
( PM )
Quote:


Volgens mij ben jij eerder diegene met een probleem als je jezelf hier zo over opwind, ik vind dat als jij je zo opwind over zoiets stompzinnigs dat dat levenlozer is dan klagen over spellen.
En wie zegt dat mensen die "klagen" over games geen boeken lezen, geen vriend(in) hebben, geen vriend(in) zoeken?
Blijkbaar is het het een of het ander bij jou en kan je beter zelf een boek gaan lezen, iets met je vriend(in) doen of er eentje zoeken in plaats van je zo te "irriteren" aan deze dingen.
Gepost door: RahXephon op 10-03-2008 00:12


Zullen we het even leuk houden? Ik heb het maar niet gemodereerd aangezien ik dan problemen krijg met de grote baas hiero, maar je kunt het ook iets minder persoonlijk maken als dat kan.

Gr Thijs
PR-manager budgetgaming.nl
Taam
Door Taam (670 reacties) op 10-03-2008 08:46
( PM )
Quote:
Jij hebt het over mensen die over alles zeiken terwijl jij zeikt over mensen die zeiken, dat maakt jou dus precies hetzelfde, je maakt zelfs een speciaal topic aan om te kunnen zeiken op andere mensen, vind ik een beetje hypocriet eerlijk gezegd.

Als mensen een spel nieuw in de winkel kopen en het is beschadigd dan mogen ze dat toch melden, als er iets mis gaat ook al is het een menselijke fout dan mag dat toch gemeld worden?
Als je iets koopt bij een groot bedrijf als bijvoorbeeld de Wehkamp dan verwacht je ook dat alles werkt, daar betaal je toch voor?

En ja als je ergens naar uitkijkt en het wordt uitgesteld dan mag je daar heus wel je mening over geven, het is echt niet zo dat mensen daar 24 uur per dag over "zeiken", het is gewoon de teleurstelling dat je net iets langer moet wachten op iets waar je lang op wacht, dan mag je daar best even je hart over luchten.
En als je je er zo aan irriteert.... lees het dan gewoon niet!!

Volgens mij ben jij eerder diegene met een probleem als je jezelf hier zo over opwind, ik vind dat als jij je zo opwind over zoiets stompzinnigs dat dat levenlozer is dan klagen over spellen.
En wie zegt dat mensen die "klagen" over games geen boeken lezen, geen vriend(in) hebben, geen vriend(in) zoeken?
Blijkbaar is het het een of het ander bij jou en kan je beter zelf een boek gaan lezen, iets met je vriend(in) doen of er eentje zoeken in plaats van je zo te "irriteren" aan deze dingen.
Gepost door: RahXephon op 10-03-2008 00:12


OKay, bedankt voor je reactie. Ik ben het echter niet helemaal met je eens. Als in eerste instantie mensen niet zo zouden 'zeiken' had ik ook veel minder om over te zeiken. Natuurlijk mogen mensen het melden als een product niet aan de wensen voldoet, maar loop dan niet over alle pietluttigheden te zeuren en maak van die muis geen olifant. Wanneer een product niet aan de eisen voldoet is het in veel gevallen kut-dit of kut-dat. Daarnaast is Wehkamp net zo'n groot bedrijf als Bart Smit, Bol.com, Intertoys, Dixons etc. Jij weet toch ook waar je je games juist niet moet halen?

Mensen mogen best teleurgesteld zijn maar wederom geldt hier ga er dan niet over lopen vloeken en ga niet alle andere forumleden op lopen fucken. Zoals ik al zei, de producent van de game zal er ongetwijfeld een goede reden voor hebben, ze gaan echt niet expres alles vertragen om jou te irriteren.

Daarnaast was mijn laatste alinea puur sarcasme. Ik hoop dat de rest van de lezers dit wel door heeft...

@ Thijs, bedankt voor je steun.
Boem in je Ballen!
V-devil
Door V-devil (829 reacties) op 10-03-2008 16:44
Rol: Hoofd Moderator
( PM )
Ik ben het helemaal met Thijs eens, dus even in het algemeen nogmaals: Discussieren? Graag! Houd het echter een beetje netjes en heb respect voor elkaar.

Maar ik ben benieuwd: zijn er nog meer mensen die willen reageren op de column van Tum?
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Taam
Door Taam (670 reacties) op 10-03-2008 22:16
( PM )
@ V-devil, maar kun je je ook vinden in mijn reactie op thijs' reactie?

Kan een mod mijn naam trouwens in Taam veranderen? Toen ik hier nog Moderator was noemde ik mezelf Tum, maar tegenwoordig gebruik ik Taam, Alvast bedankt :)
Boem in je Ballen!
V-devil
Door V-devil (829 reacties) op 11-03-2008 14:41
Rol: Hoofd Moderator
( PM )
@ Tum: Ik verwees naar de post van Thijs met de vraag om het leuk te houden, niet naar zijn commentaar op jouw column. Het ging me om de manier waarop commentaar geleverd wordt. Dat kan ook een meer vriendelijke wijze.

Over naamsveranderingen is een speciaal topic. Je kan je verzoek het beste daar posten.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Taam
Door Taam (670 reacties) op 11-03-2008 23:59
( PM )
Okay, maar mag ik jouw mening dan alsnog?
Boem in je Ballen!
Hedgehog
Door Hedgehog (838 reacties) op 12-03-2008 00:45
( PM )
Mag dit aub verplaatst worden naar de speciaal hiervoor bestemde "COLUMNS" (5e balk van links)
What I have shown you is reality. What you remember... that is the illusion
Taam
Door Taam (670 reacties) op 12-03-2008 08:31
( PM )
VOlgens mij is dit geen column door een columnist van BG. Dus hier staat ie goed :)
Boem in je Ballen!
Hedgehog
Door Hedgehog (838 reacties) op 12-03-2008 10:29
( PM )
Ik raak wel wat geirriteerd na dit antwoord van je
What I have shown you is reality. What you remember... that is the illusion
ConAir
Door ConAir (4423 reacties) op 12-03-2008 12:03
( PM )
@ Hedgehog: Tum is al een hele tijd geen crew meer. Dus member reviews is de juist afdeling.

Ten aanzien van de column vind ik wel een goed onderwerp, ik check de reacties in de shopsurvey over het algemeen vrij vaak en soms kramen mensen echt onzin uit of er blijkt niet uit wat ze gedaan hebben.

Ik zou persoonlijk wel de persoon die je noemt anoniem gehouden hebben en er meer een algemeen statement van maken. Voor de rest vond ik het wel ok. Al geef je aan het eind van je column wel een mooi onderwerp voor een tweede column. Dus schrijf nog eens wat, zou ik zeggen. ;)
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Taam
Door Taam (670 reacties) op 12-03-2008 15:53
( PM )
@ Hedhog, muahahahahahahaha

@ Conair, bedankt voor je reactie! :)
Boem in je Ballen!
Hedgehog
Door Hedgehog (838 reacties) op 12-03-2008 23:17
( PM )
@Turn
Wel een leuke colum trouwens, waarom zit je dan niet bij de column crew btw?
What I have shown you is reality. What you remember... that is the illusion
Yrn
Door Yrn (3987 reacties) op 13-03-2008 00:16
Rol: Administrator
( PM )
Quote:
@Turn
Wel een leuke colum trouwens, waarom zit je dan niet bij de column crew btw?
Gepost door: Hedgehog op 12-03-2008 23:17


Yorn: Laten we maar weer ontopic gaan Hedgehog. Voor dit soort dingen is nou juist het PM systeem bedoelt.

Verder

Mag dit aub verplaatst worden naar de speciaal hiervoor bestemde "COLUMNS" (5e balk van links)


Is natuurlijk niet aan jou sinds je geen mod bent, ik hoor wel vaker dat je van dit soort 'mod'reacties plaatst uit kringen om mij heen.
Lees gezellig mee en reageer waar je wilt, maar gebruik de pm bij vragen zoals betreft Tum, zit het je dwars, pm hem dan, zodat het hier overzichtelijk en ontopic kan blijven.
Oprichter van Budgetgaming.nl
Taam
Door Taam (670 reacties) op 13-03-2008 00:34
( PM )
@ Yorn, Lol, vraag je hedgeho g ontopic te blijven, ga je zelf offtopic Laten we gewoon weer ontopic gaan okay?
Boem in je Ballen!
V-devil
Door V-devil (829 reacties) op 13-03-2008 09:20
Rol: Hoofd Moderator
( PM )
Ok, dan ontopic ;)

Je wilde graag een inhoudelijke reactie van mij over je column. Het onderwerp spreekt me erg aan, zeker omdat ik me soms ook irriteer aan de lage ratings bij de shopsurvey zonder goede (of helemaal) geen argumentatie. Ik erger me zelf vooral dat mensen zo weinig moeite doen om contact met de shops op te nemen, maar dat terzijde. Je had inderdaad misschien beter de Wehkamp reactie anoniem kunnen laten. Misschien dat je ook iets minder je eigen irritatie door had kunnen laten schemeren, iets meer dus in de vorm van een beschouwing. Verder leest je column goed en ik kan me dus vinden in het onderwerp, dus ik zou zeggen: ik ben benieuwd naar je volgende column!
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Taam
Door Taam (670 reacties) op 14-03-2008 07:51
( PM )
Bedankt V-devil, daar kan ik iets mee!
Boem in je Ballen!
[Begin] |1(1) [Eind]