Quote:
[..]
Maar heb nog niets binnen. Benieuwd of ik dan ook €10 extra moet betalen vanuit PostNL.
Gepost door: ThaBEN op 05-08-2021 11:19
Maar heb nog niets binnen. Benieuwd of ik dan ook €10 extra moet betalen vanuit PostNL.
Gepost door: ThaBEN op 05-08-2021 11:19
Ik kreeg vanochtend opeens een melding ervan in mijn PostNL app.
Kreeg er alleen geen pushmelding van om een of andere reden.

http://www.backloggery.com/kubus
Quote:
Ik heb de gok maar genomen en de 4K steelbooks van Scott Pilgrim bij Zavvi besteld. Helaas net melding in de PostNL app dat ik €10 mag afrekenen.
Het is dat ik weet dat Zavvi niet in NL is gevestigd, en ik weet dat er een kans is dat er inklaringskosten bijkomen. Maar als je als leek op deze website terecht komt zou je gewoon denken dat het een Nederlandse webshop is. Staat voor zover ik kan vinden ook nergens vermeld vanuit welk land ze verzenden of iets dergelijks, of een waarschuwing dat er nog inklaringskosten bij kunnen komen.
Gepost door: Walkingtall op 05-08-2021 08:38
Het is dat ik weet dat Zavvi niet in NL is gevestigd, en ik weet dat er een kans is dat er inklaringskosten bijkomen. Maar als je als leek op deze website terecht komt zou je gewoon denken dat het een Nederlandse webshop is. Staat voor zover ik kan vinden ook nergens vermeld vanuit welk land ze verzenden of iets dergelijks, of een waarschuwing dat er nog inklaringskosten bij kunnen komen.
Gepost door: Walkingtall op 05-08-2021 08:38
Quote:
Mijn Scott Pilgrim uhd is nog steeds niet binnen, inmiddels exact een maand geleden verzonden. Ik krijg gelukkig m’n geld terug. Gelijk bij Amazon UK besteld en die komt morgen al binnen :’). Had ik dat maar meteen gedaan 
Gepost door: Kubuss op 05-08-2021 18:22

Gepost door: Kubuss op 05-08-2021 18:22
Mijne zojuist via Post NL ontvangen.
@Walkingtall
Ben je er nog uitgekomen met Zavvi om de €10 kwijt te laten schelden?
Ikzelf heb die niet hoeven te betalen.
Sterker nog, er zit zelfs een gele sticker op mijn verzending die nogmaals informeert dat hier géén inklaringskosten van toepassing zijn.
Als jij die sticker ook op je pakketje had dan is het duidelijk een fout van de Douane/PostNL.

Feel a New Real | PS VR2 https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Het universum wilt niet dat ik Scott Pilgrim in 4k kijk, of ik moet nog wat evil exen verslaan ofzo…
Edit: Krijg een nieuwe van Amazon, nu met expedited shipping. Het zal mij benieuwen :p. Zal me ook niet verbazen als dan over een maand ineens toch die van zavvi en amazon opduiken, heb ik er ineens drie :’)
http://www.backloggery.com/kubus
Quote:
Het is niet te geloven maar Amazon is nu mijn Scott Pilgrim ook kwijt geraakt. DHL status staat op “Lost by carrier” :’)
Het universum wilt niet dat ik Scott Pilgrim in 4k kijk, of ik moet nog wat evil exen verslaan ofzo…
Edit: Krijg een nieuwe van Amazon, nu met expedited shipping. Het zal mij benieuwen :p. Zal me ook niet verbazen als dan over een maand ineens toch die van zavvi en amazon opduiken, heb ik er ineens drie :’)
Gepost door: Kubuss op 07-08-2021 13:55
Het universum wilt niet dat ik Scott Pilgrim in 4k kijk, of ik moet nog wat evil exen verslaan ofzo…
Edit: Krijg een nieuwe van Amazon, nu met expedited shipping. Het zal mij benieuwen :p. Zal me ook niet verbazen als dan over een maand ineens toch die van zavvi en amazon opduiken, heb ik er ineens drie :’)
Gepost door: Kubuss op 07-08-2021 13:55
Wauw het zit je niet mee hé!
Hopelijk heb je hem snel binnen.
Quote:
[..]
[..]
Mijne zojuist via Post NL ontvangen.
@Walkingtall
Ben je er nog uitgekomen met Zavvi om de €10 kwijt te laten schelden?
Ikzelf heb die niet hoeven te betalen.
Sterker nog, er zit zelfs een gele sticker op mijn verzending die nogmaals informeert dat hier géén inklaringskosten van toepassing zijn.
Als jij die sticker ook op je pakketje had dan is het duidelijk een fout van de Douane/PostNL.
(Image)
Gepost door: ThaBEN op 07-08-2021 13:04
[..]
Mijne zojuist via Post NL ontvangen.
@Walkingtall
Ben je er nog uitgekomen met Zavvi om de €10 kwijt te laten schelden?
Ikzelf heb die niet hoeven te betalen.
Sterker nog, er zit zelfs een gele sticker op mijn verzending die nogmaals informeert dat hier géén inklaringskosten van toepassing zijn.
Als jij die sticker ook op je pakketje had dan is het duidelijk een fout van de Douane/PostNL.
(Image)
Gepost door: ThaBEN op 07-08-2021 13:04
Ik heb hem nog steeds niet binnen helaas

Maar schijnbaar heeft PostNL het pakje ook nog niet ontvangen van de douane...
Ik wacht nog rustig tot volgende week af en anders maar een belletje naar PostNL.
Ik gaf aan een nieuw exemplaar te willen en kreeg een dag later terug dat het niet meer op voorraad was en ze boden geld retour aan.
Heb ze geantwoord dat het op de site gewoon voorradig en te bestellen was, maar kreeg hierop terug dat het niet op voorraad was "voor de aanbiedingsprijs" van mijn originele bestelling...
Sure zavvi, doe dan maar geld terug. Verwacht er voorlopig maar geen aankopen van mij.
Quote:
Ja, de service gaat wel flink achteruit. Een jaar of vijf geleden had ik er een set Steelbooks ge-preorderd met PayPal, uiteindelijk ging de koop niet door omdat er een fout was met de betalingsoverdracht van PayPal. Bestelling kwijt, maar inmiddels waren de Steelbooks ook iets van driemaal zo duur geworden. Toen had ik contact opgenomen met de klantenservice en al snel kreeg ik de oplossing dat ik ze alledrie moest bestellen voor de volle mep en dat ik dan het verschil teruggeboekt kreeg op mijn bankrekening. Dat vind ik een hele nette oplossing, maar als ik dit zo lees is er nog weinig van die houding over.
Ik heb inmiddels contact gehad over mijn vermiste dvd boxset en Zavvi bood aan mij de gemaakte kosten terug te betalen ,of een nieuw exemplaar toegezonden te krijgen.
Ik gaf aan een nieuw exemplaar te willen en kreeg een dag later terug dat het niet meer op voorraad was en ze boden geld retour aan.
Heb ze geantwoord dat het op de site gewoon voorradig en te bestellen was, maar kreeg hierop terug dat het niet op voorraad was "voor de aanbiedingsprijs" van mijn originele bestelling...
Sure zavvi, doe dan maar geld terug. Verwacht er voorlopig maar geen aankopen van mij.
Gepost door: Bart87 op 07-08-2021 15:10
Ik gaf aan een nieuw exemplaar te willen en kreeg een dag later terug dat het niet meer op voorraad was en ze boden geld retour aan.
Heb ze geantwoord dat het op de site gewoon voorradig en te bestellen was, maar kreeg hierop terug dat het niet op voorraad was "voor de aanbiedingsprijs" van mijn originele bestelling...
Sure zavvi, doe dan maar geld terug. Verwacht er voorlopig maar geen aankopen van mij.
Gepost door: Bart87 op 07-08-2021 15:10
Kuma!
Gelukkig is The Shawsdhank Redemption Steelbook ook bij Bol.com te krijgen.

😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
De factuur krijg ik echter waarschijnlijk pas met de levering van PostNL, die nog onderweg is. Heb ze een screenshot gestuurd van de PostNL app + betaalbevestiging van Rabobank.
***Update***
Beste Benjamin, Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen met het verzoek tot terugbetaling. De terugbetaling zal normaal gesproken binnen 7 werkdagen plaatsvinden op je betaalkaart,bank rekening of PayPal-rekening. Als je na die tijd nog geen restitutie ontvangen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Zavvi Klantenservice
Feel a New Real | PS VR2 https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Gelukkig net als ThaBen krijg ik ook de kosten vergoed.
Quote:
Het bedrag is ondertussen al op mijn PayPal rekening teruggeboekt. Dus dat ging in mijn geval zonder enige problemen en binnen 24 uur geregeld.
Ik heb ondertussen mijn Scott Pilgrim steelbook ook ontvangen en €10 inklaringskosten betaald bij PostNL.
Gelukkig net als ThaBen krijg ik ook de kosten vergoed.
Gepost door: Walkingtall op 12-08-2021 16:22
Gelukkig net als ThaBen krijg ik ook de kosten vergoed.
Gepost door: Walkingtall op 12-08-2021 16:22
Feel a New Real | PS VR2 https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Beetje apart maar goed. Alleen dachten ze dat het om 1 bestelling ging maar beide rekeningen verstuurd. Afwachten maar.
Quote:
maar de BTW niet.
Gepost door: Bigds9fan op 13-08-2021 19:59
Gepost door: Bigds9fan op 13-08-2021 19:59
Dit stond in eerste instantie ook in de reactie die ik kreeg. Toch heb ik alle extra kosten terug gekregen toen ik de factuur van de inklaringskosten naar ze had gestuurd
Quote:
Heeft Zavvi wel wat gezegd hoe ze dit soort problemen in de toekomst gaan oplossen?
Gepost door: Riquelme op 22-08-2021 22:12
Gepost door: Riquelme op 22-08-2021 22:12
Het lijkt mijn inziens erop dat dit niet zozeer een probleem van Zavvi is maar van de Douane in NL die te gretig overal inklaringskosten voor wil rekenen. Op mijn vorige bestelling, die wel goed was aangekomen, zat een gele sticker waarop duidelijk bevestigd werd dat er geen inklaringskosten van toepassing waren.
Ik zit overigens nog altijd op mijn Howard the Duck 4k Steelbook te wachten.
12 augustus bij PostNL de €9,67 inklaringskosten betaald, welke inmiddels ook alweer terugbetaald zijn door Zavvi. Maar sindsdien blijft in de PostNL app staan "Bezorgtijd nog niet bekend".
Ik dacht dat het verzoek voor inklaringskosten ook betekend dat het pakket al in NL is aangekomen, maar misschien heb ik het mis.
Straks maar eens kijken of iemand bij PostNL mij duidelijkheid hierin kan geven. En als de steelbook binnen is ben ik benieuwd of deze ook diezelfde gele sticker bevat.
(Zie paar posts hierboven voor de desbetreffende sticker.)
Feel a New Real | PS VR2 https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?