Ik ben er gelukkig niet zo een.

Ik koop ze wel een maandje later ofzo, wanneer ze rond de 20 euro te koop zijn. Ik heb toch een stapel spellen die op me wachten, het heeft dus geen nut om gelijk een nieuw spel te kopen want ik speel deze toch pas over een half jaar ofzo.
Laat de gamesindustrie maar lekker wat extra geld verdienen aan die mensen die het wel waard vinden om 60 euro voor een spel te geven.
Quote:
Ik koop ze wel een maandje later ofzo, wanneer ze rond de 20 euro te koop zijn. Gepost door: OscarV op 31-01-2009 19:59
Ik koop ze wel een maandje later ofzo, wanneer ze rond de 20 euro te koop zijn. Gepost door: OscarV op 31-01-2009 19:59
Zo snel gaat het nou ook weer niet

.
Ik vrees er wel voor dat de industrie op gegeven moment wel zover wil gaan dat de consument dus steeds meer moet gaan betalen. Games op den duur voor 100 euro per stuk. Als het dan niet verkoopt, dan zal de industrie zijn dadendrang weer wat bijstellen en daarmee ook de vooruitstrevende technologie ook even laten voor wat het is.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Het verschilt wel eens. Kijk, een grote game met veel content helemaal vanaf de grond opbouwen kost veel geld en tijd. Kijk bijvoorbeeld naar Bethesda/Blizzard/Bioware.
Mass Effect/Elder Scrolls voor dat soort type game heb je wel veel resources nodig. Deze games zijn jaren in ontwikkeling, en naast een paar programmeurs heb je ook ettelijke ontworpen omgevingen en characters nodig, schrijvers, voice acteursm, de lijst gaat door.
Dat kost wat en moet allemaal vooruit betaald worden. Je ziet ook dat bedrijven die in dat soort games handelen hun zaken voor elkaar hebben. De grote titels van deze ontwikkelaars zijn altijd van goede kwaliteit en daardoor ook succesvol.
Doordat ze zo succesvol zijn kun je zelfs zeggen dat ze ook met wat lagere prijzen kunnen overleven, maar toch. Prijs/kwaliteitverhouding is goed.
Maar je hebt ook een hele sloot andere type games, zoals bijvoorbeeld sportgames. De ontwikkelingskosten voor sportgames ligt vele malen lager. Je kunt elk jaar gewoon de vorige versie als blauwdruk gebruiken, dat de ontwikkelperiode minder dan een jaar is zegt al genoeg. Een game van het kaliber Mass Effect kost denk ik al snel 5x zoveel als een game van het kaliber Fifa. Natuurlijk heb je wel licenties die je moet aanschaffen maar toch.
Dat is natuurlijk een voorbeeld, maar je hebt ook al die filmlicentie games, sequels, en ga maar door.
Deze titels liften qua prijs mee op de eerdergenoemde titels en liggen dus ook voor de volledige prijs in de winkels, terwijl ze veel goedkoper gemaakt zijn.
Daarnaast betalen we in Europa ook aanzienlijk meer dan in andere gebieden. Maar prijzen worden bepaald door de markt, en dus moet je als relatief zuinige consument maar gebruik maken van import en sites als Budgetgaming.
20 euro zou k mss nog ns doen maar dan houd het echt op.
(Was ET:QW trouwens, gestoord goed spel)


Heeft een: Ps2/Xbox360/wii/Pc/Psp en een ds:D
Quote:
Op de jaarlijkse DICE-bijeenkomst afgelopen woensdag beweerde Gabe Newell van Valve dat games te duur zijn. Hij kwam tot deze conclusie na een experiment met Steam, waarop de recente Zombie-shooter Left 4 Dead met vijftig procent korting werd aangeboden.
Tijdens deze actie steeg de opbrengst van de game met drieduizend procent en werd er meer verdiend dan op dag van de lancering. Daarnaast kwamen er veel meer nieuwe abonnees van Steam bij.
Newell gaf aan dat dit niet ten koste ging van de verkoop van de game in winkels, want die bleef onveranderd. Niet alleen bij Left 4 Dead was een dergelijke winstgroei merkbaar, maar ook andere games lieten dit beeld zien. Een game van een derde partij die een weekend lang werd afgeprijsd bracht zelfs achttienduizend procent meer op.
Dat Newell recentelijk pas deze conclusie trok, komt volgens hem door het feit dat er moeilijk geëxperimenteerd kan worden met prijzen in de winkels. Op Steam kan dit echter wel, aldus Newell.
Tijdens deze actie steeg de opbrengst van de game met drieduizend procent en werd er meer verdiend dan op dag van de lancering. Daarnaast kwamen er veel meer nieuwe abonnees van Steam bij.
Newell gaf aan dat dit niet ten koste ging van de verkoop van de game in winkels, want die bleef onveranderd. Niet alleen bij Left 4 Dead was een dergelijke winstgroei merkbaar, maar ook andere games lieten dit beeld zien. Een game van een derde partij die een weekend lang werd afgeprijsd bracht zelfs achttienduizend procent meer op.
Dat Newell recentelijk pas deze conclusie trok, komt volgens hem door het feit dat er moeilijk geëxperimenteerd kan worden met prijzen in de winkels. Op Steam kan dit echter wel, aldus Newell.
ik denk dat hij gelijk heeft. street fighter word ook al veel voor 40 euro aangeboden. misschien de nieuwe trent in 2009. het jaar van het budget. het jaar van gaming. het jaar van budgetgaming666
If games make you violent. Does Monopoly make you a millionaire?

daarnaast vergeet hij voor het gemak ook even dat een fysiek exemplaar van een game ook nog geld moet opleveren voor de groothandel en winkelier. en de extra kosten zoals verpakking en verschepen van de goederen laat hij voor het gemak ook even achterwegen

Ik ben helemaal voor goedkopere games hoor, ik ben zelf ook een gamer uiteindelijk. maar die uitspraken van hem kloppen niet echt

(Voorheen account xboxhome)
Dit terwijl er bij ons nog wel eens wordt "gestunt" met 50 euro kostende games.
Maar het KAN goedkoper, blijkt uit GameHubs...
❍ᴥ❍


Ook maar aan het twitteren geslaan (follow me: xraygonzo)