Wat me net opeens opviel is dat ik vijf recente shopreviews zie met allemaal een hele negatieve rating. Héél toevallig allemaal gepost door accounts met één of twee posts. Ik zag een tijdje terug dus ook al bij sommige shops andere users met een erg lage postcounts verscheidene nieuwere shops enorm upraten.
Ik heb dus het vage vermoeden dat er weleens accounts worden gemaakt die de shopreviews van misschien wel gewoon betrouwbare winkels zitten te verklooien?
Zeg het alstublieft wanneer ik het mis heb. Maar het kom in ieder geval heel raar over :S
Dit is waar het opeens erg opviel:
10% Next-Leve...
10% Digitala
23% Gamevision
10% Digitala
17% The Hut.com
Allemaal gedaan door accounts met maar 1 of twee posts.
Nogmaals: correct me if I'm wrong.
Hmm... Mehh.
Dat er mensen een 17% geven alleen omdat het doosje twee keer stuk is gegaan, is dan weer iets anders. Ik geef gelijk toe dat hun manier van verzenden alles behalve ideaal is, en dat het nergens op slaat dat ze niet gewoon een vervangend hoesje op kunnen sturen, maar wees blij dat je het spel ontvangen hebt en geef het daarom in ieder geval voor algemeen (of juist voor verzending, wat u wilt ) een hoger cijfer..
Ik zit in ieder geval al 3 weken te wachten totdat een order van eBay uit de VS aankomt, al 2 weken voordat een order van Play aankomt, 3 weken voordat een gigantisch boek uit de VS aankomt en al een kleine twee weken voordat mijn Wirecard betaling eindelijk verrekend wordt. DAT zijn pas problemen
I have sold my soul to a minor demon.
kan je trouwens IP adres niet zien? misschien is het allemaal van dezelfde persoon?
ter nagedachtenis van de American Football team the Amsterdam Admirals
Ik denk wel dat een aantal winkels het doen. Wel zwak als je zo te werk moet gaan. Als mensen dan gaan kopen omdat die winkel goeie cijfers krijgt dan ben je flink genaaid. Ik let namelijk altijd op de cijfers.
The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "No."
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
Zijn goede winkels, digitala en gamevision heb ik geen ervaringen mee, kan ik niks over zeggen.
Entertainment for everyone
Quote:
Het is inderdaad apart dat er een boel lage cijfers zijn uitgebracht. Ik heb zelf ook geen ervaringen met de webshop's in kwestie, dus kan mij hier verder niet over uitlaten.@Castle Gameshop
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
Gepost door: Hazyvill op 13-07-2009 16:54
Ja het mag dan wel ''verboden'' zijn, maar het is wel toevallig dat er ineens zoveel negatieve stemmen zijn uitgebracht, vindt je niet ?
en dat ze ook allemaal maar 1 of 2 posts hebben...
En er zijn mensen bij die zulk soort dingen wel voor de lol doen hoor, geloof me maar..
Gepost door: Hazyvill op 13-07-2009 16:54
Mijn opmerking is slechts gericht aan de personen die hier wellicht misbruik van willen maken (of hebben gemaakt). Indien er dus onterecht slechte recensies worden geschreven dan kan een bedrijf stappen ondernemen omdat zijn reputatie is geschaad.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Ja ik begrijp ook wel en deel van jou verhaal, maarja we zien 't vast nog wel of het heel de tijd dezelfde waren, of dat het gewoon verschillende mensen zijn geweest, mods kunnen IP adressen zien dus dat zien ze gauw genoeg.
Oprichter van Budgetgaming.nl
[PSN] Yoghurt_Bij
(Voorheen account xboxhome)
Hmm... Mehh.
Hun verhalen zijn ook belangrijk, altijd lastig om daar een duidelijke schifting in te maken:-)
Oprichter van Budgetgaming.nl
Het kan ook gewoon zijn Digitala + ervaringen via Google vrijwel meteen naar onze website verwijst. 1 en 1 = 2 dan.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Heb dit de laatste maanden ook een beetje bijgehouden. Op dit moment komen er bij mijn webwinkel ongeveer 25% van de bezoekers via budgetgaming per dag. Laten we als voorbeeld houden dat dat ongeveer 200 mensen zijn per dag. Als ik dan kijk naar het aantal bestellingen dat ik daarvan krijg en welke direct succesvol worden afgerond, dan schrijft 1 van de 30 daar een shop survey van. Misschien ligt dit gemiddelde nog wel lager.
Maar stel dat er een bestelling mis loopt doordat een artikel slecht leverbaar is waardoor de bestelling langer duurt dan hoor je dat wel op korte termijn in een survey.
Als je dan ook bij sommige webshop's kijkt dan zie je daar dat een groot deel negatief is. Je kan me niet vertellen dat een webshop kan blijven bestaan als die alleen maar negatieve ervaringen heeft met klanten. Die moet dan ook gewoon positieve ervaringen hebben, maar die gewoon niet geplaatst zijn in de shop survey lijst.
Helaas is dit verder ook niet te vermijden omdat je iemand niet kan dwingen om een shop survey te plaatsen. Toch weet ik zeker dat alle webwinkels het op prijs stellen als iedereen hier op de site toch de tijd wilt nemen om een shop survey te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Gamevision.
www.gamevision.nl
Zal wel niet gebeuren hoor, want als personeel daar hun tijd in steekt dan is het wel erg zielig.
Hmmm, nu ik zo naar die reviews kijk zie ik in ieder geval 1 user die bij heel wat webshops heeft gekocht en altijd slecht is "behandeld". Beetje vreemd, of hij moet echt veel ongeluk hebben.
Quote:
Hier kan ik me wel in vinden, wij krijg op zo'n ook een zeer klein percentage van de bestellingen (via Budgetgaming) een shop survey. Terwijl ik vaak wel positieve mail van klanten terug krijg. Ik waardeer het altijd erg als klanten een stukje over ons schrijven. Ik ben in ieder geval blij met de recensies die wij dusver hebben weten te ontvangen. Ik hoop dat het verhoudingsgewijs in de toekomst beter zal worden, ik denk dat met de realisatie van het nieuwe design van Budgetgaming hier wel mogelijkheden voor komen.
Heb dit de laatste maanden ook een beetje bijgehouden. Op dit moment komen er bij mijn webwinkel ongeveer 25% van de bezoekers via budgetgaming per dag. Laten we als voorbeeld houden dat dat ongeveer 200 mensen zijn per dag. Als ik dan kijk naar het aantal bestellingen dat ik daarvan krijg en welke direct succesvol worden afgerond, dan schrijft 1 van de 30 daar een shop survey van. Misschien ligt dit gemiddelde nog wel lager.Gepost door: GameVision op 13-07-2009 21:01
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.