Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Wat kan nog beter

[Begin]  |171|172|173|174|175|176|177(177)  [Eind]
ktugach
Door ktugach (19756 reacties) op 11-06-2022 13:34
Rol: Administrator
Quote:
Is het mogelijk om bij elke prijsreactie een disclaimer automatisch te laten plaatsen met een uitgebreide uitleg over 3de verkopers, verzonden door, mogelijke talen, leveringstermijnen, enzo, zo het niet langer nodig is om op elke prijsreactie commentaar te geven. ๐Ÿ˜ž
Gepost door: DQMJ op 11-06-2022 13:30

Gewoon zelf beter kijken? Ik ging ook de mist in vanmorgen met Sifu
DQMJ
Door DQMJ (15875 reacties) op 11-06-2022 13:53
Daarom die disclaimer

Als je prijsreacties post van sites zoals Amazon en Bol weet je toch dat de verkoper ten alle tijden kan veranderen afhankelijk van prijsschommelingen of als het uitverkocht is bij verkoper x, y, of z.

Ook talen kunnen afwijken ook al koop je het van een .nl site zoals die Final Fantasy vii Switch versie. Verzonden en verkocht door Amazon.nl en toch Frans/Engels hoes.

Daarom, gewoon een standard disclaimer van 2 of 3 pagina's bij elke prijsreactie plaatsen zo dat onze leden zeker gewaarschuwd zijn.
#team โ˜• #team ๐Ÿ• + ๐Ÿ
Door Its_Jord (362 reacties) op 08-08-2022 16:06
Ik ben hier nog niet zo lang dus sorry als het al voorgesteld is (ben de laatste pagina's even af gegaan maar niet alle 176): een thread systeem op prijsreacties.

Ondanks dat ik pas enkele maanden actief ben zie ik veel mensen vragen stellen in prijsreacties, die dan verwijderd worden. Logisch want dat is hun doel niet, echter aan de andere kant heb je ook niet gegarandeerd een forum topic voor je vraag en heb ik het gevoel dat mensen op hun honger blijven zitten. Om ze te gaan DM'en met je antwoord lijkt me ook wat raar.

Het lijkt me dus een goed idee dat je kan reageren op een prijsreactie en dat er dan in een one-liner onder die reactie staat "+ x reacties" dat je vervolgens kan uitklappen om alles in detail te zien. Zo worden de prijstopics niet gespamd, heb je toch alle (potentieel) nuttige extra informatie in die thread, en moeten de admins niet meer manueel op jacht om deze te verwijderen. Ook geen admin edits meer nodig tenzij het direct zichtbaar moet zijn in de originele reactie.

Ik zie dus functioneel alleen maar voordelen, de implementatie of technische beperkingen ken ik natuurlijk niet. Ik gooi het maar in de groep.
Doobieters
Door Doobieters (28144 reacties) op 08-08-2022 16:33
Nadeel: versnipperde informatievoorziening en geen centraal topic meer waar je alles in kunt vinden (behalve actuele prijzen dan).



Ahoy there, crew! It's me, your brudder from anudder rudder!
Door Its_Jord (362 reacties) op 08-08-2022 16:46
Quote:
Nadeel: versnipperde informatievoorziening en geen centraal topic meer waar je alles in kunt vinden (behalve actuele prijzen dan).

Gepost door: Doobieters op 08-08-2022 16:33

Ik zie niet hoe het versnipperd(er) wordt. Dan stel ik me in eerste instantie de vraag wat je nu als centraal ziet. Als ik informatie wil over een willekeurige game, laat ons zeggen Digimon Survive (laatste prijsreactie), heb ik enkel de prijsreactie topic met beschrijving en prijs/voorraad-gerelateerde comments. Als ik op het forum de zoekfunctie gebruik krijg ik allerlei artikels, maar daar vind ik toch ook niet eenvoudig een 'centraal topic'. Waar moet ik mijn vraag stellen of comment plaatsen? Het is toch veel relevanter dat direct in de prijsreactie te doen, die ik bekijk omdat ik geรฏnteresseerd ben in het spel? Er zouden dan simpelweg enkele logische regels kunnen zijn wat/wel niet bijdraagt in een prijsreactie-thread.

Een andere optie zou zijn om voor elke game automatisch een discussietopic maken, maar dat lijkt me dan weer overkill op vlak van data en leidt tot een rommeltje van topics waar geen aandacht aan besteed wordt. Ik zoek een plaats om zaken te kunnen toevoegen en anderen te kunnen beantwoorden (+ vice versa) die niet moeilijk te vinden is (of zelfs gewoon 'bestaat'). Mij lijkt dat in de prijsreacties te zijn, op een manier die niet stoort t.o.v. de huidige implementatie.

Ik kan ook volledig mis zitten hoor, is mijn eigen observatie. Misschien mis ik enkel een duidelijk link tussen wat jullie ervaren als centraal topic en prijsreacties.
DQMJ
Door DQMJ (15875 reacties) op 08-08-2022 16:55
Quote:
Ondanks dat ik pas enkele maanden actief ben zie ik veel mensen vragen stellen in prijsreacties, die dan verwijderd worden. Logisch want dat is hun doel niet, echter aan de andere kant heb je ook niet gegarandeerd een forum topic voor je vraag
Gepost door: Its_Jord op 08-08-2022 16:06

Zo goed als alle gekende winkels hebben een eigen topic als je vragen hebt over hun beleid, inklaringskosten, ervaringen, etc zoals Base.com en Mediamarkt bijv.

Als je over een game zelf vragen hebt kan je zien of er een eigen topic is voor die game of series zoals Final Fantasy algemene topic of in de console topics kan je ook vragen stellen over games op die console zoals : PlayStation 5 algemene topic


#team โ˜• #team ๐Ÿ• + ๐Ÿ
Door Its_Jord (362 reacties) op 08-08-2022 17:09
Quote:
[..]

Zo goed als alle gekende winkels hebben een eigen topic als je vragen hebt over hun beleid, inklaringskosten, ervaringen, etc zoals Base.com en Mediamarkt bijv.

Als je over een game zelf vragen hebt kan je zien of er een eigen topic is voor die game of series zoals Final Fantasy algemene topic of in de console topics kan je ook vragen stellen over games op die console zoals : PlayStation 5 algemene topic


Gepost door: DQMJ op 08-08-2022 16:55

Volledig mee akkoord, maar dan moet je daar dus gaan posten om op dat moment een antwoord op je vraag te krijgen. Die topic blijft leven, maar dan komt persoon Y een aantal weken later met dezelfde vraag en kom je weer in die cirkel, want het antwoord staat ergens op het forum.

Als je die toevoegingen in de prijsreactie zelf zou hebben, ziet persoon Y dat ook en wordt er niet om de zoveel tijd dezelfde vraag gesteld (wat ook tot versnippering leidt).

Ik wil er geen probleem van maken, als het voor jullie zo werkt dan is het allemaal goed. Het was maar een idee. Ging vooral over het feit dat er zo vaak gereageerd moet worden op prijsreacties omdat ze onvolledig of onduidelijk zijn.
Remedy
Door Remedy (1179 reacties) op 16-08-2022 07:33
Bij elk product staat nu een grafiek met geschiedenis prijzen. Wat ik echt een grote toevoeging zou vinden, is als apart ook tekstueel staat: 'hoogste prijs', 'laagste prijs', 'gemiddelde prijs' en 'adviesprijs'. Dit maakt het beoordelen sneller of je niet teveel betaald voor een game.
DQMJ
Door DQMJ (15875 reacties) op 16-08-2022 09:45
Quote:
Wat ik echt een grote toevoeging zou vinden, is als apart ook tekstueel staat: 'laagste prijs'. Dit maakt het beoordelen sneller of je niet teveel betaald voor een game.
Gepost door: Remedy op 16-08-2022 07:33

'laagste prijs' zou wel tof zijn, die andere vind ik zelf overbodig aangezien de grafiek wel een duidelijk beeld geeft voor de rest. Het enige moeilijke zou zijn om digitale prijsreacties te weren uit die 'laagste prijs' algoritme.


#team โ˜• #team ๐Ÿ• + ๐Ÿ
Josplays
Door Josplays (3221 reacties) op 24-08-2022 11:06


Mmmm Budgetgaming teased hier wel een hele speciale functie ๐Ÿค” Gewoon een PS5 game die je ook kan spelen op de Xbox Series X. Dacht meld het eventjes voordat mensen de PS5 versie kopen en het in hun Xbox steken.
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
ktugach
Door ktugach (19756 reacties) op 24-08-2022 11:16
Rol: Administrator
Quote:
(Image)

Mmmm Budgetgaming teased hier wel een hele speciale functie ๐Ÿค” Gewoon een PS5 game die je ook kan spelen op de Xbox Series X. Dacht meld het eventjes voordat mensen de PS5 versie kopen en het in hun Xbox steken.
Gepost door: Josplays op 24-08-2022 11:06

Copy Paste... Ik pas het aan.
DQMJ
Door DQMJ (15875 reacties) op 29-08-2022 10:43
Bunny Park is twee woorden!


#team โ˜• #team ๐Ÿ• + ๐Ÿ
ktugach
Door ktugach (19756 reacties) op 29-08-2022 10:45
Rol: Administrator
Quote:
Bunny Park is twee woorden!


Gepost door: DQMJ op 29-08-2022 10:43

Waarom staat er dan geen spatie op de doosjes? Ik pas het aan!
Care
Door Care (46137 reacties) op 01-09-2022 12:54
Zou de datum van een artikel ook bovenaan het nieuwsartikel kunnen.
Zeker met de lange lijsten van psn/nintendo aanbiedingen is het dan snel te zien of het een nieuwe is en niet dat iemand een schop bij die van vorige week gegeven heeft(niet dat het veel gebeurd maar toch)
Het is patat! ๐Ÿ• + ๐Ÿ =โค , After eight ๐Ÿคฎ Teamvluusje stinkt!
ktugach
Door ktugach (19756 reacties) op 01-09-2022 15:26
Rol: Administrator
Quote:
Zou de datum van een artikel ook bovenaan het nieuwsartikel kunnen.
Zeker met de lange lijsten van psn/nintendo aanbiedingen is het dan snel te zien of het een nieuwe is en niet dat iemand een schop bij die van vorige week gegeven heeft(niet dat het veel gebeurd maar toch)
Gepost door: Care op 01-09-2022 12:54

Dat is niet zo'n punt, bij deze.
Care
Door Care (46137 reacties) op 01-09-2022 15:38
Twee duimen omhoog voor jou
Het is patat! ๐Ÿ• + ๐Ÿ =โค , After eight ๐Ÿคฎ Teamvluusje stinkt!
GameFatale
Door GameFatale (10333 reacties) op 01-09-2022 16:06
Erg handig inderdaad. Thnx.
DQMJ
Door DQMJ (15875 reacties) op 29-10-2022 15:35
Quote:

Zeker met de lange lijsten van psn/nintendo aanbiedingen is het dan snel te zien of het een nieuwe is en niet dat iemand een schop bij die van vorige week gegeven heeft(niet dat het veel gebeurd maar toch)
Gepost door: Care op 01-09-2022 12:54

Zou het mogelijk zijn om iedere keer een slotje te doen op de vorige psn/ Nintendo aanbiedingen topics waneer een nieuwe gepost wordt?

Ik zou niet weten waarom het zelfs nodig is om de oude lijsten te kicken als er een nieuwe is.
#team โ˜• #team ๐Ÿ• + ๐Ÿ
UltraTiger
Door UltraTiger (58243 reacties) op 29-10-2022 16:24
Meestal zijn ze twee weken geldig bij PlayStation dus de vorige aanbiedingen zijn vaak nog geldig als een week erop al een nieuwe sale start.
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Door Harrywaldo (583 reacties) op 12-11-2022 23:37
Wat een stuk beter kan is het monitoring en bewaken van de integriteit van webshop reviews. Rond de release van MW2 waren er veel klachten over de webshop Discountgames. Reeds toen viel het al op dat recente reviews vaak van accounts kwamen die louter voor het plaatsen van die review waren gemaakt. Deze webshop eigenaar is simpelweg de reviews van zijn eigen webshop aan het manipuleren, en daarmee BG'ers aan het misleiden.

Dit geeft een webshop met een twijfelachtig niveau van service (om het zeer gematigd uit te drukken) een onredelijk hoge score. Gezien ik vermoed dat de rating van een webshop door veel BG'ers wordt gebruikt om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen, kan dit dus leiden tot verkeerde impressies. Dat was in ieder geval voor mij het geval. Had ik een betere indruk gehad van deze webshop, dan had ik hier nooit besteld.

Naar mijn idee kan het monitoren hier dus een stuk beter, of in sommige gevallen dergelijke webshops niet meer meenemen in de prijsvergelijking.
[Begin]  |171|172|173|174|175|176|177(177)  [Eind]