Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |44|45|46|47|48|49|50(50)  [Eind]
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9519 reacties) op 21-03-2024 23:32
Quote:
Mag wel volgens de voorwaarden, tenzij dit nog een ander soort pakket is? Maar dat het enkel op bezorgd staat en niet bij welke buren is natuurlijk niet correct.

(Image)
Gepost door: Its_Jord op 21-03-2024 22:36

Punt is dat op de Vodafone site staat dat bij niet thuis het pakket direct naar een afhaalpunt gaat en er staat niks over buren.

Daarbij heb ik in de PostNL app staan dat pakketten direct naar het afhaalpunt moeten. Deze zending stond helaas op huisadres en kon ik ook niet aanpassen.

Het adres staat er sowieso op en dan kan je al snel uitgaan van een flinke waarde. Iets wat je niet ergens afgeeft en ook precies waarom zoiets aangetekend verzekerd is.

En zelfs al mag het aldus hun voorwaarden (en zo ja prima) wel met goede registratie dus geen valse handtekening en gewoon in de app aangeven WAAR. Mocht het pakket dan alsnog kwijtraken dan kan ik zeggen dat ik het niet gehad heb.

Want nu kan Vodafone denken die vent probeert ons te belazeren en mij in mijn sop laten gaar koken. Denk dat genoeg mensen het proberen.

Heb wel meteen contact gezocht met Vodafone en die dient een klacht in bij PostNL. Goed zo.
Door Squally (394 reacties) op 21-03-2024 23:56
Quote:
Maar de intentie om identitetsfraude te plegen is er niet in dit geval, gewoon een luie eikel die geen zin heeft het pakket weer mee te nemen.
Gepost door: Zienobleejd op 21-03-2024 22:32

Leuk en netjes om een bezorger uit te schelden, kun je net zo goed degene uitschelden die de bestelling gedaan heeft, en niet thuis is om het aan te nemen, omdat ie te lui is om zelf naar de winkel te gaan om het te gaan kopen.

De werkwijze is natuurlijk niet netjes, maar bezorgers krijgen uiteindelijk naar aantal bezorgde pakketjes betaald, tenzij postnl is afgestapt van die formule
GameFatale
Door GameFatale (23742 reacties) op 22-03-2024 00:00
Quote:
[..]

Leuk en netjes om een bezorger uit te schelden, kun je net zo goed degene uitschelden die de bestelling gedaan heeft, en niet thuis is om het aan te nemen, omdat ie te lui is om zelf naar de winkel te gaan om het te gaan kopen.
Gepost door: Squally op 21-03-2024 23:56
Ook leuk en netjes om degene die de bestelling plaatste voor lui uit te maken. En wat als je werktijden dezelfde zijn als de winkeltijden? Koopavonden bestaan niet overal en telefoonwinkels hebben sowieso vaak geen voorraad meer, maar sturen de telefoon ook naar je huis. Je neemt echt geen (dure) telefoon meer mee uit de winkel.

Heb je alles wel gelezen? Hij kon niet aangeven dat het direct naar een pakketpunt moest worden gestuurd. En niet thuis zijn mag nooit een reden zijn om een pakket dan maar te laten 'verdwijnen'.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9519 reacties) op 22-03-2024 08:43
Ik vind eikel dan nog redelijk mild. En zelfs dan uit zo'n klein eikeltje kan wel een mooie grote eik groeien.

Had inderdaad naar de Vodafone winkel gekund maar ja dan bestellen ze het toestel volgens mij alsnog en dan wordt het bezorgd.

Paar keer gekeken bij de buren en niks. Op dit punt is het bijna makkelijker de overeenkomst te annuleren (wat mag volgens de site van Arag) en het later (eventueel ergens anders) opnieuw te proberen. Niet dat ik dat ga doen maar goed.

Wel fijn om nogmaals bevestigd te zien dat ik gelukkig geen enkel risico loop.

Las net ook dit:

https://www.ad.nl/binnenland/pakketjes-vervoeren-met-gewone-trein-eerste-pilot-mogelijk-tussen-rotterdam-en-amsterdam~a682a66a1/

Fijn kunnen ze pakketjes met vertraging verkeerd bezorgen.

(En ja ik weet dat het merendeel van de pakketjes WEL goed gaat bij PostNL en dat dit de eerste keer is in tijden. Al helpt de standaard keuze voor afhaalpunt zeker.)
Door Zienobleejd (4466 reacties) op 22-03-2024 08:47
Je krijgt een telefoon bij afsluiten van een abonnement in een Vodafone winkel meteen mee, tenzij er geen voorraad is dan mag je later terugkomen of het thuis laten bezorgen (wat ik sowieso niet aanbeveel vanwege de kans dat de bezorging dus de soep in loopt).
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9519 reacties) op 22-03-2024 09:09
Nou ja het risico ligt niet bij mij maar bij Vodafone dus ik maak me nog geen zorgen.

Daarnaast is het niet de schuld van Vodafone dat een bezorger niet een simpele instructie kan/wil opvolgen.

Toch maar even gemeld bij Postnl (vind dat altijd link- de bezorger weet tenslotte waar je woont ) en de medewerkster die gaf ook aan dat dit niet volgens de instructies is. Ok daar koop ik nu even niks voor maar goed.
Dforce
Door Dforce (89 reacties) op 22-03-2024 12:08
Volgens mij hebben ze wat uitdagingen bij PostNL . Drie games gisteren verstuurd door GameMania. En twee daarvan zijn vertraagd naar morgen helaas.


Door MisAnTroop (5121 reacties) op 22-03-2024 12:40
Quote:
[..]

Leuk en netjes om een bezorger uit te schelden, kun je net zo goed degene uitschelden die de bestelling gedaan heeft, en niet thuis is om het aan te nemen, omdat ie te lui is om zelf naar de winkel te gaan om het te gaan kopen.

De werkwijze is natuurlijk niet netjes, maar bezorgers krijgen uiteindelijk naar aantal bezorgde pakketjes betaald, tenzij postnl is afgestapt van die formule
Gepost door: Squally op 21-03-2024 23:56

Iemand uitschelden die weigert te doen waarvoor hij of zij betaalt wordt is hetzelfde als iemand uitschelden die gebruikt maakt van een manier van shoppen? Oke goede logica..

Het betalen per afgeleverd pakketje is de boosdoener, want de bezorger wil gewoon betaald krijgen voor zijn loopje naar de deur. En gooit het dus gewoon voor de deur, hopla. Waardeloze constructie...

First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9519 reacties) op 22-03-2024 14:04
Quote:
[..]

Het betalen per afgeleverd pakketje is de boosdoener, want de bezorger wil gewoon betaald krijgen voor zijn loopje naar de deur. En gooit het dus gewoon voor de deur, hopla. Waardeloze constructie...

Gepost door: MisAnTroop op 22-03-2024 12:40


In dat opzicht leg ik ook een groot deel van de verantwoordelijkheid en dus het probleem bij de werkwijze van PostNL. In plaats van gebruik te maken van vaste medewerkers met een goed salaris, gebruiken ze vaak ZZP'ers die ze schandalig weinig betalen maar wel met een werkdruk van jewelste op zadelen.

Als jij als bezorger 10 pakketjes in een uur moet bezorgen dan wordt het een race tegen de klok en dan blijf je niet even aan de deur wachten omdat de geadresseerde oud en slecht ter been is.
Door Squally (394 reacties) op 25-03-2024 09:38
Heb enkel iemand aangesproken en de rol omgedraaid, daarbij een vergelijking gemaakt over hoe je het dan ook kunt bekijken, kan lastig te begrijpen zijn, en dat snap ik en heb daar alle begrip voor.

Nu er zijn een paar mensen die zich afvragen hoe ik tot de vergelijking (rol omgedraaid) gekomen ben, voor deze zal ik het een beetje uitleggen.

We (inclusief ikzelf, altijd jezelf meenemen in een vergelijking) zitten allemaal achter een scherm praktisch "lui" te wezen, we doen enkel een paar klikken, maar vervolgens zijn het wel die bezorgers die stad en land doorkruisen om al die pakketten/bestellingen te bezorgen, dus vervolgens iemand anders uit te maken van "luie eikel", dus als je zo bekijkt wie is er dan lui en wie niet?

Overigens deze kan ik enkel voor mijzelf spreken, als een winkel fysiek in de buurt ligt en voorraad heeft, kies ik ervoor om het op te halen in plaats van bezorging.

Heb zelf de werkwijze immers afgekeurd, over hoe er met sommige pakketten (maakt niet uit wat er in het pakket zit in het algemeen) wordt omgegaan, en of het protocol niet opvolgen zoals bij het: "niet afleveren bij de buren" wanneer dit expliciet omschreven staat, al dan niet op etiket/doos of in de handterminal, of het niet vermelden van waar iets bezorgd is door een briefje* of vermelding bij de t&t.. al kun je wel al aanvoelen, dat wanneer ze een vermelding zouden geven in de bezorging, dat het afgeleverd is op nr2, bij een pakket dat niet bij de buren afgeleverd had mogen worden, de bezorger erop aangesproken zal worden indien genoeg geadresseerde zich melden hierover, daarbij zouden doorgaans geen namen en nummers mogen worden genoemd

*vanaf 1 juli gaat alles enkel nog digitaal, en zijn briefje helemaal weg uit het systeem.

@Gamefatale: omdat jij je specifiek toespitste op telefoons, en mogelijke conflicteerende openingstijden in relatie tot werktijden (en of je er met een toestel naar buiten kunt lopen), heb ik wat (gemiddelde landelijke) openingstijden opgezocht over dit onderwerp "het is geen aanval op jou":

KPN winkel: 55,5 uur per week (doet niet aan toestel levering aan de winkel voor afhalen, enkel aan bezorging ervan, dus deze valt al af)
Vodafone/Ziggo winkel is: 55,5 uur per week (toestel op te halen in de winkel, mits je het niet online/telefonisch besteld hebt)
Odido shop is: 52 uur per week open (toestel ophalen in de winkel, inclusief online bestelde toestel)
Mediamarkt is: 59 uur per week open.

Naar mijn mening zouden er in dat opzicht genoeg uren over (buiten de fulltime werkweek van 36-40 uur) blijven, om bij een winkel langs te gaan, in het ergste geval zou je tijdens een lunchpauze even moeten doen.

Maar uiteraard is iedereen vrij om de telefoon te verkrijgen op de voor diens wenselijke manier.
Kinyo2z
Door Kinyo2z (1205 reacties) op 25-03-2024 10:05
Quote:
[..]
Als jij als bezorger 10 pakketjes in een uur moet bezorgen dan wordt het een race tegen de klok en dan blijf je niet even aan de deur wachten omdat de geadresseerde oud en slecht ter been is.
Gepost door: Bigds9fan op 22-03-2024 14:04
10 pakketten/stops per uur is wel heel laag ingeschat, een pakketbezorger zit eerder aan de 25 tot 30 per uur om binnen 8 uur klaar te zijn (zit ook laden en naar de wijk rijden in).
"we need do more damage" ~ Kinyo2z
Care
Door Care (48379 reacties) op 25-03-2024 10:08
Quote:
[..]
10 pakketten/stops per uur is wel heel laag ingeschat, een pakketbezorger zit eerder aan de 25 tot 30 per uur om binnen 8 uur klaar te zijn (zit ook laden en naar de wijk rijden in).
Gepost door: Kinyo2z op 25-03-2024 10:05
klopt.
subcontractors hebben 220-240 stops als ik me niet vergis, Eigen personeel 180.
Goede verdeling ook :')
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Door MisAnTroop (5121 reacties) op 25-03-2024 11:17
Quote:
Heb enkel iemand aangesproken en de rol omgedraaid, daarbij een vergelijking gemaakt over hoe je het dan ook kunt bekijken, kan lastig te begrijpen zijn, en dat snap ik en heb daar alle begrip voor.

Nu er zijn een paar mensen die zich afvragen hoe ik tot de vergelijking (rol omgedraaid) gekomen ben, voor deze zal ik het een beetje uitleggen.

We (inclusief ikzelf, altijd jezelf meenemen in een vergelijking) zitten allemaal achter een scherm praktisch "lui" te wezen, we doen enkel een paar klikken, maar vervolgens zijn het wel die bezorgers die stad en land doorkruisen om al die pakketten/bestellingen te bezorgen, dus vervolgens iemand anders uit te maken van "luie eikel", dus als je zo bekijkt wie is er dan lui en wie niet?

Overigens deze kan ik enkel voor mijzelf spreken, als een winkel fysiek in de buurt ligt en voorraad heeft, kies ik ervoor om het op te halen in plaats van bezorging.

Heb zelf de werkwijze immers afgekeurd, over hoe er met sommige pakketten (maakt niet uit wat er in het pakket zit in het algemeen) wordt omgegaan, en of het protocol niet opvolgen zoals bij het: "niet afleveren bij de buren" wanneer dit expliciet omschreven staat, al dan niet op etiket/doos of in de handterminal, of het niet vermelden van waar iets bezorgd is door een briefje* of vermelding bij de t&t.. al kun je wel al aanvoelen, dat wanneer ze een vermelding zouden geven in de bezorging, dat het afgeleverd is op nr2, bij een pakket dat niet bij de buren afgeleverd had mogen worden, de bezorger erop aangesproken zal worden indien genoeg geadresseerde zich melden hierover, daarbij zouden doorgaans geen namen en nummers mogen worden genoemd

*vanaf 1 juli gaat alles enkel nog digitaal, en zijn briefje helemaal weg uit het systeem.

@Gamefatale: omdat jij je specifiek toespitste op telefoons, en mogelijke conflicteerende openingstijden in relatie tot werktijden (en of je er met een toestel naar buiten kunt lopen), heb ik wat (gemiddelde landelijke) openingstijden opgezocht over dit onderwerp "het is geen aanval op jou":

KPN winkel: 55,5 uur per week (doet niet aan toestel levering aan de winkel voor afhalen, enkel aan bezorging ervan, dus deze valt al af)
Vodafone/Ziggo winkel is: 55,5 uur per week (toestel op te halen in de winkel, mits je het niet online/telefonisch besteld hebt)
Odido shop is: 52 uur per week open (toestel ophalen in de winkel, inclusief online bestelde toestel)
Mediamarkt is: 59 uur per week open.

Naar mijn mening zouden er in dat opzicht genoeg uren over (buiten de fulltime werkweek van 36-40 uur) blijven, om bij een winkel langs te gaan, in het ergste geval zou je tijdens een lunchpauze even moeten doen.

Maar uiteraard is iedereen vrij om de telefoon te verkrijgen op de voor diens wenselijke manier.
Gepost door: Squally op 25-03-2024 09:38
Mooie essay, maar feit blijft dat je als consument simpel weg gebruikt maakt van een dienst. Welke redenering je daar ook tegenover zet, niet relevant. De enige die fout is/ zijn, blijven de pakketbezorgers. Ze zijn een overeenkomst aangegaan, pakket bezorgen. En daar schieten ze enorm in te kort. Of een winkel nou 4555 uur open is per week is totaal niet van belang. Een bezorgdienst heeft een taak te vervullen, pakket bezorgen. Rare bedoening dat we dan maar de consument voor lui uit gaan maken, terwijl die simpelweg gebruikt maakt van een bestaande faciliteit...
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9519 reacties) op 25-03-2024 12:05
Quote:
[..]
klopt.
subcontractors hebben 220-240 stops als ik me niet vergis, Eigen personeel 180.
Goede verdeling ook :')
Gepost door: Care op 25-03-2024 10:08

Tja dan is de werkdruk bij dat bedrijf nog veel hoger dan gedacht.
Care
Door Care (48379 reacties) op 25-03-2024 12:51
Quote:
[..]

Tja dan is de werkdruk bij dat bedrijf nog veel hoger dan gedacht.
Gepost door: Bigds9fan op 25-03-2024 12:05
Klopt. Maar dan moeten ze alsnog hun werk wel normaal uitvoeren.
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Wouwter
Door Wouwter (1995 reacties) op 26-03-2024 20:28


Daar heb je wat aan, die chatbots.
| You are (not) alone |
Mr_style
Door Mr_style (3212 reacties) op 06-05-2024 07:56
Prijs voor een postzegel gaat verder omhoog in juli https://www.nu.nl/economie/6311761/prijs-voor-een-postzegel-gaat-verder-omhoog-in-juli.html



Bigds9fan
Door Bigds9fan (9519 reacties) op 06-05-2024 08:41
Er is steeds minder post. Vind je het gek met die tarieven!

Het versturen van een kaartje is qua verzendkosten zo al snel duurder als het kaartje zelf!
Door Zienobleejd (4466 reacties) op 06-05-2024 09:09
Dan zijn die kaartjes gewoon verdomme veel te duur, zijn maar stukjes karton met wellicht wat versiering, zou max 15 cent moeten zijn...
🎯 Gezocht: Etrian Odyssey V: Beyond the Myth 🎯
Door Hellkith (1559 reacties) op 06-05-2024 09:10
Quote:
Prijs voor een postzegel gaat verder omhoog in juli https://www.nu.nl/economie/6311761/prijs-voor-een-postzegel-gaat-verder-omhoog-in-juli.html
Gepost door: Mr_style op 06-05-2024 07:56

Wat in dit artikel dan ook weer mist, is dat PostNL ook een verzoek heeft ingediend om het aantal bezorgdagen aan te passen.
Die aanpassing is dan om de week 3 of 2 dagen per week.
Dus al die prijsverhogingen die ze nu doorvoeren wordt dan straks omgerekend naar winst. Want versturen blijft duur, maar met de wijziging van het aantal bezorgdagen gaan de loonkosten omlaag.

Artikel waarin staat dat PostNL de postwet wil laten aanpassen


EDIT: ik zie nu dat ik volledig over de klikbare link in het artikel gekeken heb. Neemt niet weg dat dit wel duidelijk een verschil zal gaan maken met de omzet/winst van PostNL als de postwet aangepast wordt.
[Begin]  |44|45|46|47|48|49|50(50)  [Eind]