In the end there will be... Only chaos.
Quote:
Ik heb ook een keer een op de postbezorger gewacht omdat hij de brieven liever erin propt dan ze netjes afleverde. Toen ik naar buiten kwam rende hij gelijk naar ze auto... Wat een lul, die jongens die doen het vaak met opzet, het interesseert ze geen flikker. Ik ben nu verhuisd en de post wordt hier netjes bezorgd maar als ik op het oude adres zou wonen had ik gewoon een foto gemaakt van de desbetreffende bezorger en een foto van hoe de post aankomt en die meesturen op een klachtenbrief. Dan kunnen ze ook moeilijk ontkennen dat ze het niet waren.
Gepost door: Godfather187um op 30-03-2012 10:11
Gepost door: Godfather187um op 30-03-2012 10:11
Als ik zo naar jouw pasfoto kijk zou ik ook wegrennen

Het probleem is dat er gewoon geen alternatief is voor PostNL en ze dus (bijna) kunnen doen en laten wat ze willen. Overstappen naar een ander kunnen we immers toch niet.....
De postbodes van Postnl vertrouw ik ook niet helemaal. De postbode die mij altijd de post bezorgt is een vrouw die al verschillende keren aan kleptomanie(steelzucht) is behandeld. Dan vind ik het ook niet vreemd dat er waardevolle post verdwijnt, en dat heb ik ook gemeld aan postnl maar die reageren daar niet op.
Gamertag: ShakyChimp
zagg invisible shield uit amerika
xbox 360 controller
vita screenprotector
2x chocolade van phonehouse, waarvan 1 gescheurde karton zonder inhoud, dus opgegeten door hun.
halo odst
Ben zeker niet tevreden over hun, het is maar dat ze een monopoly hebben qua brievenbuspost

De ontvanger is geen opdrachtgever van PostNL en dus zal de prikkel om diens klachten op te lossen minimaal zijn. Maar een Zavvi/TheHut die dreigt DHL te gaan gebruiken omdat ze 10% van hun games twee keer moeten versturen daarentegen...
Quote:
Je moet te allen tijde je webshop aansprakelijk stellen. Zij zijn namelijk degene die de keus voor PostNL / brievenbuspost/ niet-verzekerd maken. Jij geeft hun geld, zij jouw een game, en hoe ze ervoor zorgen dat die bij jou komt is niet relevant. De markt moet dan zo werken dat webshops obv prijs én kwaliteit hun postbezorger kiezen.
De ontvanger is geen opdrachtgever van PostNL en dus zal de prikkel om diens klachten op te lossen minimaal zijn. Maar een Zavvi/TheHut die dreigt DHL te gaan gebruiken omdat ze 10% van hun games twee keer moeten versturen daarentegen...
Gepost door: BUwe80 op 30-03-2012 11:55
De ontvanger is geen opdrachtgever van PostNL en dus zal de prikkel om diens klachten op te lossen minimaal zijn. Maar een Zavvi/TheHut die dreigt DHL te gaan gebruiken omdat ze 10% van hun games twee keer moeten versturen daarentegen...
Gepost door: BUwe80 op 30-03-2012 11:55
Is dit jouw mening of staat dit in de wet?

Tweakers.net topic over legaal gamekeys kopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1479625/
Quote:
[..]
Is dit jouw mening of staat dit in de wet?
Gepost door: XanaduNL op 30-03-2012 11:58
Is dit jouw mening of staat dit in de wet?

Gepost door: XanaduNL op 30-03-2012 11:58
Dit klopt weldegelijk, iig het deel over wie aansprakelijk is voor dat het bij jou thuis aankomt

There's no kill switch on awesome.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Quote:
In principe boeit het niet wie het fout doet. Winkeliers hebben de verplichting om het spel naar jouw huis te brengen. Niet ontvangen gaan klagen.
Gepost door: Xepos op 17-03-2012 18:35
Gepost door: Xepos op 17-03-2012 18:35
Daar ben ik het mee eens, maar als geen enkele game aankomt, dan zou ik toch ook even bij PostNL verhaal halen.
Op de redactie kregen we telkens opengescheurde poststukken en nadat ik aangiften had gedaan, kreeg ik zelf geen post meer opgestuurd. Ik heb toen flink geklaagd bij PostNL (via Twitter) en toen hebben ze me eindelijk geholpen.
We hebben uit voorzorg alle post naar ons postbusadres laten sturen en nu hebben we geen problemen meer.
Gr,
Alex
Ik dacht niet dat het in de wet staat dat het bedrijf aansprakelijk is, maar ik vind het wel iets wat je mag en kunt verwachten van een webshop. Het is helaas nog niet zo geregeld dat je als webshop jezelf hier tegen kunt verzekeren. Ik snap niet waarom dit nog steeds niet bestaat, aangezien de online verkoop de afgelopen jaren flink is toegenomen (maar dat ter zijden).
Gameliner | In lijn met gamers!
Bij mij is ook een keer een game die ik bij een engelse webshop had besteld kwijt geraakt, erg vervelend. Vooral omdat je zo enorm lang moet wachten voordat je hier wat aan kan doen.
Laatst ook wat kleding besteld buiten europa en dat pakket was dus blijven hangen bij de NL douane... Wat een klootzakken. Het was al een week voorbij de datum dat ik aanspraak mocht maken op geld terug vanwege een verloren pakket en toen kreeg ik bericht dat ik het bij een postkantoor op kon komen halen. Dus bestel je buiten Europa dan kan je pakket net zo goed bij de douane lopen te verotten :S
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch

http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png

Zo kreeg ik laatst de klacht bij een coffeeshop dat ik de post nooit binnen kwam bezorgen aan de kassa, maar altijd door de brievenbus deed, waardoor het op de grond viel. Ik zou wel willen, maar ik heb gewoon de tijd niet om bij iedereen aan te bellen/naar binnen te lopen...
Dat er een aantal bezorgers zijn die wat minder correct met post omgaan staat vast. Postbode is niet echt een beroep met aanzien meer, zoals het vroeger was onder de PTT. Ik zou het zelfs nauwelijks een beroep meer willen noemen, nu de fulltimers er uiteindelijk allemaal uit gaan. Een of andere 17 jarige die dit als bijbaan heeft zal er niet echt mee zitten als ie contractbreuk pleegt door een game of een dvd te jatten. Ten eerste omdat het moeilijk is om er achter te komen(denk echter dat je gewoon ontslagen wordt als er teveel klachten over verdwenen post in jouw wijk binnenkomen) en ten tweede omdat een ander bijbaantje redelijk makkelijk gevonden is. Een vetpot is het toch niet, dus who cares?
EDIT: Ik dacht dat het alleenrecht van PostNL alleen voor briefpost tot een bepaald gewicht is. Volgens mij kunnen online winkels best voor andere bezorgers kiezen, echter heeft de grootte van PostNL natuurlijk nogal wat (logistieke) schaalvoordelen. Binnen twee werkdagen op de mat is nogal moeilijk als bedrijven zoals Sandd maar op 2-3 dagen in de week bezorgen

En het is ook schrijnend voor de mensen die er uitgeschopt worden (ik zie het zelf bij mijn schoonvader) en dan vervangen worden door mensen die in de bijstand zitten en onder het mom van bezigheidstherapie 5 tot 10 uurtjes per week moeten werken bij PostNL. Ja, dan gaat het snel met de kwaliteit, want er gaat echt veel kennis (van routes en straten, etc.) verloren.
Eens kijken of een nieuwe order bij the hut gewoon weer binnen komt.