Burnout 2: Point of Impact (NGC)
81 100 1

Review Burnout 2: Point of Impact (NGC)

In Burnout stond spookrijden, crashen en hard rijden garant voor een heerlijk spel met soepele gameplay gericht op arcade. In Burnout 2 is ditzelfde concept weer aanwezig, alleen groter, sneller en beter?

In Burnout 2 krijg je wederom de beschikking over enkele merkloze auto's waarmee je zo snel en roekeloos mogelijk de finish moet zien te bereiken. Onderin je beeld staat een zogenaamde 'Burnout-meter' die zich vult door zo roekeloos mogelijk te rijden. Dit roekeloos rijden houdt in: lompe bochten maken, over een bult springen (en zo lang mogelijk in de lucht blijven), vlak langs auto's afscheuren en natuurlijk op de verkeerde weghelft rijden. Als je Burnout-meter eenmaal vol zit krijg je een boost door op 'R' te drukken, deze Boost voelt realistisch aan en is je kans om eindelijk die 1e plaats te krijgen. Roekeloos rijgedrag wordt in dit spel aangemoedigd, dus verwacht geen realistische Rally-Sim, dit spel is puur gericht op arcade.

Je hebt in Burnout de beschikking over vele auto's en enkele geheime wagens die je moet unlocken, deze zijn zeer gevarieerd. Zo kom je onder andere te rijden in een heuse Hot-Rod, een Supercar, een politieauto en nog veel meer. Maar voordat al dit leuks begint moet je je 'Burnout rijbewijs' halen in de Offensive Driving 101 mode. Nadat je deze hebt afgerond kun je beginnen aan de Championship mode. In de Championship mode moet je enkele Grand-Prix races rijden tegen 3 andere computergestuurde tegenstanders. Nadat je de Championship mode hebt uitgespeeld krijg je toegang tot de Custom Championship mode. Hierin race je tegen opgevoerde auto's van de normale wagens, met andere kleuren en vormen. Naast de Championship modes kun je je wagen aan de Crash mode en aan een Putsuit mode. In de Crash mode is het de bedoeling om op een kruispunt af te rijden en een zo groot mogelijke verkeers-opstopping te veroorzaken.

De herhalingen worden stijlvol afgespeeld en de crashes zien er werkelijk prachtig uit. In de Pursuit mode kun je als crimineel vluchten voor de politie of als politieagent de crimineel letterlijk van de weg af beuken. Er zit ook een multiplayer mode in het spel waarin je bovenstaande mode's tegen jouw vrienden kunt spelen, een nadeel is wel dat de framerate enorm achteruit gaat in de multiplayer mode. Grafisch is Burnout 2 ook dik in orde. De wagens zien er goed uit en de levels zijn mooi opgebouwd. In Burnout 2 zitten 30 levels, een snelweg, een californisch gebergte, een vliegveld en nog veel meer. De geluiden zijn typisch race-voer. De deuntjes zitten goed in elkaar en de geluidseffecten doen hun werk goed. Burnout 2 is sneller, spectaculairder en beter dan zijn voorganger. Het spel biedt meer dan 'het zo snel mogelijk over de finish rijden' en dat is wat Burnout 2 zo speciaal maakt. Burnout 2 is een spannende, spectaculaire arcade/race game die je blijft boeien omdat het spel zo lekker speelt.

Oordeel Burnout 2: Point of Impact (NGC)

• Eindcijfer 81

Aantal keer bekeken: 2613