Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PSN Store Deals with X-mas 12/12

Geplaatst op 23-12-2015 12:38
De allerlaatste kerstdeal van PSN staat voor de deur. Hoewel de feestelijke actie goed van start ging met titels als; Uncharted: The Nathan Drake Collection & Metal Gear Solid V, zakte het vervolgens wat in en waren de aantrekkelijke deals ver te zoeken. Aanbieding 12 is een titel waar veel om gevraagd is: Fallout 4.
Zowel de standaard editie als de Digital Deluxe versie is de komende 48 uur met korting te vinden in de PlayStation Store.

PS4
Fallout 4 normaal €69,99, nu voor €44,99
Fallout 4 Digital Deluxe normaal €99,98, nu voor €64,99

Beide aanbiedingen zijn geldig t/m kerstavond.

Geplaatst op 23-12-2015 12:38
Aantal keer bekeken: 20804

Laatste reacties

avatar van Leonn
Leonn ( 1041 ) 23-12-2015 12:50
Op zich geen slechte deal, ware het niet dat deze fysiek al een tijdje voor 45 euro te verkrijgen is. Jammer, had gehoopt op een wat spectaculairdere afsluiter.
avatar van Heart1982
Heart1982 ( 646   4) 23-12-2015 13:05
Voor 35,- was hij aantrekkelijk geweest, maar nu... toch maar een fysieke onder de boom voor mij aub.
avatar van Mossad
Mossad ( 181 ) 23-12-2015 13:16
Ik snap sowieso niet waarom iemand digitaal zou kopen. Fysiek kan je ze goedkoper krijgen en bij doorverkopen ook nog geld 'terug' krijgen. Tenminste...zou verantwoord ik mijn gameaankopen altijd xD
avatar van Azzwanker
Azzwanker ( 123 ) 23-12-2015 13:20
Geen Ps+ jammer
avatar van Zaadplek
Zaadplek ( 31 ) 23-12-2015 13:47
Quote:
Ik snap sowieso niet waarom iemand digitaal zou kopen. Fysiek kan je ze goedkoper krijgen en bij doorverkopen ook nog geld 'terug' krijgen. Tenminste...zou verantwoord ik mijn gameaankopen altijd xD

Ik heb voor mijn XO en PS4 het liefst alles digitaal. Ik kan van het ene spel naar het andere spel gaan zonder te hoeven klooien met blurays. Gemak dient de mens, het doorverkopen van spellen kost ook tijd en moeite die ik liever aan leukere dingen besteed.
avatar van Spellevent
Spellevent ( 477 ) 23-12-2015 14:03
Quote:
[..]
Ik heb voor mijn XO en PS4 het liefst alles digitaal. Ik kan van het ene spel naar het andere spel gaan zonder te hoeven klooien met blurays. Gemak dient de mens, het doorverkopen van spellen kost ook tijd en moeite die ik liever aan leukere dingen besteed.

Helemaal mee eens. Bij Wolfenstein of The Order waarbij je speelduur wel een beetje vastligt, misschien ben je er na 10 a 15 uur op uitgekeken, kan ik het wel begrijpen.

Maar een spel als Fallout 4, Diablo of The Witcher 3, daar dump je al snel 100+ uur in, als het niet meer is. 45 cent per uur of 35 cent per uur plezier gehad, wat maakt het dan nog uit dat ik de game aan het eind niet kan doorverkopen (of dat hij 45 of 35 euro kostte). Dan heb ik toch echt liever het gemak en het minimalisme. Sowieso weet ik van mezelf dat ik toch games zelden doorverkoop (te veel gedoe en tegen de tijd dat ik ze wil verkopen zijn ze weinig meer waard dus dan houd ik ze liever), dus dan maakt het ook al minder uit. Maar ieder zijn ding!
avatar van Offensive1985
Offensive1985 ( 97 ) 23-12-2015 16:07
Eindelijk! Hebben er even op moeten wachten, maar daar is die dan. Snel vanavond even mijn digitale portemonnee aanvullen en direct de deluxe editie aanschaffen.
avatar van Kuromad
Kuromad ( 295   2) 23-12-2015 18:11
Met een beetje mazzel gaan ze tussen kerst en nieuwjaar allemaal in de aanbieding zijn. Die Nathan Drake collection was in mijn ogen de enige echte deal van de 12.
avatar van Mats313
Mats313 ( 143 ) 23-12-2015 18:54
Nathan Drake collection was Inderdaad een goede deal. Heb zelf Destiny gekocht, ook een prima deal mijns inziens.
De rest is een aanfluiting.
avatar van BenoitRen
BenoitRen ( 2547   2) 23-12-2015 19:03
Het 'gemak' van niet te hoeven wisselen tussen Blurays is fel overdreven naar mijn mening.
avatar van Bavelb
Bavelb ( 267 ) 23-12-2015 19:04
Quote:
[..]
Maar een spel als Fallout 4, Diablo of The Witcher 3, daar dump je al snel 100+ uur in, als het niet meer is. 45 cent per uur of 35 cent per uur plezier gehad, wat maakt het dan nog uit dat ik de game aan het eind niet kan doorverkopen (of dat hij 45 of 35 euro kostte). Dan heb ik toch echt liever het gemak en het minimalisme. Sowieso weet ik van mezelf dat ik toch games zelden doorverkoop (te veel gedoe en tegen de tijd dat ik ze wil verkopen zijn ze weinig meer waard dus dan houd ik ze liever), dus dan maakt het ook al minder uit. Maar ieder zijn ding!

Amen, 't is toppunt van luiheid maar snel switchen tussen een quest in fallout of witcher, een level in destiny of een missie in mgs5 is toch wel erg prettig. Vroeger gooide ik het ding uit omdat ik geen zin had de boel om te wisselen (waarbij geheid OF het hoesje van de een of de disk van de ander pleite was). Hierdoor blijf ik diverse games ook langer spelen, omdae altijd voorhanden zijn. Voor de WiiU heb ik nog wel wat discs dankzij moeder de vrouw/kinderen die liever fysieke media kado geven. Wat nog irritanter kan zijn als je in bed ligt met de gamepad

Which brings me to my second point....ik heb het ZO gehad met fysieke media in mijn kasten. Leve netflix.

Als ik games daadwerkelijk binnen een maand of 2 zou uitspelen, dan zou het inwisselargument nog voor mij gelden, maar ik speel doorgaans alleen games die 70+ uur duren. Als ik er aan toekom om die in te wisselen maak ik er alleen de gamemania gelukkig mee en voel ik me telkens genaaid. Dus ja, er zijn mensen die het het waard vinden

Quote:
Het 'gemak' van niet te hoeven wisselen tussen Blurays is fel overdreven naar mijn mening.
en anderen vinden de meerwaarde van fysieke media overdreven. Gelukkig zijn er meerdere opties.

Het is dat ik FO4 al heb (ja, digitaal, voor 70 euro dus) anders had ik hem gehaald.
avatar van Tomax99
Tomax99 ( 103 ) 23-12-2015 19:58
Digitaal vind ik ook helemaal geweldig. Het niet hoeven wisselen van discs is echt een genot. Ik wissel veel tussen Halo 5 en Destiny op het moment en als ik iedere keer op zou moeten staan zou ik gek worden. Een beetje TV kijken zonder afstandbediening.

Ook kan het goedkoper zijn als je accounts deelt (Xbox One, weet niet of dit ook gaat op PS4), 60 dollar wordt 30 dollar voor Fallout 4 op dag 1. Maar nu koop ik wel weer meer spellen die ik dan vervolgens niet (genoeg) speel haha.
avatar van PiggyBank
PiggyBank ( 132 ) 23-12-2015 20:15
Ik vind digitaal ook helemaal niks. Er kleven veel te veel nadelen aan tegenover de voordelen, o.a. is het vaak ook flink duurder.

Digitaal is helemaal leuk als je harde schijf vol is (of crasht) en je een paar spellen moet verwijderen. Dan kan je ze allemaal opnieuw downloaden. Ben je uren verder. En het is nog maar de vraag of ze nog te downloaden zijn na X aantal jaren.

Ook het met vrienden uitwisselen of meenemen van spellen is onmogelijk met digitaal. Ik snap het daarom echt niet.

En het argument van het niet wisselen van blu-rays is wel ultiem lui hoor.
avatar van Bavelb
Bavelb ( 267 ) 23-12-2015 20:47
En cd's kunnen bekrassen, zo kunnen we heen en weer gaan, maar dat was het punt niet. Niemand probeert anderen te overtuigen, maar mensen claimen dat ze niet snappen dat mensen digitaal kopen.

Als vervolgens 4 personen aangeven waarom het voor hen meerwaarde heeft kun je moeilijk claimen dat hun argumenten vanuit hun optiek niet relevant zijn.

Als ik 18 was met meer tijd en kastruimte en minder inkomen zou ik er hetzelfde over denken. Maar na 20 jaar gehannes met allerhande hoesjes, cd's die kwijt zijn of in verkeerde hoes zitten (Heerlijk hoor, kinderen) of omgekeerd op een of andere tvkast liggen met alle gevolgen van dien, en een inkomen waarin ik me dat extra tientje tov fysiek kan veroorloven is het me dat waard.

Wil niet zeggen dat ik niet op zoek ben naar deals, maar wel naar de beste online deals (doorgaans) en voor die mensen waren de meeste deals wel aardig (en de Destiny aanbieden of de 1+1 zeer goed).
avatar van SkixAces
SkixAces ( 587 ) 23-12-2015 23:31
Sorry dat ik het zeg, maar als ik zo die comments boven mij krijg, is mijn eerste impressie dat het allemaal van die dikke luizakken zijn die met een zak chips en een blikje energy op de bank zitten, en de energie nog niet hebben om even naar de ps4 te lopen om de disc te switchen.
Wil je serieus 20 euro meer betalen alleen maar zodat je een paar x minder op hoeft te staan? In wat voor wereld ben ik beland
avatar van Xtralecherus
Xtralecherus ( 70 ) 24-12-2015 00:16
Quote:
Sorry dat ik het zeg, maar als ik zo die comments boven mij krijg, is mijn eerste impressie dat het allemaal van die dikke luizakken zijn die met een zak chips en een blikje energy op de bank zitten, en de energie nog niet hebben om even naar de ps4 te lopen om de disc te switchen.
Wil je serieus 20 euro meer betalen alleen maar zodat je een paar x minder op hoeft te staan? In wat voor wereld ben ik beland

Mag gezegd worden. Ik betaal ook liever €20 als ik hem op disc kan kopen dan als hij digitaal wordt. Voor mij zijn fysieke games een must zonder dat zou ik prolly zeer weinig games kopen of bijna geen want de dag dat alles digitaal wordt en Sony/MS heer en meester wordt over de prijzen zal dat alleen maar in ons nadeel spelen. Fysieke games moeten blijven bestaan ik wil de meeste games in mijn handen. Er zijn ook bepaalde games die ik eerder digitaal heb dan op disc maar dat waren dan ook koopjes op de PS3 en PS Vita.
avatar van TheMART
TheMART ( 3974 ) 24-12-2015 00:22
Digitaal is leuk enzo, maar fysiek blijft master.

Niet in de laatste plaats om het simpele feit dat je digitale content foetsie kan zijn als je account gehacked wordt of in het geval het moederbedrijf ooit eens failliet gaat en de stekkers uit de servers worden getrokken. Al je digitale aankopen in rook opgegaan...

Meeste scoor ik fysiek, vul aan met zo nu en dan digitaal.
avatar van Maanwel
Maanwel ( 555 ) 24-12-2015 00:45
Ik dacht oprecht dat de afgeprijsde prijs nog niet afgeprijsd was...
avatar van Malistix
Malistix ( 1421   3) 24-12-2015 04:27
ahhh mooi even die game downloaden die ik had gekocht maar mijn hdd was vol dus moest ik verwijderen, maarja, toch weer even zin om hem te spelen...

*cannot sign in PSN network is down*

Fijn dat downloaden of je koopt gewoon een disc

anyway, ik kan mij best voorstellen dat het "soms" makkelijker is om een "aantal" games die je vaak speeld, zoals halo, uncharted multiplayer, call of duty, etc, op je HDD te hebben, maar je kunt jezelf niet echt een budgetgamer noemen als je alles digitaal haalt, want de kosten voor het gemak zijn in dit geval écht niet budget.

voor de goede deals verwijs ik iedereen met een degelijke pc naar steam, laten we hopen dat sony hier van leert voor de volgende kerst.
avatar van Rotjong
Rotjong ( 1105 ) 24-12-2015 08:14
Ik koop deze generatie ook al mn games digitaal. Ik haal alle tegoed kaartjes in de aanbieding en wacht op een aanbieding zoals deze (alleen dan voor xbox one) en scoor die dan voor +/- 40 euro.

Vind dat wisselen ook helemaal niks, speel heel veel Killer Instinct, Forza, COD en dan meestal een verhalende game ernaast. Digitale games neem je natuurlijk net zo makkelijk mee naar een vriend.

Hopelijk komt deze aanbieding ook naar Xbox One want heb al wat goedkope kaartjes op het oog om deze met extra extra korting te kopen, zeker met de Xbox rewards die je momenteel terug krijgt (voor mij 7% cashback op het moment) errug interessant allemaal. Digitaal, maar toch een Budgetgamer :-)
avatar van MrFit
MrFit ( 690 ) 24-12-2015 09:36
Persoonlijk ga ik zo veel mogelijk voor fysiek om de simpele reden dat digitale games veelal veel te hoog geprijsd zijn. Het feit dat er een aanbieding nodig is om een digitale prijs gelijk te trekken met een fysieke prijs zegt al genoeg. Maar zie hier wat het gebrek aan concurrentie doet. Waar verschillende bedrijven voor fysieke games met elkaar concurreren voor de verkoop is er voor digitale spellen slechts de PS store.

Indien je over nieuwe spellen spreekt zou de prijs van een digitaal spel, vanwege de doorverkoopwaarde van een fysiek spel, al minimaal 20% lager moeten zijn. Vervolgens zou deze nog meer omlaag moeten aangezien een digitaal spel minder kosten (productie/distributie) met zich meebrengt. Het is daarom ronduit belachelijk dat digitale spellen duurder zijn dan fysieke spellen in plaats van flink goedkoper.

Dat sommigen van ons graag extra betalen vanwege het gemak dat voor hen zwaar meeweegt dat is hun goed recht. Ieder zijn ding. Besef alleen wel dat de aanbiedingen in de PS Store vaak alleen aanbiedingen kunnen worden genoemd, omdat de standaard prijzen voor digitale games simpelweg veel en veel te hoog zijn.
avatar van BenoitRen
BenoitRen ( 2547   2) 24-12-2015 09:40
Quote:
En cd's kunnen bekrassen
Bluray niet, tenzij je er moeite in steekt, en dan doe je het expres.
avatar van Drafek
Drafek ( 427 ) 24-12-2015 11:05
Als ps4 digital only was had ik hem helemaal niet gekocht.
avatar van Rotjong
Rotjong ( 1105 ) 24-12-2015 11:48
Quote:
Persoonlijk ga ik zo veel mogelijk voor fysiek om de simpele reden dat digitale games veelal veel te hoog geprijsd zijn. Het feit dat er een aanbieding nodig is om een digitale prijs gelijk te trekken met een fysieke prijs zegt al genoeg. Maar zie hier wat het gebrek aan concurrentie doet. Waar verschillende bedrijven voor fysieke games met elkaar concurreren voor de verkoop is er voor digitale spellen slechts de PS store.

Indien je over nieuwe spellen spreekt zou de prijs van een digitaal spel, vanwege de doorverkoopwaarde van een fysiek spel, al minimaal 20% lager moeten zijn. Vervolgens zou deze nog meer omlaag moeten aangezien een digitaal spel minder kosten (prgoductie/distributie) met zich meebrengt. Het is daarom ronduit belachelijk dat digitale spellen duurder zijn dan fysieke spellen in plaats van flink goedkoper.

Dat sommigen van ons graag extra betalen vanwege het gemak dat voor hen zwaar meeweegt dat is hun goed recht. Ieder zijn ding. Besef alleen wel dat de aanbiedingen in de PS Store vaak alleen aanbiedingen kunnen worden genoemd, omdat de standaard prijzen voor digitale games simpelweg veel en veel te hoog zijn.

Ja dit is zeker zo. Prijzen zijn standaard te hoog voor digitale games helemaal mee eens.

Daarom koop ik de meeste titels ook in de aanbieding, alleen titels die ik echt graag wil hebben en waar ik heel veel uur in ga steken koop ik op de release. Zoals b.v. een Forza en een Call of Duty het afgelopen jaar.

Dan vind ik het voordeel van digitaal juist weer bij Forza dat ik gelijk een VIP erbij heb als je die los moet kopen en de DLC ook en dan de game op schijf ben je echt niet veel goedkoper weg.

Bij CoD vond ik weer het voordeel dat ik om 00:01 mn eerste potje speelde. Alles was van te voren gedownload, en ik hoefde geen half uur te reizen naar de eerste gamestore om daar in de rij te gaan staan. En dat vind ik dan dat 10je extra wel waard want dat kost het me ook aan brandstof/parkeerkosten.

Zo is er voor beide kanten wat te zeggen natuurlijk, maar als de games goedkoper zouden zijn in de store b.v. standaard 49,99 zou ik er wel veel meer kopen op de release dan dat ik nu doe.
avatar van Bavelb
Bavelb ( 267 ) 24-12-2015 14:16
Quote:
Sorry dat ik het zeg, maar als ik zo die comments boven mij krijg, is mijn eerste impressie dat het allemaal van die dikke luizakken zijn die met een zak chips en een blikje energy op de bank zitten, en de energie nog niet hebben om even naar de ps4 te lopen om de disc te switchen.
Wil je serieus 20 euro meer betalen alleen maar zodat je een paar x minder op hoeft te staan? In wat voor wereld ben ik beland
Je kunt ook een discussie voeren zonder in beledigingen te vervallen. Er zijn meer argumenten aangedragen dan niet willen opstaan. Maar dit is het makkelijkst scoren. Ik begrijp alleen niet waarom je mensen die een andere blik hebben niet in hunwaarde kan laten. Ze doen er jou immers geen kwaad mee lijkt me.

Aan de overige reacties: ja het is duur en je betaald teveel tov fysiek terwijl het niet logisch is, maar zo leggen we allemaal onze prioriteiten. Kosten van Internetbundels op telefoon zijn waanzin tov gewoon internet, toch heeft bijna iedereen onder de 40 een bundel (ik niet overigens).
avatar van SkixAces
SkixAces ( 587 ) 24-12-2015 14:20
Quote:
[..]

Je kunt ook een discussie voeren zonder in beledigingen te vervallen. Er zijn meer argumenten aangedragen dan niet willen opstaan. Maar ik snap dat dit een makkelijk punt is om te maken.

Ik heb toch: "sorry dat ik het zeg" gezegd? xD
avatar van Spellevent
Spellevent ( 477 ) 24-12-2015 14:37
Quote:
ahhh mooi even die game downloaden die ik had gekocht maar mijn hdd was vol dus moest ik verwijderen, maarja, toch weer even zin om hem te spelen...

*cannot sign in PSN network is down*

Fijn dat downloaden of je koopt gewoon een disc

En vervolgens heb je alsnog niet de onvermijdelijke patch omdat het PSN network down is, en moet je kiezen voor ongeacht spelen of toch maar wachten. In mijn ogen is dit een kul argument, en zo vaak is PSN niet down.

En verder heeft het niet willen wisselen van discs weinig met dikke chipszakkerij te maken Het is niet dat ik niet wil opstaan, het is het geknoei met media waarmee ik niks meer heb. Ik heb alles digitaal, ik houd van minimalistisch, en zo weinig mogelijk spullen fysiek. Boeken, spellen, muziek, foto, etc.

Ik heb dan ook praktisch geen boekenkasten thuis en ik scan alle rekeningen/post die ik krijg in zodat mijn boekhouding ook digitaal is (tegenwoordig is dat sowieso al makkelijker omdat veel bedrijven digitale rekeningen sturen). Neemt 0 plaats in, heerlijk.

En 20 euro meer betalen voor digitaal doe ik natuurlijk ook niet. Heb nog nooit een game voor die idiote PSN EU store 69,99 prijs hoeven aanschaffen. Bij launch heb ik The Witcher 3 helaas fysiek moeten kopen omdat de Media Markt een betere launch deal had dan ik online kon scoren. Bij launchgames kijk ik meestal naar de US PSN store, voor Fallout 3 heb ik daar bijvoorbeeld 56 euro betaald bij launch. (EU Store: E69,99 - US Store $59,99 ... echt...) Dan scheelt het nog maar een paar euro met de Nederlandse winkels. En vervolgens kan ik straks de seasonpass ook in dollars aftikken, dat scheelt ook weer een euro.

Als je ouder wordt, wil je niet meer klooien met games. Ik zie veel mensen/collegas/vrienden in mijn omgeving die allemaal PC gamers waren, overstappen op consoles. Het werkt gelijk en geen drivers installeren, klooien met videokaarten, etc. En ook liever niet klooien met fysieke media. Ik vind Steam heerlijk, en nu wil ik dat ook op mijn PS4

Gewoon mijn mening en ervaringen hoor, vind ervan wat je wil!
avatar van BenoitRen
BenoitRen ( 2547   2) 24-12-2015 15:15
Het gaat er dus niet om dat je geen discs wilt wisselen, maar dat je niet wilt dat fysieke media plaats inneemt bij je thuis. Als je dat zo verwoordt snappen wij het beter.
avatar van Rotjong
Rotjong ( 1105 ) 24-12-2015 15:23
Ja maar dat heb ik dus niet want ik koop al mijn series en metal cd's (die hoor je gewoon fysiek te hebben m/ metalheads snappen dat m/ ) en heb ik allemaal in een grote kast prominent in de woonkamer staan. Ik heb het eigenlijk alleen met games en het komt eigenlijk doordat ik vaak 3-4 titels op een avond speel en dan vind ik digitaal makkelijker.

Na mn 30ste ben ik wel ietwat zwaarder geworden maar weet niet of die drie stappen naar mn Xbox daar veel verandering in zouden brengen

Ben trouwens wel benieuwd; stel dat de games digitaal allemaal 49,99 zouden kosten op de release zouden als jullie fysiekers dan overstappen op digitaal of nog steeds liever fysiek?
avatar van BenoitRen
BenoitRen ( 2547   2) 24-12-2015 18:25
Quote:
Ben trouwens wel benieuwd; stel dat de games digitaal allemaal 49,99 zouden kosten op de release zouden als jullie fysiekers dan overstappen op digitaal of nog steeds liever fysiek?
Voor mij nog steeds liever fysiek. Daar komt ook nog bij dat ik bijna nooit spellen op release koop.
avatar van Guantanamo
Guantanamo ( 74 ) 24-12-2015 18:36
Mij valt het tegen bij fysiek dat je alsnog 20 gb moet installeren op de harde schijf als het niet meer is en dan nog steeds de disc moet wisselen.
Het allerergste is dat die harde schijf zo snel vol zit terwijl op de ps3 ik wel 84 games kon spelen met 500 gb Dikke faal voor sony en dan nog die hoge prijzen voor digitale games. Als ze nou gewoon een 2 tb versie uitbrengen maar het moet tegenwoordig allemaal stapje voor stapje eerst 500 gb varianten dan 1 tb etc. Echt langzaam uit melken is dit!
avatar van Offensive1985
Offensive1985 ( 97 ) 24-12-2015 18:44
Quote:
Mij valt het tegen bij fysiek dat je alsnog 20 gb moet installeren op de harde schijf als het niet meer is en dan nog steeds de disc moet wisselen.
Het allerergste is dat die harde schijf zo snel vol zit terwijl op de ps3 ik wel 84 games kon spelen met 500 gb Dikke faal voor sony en dan nog die hoge prijzen voor digitale games. Als ze nou gewoon een 2 tb versie uitbrengen maar het moet tegenwoordig allemaal stapje voor stapje eerst 500 gb varianten dan 1 tb etc. Echt langzaam uit melken is dit!

Je kunt de schijf in de PS4 gewoon vervangen. Dus waarom niet gewoon zelf een grotere schijf erin zetten? Het is al bewezen dat je schijven van 3TB en groter in de PS4 kunt stoppen. link