Pro Tennis WTA Tour (GBA)
86 100 1

Review Pro Tennis WTA Tour (GBA)

Dit spel bevat een officiële licentie, wat in dit geval betekent dat je kan spelen met twintig verschillende schatjes. Schatjes? Ja schatjes, het zijn namelijk geen mannen waarmee je speelt maar vrouwen, wat ik zelf echt een fantastische zet vind. Het geeft het spel echt een leuker sfeertje als je die staarten in de lucht ziet dansen. Echt een hele leuke beslissing van Konami om eens een keer vrouwen in plaats van mannen in een sportspel te doen.

Game Modes
Dit tennisspel bevat maar liefst drie game modes. Natuurlijk zoals je bijna in elk sport spel hebt, geeft Konami je ook bij deze titel de mogelijkheid om een vriendschappelijk wedstrijdje te spelen. Dat kan dan tegen de computer, maar ook tegen een vriend door middel van een linkkabel. Gewoon lekker vriendschappelijk (de praktijk wijst uit dat vriendschappelijk tegen een vriend kan uitlopen tot vijandelijk, dat is bij mij vaak het geval omdat niemand me kan verslaan : ) ) De belangrijkste mode is echter de WTA Tour. Hierbij speel je verschillende toernooien om zo hoog mogelijk op de wereldranglijst te komen. Erg leuk is aan dit spel dat je niet alleen maar grand slams speelt maar ook kleinere toernooitjes waar ook iets mindere spelers in mee spelen. Dat is een verbetering met andere tennis spellen, een seisoen wordt daardoor al een stuk realistischer.

Gameplay
In tegenstelling tot een paar andere tennisspellen is dit spel beter bestuurbaar. Jammer genoeg kan je niet kiezen uit niveau’s, want ik heb het gevoel dat dit spel toch iets te makkelijk is. Natuurlijk is het hartstikke leuk om veel toernooien te spelen, maar de verslaving kan veranderen in verveling als het niet moeilijker wordt. Dat is erg jammer. Wat ik nog niet gezegd heb is dat je alle modes kan spelen met enkelspel, maar je kan ook een dubbelspelseizoen spelen of gewoon dubbelspel met een vriendschappelijke wedstrijd. Dat is ook een leuke optie. Nog een goed punt aan dit spel vind ik dat als er een hoge bal wordt geslagen, dan komt er namelijk een kruisje op de grond en vanaf dat punt kan je dan het beste smashen. Daar hebben ze goed over nagedacht. Verder komt niet zoals in Droopy Tennis Open de bal steeds op dezelfde plek neer, je kan gewoon veel meer verschillende plekken van het veld raken als je slaat en dat is veel leuker dan een paar standaardacties.

Geluid
Wat me meteen opviel was dat de muziek zo goed bij de geluidseffecten in het menu past. De muziek en geluidseffecten in de menu’s zijn in ieder geval erg goed uitgekozen. Dan verder naar het spel, want daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Als het spel gaat beginnen hoor je een klein intro’tje die opzich ook wel grappig klinkt. Tijdens de wedstrijd hoor je veel geluiden die het echt een stuk leuker maken. Je hoort in Pro Tennis WTA Tour heel mooi geluid als je de bal raakt. Als je eerst naar rechts rent en daarna naar links opeens dan hoor je de schoenen gewoon slippen zelfs. Dat geluidje kan zelfs ook nog verschillen, dat ligt eraan op wat voort soort baan je tennist, echt heel erg mooi gemaakt. Het publiek is echter minder realistisch, ze klappen even hard als je een normaal punt maakt en als je een ace maakt. Dat is iets minder goed, maar als je dan de bal weer over het veld hoort stuiteren ben je dat allang vergeten. Ook de scheidsrechter schreeuwt met een prachtige geluidskwaliteit door de microfoon hoeveel het staat als weer een punt is gemaakt. Maar het allerleukste wat ik van het geluid vind is dat als de bal tegen een tennisser aan komt dat ze dan zoiets als AU! roept. Ik ben er nog niet uit wat ze roept, maar dat maakt niet uit, het is gewoon een erg grappig gehoor. In dit spel zitten veel geluiden die ook nog eens allemaal van een fantastische kwaliteit zijn.

Graphics
Om maar weer aan het begin te beginnen, de graphics in de menu’s zijn goed en zien er kleurrijk uit. Je ziet meteen dat dit tennisspel alleen maar vrouwen bevat, want de meeste menu’s zijn roze. In het spel zelf zien de mensen er goed uit, ook de schaduwen zijn erg goed uitgewerkt. Maar was raar is, alleen de tennissters en de bal hebben een schaduw, de scheidsrechter niet, de ballenjongens niet, niemand. Dat is wel een beetje raar. Nu we het toch over raar hebben, ik vind het ook raar dat langs het net maar 1 ballenjongen staat. En wat denk je dat er gebeurd als je de bal in het net slaat? Nou, die ballenjongen blijft dan gewoon staan. Hij staat klaar om te sprinten, maar ik heb hem nog nooit zien bewegen. Het publiek ziet er mooi uit, alleen jammer dat het publiek zelfs tijdens het klappen niet beweegt. Maar er zijn ook nog positieve punten, alles rondom het veld is namelijk ook erg mooi, bijvoorbeeld de stoel van de scheidsrechter en ook zijn er stoelen voor de meisjes aanwezig voor in de pauze. Alles in het spel ziet er allemaal erg gedetailleerd uit, ook over de graphics valt weinig te klagen.

Plus en Minpunten
+ Zeer goede geluidskwaliteit
+ Zeer Verslavend
+ Vrouwen in de hoofdrol (wat niet vaak in sportspellen voorkomt)
+ Officiële licentie
+ Hele mooie graphics

- Ballenjochie doet niets, zelfs niet als de bal in het net beland
- Bij vaak spelen kan het gaan irriteren, omdat het spel eigenlijk te makkelijk is!

Deze titel hoort thuis bij de beste tennisspellen die tot nu toe uit zijn gekomen op de GBA. De mooie graphics, subliem geluid en een goede gameplay maken dit spel zeker een must voor de tennisfans onder ons.

Oordeel Pro Tennis WTA Tour (GBA)

• Sound 93
  • Replay