TimeSplitters 2 (NGC)
95 100 1

Review TimeSplitters 2 (NGC)

Timesplitters 2 is afkomstig van enkele ex-leden van het team dat 'GoldenEye' in elkaar geknutseld heeft, is Timesplitters 2 net zo?n topper als GoldenEye? Of is de game een simpel aftreksel? Lees het in deze review!

Time to dig up the past?

Timesplitters 2 is even voor de duidelijkheid geen vervolg op de grandioze shooter 'GoldenEye', maar heeft een apart verhaal en andere leuke nieuwe toevoegingen. Timesplitters 2 is enorm uitgebreid en heeft vele spelmodes, de hoofdmode is de Story Mode. In de Story Mode speel je als Sergeant Cortez en als vele andere tijdsreizigers, deze moeten de Time Crystals terug vinden zodat de sporen van vernieling van de Timesplitters worden uitgewist. Zoals ik al eerder zei speel je met veel verschillende personages in Timesplitters 2. Zo speel je onder andere als een computerhacker, een privé detective, een russische soldaat, een Maffioso, een cowboy met een veel te grote revolver en nog veel meer. Ieder level heeft een ander personage en speelt zich af in een andere tijd, dit zorgt voor veel afwisseling en voor verschillende speelstijlen. Zo moet je in het ene level afrekenen met een leger van buitenaardse wezens nadat je ruimteschip is neergestort en in het andere level moet je als Maffioso afrekenen met Big-Tony. De story mode is voorzien van leuke in-game tussenfilmpjes die er stuk voor stuk goed uitzien. Een minpunt is wel als dat je de story mode op easy speelt, je deze binnen 1 tot 2 uur kunt uitspelen. Zet je de moeilijkheidsgraad hoger beleef je meer plezier aan de story mode aangezien deze dan pittiger is en je meer opdrachten te voltooien hebt. In ieder level is er veel kappot te knallen en zijn er extra opdrachten te voltooien, deze dienen meer voor de grap en zijn er om je extra bezig te houden. Zo moet je in een level zoveel mogelijk tonnen met wijn kappot schieten, waarna de wijn er ook prachtig uitloopt, deze missie?s hebben niets van doen met het verhaal maar zijn wel pure lol!

Time to rumble!!!!?

Naast de Story Mode is er ook een arcade mode in Timesplitters 2. De arcade mode is zowel de multiplayer mode van het spel (arcade custom) en de mode waarin je bepaalde scenario?s kunt spelen (arcade league). De multiplayer mode in het spel is werkelijk fantastisch! De oude ?GoldenEye? en ?Perfect Dark? herinneringen zullen weer boven komen na het spelen van de multiplayer mode. Hierin kun je zelf het aantal wapens, het aantal bots en de spelmode kiezen en daarna is het knallen geblazen! Het aantal spelmodes is zeer uitgebreid, zo is er een Capture the Bag mode, (die hetzelfde werkt als capure the flag) Deathmatch, een Elimination mode, (waarin je een beperkt aantal levens hebt) een Flame Tag Mode (waarin 1 iemand in de brand staat en je deze vlam zo snel mogelijk naar iemand anders moet overbrengen) en nog veel meer! Alsof de arcade mode nog niet genoeg was, heeft Free Radical ook nog een Challenge mode in het spel gestopt. In de Challengde mode moet je gekste dingen doen, zoals zoveel mogelijk ramen ingooien met stenen, zoveel mogelijk bananen verzamelen met een klein aapje of het infiltreren van een basis zonder gezien te worden door een van de bewakers. In deze mode kun je ook nieuwe mutiplayer modes unlocken en nieuwe personages en tonnen andere dingen! Hoewel je de story mode nogal snel kunt uitspelen zorgen de Arcade en de Challenge mode voor weken speelplezier!

Graphics

De graphics in Timesplitters 2 zijn prachtig. Alles van de animaties, tot het uit elkaar knallen van de mijnen ziet er goed uit. De wapens (waarvan er nogal veel zijn) zijn goed verzonnen en leuk uitgewerkt. Zo zie je als je met de vlammenwerper schiet een echt hitte-effect en zijn de effecten van de elektro-gun een feest voor het oog. Ook is de interactie in de levels erg goed, je kunt werkelijk alles kappot schieten, meloenen, dozen, ramen, tonnen, explosieve vaten alles is te slopen. Op sommige momenten kan de game last hebben van frame-drops, maar dit is niet hinderlijk en zal ook maar een enkele keer voorkomen tijdens intenste multiplayer gevechten met veel bots.

Sounds De deuntjes in Timesplitters 2 zitten leuk in elkaar. De sounds in de levels passen ook goed bij de tijd die erbij hoort, denk aan de geweldige western-tune in het Wild-West level. De kogels die uit wapens vliegen klinken ook gewoon perfect. Wat ook leuk is dat sommige tunes lijken op de deuntjes uit ?GoldenEye?.

Gameplay Timesplitters 2 speelt werkelijk geweldig! De controls heb je binnen 5 minuten onder de knie, dit is echt een spel dat je even wilt en kunt oppaken om even flink te knallen.(dit gevoel had ik ook bij GoldenEye en Perfect Dark) Alles in Timesplitters voelt gewoon geweldig aan; van het sniperen tot het binnenstormen van een basis met je Minigun? nou ja, ?mini?... Dit spel is gewoon zo ontzettend groot en verslavend en het speelt ook nog eens lekker!

OverallIk had het al eens eerder gezegd; Timesplitters 2 speelt geweldig, klinkt geweldig en ziet er geweldig uit. Tel hierbij de Story Mode op, de grandioze multiplayer en de vele Chalenges en je hebt een geweldigde first-person shooter die enkele weken tot maanden in je cube zal blijven zitten! Een leuke extra is ook de Map-Maker, hiermee kun je via een simpel menu de meest diepgaande levels ontwerpen voor nog meer multiplayer plezier! Het enige minpunt van dit spel is het iets nietszeggende verhaal; dit is gewoon een simpel smoesje om jou de verschillende tijdlijnen af te laten lopen, dus qua originaliteit scoort Timesplitters 2 wat minder, wel zijn de Challenges leuk uitgedacht en een waar genot om te voltooien. Maar wie zeurt er nou om originaliteit als je DE multiplayer game van het jaar hebt, dit spel zou het namelijk online geweldig doen!

Oordeel TimeSplitters 2 (NGC)

• Graphics 95
  • Gameplay 95