Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Nintendo Post E3 Event

Chris en Rick waren deze week te gast bij Nintendo tijdens hun Nintendo Post E3 Evenement. In totaal mochten zij negen nieuwe games testen. In dit artikel lees je hoe hun dag eruit zag.

Rick: De E3 is voorbij en voor veel gamers heeft Nintendo het minst gepresteerd tijdens de beurs in Los Angeles. Heb je er wel een beetje zin in vandaag?
Chris: Ja natuurlijk; een ritje naar het Nintendohoofdkwartier blijft een ervaring! Maar van de games verwacht ik eigenlijk niet heel veel.
R: Ik heb een beetje hetzelfde. Iedereen hoopte stiekem toch op een kaskraker zoals een nieuwe Metroid game voor de Wii U of een compleet nieuwe verrassing maar dat bleef helaas uit. Ik ben wel heel erg benieuwd naar Super Mario Maker, maar voor de rest kan ik niet echt iets opnoemen waar ik op dit moment van Nintendo naar uitkijk.
C: Ik heb goede hoop voor Star Fox Zero, maar ook daarover waren veel mensen negatief. Oh kijk Rick, volgens de TomTom zijn we op onze bestemming gearriveerd. We zullen het zo gaan beleven!

Wii U

Super Mario Maker:
C: Ik heb gehoord dat Super Mario Maker ooit als intern hulpmiddel is begonnen om levels te ontwerpen. Na de vele positieve reacties is het uiteindelijk uitgebreid naar een echte game waarmee we straks zelf aan de slag kunnen. Met wat hulp van de Nintendobegeleider had ik de basics binnen een paar minuten door. Wat vond je van het level dat ik in elkaar had gezet, Rick?



R: Ja, best grappig hoe zo'n game dan kan ontstaan he? Jouw level was eigenlijk niet te doen man. Toen ik eindelijk voorbij die zwevende platformpjes kwam, werd ik verslagen omdat mijn trampoline te ver doorzakte en ik zodoende met Mario's billetjes die Spiny (rode vijand met stekeltjes) aanraakte. Gelukkig moet je als maker het level eerst zelf uitgespeeld hebben voordat deze officieel online gezet kan worden. Dat is maar goed ook, want anders krijgen we alleen maar onspeelbare levels. Maar, ik draaide me om en toen was je level al helemaal klaar. Het in elkaar zetten van zo'n level ging je best goed af he?

C: Klopt, maar dat komt niet door mijn Mario Maker skills hoor! Het werkt gewoon heel gemakkelijk, dankzij het touchscreen dat hierbij onmisbaar is. Wat ik trouwens erg grappig vind, zijn alle sociale functies die erin zitten. Het lijkt niet alleen heel gemakkelijk om je levels te delen, maar andere spelers kunnen er ook berichtjes in achterlaten. Je kunt zien waar de meeste spelers zijn doodgegaan. Daarnaast wordt een percentage getoond van hoeveel spelers jouw level überhaupt gehaald hebben. Dat geeft het net weer een leuk extraatje. Ik vind het wel jammer dat je alleen levels kan maken en niet bijvoorbeeld een eigen wereldkaart kan produceren waarin je je levels verwerkt. Een beetje vergelijkbaar als Super Mario World. Dan zou je echt je eigen game kunnen bouwen.

R: Misschien komt dat nog in de toekomst. Dat zou inderdaad wel erg tof zijn. Wat ook erg vet is aan het sociale aspect is dat je level designers kunt volgen. Ik denk dat Nintendo hierbij echt zijn inspiratie heeft gehaald uit populaire Social Media-kanalen zoals Facebook, Twitter en Instagram. Het lijkt erop alsof ze hier het beste uit hebben gepakt en hebben toegevoegd aan Super Mario Maker. Het volgen van leveldesigners en het waarderen van levels zijn hier goede voorbeelden van. Naast dit alles kreeg ik trouwens echt een heerlijk nostalgisch gevoel bij Super Mario Marker toen ik zag dat je met 2 drukken op de knop heel je lay-out kon veranderen naar Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World en New Super Mario Bros. U! Ik ga deze game absoluut in huis halen. Het lijkt me echt heel erg vet om andermans levels te gaan spelen. Zelf ben ik niet zo'n bouwer maar ook dat zal ik zeker gaan proberen. Trouwens, zag ik je nou op een gegeven moment met Wii Fit Trainer spelen? Wat was dat dan?

C: Klopt, die sprong heel soepeltjes van de ene naar de andere liaan. En jij speelde op een gegeven moment als Link! Je kan verschillende oude bekende Nintendofiguren in je levels verwerken. Super Mario Maker heeft mij ook aangenaam verrast. Normaal gesproken heb ik geen geduld voor dit soort spellen, maar hier zie ik mezelf wel flink mee aan de slag gaan! Tijd voor de volgende game!

Star Fox Zero


R: Nu de game waar jij naar uitkeek; Star Fox Zero. Je hebt net zo'n 20 minuten gespeeld. Wat is je eerste indruk?

C: Ik vond Star Fox Zero erg tof om te spelen! Ik hoorde negatieve verhalen over de graphics en dat de game aan de bekende gameplay vasthoudt, maar dat vond ik allebei erg meevallen. Alles zag er goed uit en speelde vooral heel soepeltjes. Wat vooral opvalt is de manier waarop het scherm op de Wii U Gamepad wordt gebruikt. Daarmee kijk je mee vanuit de cockpit en kun je nog preciezer richten. Door die interactie krijgt de gameplay meer diepgang, maar wordt het ook moeilijker om te spelen. Volgens mij had jij daar ook last van, toch?

R: Ik was heel erg aan het rotzooien met mijn controls. Het zal wel aan mij liggen maar ik kreeg het in die tien minuten niet echt onder de knie. Misschien is dat ook de reden dat deze game mij niet echt heeft kunnen bekoren. Ik had voorafgaand aan de E3 gehoopt dat er elementen uit Star Fox Adventures voor de GameCube in zouden zitten. Helaas is dat niet het geval. Eigenlijk ben ik ook erg bang dat deze game op den duur een beetje saai wordt. Vliegen en schieten heb je na twee uurtjes toch wel gezien? Ze zullen ons niet de volledige game hebben getoond, maar buiten de graphics die verrassend genoeg vrij aardig waren deed het me weinig. Heb je nog meer punten die je op zijn gevallen Chris?

C: Ik denk dat het met dat saaie wel meevalt. Star Fox blijft vooral leuk om je scores te verbeteren en nieuwe routes in levels te ontdekken. Ik denk dat dit nu weer het geval is. Wat me trouwens wel tegenviel, was het gedeelte waarin je als robotje rondloopt. De besturing hierbij was erg lastig en het voelde niet echt als iets wat leuk is om te doen. Als ze daar nog aan werken, heeft Nintendo volgens mij weer een sterke titel neergezet.

R: Zo ver ben ik niet eens gekomen, ik ben weg hier... Op naar de volgende?

Mario Tennis: Ultra Smash:


C: Nou Rick, ik was even naar het toilet en jij stond al met Mario Tennis te spelen! Volgens mij ging het je goed af. Wat vond je ervan?

R: Ach, bijna alles wat met Mario te maken heeft is leuk toch? Nintendo maakt wat mij betreft wel iets te vaak games waarin Mario en zijn vriendjes de eye-catcher zijn, maar dit terzijde. Mario Tennis speelde lekker weg. Ik mocht met de Wii U Pro Controller spelen en dat ging lekker soepel. De A, B, X en Y-knop hebben allemaal een verschillende slag. Denk hierbij aan een bal met topspin of een lobje. Het was niet echt moeilijk; de meeste ballen kon ik makkelijk hebben zonder al te veel moeite. In deze demo konden we niet meer doen dan een losse solo of dubbelwedstrijd, maar wat ik tot nu toe heb gespeeld was best vermakelijk. Ik ben vooral erg benieuwd welke game modes ze nog gaan toevoegen. Grafisch vond ik dit misschien wel het mooiste spel op dit evenement. Een tennisveld , een balletje en twee tot vier spelers vereisen niet zoveel rekenkracht natuurlijk, maar toch. Jij hebt ook nog een setje gespeeld toch?

C: Klopt en dat ging me best goed af. Na een epische rally met Bowser heb ik toch verloren. Ik speel dan ook bijna geen sportspellen, dus ik vond het wel wat lastiger om in te schatten hoe ik die verschillende slagen moest gebruiken. Gelukkig kreeg ik soms een paddenstoel waarmee ik groot werd en Bowser alsnog een koekje van eigen deeg kon geven! Toch ben ik ook benieuwd wat ze nog meer gaan doen qua game modes, want een flinke diversiteit hiervan is denk ik wel nodig om het lang leuk te houden.

R: Absoluut. Ik ga snel door naar Skylanders Superchargers. Wil je die ook proberen of ga je de 3DS games opzoeken?

C: Nee Rick, die Skylanders kunnen me gestolen worden. Ik ga eens kijken wat de handheld voor mij in petto heeft.

Skylanders Superchargers:


R: Dan speel ik dit toch alleen. Ik hou ervan! Het ziet er allemaal weer lekker kleurrijk uit zoals we gewend zijn van Skylanders games. De nieuwe toevoeging is dat we nu ook fysieke vervoersmiddelen kunnen gaan gebruiken en dat er een Donkey Kong en Bowser Skylander worden toegevoegd aan Skylanders Superchargers. Het leuke aan deze figuurtjes is dat er onder het poppetje een schakelaartje zit die je om kan zetten zodat je van je Skylander een Amiibo kan maken. Dit zijn dus twee vliegen in één klap.

Skylanders Swap Force introduceerde poppetjes welke je uit elkaar kon halen en samenvoegen met andere Swap Forcefiguurtjes. Skylanders Trap Team introduceerde vallen waarmee je vijanden kon vangen waarna je zelf met deze vijanden kon spelen. Skylanders Superchargers introduceert nu dus voertuigen zoals de fysieke Skylandersonderdelen. Om eerlijk te zijn raak ik hier niet echt opgewonden van. Ik kreeg het gevoel dat ik de races al eerder gespeeld had in andere Skylanders games. Toegegeven, ze zijn nu wat uitgebreider maar als ik terugkijk naar de vorige delen lijkt dit mij de minst zinvolle vernieuwing in een Skylanders game tot nu toe. Zijn de ideeën misschien op?

3DS:

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes:


C: Rick, Rick! Kom snel, we hebben je nodig! We gaan The Legend of Zelda: Tri Force Heroes spelen en jij bent de derde speler! We kunnen 'm alleen met z'n drieën spelen en ieder heeft zijn eigen rol in de levels. Welke outfit kies jij?

R: Sorry, de Nintendomedewerker vroeg me welke feedback hij zijn werkgever over Skylanders moest geven, maar nu ben ik er! Volgens mij hebben we voor dit level twee blauwe Links nodig voor de bommen, en een groene Link voor de pijl en boog. Ik ga voor de bommen! Waarom heb je mij trouwens nodig?

C: We hebben elkaar nodig om de puzzels op te lossen, die kan je alleen oplossen als je alle drie samenwerkt. Nu moeten we samen Link met pijl en boog optillen, zodat hij de toorts kan aansteken. Maar eerst maken we de weg vrij met onze bommen! Door middel van icoontjes kunnen we elkaar laten weten wat we moeten doen.

R: Hey, ik dacht dat dit weer zo'n goedkope rip-off zou worden maar dit is eigenlijk verrassend leuk. Het is vooral tof om met z'n drieën samen te werken. Het is ook wel handig dat we hier gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren want als er een troll uit Oezbekistan tussen zit, kan ik me voorstellen dat je niet echt snel verder komt. Huh, zwart scherm… Valt de stroom nou uit? Nou ja, het was best leuk. Ik ben positief verrast. Ga jij het straks nog een keer proberen of komen we dan in tijdnood?

C: Ik dacht precies hetzelfde Rick. Ik ben ook erg positief nadat ik het zelf heb gespeeld. 3DS games zien er ook altijd veel mooier uit op het schermpje zelf, dan wanneer je ze in een filmpje op je hoge resolutie op een computerbeeldscherm ziet. Ik denk alleen niet dat ik zo gemakkelijk even twee vrienden op kan trommelen om te spelen. Hopen dus dat het online goed werkt! Blast Ball staat hiernaast, zullen we?

R: Doe je ding!

Blast ball:


R: Euh Chris… Ziet dit er ook beter uit op je 3DS-schermpje dan op de E3?

C: Misschien moet ik die woorden dan toch maar terugnemen, want dit is wel erg blokkerig en onoverzichtelijk allemaal. Volgens mij is het 3DS-schermpje niet groot genoeg voor die grote bal en alle andere spelers die er omheen staan te schieten en te springen. Het doel is om de bal in de andere goal te krijgen door erop te schieten, maar er zit niet echt veel schot in. Iedereen loopt in de weg en de besturing laat nog wel wat te wensen over. Deze game kan me helaas niet overtuigen.

R: Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Ik ga dit niet eens proberen. Door naar de volgende titels. Wil jij Mario & Luigi: Paper Jam proberen? Dan ga ik door naar Yo-Kai Watch.

Mario & Luigi Paper Jam:


C: Zowel Mario en Luigi als Paper Mario zijn al vaker op de RPG-tour gegaan. In Paper Jam worden Mario en Luigi verrast door de papieren Mario die plotseling in hun wereld verschijnt. Hij geeft (letterlijk) een extra dimensie aan de game die verder vooral bestaat uit bekende elementen, zoals de turn-based gevechten met getimede aanvallen en de levels die je schuin van bovenaf bekijkt. Uit de demo werd duidelijk dat de game weer boordevol humor zit en het speelt heerlijk weg. Volgens mij wordt dit een must voor fans van de serie!

R: Ik heb nog even met je mee staan kijken en ik kon mijn glimlach niet onderdrukken. Trouwens, ik zag Toad ook weer langslopen dus dan wordt dit sowieso weer een toppertje, toch?

Yo-Kai Watch:


Nintendomedewerker: Ben je bekend met Yo-Kai Watch?

R: Ik ben al even begonnen, maar eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord. Het lijkt op een combinatie van Pokémon en Ni no Kuni?

Nintendomedewerker: Dat is niet zo gek hoor. Het is vooral erg populair in Azië en nu wordt de franchise voor het eerst ook in Europa gelanceerd. Het heeft inderdaad wel wat weg van de titels die je noemde, maar het vechten is bijvoorbeeld heel anders. In Yo-Kai Watch jaag je op spookjes die je normaal niet kan zien. Met jouw horloge kan je de spookjes vervolgens laten verschijnen. Tijdens je avontuur zal je zowel goede als slechte spookjes tegenkomen waarbij je tegen de slechte spookjes zal moeten vechten. Sommige goede spookjes zullen je helpen op je avontuur.

R: Aha, bedankt voor je uitleg. Het klinkt in ieder al heel erg gaaf. Tijd om het eens te proberen.

Qua vormgeving in de vrije wereld heeft het toch best veel weg van de meest recente Pokémon games op de 3DS. De besturing is vergelijkbaar en het camerastandpunt is exact hetzelfde, vandaar mijn vroege vergelijking met de pocket monsters. Tijdens de demo word ik gedropt in een dorpje alwaar ik drie kwaadaardige spookjes moet zien te vinden. Op het horloge van mijn hoofdpersonage zit een metertje en een radar. Met het metertje kan ik zien of er in de buurt een spookje is en met het radartje kan ik de omgeving scannen en het spookje laten verschijnen. Dit werkt lekker soepel en al snel vind ik mijn eerste paar lieve spookjes. De pijltjes op mijn kaart wijzen ondertussen naar een aantal andere punten. Hier zullen vast de vijandige spookjes verstopt zitten.

Nadat ik mijn eerste boosaardige spookje heb gevonden, begint mijn eerste gevecht. En nee, dit lijkt inderdaad niet meer op Pokémon en al helemaal niet op Ni no Kuni. Ik heb de beschikking over zes beestjes, terwijl ik er drie tegelijk kan laten vechten. Met de triggers kan ik deze zes laten roteren zodat ik steeds een andere combinatie van beestjes kan laten vechten. Alle beestjes kunnen een snelle aanval doen, maar ook een speciale aanval die eerst op moet worden geladen. Ik kan zo’n speciale aanval gebruiken door deze te selecteren en vervolgens rondjes te draaien of bubbeltjes te schieten in een minigame van zo’n vijf seconden. Nadat ik de laatste vijand niet had verslagen (dit was de bedoeling) krijg ik de melding dat er meer dan 100 wezentjes te vinden zijn. Ik kan mijn ‘gotta-catch-em-all-gevoel’ toch niet helemaal onderdrukken. Yo-Kai Watch heeft absoluut mijn interesse gewekt.

Chibi Robo! Zip Lash:


C: Hey Rick, wat is dat voor grappig figuurtje? Het lijkt wel of hij een stekker in zijn handen heeft?

R: Haha ja, ik was net iets eerder klaar dan jij dus ik ben alvast gaan zitten. Dit is de Chibi Robo Amiibo die bij dit spel hoort. Het spel doet me een beetje denken aan de Yoshi games. Qua stijl is dit totaal anders want Yoshi is schattig en Chibi Robo is mechanisch maar in eerste oogopslag lijkt het wel wat op elkaar. In beide games werkt het richten hetzelfde met als verschil dat Yoshi eieren schiet en Chibi Robo een snoertje gooit waar zijn stekker aan vast zit. Met dit snoertje kan je voorwerpen breken, muren grijpen etcetera. Sommige 3DS games zijn geweldig maar minder toegankelijk. Als je bijvoorbeeld naar The Legend of Zelda: Majora’s Mask kijkt dan moet je hier echt voor gaan zitten. Chibi Robo! Zip Lash is daarentegen zo’n game die je even snel aanzet en ook gemakkelijk onderweg in de bus kan spelen. Als Amiibo-verzamelaar wilde ik deze langs me heen laten gaan want ik was niet van plan om dit spel alleen voor de Amiibo te kopen, maar nu denk ik daar anders over. Chibi Robo! Zip Lash wordt gewoon een hele vermakelijke game. Daarnaast is het tof dat sinds de GameCube, Chibi Robo eindelijk weer terug is.

Conclusie
C: Dat was de laatste game geloof ik he? Welke conclusies kunnen we trekken?

R: Van tevoren had ik mijn twijfels waar Nintendo mee bezig was de laatste tijd en, hoewel dat ten opzichte van Blast Ball niet is veranderd, hebben vrijwel alle andere games mijn interesse weten te wekken. Vooral Yo-Kai Watch lijkt mij erg interessant, maar ook Chibi Robo! Zip Lash lijkt een verrassend leuke platformer te gaan worden. Daarnaast moet iedereen met een Wii U Super Mario Maker blind aanschaffen. Je haalt hiermee een oneindige retro-ervaring in huis. Voor mij is het gamen begonnen met Super Mario Bros op de NES en dit voelt bijna alsof het cirkeltje rond is.

C: Ik ben het helemaal met je eens Rick en vooral wat betreft Super Mario Maker sluit ik me hierbij aan. Ik moet ook zeggen dat Star Fox Zero me niet tegen is gevallen. Ik heb echt zin gekregen om die game te spelen. Mario & Luigi: Paper Jam wordt leuk als vanouds en ook wil ik The Legend of Zelda: Tri Force Heroes nog even noemen. Als je deze game samen met vrienden kan spelen, haal je gegarandeerd uren speelplezier in huis.

R: Nintendo heeft ons positief verrast.

C: Zeker weten!

Geplaatst door Chris van Breda & Rick van der Linden op 11-07-2015
Aantal keer bekeken: 11951

Laatste reacties

avatar van FreDjecoll
FreDjecoll ( 993 ) 11-07-2015 20:48
Interesting
avatar van Christiaanwwe
Christiaanwwe ( 1882 ) 11-07-2015 20:57
mario maker is de enigste mario game die ik niet hoef
avatar van Zorewin
Zorewin ( 247 ) 11-07-2015 21:11
Booooring... nintendo is een beetje de weg kwijt.. star fox met kut graphics.. holy shit wat is dat old school... verder iets boeiends voor de wiiu? Nope...
avatar van Xord
Xord ( 216 ) 11-07-2015 21:19
filler line up
avatar van Roosje
Roosje ( 7984   28) 11-07-2015 21:29
MARIO AND LUIGI PAPER JAM <3 ik kijk enorm uit naar doe game!!
avatar van GinneSchrik
GinneSchrik ( 4212 ) 11-07-2015 21:42
G: Leuk om te lezen wat Chris en Rick van het event vonden en welke games tof lijken, maar de opzet van het stukje heeft wel een erg hoog Jeugdjournaal gehalte, vind je niet DemonSlayer91?

D: Inderdaad GinneSchrik, ik begrijp best dat ze hun bevindingen wat verhalend neer willen schrijven, maar op deze manier komt Nintendo niet van z'n imagoprobleem af!

G: Imagoprobleem? Nintendo? Hoe bedoel je Slayer?

D: Nou, er wordt wel eens beweerd dat Nintendo "kiddy" is en als je dan op zo'n manier verslag uit brengt van zo'n event, lijkt het inderdaad alsof de doelgroep zo tussen de 8 en 12 ligt. Maar inhoudelijk vond ik het erg interessant om te lezen. Vertel me even wat jij ervan vond terwijl ik op de pot zit, de Tandoori chicken van gister is niet goed gevallen.

G: Verschrikkelijk he, als dat gebeurd? Het is zo lekker altijd, maar de volgende dag, of zelfs dezelfde nacht al, betaal je de rekening.

D: Alsof het al niet duur genoeg is, die Bombay Garden afhaal!

G: Haha, inderdaad! Maar goed, over het Event. Wat Chris en Rick beschrijven komt redelijk overeen met het beeld dat ik al kreeg tijdens de E3 en ik ben eerlijk gezegd niet echt positief over wat komen gaat. Mario Maker wordt tof, maar uiteindelijk hou ik meer van één samenhangde overworld met door Nintendo ontworpen levels, maar ik ben wel echt benieuwd. Verder kan de line up me niet bekoren en is het feitelijk een jaar met enkel "€40 titels", waar ze dan ook gelukkig niet meer voor vragen. Ik kijk uit naar Xenoblade, maar verder lijkt het op alles het jaar voor de nieuwe console, vind je niet?

D: Even wachten, ik ben bijna klaar Ginne.

G: Nou goed, ik hoop in elk geval dat deze tijd gebruikt wordt om dadelijk met de NX écht te kunnen knallen met een line up waar we niet omheen kunnen. Pull a Schettino en zink niet met je eigen schip, maar spring op de volgende boot en hoop dat die blijft drijven; maar als je koers zet richting een ijsschots en iedereen zegt dat je dat niet moet doen, luister dan eens Nintendo, want dit zou wel een je laatste kans kunnen zijn.

D: Kom Ginne, we gaan Splatoon spelen! Teamspeak of Ventrillo?
avatar van Taken NL
Taken NL ( 260 ) 11-07-2015 22:04
Zijn zoontje koopt Super Mario Maker waar ik vast wel een level voor ga maken, de enige game die nog op mijn Nintendo lijstje staat is The Legend of Zelda.
avatar van Malistix
Malistix ( 1422   3) 11-07-2015 22:06
3ds dingetjes die uitkomen zijn cool maar de WII U lijkt met de support wel echt een beetje end of life en dat is snel maar met de nieuwe console op komst en hoogstwaarschijnlijk backwards compatability hoef je gelukkig de spellen niet weg te doen, maar ze verwachten wel weer een investering.

Ik hoop dat Nintendo de komende jaren wel meer kan doen voor zijn fans dan wat ze nu tonen en op de e3 hebben getoont want ik vind het wel "matig"
avatar van DunTee
DunTee ( 455 ) 12-07-2015 00:39
Leuk artikel dit!
avatar van Dr Games
Dr Games ( 587   3) 12-07-2015 07:30
"Daarnaast is het tof dat sinds de GameCube, Chibi Robo eindelijk weer terug is."

Vergeet het 3DS eShop spel niet, dat is zeer vermakelijk en is meer trouw aan wat Chibi Robo op de Gamecube is/was. Voor een ieder die t wel wil proberen, er is een demo!
avatar van SGT xan
SGT xan ( 3352   4) 12-07-2015 11:46
Quote:
G: Leuk om te lezen wat Chris en Rick van het event vonden en welke games tof lijken, maar de opzet van het stukje heeft wel een erg hoog Jeugdjournaal gehalte, vind je niet DemonSlayer91?

D: Inderdaad GinneSchrik, ik begrijp best dat ze hun bevindingen wat verhalend neer willen schrijven, maar op deze manier komt Nintendo niet van z'n imagoprobleem af!

G: Imagoprobleem? Nintendo? Hoe bedoel je Slayer?

D: Nou, er wordt wel eens beweerd dat Nintendo "kiddy" is en als je dan op zo'n manier verslag uit brengt van zo'n event, lijkt het inderdaad alsof de doelgroep zo tussen de 8 en 12 ligt. Maar inhoudelijk vond ik het erg interessant om te lezen. Vertel me even wat jij ervan vond terwijl ik op de pot zit, de Tandoori chicken van gister is niet goed gevallen.

G: Verschrikkelijk he, als dat gebeurd? Het is zo lekker altijd, maar de volgende dag, of zelfs dezelfde nacht al, betaal je de rekening.

D: Alsof het al niet duur genoeg is, die Bombay Garden afhaal!

G: Haha, inderdaad! Maar goed, over het Event. Wat Chris en Rick beschrijven komt redelijk overeen met het beeld dat ik al kreeg tijdens de E3 en ik ben eerlijk gezegd niet echt positief over wat komen gaat. Mario Maker wordt tof, maar uiteindelijk hou ik meer van één samenhangde overworld met door Nintendo ontworpen levels, maar ik ben wel echt benieuwd. Verder kan de line up me niet bekoren en is het feitelijk een jaar met enkel "€40 titels", waar ze dan ook gelukkig niet meer voor vragen. Ik kijk uit naar Xenoblade, maar verder lijkt het op alles het jaar voor de nieuwe console, vind je niet?

D: Even wachten, ik ben bijna klaar Ginne.

G: Nou goed, ik hoop in elk geval dat deze tijd gebruikt wordt om dadelijk met de NX écht te kunnen knallen met een line up waar we niet omheen kunnen. Pull a Schettino en zink niet met je eigen schip, maar spring op de volgende boot en hoop dat die blijft drijven; maar als je koers zet richting een ijsschots en iedereen zegt dat je dat niet moet doen, luister dan eens Nintendo, want dit zou wel een je laatste kans kunnen zijn.

D: Kom Ginne, we gaan Splatoon spelen! Teamspeak of Ventrillo?

Jij bent echt geniaal Ginne!
avatar van M Monster D
M Monster D ( 1374 ) 12-07-2015 12:59
Star Fox Zero lijkt me leuk, voor de rest kan ik voor m'n Wii U wat gemiste spellen gaan kopen zoals Mario 3D

komen genoeg games uit voor m'n andere consoles dus echt erg vind ik het niet, beetje jammer voor nintendo dat wel.
avatar van Xili_Tollo
Xili_Tollo ( 2893   3) 12-07-2015 17:23
Rol: Toevoeg Moderator
De nieuwe zelda game lijkt me persoonlijk wel leuk, maar ik wacht nog met aanschaffen. Ik wil eerst weten of het online gedeelte wel degelijk werkt.
avatar van Uribium
Uribium ( 2975 ) 12-07-2015 18:34
Quote:
G: Leuk om te lezen wat Chris en Rick van het event vonden en welke games tof lijken, maar de opzet van het stukje heeft wel een erg hoog Jeugdjournaal gehalte, vind je niet DemonSlayer91?

D: Inderdaad GinneSchrik, ik begrijp best dat ze hun bevindingen wat verhalend neer willen schrijven, maar op deze manier komt Nintendo niet van z'n imagoprobleem af!

G: Imagoprobleem? Nintendo? Hoe bedoel je Slayer?

D: Nou, er wordt wel eens beweerd dat Nintendo "kiddy" is en als je dan op zo'n manier verslag uit brengt van zo'n event, lijkt het inderdaad alsof de doelgroep zo tussen de 8 en 12 ligt. Maar inhoudelijk vond ik het erg interessant om te lezen. Vertel me even wat jij ervan vond terwijl ik op de pot zit, de Tandoori chicken van gister is niet goed gevallen.

G: Verschrikkelijk he, als dat gebeurd? Het is zo lekker altijd, maar de volgende dag, of zelfs dezelfde nacht al, betaal je de rekening.

D: Alsof het al niet duur genoeg is, die Bombay Garden afhaal!

G: Haha, inderdaad! Maar goed, over het Event. Wat Chris en Rick beschrijven komt redelijk overeen met het beeld dat ik al kreeg tijdens de E3 en ik ben eerlijk gezegd niet echt positief over wat komen gaat. Mario Maker wordt tof, maar uiteindelijk hou ik meer van één samenhangde overworld met door Nintendo ontworpen levels, maar ik ben wel echt benieuwd. Verder kan de line up me niet bekoren en is het feitelijk een jaar met enkel "€40 titels", waar ze dan ook gelukkig niet meer voor vragen. Ik kijk uit naar Xenoblade, maar verder lijkt het op alles het jaar voor de nieuwe console, vind je niet?

D: Even wachten, ik ben bijna klaar Ginne.

G: Nou goed, ik hoop in elk geval dat deze tijd gebruikt wordt om dadelijk met de NX écht te kunnen knallen met een line up waar we niet omheen kunnen. Pull a Schettino en zink niet met je eigen schip, maar spring op de volgende boot en hoop dat die blijft drijven; maar als je koers zet richting een ijsschots en iedereen zegt dat je dat niet moet doen, luister dan eens Nintendo, want dit zou wel een je laatste kans kunnen zijn.

D: Kom Ginne, we gaan Splatoon spelen! Teamspeak of Ventrillo?

Ik hoop echt vanuit het diepste van m'n hart dat je de tijd en de kans krijg om artikelen voor BG te gaan schrijven, je weet echt altijd m'n dag te maken met je gepaste reacties en stukjes haha
avatar van CrippledKiller
CrippledKiller ( 6571 ) 12-07-2015 21:13
Quote:
3ds dingetjes die uitkomen zijn cool maar de WII U lijkt met de support wel echt een beetje end of life en dat is snel maar met de nieuwe console op komst en hoogstwaarschijnlijk backwards compatability hoef je gelukkig de spellen niet weg te doen, maar ze verwachten wel weer een investering.

Ik hoop dat Nintendo de komende jaren wel meer kan doen voor zijn fans dan wat ze nu tonen en op de e3 hebben getoont want ik vind het wel "matig"

Ik vond de games die er stonden boven verwachting vet. Eigenlijk alles wat ze toonde op de Post E3 wilde ik wel soort van hebben. Super Mario Maker en Starfox Zero waren echt heel tof, Skylanders was ook zeker tof en Mario Tennis was ook zoals we gewend zijn van Nintendo prima. De 3DS heeft het altijd goed gedaan en daar waren dan ook niet echt verrassingen te vinden. Kwalitatief on point (Jup, zelfs die blast ball minigame was tof, jullie spelen ook allemaal Rocket League toch? Nou dat dus!)

Heeft Nintendo het kut gedaan op de E3 en is de Wii U aan zijn zwanenzang bezig? Jazeker! Maar niet zonder dat er nog wat toffe games uit komen. Ik had me echt lelijk vergist in Super Mario Maker.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 13-07-2015 10:05
Quote:
R: Van tevoren had ik mijn twijfels waar Nintendo mee bezig was de laatste tijd en, hoewel dat ten opzichte van Blast Ball niet is veranderd, hebben vrijwel alle andere games mijn interesse weten te wekken.

Ik vraag me af waarom die mening ten opzichte van Blast ball niet is veranderd...

Quote:
R: Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Ik ga dit niet eens proberen.

Ah...



avatar van Rickk1986
Rickk1986 ( 963 ) 13-07-2015 13:01
Quote:
[..]


Ik vraag me af waarom die mening ten opzichte van Blast ball niet is veranderd...

[..]


Ah...

(picture)

Ik stond naast Chris toen hij aan het spelen was.

Had zelfs de kans om op 5 schermen tegelijk mee te kijken, dat was voor mij wel even genoeg...