Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Final Fantasy [Algemeen Topic]

[Begin]  |64|65|66|67|68|69|70(93)  [Eind]
Evenstar
Door Evenstar (32 reacties) op 16-06-2023 23:20
Ik ben een groot FF en Uematsu fan. Die man is echt een held voor mij, maar onderschat Soken niet hoor. Hij is misschien net niet de genie die Uematsu is, maar het is een verdomd harde werker die zijn vak uitermate goed verstaat. Muziek van FF14 is geweldig en wat ik zo van FF16 heb gehoord is het ook weer heerlijk genieten.

Het is absoluut een andere stijl, maar dat kan ook niet anders, maar Soken doet in mijn ogen niet heel veel onder voor de grote meester Uematsu.
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3527 reacties) op 17-06-2023 00:49
Quote:
[..]

Een of andere dude had vandaag een framerate video gepost van de volledige game, maar die is inmiddels van youtube af. Hing rond de 45-55fps gemiddeld, en 35-45fps voor intensievere stukken.
Gepost door: Seito op 16-06-2023 20:53
Oftewel precies hetzelfde als de demo. Old build copium begint op te raken
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Xor
Door Xor (35001 reacties) op 17-06-2023 02:46
Hopelijk komt er de komende dagen nog meer info over de performance vrij(of een update/patch die de problemen nog last minute fixt). Want pre-order annuleren kan met 1 knop worden gedaan. En laat ik eerlijk zijn: Ik heb weinig zin in performance problemen. Want ik wil een goede ervaring met de game hebben. Ook al is het verhaal top. Dan kan ik net zo goed de game halen als hij is afgeprijsd voor een interessante prijs en ze de performance problemen hebben aangepakt. In ieder geval vind ik het wel een joke dat zo'n game nog met performance problemen zit terwijl ze zelfs hulp van Sony hebben gehad .

Om even nog een reminder aan mensen te geven:
Star Wars Jedi Survivor? Zijn mensen deze game gelijk vergeten? Mensen vonden het verhaal van de game top/geweldig, maar de game kampte ook met performance problemen op de PS5. Terwijl de PS5 een krachtige console moet zijn .
Ghettoblaster81
Door Ghettoblaster81 (541 reacties) op 17-06-2023 07:49
Quote:
Want pre-order annuleren kan met 1 knop worden gedaan. En laat ik eerlijk zijn: Ik heb weinig zin in performance problemen.
Gepost door: Xor op 17-06-2023 02:46

RoyVG
Door RoyVG (945 reacties) op 17-06-2023 08:14
Quote:
Ik ben een groot FF en Uematsu fan. Die man is echt een held voor mij, maar onderschat Soken niet hoor. Hij is misschien net niet de genie die Uematsu is, maar het is een verdomd harde werker die zijn vak uitermate goed verstaat. Muziek van FF14 is geweldig en wat ik zo van FF16 heb gehoord is het ook weer heerlijk genieten.

Het is absoluut een andere stijl, maar dat kan ook niet anders, maar Soken doet in mijn ogen niet heel veel onder voor de grote meester Uematsu.Gepost door: Evenstar op 16-06-2023 23:20
Mijn Youtube playlist bevat ondertussen meer liedjes waar Soken een handje in had dan liedjes van Uematsu. Uematsu klink meestal iets meer klassiek, Soken is wat moderner, of gebruikt wat modernere instumentatie en probeert meer te experimenteren, tenmisnte dat gevoel heb ik bij zijn muziek. Ik heb ook veel respect voor Soken gekregen nadat eruit kwam dat hij meer dan een jaar in het ziekenhuis heeft gelegen in een gevecht tegen kanker en gewoon door is gegaan met het maken van muziek voor Shadowbringers, en waarschijnlijk dus ook FFXVI. De tikkende klok aan het begin van "To the Edge" heeft voor mij een andere betekenis gekregen.
Hunterr
Door Hunterr (2270 reacties) op 17-06-2023 09:15
Quote:
Hopelijk komt er de komende dagen nog meer info over de performance vrij(of een update/patch die de problemen nog last minute fixt). Want pre-order annuleren kan met 1 knop worden gedaan. En laat ik eerlijk zijn: Ik heb weinig zin in performance problemen. Want ik wil een goede ervaring met de game hebben. Ook al is het verhaal top. Dan kan ik net zo goed de game halen als hij is afgeprijsd voor een interessante prijs en ze de performance problemen hebben aangepakt. In ieder geval vind ik het wel een joke dat zo'n game nog met performance problemen zit terwijl ze zelfs hulp van Sony hebben gehad .

Om even nog een reminder aan mensen te geven:
Star Wars Jedi Survivor? Zijn mensen deze game gelijk vergeten? Mensen vonden het verhaal van de game top/geweldig, maar de game kampte ook met performance problemen op de PS5. Terwijl de PS5 een krachtige console moet zijn .
Gepost door: Xor op 17-06-2023 02:46

Ik snap dat je een punt wil maken door een andere game erbij te pakken, maar Star Wars had meer problemen dan alleen maar "matige performance" .

Misschien is het gewoon beter je verwachtingen bij te stellen voor de consoles. Er zit gewoon niet meer in.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
GroovyUppercut
Door GroovyUppercut (197 reacties) op 17-06-2023 09:32
Dat is natuurlijk onzin. Games als Horizon hebben ook gewoon een functionerende performance mode. Je mag best verwachten dat een grote exclusive als FF16 goed geoptimaliseerd is. Het zou allemaal niet zo erg zijn als de Graphics Mode niet zulke vreseljke motion blur had. Bij deze game voelt het helaas alsof beide modes niet de juiste keuze zijn.
Hunterr
Door Hunterr (2270 reacties) op 17-06-2023 09:55
Quote:
Dat is natuurlijk onzin. Games als Horizon hebben ook gewoon een functionerende performance mode. Je mag best verwachten dat een grote exclusive als FF16 goed geoptimaliseerd is. Het zou allemaal niet zo erg zijn als de Graphics Mode niet zulke vreseljke motion blur had. Bij deze game voelt het helaas alsof beide modes niet de juiste keuze zijn.
Gepost door: GroovyUppercut op 17-06-2023 09:32

In het begint lijkt dat namelijk zo met de cross gen periode, zoals je voorbeeld van Horizon. De games zijn lichter en draaien beter, maar op het moment dat de oude gen wegvalt worden de games natuurlijk ook zwaarder voor de PS5.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Xor
Door Xor (35001 reacties) op 17-06-2023 09:56
Quote:
[..]

Ik snap dat je een punt wil maken door een andere game erbij te pakken, maar Star Wars had meer problemen dan alleen maar "matige performance" .

Misschien is het gewoon beter je verwachtingen bij te stellen voor de consoles. Er zit gewoon niet meer in.
Gepost door: Hunterr op 17-06-2023 09:15
Problemen zijn problemen. Als een andere game geen problemen heeft en Star Wars toevallig wel, dan kan je de conclusie al trekken. Hetzelfde ook met FFXVI. En eigenlijk beschrijft GroovyUppercut het simpel .

Als we verwachtingen moeten bijstellen, dan moet je eerst bij Sony aankloppen en zeggen dat ze hun marketing maar moeten aanpassen. Want zij maken er allemaal promotie van. 4K machine, games die beter spelen. Dan hoor je ook dat de game PS5 nodig had, anders konden we op de PS4 langer wachten of waren dingen in de game niet mogelijk geweest enz.

Maar als er zelfs hulp wordt aangeboden en ze de performance niet in orde kunnen krijgen, dan gaat er iets mis. Bij Zelda TOTK konden mensen makkelijk door de vingers kijken omdat "Ja. Maar het is de Switch. Die is toch minder krachtig. En dit is nog een prestatie voor een klein apparaatje!!!". Nu heb je de PS5 dat op een grote router uitziet en krijgen ze de performance niet eens op orde. Of ze kunnen het wel op orde krijgen, maar ligt het probleem gewoon aan de Ray-Tracing wat men al op het internet speculeert. En iedereen weet dat RT performance raakt. Dan snap ik niet waarom ze dan geen modes toevoegen waar RT uit is. Genoeg games die modes met of zonder RT hebben.

Ze hebben nu bijna een jaar de tijd gehad om alles te polijsten gezien de game al klaar was. Wat hebben ze in dat jaar gedaan? Neus gepeuterd? Want het kan toch niet zijn dat ze straks op release de game gaan uitbrengen en dan zeggen "Dit is het!", "Ja. Maar zijn de performance problemen nog aangepakt?", "Nope ".

Nu heb je al mensen die zeggen "Als de PS5 Pro uitkwam, dan had ik de game gehaald.". Dus je moet een Pro model hebben als je de game in goede performance wilt spelen? Daarom ook mijn reactie over de pre-order met 1 knop annuleren. Want waarom zou ik nu de game spelen met performance problemen(instabiele fps, motion-blur die je niet uit kan zetten en screen-tearing tijdens cutscenes) als ik net zo goed kan wachten wanneer de PS5 Pro uitkomt en dan pas de game haal/speel waar deze problemen hoogstwaarschijnlijk afwezig zijn, want de Pro is veel krachtiger dan de gewone PS5. Of in het ergste geval zijn de problemen op de Pro er nog steeds en heeft Square-Enix schijt aan de performance problemen.

Wordt eerlijk gezegd moe van mensen die langzamerhand dit soort onzin accepteren. Ook bij TOTK. Dit moet de toekomst van gaming worden. Games uitbrengen die performance problemen hebben. We zitten richting midden generatie en de PS5 loopt achter de tijd mee vanwege deze problemen(als in dat de PS5 minder krachtig is om goede performance op games te bieden). Maar hey, je kan de game nog wel spelen. En het verhaal is geweldig!

Maar goed. Ik kijk het nog na. Want we hebben nog een paar dagen. Uiteindelijk moet ik nog wel 1 pre-order annuleren gezien ik een pre-order bij AYG en bij Amazon heb staan. Alleen als er mensen de game nu al in huis hebben en men nog altijd negatief over de performance praten, dan mag ik er zeker over ranten .
Hunterr
Door Hunterr (2270 reacties) op 17-06-2023 13:29
Quote:
[..]
Problemen zijn problemen. Als een andere game geen problemen heeft en Star Wars toevallig wel, dan kan je de conclusie al trekken. Hetzelfde ook met FFXVI. En eigenlijk beschrijft GroovyUppercut het simpel .

Als we verwachtingen moeten bijstellen, dan moet je eerst bij Sony aankloppen en zeggen dat ze hun marketing maar moeten aanpassen. Want zij maken er allemaal promotie van. 4K machine, games die beter spelen. Dan hoor je ook dat de game PS5 nodig had, anders konden we op de PS4 langer wachten of waren dingen in de game niet mogelijk geweest enz.

Maar als er zelfs hulp wordt aangeboden en ze de performance niet in orde kunnen krijgen, dan gaat er iets mis. Bij Zelda TOTK konden mensen makkelijk door de vingers kijken omdat "Ja. Maar het is de Switch. Die is toch minder krachtig. En dit is nog een prestatie voor een klein apparaatje!!!". Nu heb je de PS5 dat op een grote router uitziet en krijgen ze de performance niet eens op orde. Of ze kunnen het wel op orde krijgen, maar ligt het probleem gewoon aan de Ray-Tracing wat men al op het internet speculeert. En iedereen weet dat RT performance raakt. Dan snap ik niet waarom ze dan geen modes toevoegen waar RT uit is. Genoeg games die modes met of zonder RT hebben.

Ze hebben nu bijna een jaar de tijd gehad om alles te polijsten gezien de game al klaar was. Wat hebben ze in dat jaar gedaan? Neus gepeuterd? Want het kan toch niet zijn dat ze straks op release de game gaan uitbrengen en dan zeggen "Dit is het!", "Ja. Maar zijn de performance problemen nog aangepakt?", "Nope ".

Nu heb je al mensen die zeggen "Als de PS5 Pro uitkwam, dan had ik de game gehaald.". Dus je moet een Pro model hebben als je de game in goede performance wilt spelen? Daarom ook mijn reactie over de pre-order met 1 knop annuleren. Want waarom zou ik nu de game spelen met performance problemen(instabiele fps, motion-blur die je niet uit kan zetten en screen-tearing tijdens cutscenes) als ik net zo goed kan wachten wanneer de PS5 Pro uitkomt en dan pas de game haal/speel waar deze problemen hoogstwaarschijnlijk afwezig zijn, want de Pro is veel krachtiger dan de gewone PS5. Of in het ergste geval zijn de problemen op de Pro er nog steeds en heeft Square-Enix schijt aan de performance problemen.

Wordt eerlijk gezegd moe van mensen die langzamerhand dit soort onzin accepteren. Ook bij TOTK. Dit moet de toekomst van gaming worden. Games uitbrengen die performance problemen hebben. We zitten richting midden generatie en de PS5 loopt achter de tijd mee vanwege deze problemen(als in dat de PS5 minder krachtig is om goede performance op games te bieden). Maar hey, je kan de game nog wel spelen. En het verhaal is geweldig!

Maar goed. Ik kijk het nog na. Want we hebben nog een paar dagen. Uiteindelijk moet ik nog wel 1 pre-order annuleren gezien ik een pre-order bij AYG en bij Amazon heb staan. Alleen als er mensen de game nu al in huis hebben en men nog altijd negatief over de performance praten, dan mag ik er zeker over ranten .
Gepost door: Xor op 17-06-2023 09:56

Het is jou voorkeur en dat mag. Of het een realistische voorkeur/verwachting is een tweede. Wij zijn namelijk geen devs en kunnen namelijk nogal makkelijk lullen zo achter een toetsenbord en FFXVI moet 60 FPS locked zijn gillen.

Ze kunnen de marketing wel veranderen, maar waarom zouden ze. Technisch klopt het gewoon en is er niks aan gelogen. Games draaien beter, mooier en het menu/sommige games zijn in 4K. Net als met de PS3 wat een 1080p console was volgens marketing. Technisch klopt het, maar realiteit is gewoon anders. Dat je torenhoge verwachtingen hier van krijgt doe je toch een beetje zelf.

Dat mensen het accepteren is een beetje vreemd verwoord. Het is eerder dat het ze niet boeit of verwachten niet beter van consoles met deze prijzen. Zelf schaar ik me bij het laatste, want kijk liever naar het totaal plaatje. Zoals bij TOTK je kan wel klagen over TOTK van zen performance problemen wat eerder een memory bandwith hardware probleem is van de Switch wat ook al aanwezig was bij Breath of the wild. Toch met dit probleem in het achterhoofd, maken ze een veel grotere en dynamische spelwereld met weinig bugs. Dan neem ik een paar framedrops voor lief.

Als je het nou over bugs en glitches had kon ik me er wel in vinden. Maar framedrops is en zal altijd een probleem zijn met consoles met zulke prijzen.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Ghettoblaster81
Door Ghettoblaster81 (541 reacties) op 17-06-2023 13:43
Quote:
[..]
Maar framedrops is en zal altijd een probleem zijn met consoles met zulke prijzen.
Gepost door: Hunterr op 17-06-2023 13:29
Dus dit. Zelfs Starfield op de Xbox Series X is 30 fps locked. "Terwijl de Xbox Series X een krachtige console moet zijn ."
Xor
Door Xor (35001 reacties) op 17-06-2023 13:53
Quote:
[..]

Het is jou voorkeur en dat mag. Of het een realistische voorkeur/verwachting is een tweede. Wij zijn namelijk geen devs en kunnen namelijk nogal makkelijk lullen zo achter een toetsenbord en FFXVI moet 60 FPS locked zijn gillen.

Ze kunnen de marketing wel veranderen, maar waarom zouden ze. Technisch klopt het gewoon en is er niks aan gelogen. Games draaien beter, mooier en het menu/sommige games zijn in 4K. Net als met de PS3 wat een 1080p console was volgens marketing. Technisch klopt het, maar realiteit is gewoon anders. Dat je torenhoge verwachtingen hier van krijgt doe je toch een beetje zelf.

Dat mensen het accepteren is een beetje vreemd verwoord. Het is eerder dat het ze niet boeit of verwachten niet beter van consoles met deze prijzen. Zelf schaar ik me bij het laatste, want kijk liever naar het totaal plaatje. Zoals bij TOTK je kan wel klagen over TOTK van zen performance problemen wat eerder een memory bandwith hardware probleem is van de Switch wat ook al aanwezig was bij Breath of the wild. Toch met dit probleem in het achterhoofd, maken ze een veel grotere en dynamische spelwereld met weinig bugs. Dan neem ik een paar framedrops voor lief.

Als je het nou over bugs en glitches had kon ik me er wel in vinden. Maar framedrops is en zal altijd een probleem zijn met consoles met zulke prijzen.
Gepost door: Hunterr op 17-06-2023 13:29
Met dat heb je wel gelijk. Pokémon Scarlet en Violet hebben erge performance problemen. Veel mensen die erover klaagde. Maar toch verkochten de games goed. En als de games goed verkopen, betekent het ook dat men er schijt moet geven aan de performance problemen.

Volgende keer als men(jij of wie dan ook) over performance problemen klagen, dan zal ik jouw antwoord wel gebruiken. Want het is de realiteit. Men heeft er schijt aan. Star Wars Jedi Survivor had zo ver ik weet(volgens de DF met de PS5/XSX versie) geen bugs problemen, maar vooral performance problemen. Mensen die erover klaagde, boeien. Dit is wat men nog kan verwachten met consoles. Je mag blij zijn dat je de game nog kunt spelen, want er zitten geen bugs of glitches.

Starfield ook hetzelfde verhaal. Stel als er later blijkt dat de game ook performance problemen heeft. Who cares, amiright? De game kan nog op de Series consoles worden gespeeld. Zolang er geen bugs en glitches zijn, is alles prima. Als er een game komt die onder de 25fps runt, dan vertel ik diegene dat ze maar moeten accepteren. Je hebt een dure console gekocht voor dat en daar moet je mee blij zijn. Vooral als men geen bugs en glitches heeft ondervonden. De devs hebben er zoveel tijd gestoken dat de game op de console werkt, dus je moet dat ook van harte nemen .
Xor
Door Xor (35001 reacties) op 17-06-2023 16:38

Ze komen nu met een day 1 patch .

Maar het is nog de vraag of de day 1 patch ook enige verbeteringen aan de performance zullen bieden. Want in de stream hadden ze verteld dat ze op de hoogte waren van de performance problemen, maar dat ze er nog aan zullen werken. Dus ik gok dat de updates hiervoor pas later, weken na de release zal komen(komt later in een update). Ik ben wel benieuwd. Want als het echt weken gaat duren en de day 1 patch biedt niet een aantal acceptabele verbeteringen, dan kan ik misschien het beste de pre-order annuleren en de game later halen. Kans is aanwezig dat de prijs voor deze game na een paar weken al een eerste prijsdrop kan krijgen, als Square-Enix kennende.

Hercule
Door Hercule (6445 reacties) op 17-06-2023 16:42
Quote:
[..]
Met dat heb je wel gelijk. Pokémon Scarlet en Violet hebben erge performance problemen. Veel mensen die erover klaagde. Maar toch verkochten de games goed. En als de games goed verkopen, betekent het ook dat men er schijt moet geven aan de performance problemen.


Gepost door: Xor op 17-06-2023 13:53
Bij Pokemon heb ik altijd het idee dat ze een versie kunnen uitbrengen met 4 gyms, 15 fps en 56 Pokemon zonder dat het slecht verkoopt. Joe Merrick van Serebii blijft vol houden dat S/V nauwelijks problemen hebben en iedereen overdrijft of een emulator gebruikt
Xor
Door Xor (35001 reacties) op 17-06-2023 16:55
Quote:
[..]
Bij Pokemon heb ik altijd het idee dat ze een versie kunnen uitbrengen met 4 gyms, 15 fps en 56 Pokemon zonder dat het slecht verkoopt. Joe Merrick van Serebii blijft vol houden dat S/V nauwelijks problemen hebben en iedereen overdrijft of een emulator gebruikt
Gepost door: Hercule op 17-06-2023 16:42
En juist mensen zoals hij zorgen er juist voor dat we dit soort problemen maar blijven krijgen. Er moet kritiek worden gegeven als er performance problemen zijn waarna de devs dit ook zien. Gelukkig had CBU3 tijdens deze stream ook op de kritiek/commentaar van mensen gefocust. Dit laat ook zien dat ze naar feedback luisteren en dat er dus dingen zijn waar mensen niet tevreden erover zijn. Dit pakken ze nu gelijk op. Alleen wel jammer dat ze het pas een week voor de release oppakken terwijl ze het misschien nog vorige maand of een paar maanden terug dit nog konden oppakken. Zo was de game op release een chefs kiss(in geweldige staat). Alleen ja. Ik kan het begrijpen dat ze nu de demo uitbrengen, want anders moeten mensen veel te lang wachten op de game om nog verder te spelen.

Game Freak en TPC kennende hebben er schijnbaar schijt aan. Want ze denken dat kinderen voornamelijk de games kopen. En zolang de games blijven verkopen, dan is het "Who cares. Why bother .".

Edit:
Overigens zou FFXVI eerst op 2 discs worden uitgebracht zoals FFVII Rebirth. Maar ze hebben het uiteindelijk naar 1 disc kunnen krijgen.

Lijkt erop dat we een nieuwe tijdperk gaan lopen. 2(of misschien meer) discs van games. Of eigenlijk back to the 90's met de FF games op de PS1 .
Door Quetzalcoatl (5054 reacties) op 17-06-2023 17:24
Deze performance-problemen ontstaan niet pas bij launch en bij de consoles waarop de games uitkomen. Ze ontstaan al heel vroeg in de planning en ontwikkeling van de games. Ik denk dat al vrij vroeg duidelijk was dat FFXVI een PS5-exclusive werd, en dan kun je als studio bij de gehele ontwikkeling daar rekening mee houden en de scope van je game in de hand houden om die 60fps met gemak te halen op PS5. In plaats daarvan hebben ze bij Square toch weer vol ingezet op de beste graphics.

Hetzelfde is ook weer gebeurd bij Starfield. Al aan het begin van de ontwikkeling was duidelijk dat het een current-gen game moest worden die naast pc (toen nog) ook op PS5 en Series S en X moest uitkomen. Toch is daar amper rekening mee gehouden, want 30fps vinden ze kennelijk gewoon genoeg. Van mij en van veel andere gamers mag het allemaal best wat minder met die spectaculaire graphics en grote, persistente speelwerelden als dat betekent dat de 60fps gehaald wordt, maar daar moet dan al vroeg in de ontwikkeling op gemikt worden. Met de specs van current-gen consoles in het achterhoofd. Maar ja, dat doen ze kennelijk niet. Of nou ja, ze doen dat wel, maar dan met 30fps als target blijkbaar.
DKUp
Door DKUp (1519 reacties) op 17-06-2023 17:26
Maar digital only is toch de toekomst
Wel benieuwd naar FF XVI, expres de demo niet gespeeld en niet heel veel gameplay gezien buiten wat combat en een paar trailers.
Hercule
Door Hercule (6445 reacties) op 17-06-2023 17:29
Twijfel wel. Square games zakken meestal extreem snel in prijs
Hunterr
Door Hunterr (2270 reacties) op 17-06-2023 18:29
Quote:
[..]
Met dat heb je wel gelijk. Pokémon Scarlet en Violet hebben erge performance problemen. Veel mensen die erover klaagde. Maar toch verkochten de games goed. En als de games goed verkopen, betekent het ook dat men er schijt moet geven aan de performance problemen.

Volgende keer als men(jij of wie dan ook) over performance problemen klagen, dan zal ik jouw antwoord wel gebruiken. Want het is de realiteit. Men heeft er schijt aan. Star Wars Jedi Survivor had zo ver ik weet(volgens de DF met de PS5/XSX versie) geen bugs problemen, maar vooral performance problemen. Mensen die erover klaagde, boeien. Dit is wat men nog kan verwachten met consoles. Je mag blij zijn dat je de game nog kunt spelen, want er zitten geen bugs of glitches.

Starfield ook hetzelfde verhaal. Stel als er later blijkt dat de game ook performance problemen heeft. Who cares, amiright? De game kan nog op de Series consoles worden gespeeld. Zolang er geen bugs en glitches zijn, is alles prima. Als er een game komt die onder de 25fps runt, dan vertel ik diegene dat ze maar moeten accepteren. Je hebt een dure console gekocht voor dat en daar moet je mee blij zijn. Vooral als men geen bugs en glitches heeft ondervonden. De devs hebben er zoveel tijd gestoken dat de game op de console werkt, dus je moet dat ook van harte nemen .
Gepost door: Xor op 17-06-2023 13:53

Het is wel een beetje te makkelijk om andere games erbij pakken om een punt te maken en mijn woorden te verdraaien. Elke game is een andere situatie. Door de grond zakken, slecht laden van omgevingen en slechte FPS van Pokemon niet bepaald gelijk stellen aan een geen locked 60FPS van FFXVI of een Zelda waar hardware limitaties een probleem zijn.

StarWars had in mei al vijf patches op alle platformen gehad om bugs te spletten. Waar onder een bug waar een bepaalde boss onsterfelijk werd. Wacht nogsteeds nog een goede Steam Sale op het spel.

Je kan ook niet bepaald zeggen dat de kwaliteit van de grote studio's bepaald geweldig is de laatste jaren. Dat sommige mensen dan de game full price te kopen en dan achteraf klagen. Das toch een beetje eigen schuld.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Xor
Door Xor (35001 reacties) op 17-06-2023 19:18
Quote:
[..]

Het is wel een beetje te makkelijk om andere games erbij pakken om een punt te maken en mijn woorden te verdraaien. Elke game is een andere situatie. Door de grond zakken, slecht laden van omgevingen en slechte FPS van Pokemon niet bepaald gelijk stellen aan een geen locked 60FPS van FFXVI of een Zelda waar hardware limitaties een probleem zijn.

StarWars had in mei al vijf patches op alle platformen gehad om bugs te spletten. Waar onder een bug waar een bepaalde boss onsterfelijk werd. Wacht nogsteeds nog een goede Steam Sale op het spel.

Je kan ook niet bepaald zeggen dat de kwaliteit van de grote studio's bepaald geweldig is de laatste jaren. Dat sommige mensen dan de game full price te kopen en dan achteraf klagen. Das toch een beetje eigen schuld.
Gepost door: Hunterr op 17-06-2023 18:29
Woorden verdraaien? Je zegt zelf
Quote:
[..]
Dat mensen het accepteren is een beetje vreemd verwoord. Het is eerder dat het ze niet boeit of verwachten niet beter van consoles met deze prijzen. Zelf schaar ik me bij het laatste, want kijk liever naar het totaal plaatje.
Gepost door: Hunterr op 17-06-2023 13:29
Dus met andere woorden: Mensen hebben er schijt aan. En dus moet het weinig problemen zijn en zou het ook weinig moeten uitmaken voor de devs om dit op te lossen. Star Wars heeft bugs? Hoe kan het dat er nog mensen zijn die de game toch nog hebben uitgespeeld en het nog een toffe verhaal vonden? Dan speel je toch op een andere platform waar het nog wel te spelen is i.p.v. op de PC? De game is nog uit te spelen. Dus het is niet dat de game tijdens het spelen opeens crasht en dat je niet meer verder kunt. Anders hadden we dat van reviewers gehoord en scoorde de game ook niet laag.

En ik zei al: Problemen zijn problemen. Je kan niet de ene probleem door de vingers zien en de ander niet. En het is niet eens dat FFXVI 60fps moet zijn. Althans de performance mode moet dat natuurlijk kunnen, want waar staat performance voor. Het is dat de game zelfs framedrops krijgt wanneer je in een plek bent met veel NPC mensen. Of dat sommige momenten in de game fps problemen hebben zoals grote gevechten. Dat beïnvloed de gameplay. Hetzelfde met bugs/glitches e.d. wat ook de gameplay voor iemand kunnen beïnvloeden.

Maar ik denk dat deze zin ook een verklaring geeft van waarom er dit soort problemen de laatste tijd zijn:
Quote:
Deze performance-problemen ontstaan niet pas bij launch en bij de consoles waarop de games uitkomen. Ze ontstaan al heel vroeg in de planning en ontwikkeling van de games. Ik denk dat al vrij vroeg duidelijk was dat FFXVI een PS5-exclusive werd, en dan kun je als studio bij de gehele ontwikkeling daar rekening mee houden en de scope van je game in de hand houden om die 60fps met gemak te halen op PS5. In plaats daarvan hebben ze bij Square toch weer vol ingezet op de beste graphics.

Hetzelfde is ook weer gebeurd bij Starfield. Al aan het begin van de ontwikkeling was duidelijk dat het een current-gen game moest worden die naast pc (toen nog) ook op PS5 en Series S en X moest uitkomen. Toch is daar amper rekening mee gehouden, want 30fps vinden ze kennelijk gewoon genoeg. Van mij en van veel andere gamers mag het allemaal best wat minder met die spectaculaire graphics en grote, persistente speelwerelden als dat betekent dat de 60fps gehaald wordt, maar daar moet dan al vroeg in de ontwikkeling op gemikt worden. Met de specs van current-gen consoles in het achterhoofd. Maar ja, dat doen ze kennelijk niet. Of nou ja, ze doen dat wel, maar dan met 30fps als target blijkbaar.
Gepost door: Quetzalcoatl op 17-06-2023 17:24
Kortom. Het draait tegenwoordig alleen om graphics. Het alles mooi laten showen van dat deze game dit heeft, dat kan etc. Nu gebruikt de game schijnbaar ray-tracing. Ook wel te verwachten gezien Sony dit langzamerhand wilt pushen en promoten op de PS5.

En over hardware limitaties op de Switch: Er zijn games die wel optimaal werken terwijl ze met hardware limitaties zitten(omdat ze het moeten doen met de Switch te bieden heeft). Er is gewoon weinig moeite gestoken in het voornamelijk optimaliseren van de game omdat er andere dingen een voorkeur hadden. Hetgeen wat je benoemde is een voorbeeld. Maar ze konden ook kijken hoe de game echt goed zou presteren op de Switch zonder lage fps of framedrops e.d. In andere gevallen zijn het de graphics. Want dat is wat natuurlijk verkoopt. Dat de game er mooi uitziet, dit kan doen etc.

Maar zoals ik al zei. De volgende keer als iemand over performance klaagt, dan zeg ik gewoon dat ze blij moeten zijn dat de game nog op de platform is uitgebracht, dat je de game nog kan spelen en "Boeien. Who cares. Er zit toch geen game-brekende bug. Dus waar klaag je nog over .".
[Begin]  |64|65|66|67|68|69|70(93)  [Eind]