Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

bol.com [Algemeen Topic]

[Begin]  |226|227|228|229|230|231|232(303)  [Eind]
Why So Serious?
Door Why So Serious? (3319 reacties) op 05-04-2017 10:15
Quote:
Retourneren na testen is enkel mogelijk als het product beschadigd is. Dat lijkt me vrij logisch toch? Als je producten wil testen moet je naar een fysieke winkel gaan.
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 09:59
Je mag toch een product testen en als het niks is retouren binnen 14 dagen. Dit zo vaak gedaan online. Games uit de verpakking of een headset snap ik, maar een docking station niet.
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 05-04-2017 11:08
Quote:
[..]
Je mag toch een product testen en als het niks is retouren binnen 14 dagen. Dit zo vaak gedaan online. Games uit de verpakking of een headset snap ik, maar een docking station niet.
Gepost door: Why So Serious? op 05-04-2017 10:15

Die wet op bescherming thuiskoop etc. zegt volgens mij letterlijk dat je een artikel binnen 14 dagen mag retourneren mits ongeopend, onbeschadigd en in originele verpakking. Als jij de docking station dan opent vervalt dat recht dus behalve wanneer het product niet deugdelijk is...

Dit is zo ingericht om te voorkomen dat mensen twee weken een nieuwe TV aan de muur hangen om hem ff uit te proberen en dan zeggen: hmm nee toch niet. Ik wilde ook wel eens een laptop retourneren en ze vertelden me ook dat ze die helemaal uit zouden lezen om te kijken hoe lang ik hem had gebruikt (of het dus inderdaad testen was geweest bij mij of gewoon volledig gebruik). Ik vind dit eigenlijk niet meer dan normaal anders zit een winkel straks met talloze geopende producten.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
MrFit
Door MrFit (690 reacties) op 05-04-2017 11:12
Quote:
[..]
Je mag toch een product testen en als het niks is retouren binnen 14 dagen. Dit zo vaak gedaan online. Games uit de verpakking of een headset snap ik, maar een docking station niet.
Gepost door: Why So Serious? op 05-04-2017 10:15
Mee eens. Als je in de winkel een docking station koopt is het wellicht ook niet mogelijk te kijken of de controllers er goed op blijven liggen. En al kan dat wel dan weet je nog niet of het goed oplaadt. Ook dan mag je ruilen als het je niet bevalt en je binnen de retour termijn blijft, dus waarom zou dat niet mogen bij een online bestelling. Vraag me af of ze juridisch gezien wel in hun recht staan.

Quote:
[..]

Die wet op bescherming thuiskoop etc. zegt volgens mij letterlijk dat je een artikel binnen 14 dagen mag retourneren mits ongeopend, onbeschadigd en in originele verpakking. Als jij de docking station dan opent vervalt dat recht dus behalve wanneer het product niet deugdelijk is...

Dit is zo ingericht om te voorkomen dat mensen twee weken een nieuwe TV aan de muur hangen om hem ff uit te proberen en dan zeggen: hmm nee toch niet. Ik wilde ook wel eens een laptop retourneren en ze vertelden me ook dat ze die helemaal uit zouden lezen om te kijken hoe lang ik hem had gebruikt (of het dus inderdaad testen was geweest bij mij of gewoon volledig gebruik). Ik vind dit eigenlijk niet meer dan normaal anders zit een winkel straks met talloze geopende producten.
Gepost door: Bloodyvampie op 05-04-2017 11:08
Je hebt een goed punt, maar tegelijkertijd worden diezelfde producten met de meest geweldige marketing termen verkocht, welke een zekere verwachting scheppen. Als een product niet aan die door de verkoper gecreëerde verwachting voldoet lijkt het mij niet meer dan logisch dat je zoiets kan retourneren als het voor jou echt storend is.

Edit: even uitgezocht en volgens Consuwijzer (overheid) mag je een product uit de verpakking halen, maar niet in gebruik nemen Link

De vraag is dus of zij kunnen zien dat het gebruikt is. Zo niet dan moet je het kunnen retourneren als jij beweert het niet gebruikt te hebben.
Rubbie
Door Rubbie (393 reacties) op 05-04-2017 19:11
Toch wel jammer dat het zo gaat.Normale games bestel ik nog wel bij bol maar limited editions zeker niet meer omdat er gewoon te vaak iets mis is of ik heb gewoon vaak pech.
Rerder
Door Rerder (1768 reacties) op 05-04-2017 19:21
Quote:
Toch wel jammer dat het zo gaat.Normale games bestel ik nog wel bij bol maar limited editions zeker niet meer omdat er gewoon te vaak iets mis is of ik heb gewoon vaak pech.
Gepost door: Rubbie op 05-04-2017 19:11

En ik krijg juist vaak van bol netter mijn ce binnen als bij de gamemania.
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 05-04-2017 19:51
Quote:
[..]

En ik krijg juist vaak van bol netter mijn ce binnen als bij de gamemania.
Gepost door: Rerder op 05-04-2017 19:21

Game Mania krijg ik gewoon altijd mee in de shipping box (mits de CE die heeft). Die hebben zij nog niet eens open gehad. Ideaal. Nedgame zijn ook altijd in keurige staat bij ophalen. Daarom is Bol voor mij tegenwoordig alleen een back-up plan.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
The_Gamer
Door The_Gamer (2814 reacties) op 07-04-2017 01:26
Kreeg net een survey van Bol gemaild dus ik heb ze maar eens gewezen op de slecht verpakte artikelen waardoor bijvoorbeeld collector's editions vaker dan nodig naar de knoppen zijn. Misschien doen ze er iets mee (yeah right)
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2827 reacties) op 10-04-2017 14:38
Om een lang verhaal kort te houden.. Bol.com vind dat ik te vaak hebt geretourneerd.. Via de standaard telefonisch klantenservice geven ze aan dat ze me volledig begrijpen, maar dus afhankelijk zijn van de hoofdkantoor (waar dus ook het besluit genomen is). Hoodkantoor heeft tevens nooit gehoor aan mijn telefonisch verzoek gegeven. Ik moest er zelf achteraan gaan om te horen dat ze er niks meer aan gaan veranderen. Lekker dan.. doordat zij randdebielen op games afdeling hebben staan, die niet weten hoe ze deluxe gelimiteerde uitvoeringen moeten inpakken, ben ik dus nu de dupe van dat mijn account geblokkeerd is en blijft. NICE BOL.COM! Goede manier om je eigen vaste klant van 7+ jaar te naaien. Zelfs als mijn account op magische wijze gedeblokkeerd werd, kom ik hier zeker nooit meer terug.
-
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 10-04-2017 14:42
Vraag me dan hoe vaak vaak is.

Kan ik er in de toekomst een beetje op letten.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2827 reacties) op 10-04-2017 14:50
Weet de exacte nummer niet uit m'n hoofd. Heb het via de chatsupport doorgekregen. Helaas niet gevraagd of ze me de conversatie konden doormailen. Maar het zijn er in ieder geval een paar tientallen. Ze geven zelf ook aan dat het systematisch word bijgehouden. (Wat trouwens nergens op de website vermeld staat!) Maar goed. Ze gaven aan dat ze ook naar de forum hebben gekeken, maar m'n account gewoon op geblokkeerd laten staan. Echt.. hoe krom kan je als bedrijf dan wel niet zijn? Ga dan achter de kern van het probleem aan zou ik zeggen? Pak je medewerkers aan die het zo leuk vinden om een verzendlabel op een deluxe gelmiteerde uitvoering te plakken zonder omdozing erom heen?
-
RTB
Door RTB (147 reacties) op 10-04-2017 14:58
Nu lees ik hier ook vaak (zoals bij de release van de switch) dat mensen op 5 verschillende sites iets bestellen om het daarna bij 4 terug te sturen onder het mom van "ja dan heb ik er zeker één en daar is het makkelijk retourneren dus geen probleem!".

Klopt ook wel, maar ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf daar op een gegeven moment ook geen zin meer in heeft. Als je er 1000 opstuurt en er komen er 2 dagen later 200 terug, dan moeten die ook allemaal weer het proces doorlopen en eventueel nagekeken worden. En als bedrijf staat dat ook niet goed op de balans als je elke keer een +60000 inkomsten bij debiteuren hebt staan, maar die de dag erop weer af kan gaan zitten boeken omdat mensen hem ineens terugsturen. Als je dat te vaak doet kan ik me voorstellen dat je tot persona non grata bestempeld wordt.

Ik sta er wel van te kijken hoe veel mensen hier zeggen dat ze beschadigde dingen van bol binnen krijgen, ik heb nog nooit een beschadigde zending van ze binnen gekregen. Een (flink) beschadigde zending zou natuurlijk altijd gefixed moeten worden.
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 10-04-2017 15:00
Quote:
Weet de exacte nummer niet uit m'n hoofd. Heb het via de chatsupport doorgekregen. Helaas niet gevraagd of ze me de conversatie konden doormailen. Maar het zijn er in ieder geval een paar tientallen. Ze geven zelf ook aan dat het systematisch word bijgehouden. (Wat trouwens nergens op de website vermeld staat!) Maar goed. Ze gaven aan dat ze ook naar de forum hebben gekeken, maar m'n account gewoon op geblokkeerd laten staan. Echt.. hoe krom kan je als bedrijf dan wel niet zijn? Ga dan achter de kern van het probleem aan zou ik zeggen? Pak je medewerkers aan die het zo leuk vinden om een verzendlabel op een deluxe gelmiteerde uitvoering te plakken zonder omdozing erom heen?
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 14:50

Geeft voor mij ook maar weer eens aan dat Bol door z'n enorme groei ook enorm naar de kloten gaat wat kwaliteit betreft. Gelukkig kun je vrij eenvoudig een nieuw account aanmaken en heb je alleen een ander emailadres nodig maar dit legt ook wel heerlijk hun tekortkomingen bloot.

Ik weet niet of je een beetje volgers hebt op Facebook of Twitter ofzo maar dit zijn vaak wel mooie dingen om te escaleren via Social Media. Of gewoon ff Radar of Kannietwaarzijn mailen en met je hoofd op tv gaan Dat zijn vaak wel goede methodes om achtelijke praktijken bij een zaak aan te pakken
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
RTB
Door RTB (147 reacties) op 10-04-2017 15:01
Quote:
Weet de exacte nummer niet uit m'n hoofd. Heb het via de chatsupport doorgekregen. Helaas niet gevraagd of ze me de conversatie konden doormailen. Maar het zijn er in ieder geval een paar tientallen. Ze geven zelf ook aan dat het systematisch word bijgehouden. (Wat trouwens nergens op de website vermeld staat!) Maar goed. Ze gaven aan dat ze ook naar de forum hebben gekeken, maar m'n account gewoon op geblokkeerd laten staan. Echt.. hoe krom kan je als bedrijf dan wel niet zijn? Ga dan achter de kern van het probleem aan zou ik zeggen? Pak je medewerkers aan die het zo leuk vinden om een verzendlabel op een deluxe gelmiteerde uitvoering te plakken zonder omdozing erom heen?
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 14:50

Natuurlijk wordt dat bijgehouden, je kan toch zelf ook je bestelgeschiedenis inzien. Daar staat volgens mij gewoon bij of je iets geretourneerd hebt of niet.

Enkele tientallen lijkt me trouwens wel aan de hoge kant, dan heb je het over 30-40 retouren?
Door YOLOYOLO (1870 reacties) op 10-04-2017 15:05
heb ook nooit echt problemen gehad met bol. ligt het dan niet eerder aan je pakketbezorger?
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 10-04-2017 15:17
Quote:
heb ook nooit echt problemen gehad met bol. ligt het dan niet eerder aan je pakketbezorger?
Gepost door: YOLOYOLO op 10-04-2017 15:05

Bij mij niet, ik heb vaak genoeg pakketten (beschadigde) binnengekregen van Bol.com, de schade gaat bij mij veel verder dan een paar deukjes o.i.d. Ik heb zelfs een CE met een gat erin gekregen. De buitendoos had dat echt niet. Andere bestellingen van andere winkels krijg ik doorgaans zonder problemen binnen.
Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2827 reacties) op 10-04-2017 15:43
Quote:
Nu lees ik hier ook vaak (zoals bij de release van de switch) dat mensen op 5 verschillende sites iets bestellen om het daarna bij 4 terug te sturen onder het mom van "ja dan heb ik er zeker één en daar is het makkelijk retourneren dus geen probleem!".

Klopt ook wel, maar ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf daar op een gegeven moment ook geen zin meer in heeft. Als je er 1000 opstuurt en er komen er 2 dagen later 200 terug, dan moeten die ook allemaal weer het proces doorlopen en eventueel nagekeken worden. En als bedrijf staat dat ook niet goed op de balans als je elke keer een +60000 inkomsten bij debiteuren hebt staan, maar die de dag erop weer af kan gaan zitten boeken omdat mensen hem ineens terugsturen. Als je dat te vaak doet kan ik me voorstellen dat je tot persona non grata bestempeld wordt.

Ik sta er wel van te kijken hoe veel mensen hier zeggen dat ze beschadigde dingen van bol binnen krijgen, ik heb nog nooit een beschadigde zending van ze binnen gekregen. Een (flink) beschadigde zending zou natuurlijk altijd gefixed moeten worden.
Gepost door: RTB op 10-04-2017 14:58

Quote:
[..]

Natuurlijk wordt dat bijgehouden, je kan toch zelf ook je bestelgeschiedenis inzien. Daar staat volgens mij gewoon bij of je iets geretourneerd hebt of niet.

Enkele tientallen lijkt me trouwens wel aan de hoge kant, dan heb je het over 30-40 retouren?
Gepost door: RTB op 10-04-2017 15:01

Zoals ik al eerder hebt aangegeven.. Ik bestelde bij Bol.com al tegen 7 jaar lang. Ik ga geen 40 pagina's terug bijhouden wat ik wel en niet retour hebt gestuurd. Denk dat het wel meer dan 40 zijn. Maar ja, 7 jaar lang.. ik kom niet zomaar om de hoek kijken, he. En trouwens.. Ik bestelde niet bij 12 diverse webshops, waarbij ik Bol als 'back up plan' gebruikte. Ik heb terecht mijn beschadigde bestellingen geretourneerd En die recht behoud je gewoon als consument. Zeker als de bestellingen gedeukt, gescheurd, en zonder omdozing, in andere woorden zwaar beschadigd aankomt. Van je posts te zien en te lezen, ben je zeker nieuw hier in het Bol.com topic? Het is al een ruime tijd bekend dat het goed mis gaat in de magazijn als het om grote, dure, extreem gelimiteerde edities gaat. En dat is gewoon onacceptabel, hoe je het went of keert. Je kan de klant de schuld geven en dingen verwijten, of je kan ook gewoon het kern van het probleem aanpakken. Opheldering daar in de magazijn van je medewerkers opvragen, want structureel gaat het echt wel mis daar.

Quote:
[..]

Geeft voor mij ook maar weer eens aan dat Bol door z'n enorme groei ook enorm naar de kloten gaat wat kwaliteit betreft. Gelukkig kun je vrij eenvoudig een nieuw account aanmaken en heb je alleen een ander emailadres nodig maar dit legt ook wel heerlijk hun tekortkomingen bloot.

Ik weet niet of je een beetje volgers hebt op Facebook of Twitter ofzo maar dit zijn vaak wel mooie dingen om te escaleren via Social Media. Of gewoon ff Radar of Kannietwaarzijn mailen en met je hoofd op tv gaan Dat zijn vaak wel goede methodes om achtelijke praktijken bij een zaak aan te pakken
Gepost door: Bloodyvampie op 10-04-2017 15:00

Heb zelf geen FB. Maar nu dat je het zegt.. vroeger via Twitter hebben ze het direct goed opgepakt. Misschien dat ik dat wel eens doe.. Maar ben zelf wel eigenlijk klaar met Bolletje hoor.

Quote:
[..]

Bij mij niet, ik heb vaak genoeg pakketten (beschadigde) binnengekregen van Bol.com, de schade gaat bij mij veel verder dan een paar deukjes o.i.d. Ik heb zelfs een CE met een gat erin gekregen. De buitendoos had dat echt niet. Andere bestellingen van andere winkels krijg ik doorgaans zonder problemen binnen.
Gepost door: Groenteboer op 10-04-2017 15:17

Dit dus. Andere pakketten van andere bedrijven komen vaak gewoon goed aan. De beschadigingen bij Bol.com gebeurd echt te vaak in de magazijn zelf. Denk aan bizarre deuken, sneeën in de verpakking, zonder omdozing versturen met verzendlabels op de doos van de C.E. zelf Het kan geen toeval zijn, zeker niet als ik andere mensen hun verhalen over Bol.com lees.

Het klinkt overigens alsof ik Bol de slechtste webshop allertijden vind, maar dat is niet zo. Ze hebben soms leuke acties. Je kan met acceptgiro betalen. Ze zijn op zich niet zo zeikerig met retourneren (oh wacht.. nvm) Het is gewoon dat er iets structureels misgaat daar in de magazijn. En de standaard klantenservice doet niks met je klachten, en de hoofdkantoor blijkbaar dus ook niet. Die gasten hebben gewoon groen licht en spelen soms gewoon rugby of voetbal met je L.E,'s/C.E.'s lijkt wel
-
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 10-04-2017 15:43
Quote:
heb ook nooit echt problemen gehad met bol. ligt het dan niet eerder aan je pakketbezorger?
Gepost door: YOLOYOLO op 10-04-2017 15:05

Scroll ff een X aantal pagina's door dit topic. Het staat sowieso al vol met foto's van hoe leden (waaronder ik) gewoon troep binnen krijgen van Bol. Dit probleem gaat veel verder dan de bezorger...
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Twisted-D
Door Twisted-D (5534 reacties) op 10-04-2017 15:51
Quote:
[..]

[..]

Zoals ik al eerder hebt aangegeven.. Ik bestelde bij Bol.com al tegen 7 jaar lang. Ik ga geen 40 pagina's terug bijhouden wat ik wel en niet retour hebt gestuurd. Denk dat het wel meer dan 40 zijn. Maar ja, 7 jaar lang.. ik kom niet zomaar om de hoek kijken, he. En trouwens.. Ik bestelde niet bij 12 diverse webshops, waarbij ik Bol als 'back up plan' gebruikte. Ik heb terecht mijn beschadigde bestellingen geretourneerd En die recht behoud je gewoon als consument. Zeker als de bestellingen gedeukt, gescheurd, en zonder omdozing, in andere woorden zwaar beschadigd aankomt. Van je posts te zien en te lezen, ben je zeker nieuw hier in het Bol.com topic? Het is al een ruime tijd bekend dat het goed mis gaat in de magazijn als het om grote, dure, extreem gelimiteerde edities gaat. En dat is gewoon onacceptabel, hoe je het went of keert. Je kan de klant de schuld geven en dingen verwijten, of je kan ook gewoon het kern van het probleem aanpakken. Opheldering daar in de magazijn van je medewerkers opvragen, want structureel gaat het echt wel mis daar.

Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 15:43

Als dat mijn ervaring met Bol was, dan had ik lang niet tot 40+ geretourneerde producten laten komen.
Sowieso schrijf je zo! #Dagmar4Mod!
RTB
Door RTB (147 reacties) op 10-04-2017 15:53
Het was ook niet als verwijt bedoeld ofzo. Ik lurk hier meestal, als ik iets te klagen heb of nieuwsgierig ben post ik iets :p

Waar woon je? Volgens mij heeft bol namelijk verschillende magazijnen/distributiecentra, kan daar het verschil in ervaringen hem niet in zitten?
Bart1622
Door Bart1622 (1076 reacties) op 10-04-2017 15:53
Heb nog niet eens 40 bestellingen gedaan bij bol haha. Nee, ben erg tevreden met YGZ voor de games. De collectors edities heb ik niets mee.
[Begin]  |226|227|228|229|230|231|232(303)  [Eind]