Uiteraard nu op. Kansloos gebeuren zo van Nintendo. Zelfs pix n love heeft het beter voor elkaar (en daar is het ook ZEER kut geregeld). Ook naast de No More Heroes CE misgegrepen met zo'n actie als vandaag.
Goeie fanservice NOT
Dit probleem had ik ook toen ik een tijdje terug via hun shop de twee Cloud Strife amiibo's bestelde. Bevestigde order maar het bedrag is nooit van mijn rekening afgehaald plus ik heb die amiibo's nog steeds niet ontvangen. Dus ik weet niet of ik nou wel of niet safe zit?
Edit om 21:23 : Dus ik probeerde nogmaals bij Bestellingen te checken en ... de website is weer down.
Quote:
Ik heb zojuist uit nieuwsgierigheid de My Nintendo Store page gerefreshed en voíla opeens zie ik dat alles weer normaal doet dus ik ben mega snel alles wezen regelen in de laatste paar minuten. Holy shit, my heart. Maar het is gelukt. Echter heeft Nintendo niet het bedrag van mijn creditcard weggehaald ondanks dat alles bevestigd en wel is.
Dit probleem had ik ook toen ik een tijdje terug via hun shop de twee Cloud Strife amiibo's bestelde. Bevestigde order maar het bedrag is nooit van mijn rekening afgehaald plus ik heb die amiibo's nog steeds niet ontvangen. Dus ik weet niet of ik nou wel of niet safe zit?
Gepost door: RedCollector95 op 12-10-2022 21:22
Dit probleem had ik ook toen ik een tijdje terug via hun shop de twee Cloud Strife amiibo's bestelde. Bevestigde order maar het bedrag is nooit van mijn rekening afgehaald plus ik heb die amiibo's nog steeds niet ontvangen. Dus ik weet niet of ik nou wel of niet safe zit?
Gepost door: RedCollector95 op 12-10-2022 21:22
Ze halen het van je CC zodra bestelling verzonden wordt, begin deze week gehad met mijn amiibo's.
Quote:
Misschien dat ik het daarom verwar. Ik had ook ooit een artikel gelezen waar men uitlegde hoe het precies zat met de prijzen en kosten van bijvoorbeeld een Playstation game. En daar zag je de percentage van waar de prijs van een gewone game wordt gebaseerd(dus zoveel procent wordt uitgegeven aan distributie, zoveel procent aan retailers en dan krijgt de platformhouder, Sony als voorbeeld, zoveel procent winst/marge op een fysieke game). Misschien dat het bij Nintendo inderdaad anders ligt vanwege geen adviesprijs. Ook weet ik natuurlijk niet wat de retailers qua inkoopprijs inkoopt. Tenzij een inkoper van een retailer dit mij vertelt(hoeveel men precies voor een CE inkoopt en hoeveel het voor vraagprijs wordt neer gezet).[..]
Met winst bedoel je hier marge denk ik. De verkoopprijs min inkoopprijs dus. Maar marge is geen winst. Van die marge moeten bijv. ook personeelskosten (niet alleen winkelpersoneel bijv. maar ook de mensen die de goederen in het magazijn verwerken en pakketjes inpakken, transportkosten en verzendkosten naar de consument (want we willen allemaal gratis verzending) betaald worden. De marge en vooral de “winst” per verkochte game is dus niet zo groot.
Het klopt dat sommige winkels het product voor minder dan de inkoopprijs verkopen en hier dus eigenlijk op verliezen. Winkels zoals Coolblue en Mediamarkt en Bol kunnen dit veroorloven omdat op andere producten die ze verkopen (witgoed bijv.) enorm veel marge zit. Door te stunten met gameprijzen investeren ze eigenlijk in marktaandeel en krijgen ze een goede reputatie. Daarmee winnen ze weer loyaliteit.
Nintendo geeft overigens geen adviesprijzen idd dus de winkels bepalen deze op basis van de inkoopprijs + een redelijke marge en kijken ook naar de prijs in andere regio’s en bij concurrenten. Daarom kan dit weleens verschillen.
Gepost door: Kubuss op 12-10-2022 20:47
Met winst bedoel je hier marge denk ik. De verkoopprijs min inkoopprijs dus. Maar marge is geen winst. Van die marge moeten bijv. ook personeelskosten (niet alleen winkelpersoneel bijv. maar ook de mensen die de goederen in het magazijn verwerken en pakketjes inpakken, transportkosten en verzendkosten naar de consument (want we willen allemaal gratis verzending) betaald worden. De marge en vooral de “winst” per verkochte game is dus niet zo groot.
Het klopt dat sommige winkels het product voor minder dan de inkoopprijs verkopen en hier dus eigenlijk op verliezen. Winkels zoals Coolblue en Mediamarkt en Bol kunnen dit veroorloven omdat op andere producten die ze verkopen (witgoed bijv.) enorm veel marge zit. Door te stunten met gameprijzen investeren ze eigenlijk in marktaandeel en krijgen ze een goede reputatie. Daarmee winnen ze weer loyaliteit.
Nintendo geeft overigens geen adviesprijzen idd dus de winkels bepalen deze op basis van de inkoopprijs + een redelijke marge en kijken ook naar de prijs in andere regio’s en bij concurrenten. Daarom kan dit weleens verschillen.
Gepost door: Kubuss op 12-10-2022 20:47
Maar het blijft aan de ene kant wel vreemd. Want bijvoorbeeld met de Fire Emblem Engage CE voorbeeld, zie je dat Nintendo het bijvoorbeeld ook voor €100 aanbiedt. Juist terwijl ze geen adviesprijs geven. Aan de andere kant is het ook Nintendo, dus ze krijgen zelf ook de meeste winst binnen 🤔. En als ik de prijs van de Xenoblade 3 CE zo zie, dan zou Nintendo(en Coolblue) dus maar €5 "winst" maken per verkochte CE terwijl andere retailers dit misschien natuurlijk minder vinden vanwege de andere kosten die men nog moet betalen zoals loonkosten etc.
Tegelijkertijd vind ik het niet goed praten voor de grote woekerprijzen die sommige retailers doen. Media Markt bijvoorbeeld doet dit bijvoorbeeld ook stiekem. Dan vraag ik mij wel af of men echt de producten voor een hoge inkoopprijs heeft ingekocht of dat men gewoon extra winst probeert te maken. Ja. Dan is het makkelijk om de andere kosten te verzachten. Maar dat neemt niet weg dat men de prijs hiermee wel erg omhoog laat schieten .
En over de Xenoblade 3 CE gesproken:
Ik denk dat men de site morgen goed in de gaten moeten houden. Misschien dat het morgen alsnog online zal komen zoals toen met de Fire Emblem Engage CE. In ieder geval is de store online. Dus ze hebben de problemen uiteindelijk gefixt. Had eigenlijk verwacht dat we weer weken zouden moeten wachten .
Edit:
Ik had beter niet moeten reageren zo te zien . Site is opnieuw down. Juist terwijl ik paar minuten nog de pagina keek en de CE niet op voorraad was.
Quote:
Ik heb zojuist uit nieuwsgierigheid de My Nintendo Store page gerefreshed en voíla opeens zie ik dat alles weer normaal doet dus ik ben mega snel alles wezen regelen in de laatste paar minuten. Holy shit, my heart. Maar het is gelukt. Echter heeft Nintendo niet het bedrag van mijn creditcard weggehaald ondanks dat alles bevestigd en wel is.
Dit probleem had ik ook toen ik een tijdje terug via hun shop de twee Cloud Strife amiibo's bestelde. Bevestigde order maar het bedrag is nooit van mijn rekening afgehaald plus ik heb die amiibo's nog steeds niet ontvangen. Dus ik weet niet of ik nou wel of niet safe zit?
Edit om 21:23 : Dus ik probeerde nogmaals bij Bestellingen te checken en ... de website is weer down.
Gepost door: RedCollector95 op 12-10-2022 21:22
Dit probleem had ik ook toen ik een tijdje terug via hun shop de twee Cloud Strife amiibo's bestelde. Bevestigde order maar het bedrag is nooit van mijn rekening afgehaald plus ik heb die amiibo's nog steeds niet ontvangen. Dus ik weet niet of ik nou wel of niet safe zit?
Edit om 21:23 : Dus ik probeerde nogmaals bij Bestellingen te checken en ... de website is weer down.
Gepost door: RedCollector95 op 12-10-2022 21:22
Ik heb een 0,00 euro bedrag van Nintendo staan nu. Dat is de reservering. Het wordt inderdaad pas afgeschreven zodra het verzonden wordt.