Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

Fitnesscorner

[Begin]  |45|46|47|48|49|50|51 (51) [Eind]
Door Mogitu (106 reacties) op 23-07-2019 22:31
( PM )
Quote:
[..]

Lekker afgevallen dus. Gewoon blijven bewegen en gebalanceerd eten en jezelf niet op straf zetten en je zal op het gewicht blijven. Ik ben echt geen fan van niet snacken. Hou je nooit lang vol. Kan beter af en toe een zak chips pakken en je cravings stoppen dan jezelf helemaal weerhouden ervan en dan ineens zwaar bingen. Dat leidt alleen maar tot jojo'en.

Maar is 63 met 1,77 niet iets te licht?
Gepost door: IRGIORGIO op 23-07-2019 21:54


Eens. Op zaterdag neem ik ook gewoon lekker een zak chips, friet, snacks of whatever bende mijn kant op komt. En doordeweeks ook wel eens wat lekkers tussendoor. Voor de rest gewoon gezond eten zonder er een strafkamp van te maken; voldoende fruit, groenten en mn eiwitjes:). Dan maar een keertje extra cardio.

Bevalt me veel beter dan er een religie van maken, terwijl ik zo keurig rondom de 8-10% vet blijf staan het gehele jaar.
Door MarkD (502 reacties) op 23-07-2019 23:22
( PM )
Quote:
Je moet helemaal niks joh. Al dat gedoe met fitness en je moet "gezond" eten. Hoezo kan je niet fitnessen en alsnog gewoon gebalanceerd eten. Don't overthink alles, met complexe carbs en "gezonde" vetten. Zo begon ik ook 7 jaar geleden. Man, alles moest complex en goede vetten en geen suikers bevatten. Doe nu al 5 jaar flex.dieting en eet wat ik wil en zin in heb. Natuurlijk met gezond verstand (groente, fruit, letten op voldoende vezels), maar om te zeggen je MOET iets vind ik echt onzin. Eet gewoon gebalanceerd, pas je calorieën aan aan je doel en bij wees niet bang voor een pizza op de zaterdag.

Vb. Sinds eind januari gecut tot eind juni. 81kg naar 69,5 en at nog 3/4x pw (oven) patat. Oh maar brood laat ik wel staan trouwens. Dat vult mij echt gewoon niet en na 8 sneetjes zit ik op 100 carbs ofzo, nope not worth it
Gepost door: IRGIORGIO op 22-07-2019 22:16


Ik weet oprecht even niet tegen wie je het hebt. Wie zegt er dat iets moet?

Gezien de “bang voor pizza op zaterdag” opmerking zou het over mij kunnen gaan. In dat geval: ik zeg totaal niet dat iets moet, maar raad mensen aan eens zonder of met minder brood te proberen. Vooral mensen die met een onverklaarbaar opgeblazen gevoel lopen.

Ben het alleen maar met je eens, eet waar je je goed bij voelt. En stiekem weten we allemaal hoe we ons voelen bij elk voedingsmiddel.
The Hamster
Door The Hamster (1263 reacties) op 24-07-2019 00:25
( PM )
Quote:
[..]

Helemaal broodloos hoeft inderdaad ook niet. Gaat mij er ook meer om dat brood andere slechte gewoontes stimuleert. Brood nodigt allerlei slechte soorten beleg uit... laatste keer dat ik chocopasta op mn broccoli smeerde kan ik me niet herinneren

Ik kook sowieso elke dag een broccoli voor de lunch. Gecombineerd met wat courgette en een paprika en een bak brinta heb je dan een flinke hap op. Als extra eet ik tussendoor een makreel of kipfilet. Dat voelt dan ook als snoepen terwijl ik daar vroeger een snickers voor nodig had.

In het weekend mag alles. Alleen merk ik dat dat nooit zo uit de hand loopt omdat je zo in de flow van het doordeweekse zit. Maar op zaterdagavond een dikke vette pizza smaakt wel fantastisch na zo een week.

Maurits, kan jij eens een opsomming maken van je dagelijkse voeding op een “gezonde” dag?

Voor iedereen nuttig om inspiratie op te doen.
Gepost door: MarkD op 22-07-2019 22:02


Hey sorry man, ik kom er nog op terug maar ben qua voeding allang niet meer zo fanatiek als vroeger. Ik doe het nu een beetje zoals de rest, grootste gedeelte gezond en zeker niet vies van ze snack op ze tijd. Maar kan wel even zeggen wat ik vandaag gegeten heb

Magere Kwark (500gr) + 400 gram spinazie
750 gram pangasius diepvries
1L kefir
750 gram pasta + kip + saus
250 gram pastia + kip + saus
Die pasta maakt me vriendin dus is een beetje wat de pot schaft.

en nu nog een bakje kwark. Was een beetje gierig dagje maar heb ook alleen maar achter de computer gezeten dus dan krijg je dat

Op een goeie dag vind ik het heerlijk om met wat groeten te beginnen en iets van eiwit (kwark, kip, vis, gehakt, wat dan ook) Is altijd goeie basis om op te trainen. Ik neem daarbij geen rijst of andere crap; Dat doe ik nog wel eens naast een training, dan heb ik ook echt een stevige trek. Ik luister gewoon goed naar me honger gevoel, als ik me volprop met koolhydraten enzo dan voel ik me fatsig en dat voelt gewoon gaar dus dat doe ik zeker niet voor een training. Cottage cheese light is trouwens ook wel nice. Soms wil ik alleen een shakeje het is echt maar net wat me lichaam aangeeft. Geloof niet zo in schema's. Verbrand de ene dag veel meer als de ander.
When are we really deceiving ourselves? When we are overly positive or overly negative? Are succesfull people generally positive or negative? ;) Recognize the power of your thoughts and the thoughts you bring over to others.
Door IRGIORGIO (158 reacties) op 24-07-2019 06:44
( PM )
Quote:
[..]

Ik weet oprecht even niet tegen wie je het hebt. Wie zegt er dat iets moet?

Gezien de “bang voor pizza op zaterdag” opmerking zou het over mij kunnen gaan. In dat geval: ik zeg totaal niet dat iets moet, maar raad mensen aan eens zonder of met minder brood te proberen. Vooral mensen die met een onverklaarbaar opgeblazen gevoel lopen.

Ben het alleen maar met je eens, eet waar je je goed bij voelt. En stiekem weten we allemaal hoe we ons voelen bij elk voedingsmiddel.
Gepost door: MarkD op 23-07-2019 23:22


Oh sorry. Had moeten quoten. Ging over je bovenbuurman. Dat "moet complexe carbs en wat DE bedoeling is met fitness" verhaal , waar ik het totaal niet mee eens ben. Snelle suikers hebben ook zeker een plek in je voeding. Niet voor niks eet Bryan Shaw kilo's witte rijst per dag. Vooral voor je training lijken snelle suikers je training te kunnen helpen.

Natuurlijk hebben complexe carbs veel meer voordelen maar zeggen dat je bepaalde dingen MOET omdat dat de bedoeling is van fitness vind ik een beetje broscience
The Hamster
Door The Hamster (1263 reacties) op 24-07-2019 13:23
( PM )
Men, dat is een hoop disrespect van één of ander scharminkel
When are we really deceiving ourselves? When we are overly positive or overly negative? Are succesfull people generally positive or negative? ;) Recognize the power of your thoughts and the thoughts you bring over to others.
Door IRGIORGIO (158 reacties) op 24-07-2019 14:19
( PM )
Quote:
Men, dat is een hoop disrespect van één of ander scharminkel
Gepost door: The Hamster op 24-07-2019 13:23


Je verhaal over de voordelen van complexe carbs ben ik het mee eens hoor. Maar om te zeggen de bedoeling van fitness en om droge spiermassa op te bouwen moet je die eten is echt onzin. Gezond verstand in je eet patroon is veel belangrijker en maak je veel meer gains mee dan jezelf beperken tot bepaalde voedingsmiddelen. Ik ben ook zo begonnen, bruine rijst, zoete aardappelen, droge kipfilet. Shakes mee voor na het trainen. Suiker was m'n vijand enzo. Ongezouten walnoten etc. Eens per week een cheatday en mezelf helemaal kapot vreten.

Zoveel mensen doen om die reden IIFYM. werkt ook imo zoveel beter. Dus niks moet
The Hamster
Door The Hamster (1263 reacties) op 24-07-2019 14:53
( PM )
Quote:
[..]

Je verhaal over de voordelen van complexe carbs ben ik het mee eens hoor. Maar om te zeggen de bedoeling van fitness en om droge spiermassa op te bouwen moet je die eten is echt onzin. Gezond verstand in je eet patroon is veel belangrijker en maak je veel meer gains mee dan jezelf beperken tot bepaalde voedingsmiddelen. Ik ben ook zo begonnen, bruine rijst, zoete aardappelen, droge kipfilet. Shakes mee voor na het trainen. Suiker was m'n vijand enzo. Ongezouten walnoten etc. Eens per week een cheatday en mezelf helemaal kapot vreten.

Zoveel mensen doen om die reden IIFYM. werkt ook imo zoveel beter. Dus niks moet
Gepost door: IRGIORGIO op 24-07-2019 14:19


Oke dan heb ik me misschien verkeerd verwoord, want ik heb nergens gezegd of in ieder geval bedoeld als iets dat MOET.Ik heb ook al van alles gedaan in die 14 jaar dat ik train.. en ik raad het niet aan om jezelf vol te proppen met koolhydraten, niet meer dan om je in je energie te voorzien. Voor mij zijn groenten en af en toe wat havermout daarvoor genoeg. Maarja niet ieder metabolisme is hetzelfde. Als je van jezelf al heel skinny bent dan ben je wel gebaat bij wat meer koolhydraten.

Gezouten vs ongezouten walnoten ook prima het is maar net hoe je lichaam erop reageert, maar volgens mij is het voor niemand onbekend dat te veel zout niet goed voor je is, waaronder voor je bloeddruk. Ik zie de meerwaarde niet van een zooitje zout.

Ik vind mijn eetpatroon geen straf hoor. Bovendien ben ik er van overtuigd dat als je goede progressie wilt maken je wel een bepaalde vorm van shit in je leven moet accepteren om het maar even zo te zeggen. Het leven is sowieso nooit perfect zo ook met dieeten en trainingen, je moet werken met wat je hebt. Zodra je dat accepteert gaat het imo beter. Dus mj hoor je niet zeggen dat je het perfecte dieet moet volgen. Ik zeg alleen dat uit mijn ervaring me lichaam het beste reageert op complexe koohydraten in grote hoeveelheden. Dus veel groenten. Groenten zitten onder andere vezels in, vitamines en fytogenen, is imo een nuttigere koolhydraat dan witte rijst.

Maar ik heb geen zin om hier hele verhitte discussies te gaan hebben, waarin er met verwijten gegooid gaat worden en waarin mensen geconfronteerd worden. Ik wil best mijn ervaringen delen mocht daar interesse voor zijn. Ik ben ook zeker niet perfect dus bij deze mogen mensen alles wat ik zeg nemen met een "korreltje zout" lol.

When are we really deceiving ourselves? When we are overly positive or overly negative? Are succesfull people generally positive or negative? ;) Recognize the power of your thoughts and the thoughts you bring over to others.
Door IRGIORGIO (158 reacties) op 24-07-2019 15:14
( PM )
Quote:
[..]

Oke dan heb ik me misschien verkeerd verwoord, want ik heb nergens gezegd of in ieder geval bedoeld als iets dat MOET.Ik heb ook al van alles gedaan in die 14 jaar dat ik train.. en ik raad het niet aan om jezelf vol te proppen met koolhydraten, niet meer dan om je in je energie te voorzien. Voor mij zijn groenten en af en toe wat havermout daarvoor genoeg. Maarja niet ieder metabolisme is hetzelfde. Als je van jezelf al heel skinny bent dan ben je wel gebaat bij wat meer koolhydraten.

Gezouten vs ongezouten walnoten ook prima het is maar net hoe je lichaam erop reageert, maar volgens mij is het voor niemand onbekend dat te veel zout niet goed voor je is, waaronder voor je bloeddruk. Ik zie de meerwaarde niet van een zooitje zout.

Ik vind mijn eetpatroon geen straf hoor. Bovendien ben ik er van overtuigd dat als je goede progressie wilt maken je wel een bepaalde vorm van shit in je leven moet accepteren om het maar even zo te zeggen. Het leven is sowieso nooit perfect zo ook met dieeten en trainingen, je moet werken met wat je hebt. Zodra je dat accepteert gaat het imo beter. Dus mj hoor je niet zeggen dat je het perfecte dieet moet volgen. Ik zeg alleen dat uit mijn ervaring me lichaam het beste reageert op complexe koohydraten in grote hoeveelheden. Dus veel groenten. Groenten zitten onder andere vezels in, vitamines en fytogenen, is imo een nuttigere koolhydraat dan witte rijst.

Maar ik heb geen zin om hier hele verhitte discussies te gaan hebben, waarin er met verwijten gegooid gaat worden en waarin mensen geconfronteerd worden. Ik wil best mijn ervaringen delen mocht daar interesse voor zijn. Ik ben ook zeker niet perfect dus bij deze mogen mensen alles wat ik zeg nemen met een "korreltje zout" lol.

Gepost door: The Hamster op 24-07-2019 14:53


Ok misschien heb ik het verkeerd gelezen. Het klopt ook hoor van complexe carbs. Alleen reageert iedereen anders. Ik eet eigenlijk voornamelijk basmati rijst en gewone aardapelen als carbs en lift prima. Zoals ik al zei laat ik brood wel vaak staan behalve bij hamburgers.
[Begin]  |45|46|47|48|49|50|51 (51) [Eind]