Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Gezien drift niet lijkt voor te komen in games met move controller support ben ik benieuwd wat gebeurd als je de PS4 start via een move controller en dan in cinematic mode blijft (dus geen DS4 activeren).
Treed er dan nog steeds drift op tijdens cinematic mode?
P.s.
Vergeet niet je PSVR headset voor een seconde of 20 stil te laten liggen op moment dat je hem aanzet alvorens je hem op je hoofd plaatst. Volgens sommige geeft dit al enorme verbetering of lost het helemaal op.
Feel a New Real | PS VR2
De truc van minimaal 20 seconde je PSVR unit stil te laten liggen vanaf het moment dat je hem aanzet lijkt bij mij en nog een andere persoon het probleem volledig op te lossen!
Feel a New Real | PS VR2



Feel a New Real | PS VR2
***Offtopic***
Wel kan 100% bevestigen dat de volgende dingen zijn aangepast in PSVR sinds de firmwareupdate:
- 3D Blu Ray video weergave via je PSVR headset.
- Beeldkwaliteit tijdens 'cinema mode' verbeterd.
- Verbeteringen in (PSVR) games zonder pro patch d.m.v. boost mode.
Daarnaast heb ik op Reddit gelezen dat sommige denken dat ze geen last meer hebben van wegvallend beeld op de PS4 Pro i.c.m. PSVR. Maar hier heb ikzelf nauwelijks last van gehad (hoogstens 1 x in de maand) waardoor ik dit nog niet kan bevestigen.
Het beeld ziet in cinematic mode inderdaad beter uit! Het is moeilijker te omschrijven maar het ziet er scherper en strakker uit. Het is dus niet zo dat graphics in-game mooier worden ofzo maar hetgeen dat de PSVR headset weergeeft ziet er meer crisp uit. Ik denk dat je het beste kan vergelijken wanneer je overdag een game speelt op je TV dan lijkt het beeld al goed. Als je daarna 's avonds dezelfde game speelt op je TV zie je ineens meer details doordat je veel minder last hebt van omgevingslicht. Daar is het ongeveer mee te vergelijken.
Ik heb dit o.a. met de Ghost Recon Beta getest, de Blu Ray van The Lion King 3D en het PS hoofdmenu.
Normaal had ik bij film kijken via PSVR (met het grootste scherm) het idee dat het doek vrij dicht op je ogen stond en vond ik dat niet prettig voor langere tijd. Doordat je nu in 3D mode diepte ziet in het scherm is alles veel rustiger voor je ogen en het beeld ziet er dan fenomenaal uit! Door het diepte gevoel lijkt het bijna een kruising tussen 3D film / VR toneelstuk dat zich live voor je afspeelt. (Oftewel beter dan standaard 3D maar net iets minder dan volledig VR)
Het beeld ziet veel beter uit dan 3D films in de bioscoop omdat de view van de PSVR je hele gezichtsveld bedekt, in plaats van 2 kleine glaasjes voor je ogen, en de rest van de omgeving is compleet zwart waardoor je minder wordt afgeleid. Hierdoor voelt het anders/prettiger dan het dragen van een bril in de bioscoop of voor je 3D TV.
Zelfs tijdens het spelen van de VR game Werewolves Within had ik het gevoel dat de namen en icoontjes die je boven de hoofden van de spelers ziet zweven er een stuk scherper uitzien. Maar wellicht had dit ook te maken met de 'boost mode' voor games die geen Pro Patch hebben ontvangen.
Al met al ben ik zeer blij met deze patch en geeft dit nog meer bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan om te upgraden naar de PS4 Pro toen ik mijn VR set heb gekocht.
Feel a New Real | PS VR2
Tracking is enorm verbeterd sinds de laatste firmware update 2.50 voor PSVR. Ik weet niet zeker of dit ook verbetering geeft met betrekking tot het drift issue, maar het bevestigd in ieder geval dat tracking issues niet per se hardware gerelateerd zijn en via software patches verholpen kunnen worden.