Quote:
[..]
Ik denk dat ze een 'Cyberpunk release drama' willen voorkomen
Gepost door: Iikkee op 13-01-2023 10:47
Ik denk dat ze een 'Cyberpunk release drama' willen voorkomen

Gepost door: Iikkee op 13-01-2023 10:47
…maar mensen waren hyped en enthousiast voor Cyberpunk. Bijna niemand kijkt uit naar Skull & Bones.
Ubisoft wil graag een huge spectaculair megaproject maken waar men jarenlang online mee speelt (zoals hun plannen voor Beyond Good & Evil), terwijl de meesten fan ons gewoon een toffe SP game hebben van 10-15 uur, en klaar. Next project.
Ze willen gewoon een game waarmee ze gewoon geld kunnen blijven genereren door microtransacties, maar niks wat Ubisoft in die markt doet werkt blijkbaar op Rainbow Six Siege na. Voor Skull & Bones is de hype al heel erg weg, ook vooral dat die game straks waarschijnlijk full priced zal zijn voor een multiplayer only game met waarschijnlijk season passes, microtransacties en dergelijk geeft mij ook niet veel hoop dat er veel spelers zullen zijn die de game gaan kopen/spelen.
Hoop dat ze gewoon weer komen met een singleplayer Splinter Cell game, die zijn altijd wel leuk, maar die brengen niet constant geld in het laatje.
Hoop dat ze gewoon weer komen met een singleplayer Splinter Cell game, die zijn altijd wel leuk, maar die brengen niet constant geld in het laatje.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Eens met bovenstaande. Ubi wilt graag een microtransactionkanon afleveren, maar probeert dat telkens met full-priced games. Daardoor faalt dat enorm, slechts enkelen in de industrie kunnen dat volhouden door een hele trouwe fanbase. Verder zijn de grote live service games natuurlijk allemaal free-to-play. En ja, ook ik heb wel eens een tientje hier en daar uitgegeven aan Warzone, maar ik zou dat nooit bij een Assassin's Creed doen.
Dit project was gedoemd te mislukken doordat het zijn momentum totaal gemist heeft. Kwam deze game, zoals gepland, snel na Black Flag uit en misschien nog wel voor Sea of Thieves, dan had het wellicht best wat kans van slagen gehad.
Edit. En dan lees ik net dit statement van Ubisoft:
Nogal wiedes als je zo'n game uitbrengt ten tijde van releases als God of War: Ragnarök, Pokémon: Scarlet & Violet en Call of Duty: Modern Warfare 2. Tegenvallende verkoopcijfers van een singleplayer-game, dan dus maar drie games schrappen en meer resources en tijd inzetten op Skull & Bones (nogmaals: goed idee, gezien de laatste trailers).
Ik ben bang dat Ubi totaal de weg kwijt is ten opzichte van wat gamers graag willen. Beyond Good & Evil 2 wordt geen mooi verhalend vervolg, maar moet een grote multiplayer-ervaring worden. Assassin's Creed moet een live service game worden. Het voelt allemaal als een laatste stuiptrekking. Dat zeg ik met pijn in mijn hart, want veel van mijn favoriete franchises kwamen van deze eigenwijze uitgever.
Edit 2. Wat gebeurt er nu?! Gister dit statement op Twitter over uitstel en vandaag zie ik pas dat er morgen een Twitch-uitzending gepland staat over de game. Dat is eergister aangekondigd. Wat een paniekvoetbal zeg, ongelooflijk!
Dit project was gedoemd te mislukken doordat het zijn momentum totaal gemist heeft. Kwam deze game, zoals gepland, snel na Black Flag uit en misschien nog wel voor Sea of Thieves, dan had het wellicht best wat kans van slagen gehad.
Edit. En dan lees ik net dit statement van Ubisoft:
Quote:
"Despite excellent ratings and players’ reception as well as an ambitious marketing plan, we were surprised by Mario + Rabbids: Sparks of Hope underperformance in the final weeks of 2022 and early January."
Nogal wiedes als je zo'n game uitbrengt ten tijde van releases als God of War: Ragnarök, Pokémon: Scarlet & Violet en Call of Duty: Modern Warfare 2. Tegenvallende verkoopcijfers van een singleplayer-game, dan dus maar drie games schrappen en meer resources en tijd inzetten op Skull & Bones (nogmaals: goed idee, gezien de laatste trailers).
Ik ben bang dat Ubi totaal de weg kwijt is ten opzichte van wat gamers graag willen. Beyond Good & Evil 2 wordt geen mooi verhalend vervolg, maar moet een grote multiplayer-ervaring worden. Assassin's Creed moet een live service game worden. Het voelt allemaal als een laatste stuiptrekking. Dat zeg ik met pijn in mijn hart, want veel van mijn favoriete franchises kwamen van deze eigenwijze uitgever.
Edit 2. Wat gebeurt er nu?! Gister dit statement op Twitter over uitstel en vandaag zie ik pas dat er morgen een Twitch-uitzending gepland staat over de game. Dat is eergister aangekondigd. Wat een paniekvoetbal zeg, ongelooflijk!
🐴
Quote:
Nogal wiedes als je zo'n game uitbrengt ten tijde van releases als God of War: Ragnarök, Pokémon: Scarlet & Violet en Call of Duty: Modern Warfare 2. Tegenvallende verkoopcijfers van een singleplayer-game, dan dus maar drie games schrappen en meer resources en tijd inzetten op Skull & Bones (nogmaals: goed idee, gezien de laatste trailers).
Gepost door: Miniatuurpaard op 13-01-2023 11:31
Nogal wiedes als je zo'n game uitbrengt ten tijde van releases als God of War: Ragnarök, Pokémon: Scarlet & Violet en Call of Duty: Modern Warfare 2. Tegenvallende verkoopcijfers van een singleplayer-game, dan dus maar drie games schrappen en meer resources en tijd inzetten op Skull & Bones (nogmaals: goed idee, gezien de laatste trailers).
Gepost door: Miniatuurpaard op 13-01-2023 11:31
Niet alleen dat maar Ubisoft games zijn nu eenmaal games die snel in prijs dalen. Ik had Mario & Rabbids 2 maanden na release al voor 35.
Mario & Rabbids 2 was zo’n beetje de enige Ubisoft game van de laatste tijd die me tof leek, MAAR niet gekocht, want heb Mario & Rabbids inclusief alle DLC nog in mijn backlog. En dat komt omdat ik nauwelijks op mijn Switch speel. En ik speel nauwelijks op mijn Switch omdat ik daar vrijwel geen games voor koop, want duur en underpowered.
Als een game als Mario & Rabbids op Xbox/PS5 was uitgekomen, dan zou ik de eerste waarschijnlijk al uitgespeeld hebben en dus nu op het 2de deel gesprongen zijn, maar ik pak de Gold Edition van deel 2 wel eens mee zodra die 20 euro ofzo kost, en wanneer ik de eventueel de volgende Nintendo console heb. Niet eerder.
Als een game als Mario & Rabbids op Xbox/PS5 was uitgekomen, dan zou ik de eerste waarschijnlijk al uitgespeeld hebben en dus nu op het 2de deel gesprongen zijn, maar ik pak de Gold Edition van deel 2 wel eens mee zodra die 20 euro ofzo kost, en wanneer ik de eventueel de volgende Nintendo console heb. Niet eerder.
Ben bang dat ik het met je eens ben Yi. Het helpt ook niet dat de eerste Mario + Rabbids mooier oogt dan de tweede (check maar eens hoe weinig liefde er in het gras zit in het tweede deel). Maar goed, Skull & Bones-topic! De stream is gister geweest, voor de geïnteresseerden:
Edit. Heb er even doorheen geskipt en ze lijken wat meer focus te leggen op land-gameplay. Niet zo interessant en nu weet ik 100% zeker dat deze game op dezelfde engine als Black Flag (en dus Assassin's Creed II!) loopt: de AnvilNext-engine. De nieuwere AC-games lopen sinds Unity op de veel indrukwekkendere AnvilNext 2.0. De animaties zien er allemaal praktisch hetzelfde uit als de multiplayer-modus van Black Flag. Zonde!
Edit. Heb er even doorheen geskipt en ze lijken wat meer focus te leggen op land-gameplay. Niet zo interessant en nu weet ik 100% zeker dat deze game op dezelfde engine als Black Flag (en dus Assassin's Creed II!) loopt: de AnvilNext-engine. De nieuwere AC-games lopen sinds Unity op de veel indrukwekkendere AnvilNext 2.0. De animaties zien er allemaal praktisch hetzelfde uit als de multiplayer-modus van Black Flag. Zonde!
🐴
En wederom... dit keer wel max 3-4 maanden. Volgens het artikel moet het dit boekjaar nog uitkomen, dat op 31 maart 2024 eindigt.
Ubisoft meldt uitstel Skull and Bones en mogelijk ook Star Wars Outlaws
Ubisoft meldt uitstel Skull and Bones en mogelijk ook Star Wars Outlaws
Deze game kan alleen nog maar tegenvallen. Zo jammer, naval combat in Black Flag was tof.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Nieuwe release date (alweer): 13 februari 2024 voor Ubisoft subscribers en 16 februari voor gewone stervelingen (voor zover die dan nog leven).
https://www.ign.com/articles/skull-and-bones-release-date-finally-revealed-again-game-awards-2023

https://www.ign.com/articles/skull-and-bones-release-date-finally-revealed-again-game-awards-2023

Don't yuck someone else's yum
Na hopelijk hebben ze de game leuker gemaakt. Tuurlijk de Alpha versie van begin dit jaar gaf natuurlijk niet een uiteindelijk goed beeld van de game. De Alpha versie was letterlijk fetch quest overload, nog nooit zon saaie game gespeeld.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Quote:
https://www.metacritic.com/game/skull-and-bones/
Metascore 57
User score 3.1
Auw.
Gepost door: Budgetpaardje op 22-02-2024 18:00
Metascore 57
User score 3.1
Auw.
Gepost door: Budgetpaardje op 22-02-2024 18:00
Dit moet Ubisoft toch veel geld gaan kosten, zo lange ontwikkeltijd en vervolgens lijkt het nog nergens op. Zelfs de gevechten op zee zijn slechter en simpeler dan in Black Flag en dat is juist datgene waarvoor ik dit spel überhaupt zou kopen.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Quote:
[..]
Dit moet Ubisoft toch veel geld gaan kosten, zo lange ontwikkeltijd en vervolgens lijkt het nog nergens op. Zelfs de gevechten op zee zijn slechter en simpeler dan in Black Flag en dat is juist datgene waarvoor ik dit spel überhaupt zou kopen.
Gepost door: SGT xan op 22-02-2024 18:04
Dit moet Ubisoft toch veel geld gaan kosten, zo lange ontwikkeltijd en vervolgens lijkt het nog nergens op. Zelfs de gevechten op zee zijn slechter en simpeler dan in Black Flag en dat is juist datgene waarvoor ik dit spel überhaupt zou kopen.
Gepost door: SGT xan op 22-02-2024 18:04
De hele reden dat deze game uberhaupt is uitgekomen, is vanwege de Singaporese subsidie. Niet uitbrengen was waarschijnlijk duurder geweest dan wel.
Hoop dat de (gebrek aan?) kwaliteit van deze game niet ook terug te vinden gaat zijn met Star Wars Outlaws aangezien ik daar enorm naar uitkijk. Ubisoft blijft super wisselvallig met hun games.
Helaas zijn ze wat mij betreft niet meer wisselvallig, maar blijft het een beetje dieptepunt op dieptepunt. Van Far Cry 6 naar Assassin's Creed Mirage en nu dit weer. Alle drie hadden ze enorme potentie, maar helaas misten ze allemaal het belangrijkste in games: fun!
🐴


