Het was al eerder aangekaart, een eigen topic voor motoren. Ik ben er achter dat er toch een aantal Budgetgamers zijn die een motor hebben, bij deze ben ik dus eeeerg nieuwsgierig
Ik zal even kijken of ik een foto kan maken van de Yamaha SR-250-SE uit '81 van de week.
Quote:
Bedoel je deze Moto Guzzi V7 Special '72? WAAAAAAT?! Zo'n motor is gewoon super gaaf! Een plaatje van een oldtimer. In goede staat, rijdend?@Henri-Alexander
Ik lees net dat je een Moto Guzzi hebt?! Tof man! Ik heb een V7 Special uit 1972 van mijn vader geërfd. Deze zomer even mijn motorrijbewijs halen.
Gepost door: PhysX op 04-05-2011 00:26
Ik lees net dat je een Moto Guzzi hebt?! Tof man! Ik heb een V7 Special uit 1972 van mijn vader geërfd. Deze zomer even mijn motorrijbewijs halen.
Gepost door: PhysX op 04-05-2011 00:26
De Moto Guzzi die ik eerder noemde is een Old Timer en die is van mijn moeder. Het is de Moto Guzzi V50 Legergroen met een zijspan ernaast GRUWELIJK DING! De motor zelf is origineel een dienstmotor geweest.
Zo een, die kleuren met die zwartleren tassen, echter ook met een windscherm voorop en een grote zwarte topkoffer achterop in de jaren '80 stijl Pracht van een motor en rijdt lekker.
Helaas nu kapot, moet even gerepareerd worden wat 700 euro kost. Weet niet meer wat het is, hij staat al een tijd bij mijn broer.
Ik begin binnenkort ook met mijn motorrijbewijs, donderdag een proefles, daarna de theorie halen en wellicht rond september examen
Als ik mijn motorrijbewijs heb staat hier een Yamaha SR-250-SE uit '81 van mijn moeder. Tank en kappen opnieuw gespoten en hij ziet er dus absoluut niet als 30 jaar uit Een beetje oppoetsen, nieuwe knipperlichten erop van de zomer...
Als ik mijn motorrijbewijs in bezit heb mag ik er op rijden, mijn moeder rijdt er niet op.
Toentertijd is er een andere uitlaat opgegaan door mijn pa en die is echt gruwelijk, als je om de hoek gas geeft verwacht je een gigantische bak, is het zo'n klein ding
Beiden motoren, de Moto Guzzi en de Yamaha zijn oldtimers en kosten per maand € 3,07 per motor exclusief brandstof. Omdat ze oldtimer zijn kosten ze geen belasting en is de verzekering laag. Het zijn beiden ook lichte motoren, enkel 25kW waardoor ik er gelijk op mag rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.
Afgelopen zondag al op de Yamaha gereden om de koppeling aan te voelen en schakelen aan te leren, ik heb de afgelopen 3,5 jaar scooter gereden, wat een automaat was. Ongelooflijk wennen dus
Persoonlijk heb ik een voorkeur naar alles wat groot, grof en breed is. Persoonlijk kwijlobject: Een Harley Davidson maar die is verre van betaalbaar. Een alternatief heb ik wel, een Yamaha Dragster. Helaas is dat een zware motor met minimaal 29kW tenzij geknepen. Hierdoor mag ik er pas over 2,5 jaar op rijden.
Dit is de Yamaha Dragster:
Veel Chromewerk maar helaas ook veel poetswerk. Omdat ik geen autorijbewijs heb en daar naar alle waarschijnlijkheid pas in 2012 aan begin heb ik wel een motor nodig voor in de winter. Dit kan op één van de twee motoren van mijn moeder of ik schaf zelf een budget motor aan tegen die tijd. De Yamaha Dragster moet 's winters op stalling vanwege het chroom. Sneeuw zou nog wel kunnen maar pekel is een doodzonde. Als je chroom wordt aangetast door pekel of te weinig poetsen kost het erg veel om dat te fixen en anders ziet het er niet uit.
Nogmaals, Budgetgamers met motoren; Laat ze zien
Last edited on: 04-05-2011 02:06
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex
Op mijn 18e ben ik begonnen met het rijbewijs. Aangezien ik nog op school zat en geen van beide nodig had, ben ik voor degene gegaan die ik het liefst wou hebben. Auto zou later wel een keer komen.
Eerst moest er echter een schakelbrommer komen. Hier heb ik zo een 2 jaar op rondgereden en was een ideale springplank naar het beter werk. Het was een honda MB nog helemaal in de orginele kleuren. Als ik hem nu zie heb ik toch wel spijt dat ik deze heb weggedaan, altijd leuk om te hebben als sleutelbrommer.
18 geworden, dus rijschool gebeld en ik kon langskomen nadat ik mijn theorie had gehaald. Dit was zo gedaan en ik ging op weg met de honda mb naar de rijschool. "Mooie brommer, pak die motor maar. We gaan naar de parkeerplaats naast het strand" zei de rijschoolhouder. Dat kwam nogal als een verrassing, had nog nooit op een motor gereden maar mocht meteen opstappen. Als je begint moet je de eerste lessen achterop naar de parkeerplaats waar je daar mag oefenen. Het is dus handig om met een schakelbrommer aan te komen
6 maanden later had ik het roze papiertje en moest er natuurlijk een motor komen. Helaas moest deze voldoen aan de 25 kw regelgeving. Via marktplaats een
import Kawasaki GPX 250 gevonden, en die is het dus geworden. Bewapend met
BSM Vampire uitlaten, klonk deze of de god van de donder er zelf op reed.
2 jaar later van de 25kw regeling af, dus opnieuw shoppen naar een motor.
Het is een Yamaha FZR600R uit 1994 geworden, in bordeaux rood. Die zag je niet vaak.
Met deze heb ik zo een 25000 km gereden in iets van 2 jaar tijd, echt een
betrouwbaar beestje. De Yoshimura demper zorgde voor een heerlijk geluid.
Na weer iets van 2 jaar wou ik een iets nieuwere motor hebben, het liefst een
2 cilinder vanwege het prachtige geluid. Bij de dealer hadden ze een mooie
Yamaha BT1100 staan uit 2003, met open Laser dempers.
Sinds 2 weken staat er een fonkelnieuwe Yamaha FZ8 in de schuur.
Hier moet nog wel een andere demper op komen, de fabrieksdemper is niet echt
mooi en laat zich amper horen.
Edit: Hmm, plaatjes die het doen zijn te groot en die van Imageshack werken niet helemaal. Kan een mod die fotos verkleinen?
Ik heb je links afgelezen door je post te editten, waarna ik de foto's kon opslaan en ze met Tinypic kon uploaden
Zelf gebruik ik altijd Tinypic, die vind ik het meest gebruiksvriendelijk.
Mooi verhaal en leuke foto's. Hoewel ik het niet op racemotoren heb maar meer op choppers vind ik het toch erg mooie motoren, vooral je laatste twee zijn erg mooi, hoewel je FZR600R er ook mag wezen met de boudeaux rode kleur. Die zie je inderdaad niet vaak. De kleur alleen al.
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex
De BT1100 heeft trouwens hetzelfde blok als de Dragster.
Heb tijdens een yamaha demo weekend ook een keer met een zware chopper gereden, irritante van die motoren is dat je constant met je voetplanken aan het asfalt zit.
Ook heb ik op vakantie 2x een chopper gehuurd, best leuk om een keer mee te rijden. Zal de fotos eens opzoeken.
Normaliter gaat een proefles zo: (Zal het in een motortopic niet uit hoeven leggen maar toch eventjes)
Je hoeft niet in bezit te zijn van je motortheorie, maar wel in bezit te zijn van rijbewijs B. Ik heb een proefles gepland met de vraag of ik mijn theorie nodig heb of niet, waarop het antwoord nee luidde. Ik wist echter niet dat je het rijbewijs B nodig had.
Kom ik daar, eigen motorspullen mee op de jas en de broek na enfin, die kon ik daar lenen.
Instructeur: "Je hebt geen theoriecertificaat van de motor hè?"
Ik: "Nee, dat hoefde niet" (had de instructeur via de mail bevestigd)
Instructeur: "Je hebt wel je autorijbewijs hè?"
Ik: "Nee, dat was me niet verteld."
Instructeur: "Ach, stap maar op. Je moet wel je autorijbewijs hebben maar voor een proefles doe ik niet zo moeilijk."
Ik verwachtte dus, zoals normaal bij een proefles dat jij rijdt en de instructeur bij jou achterop zit met dubbele bediening zodat de instructeur kan schakelen en dergelijke. Ik had al op de motor van mijn moeder (Yamaha SR250SE '81) in de buurt leren schakelen en koppelen. Dat wist hij, dat had ik hem verteld.
Instructeur: "Je kon al schakelen en koppelen hè?"
Ik: "Ja, dat heb ik na een korte instructie door mijn moeder snel onder de knie gekregen terwijl ik een blokje in de buurt reed."
Instructeur: "Dus je kan al rijden?"
Ik: "Nouja, ik heb gekoppeld en geschakeld in de buurt."
Instructeur: "Denk je dat je in de binnenstad kunt rijden?"
Ik woon dus in Amsterdam!!
Ik: "Als u zegt dat ik het kan..." (Ik vertrouw op zijn expertise. Als hij zegt dat ik het kan dan doe ik het zo. Wel nog met de gedachte dat de instructeur achterop zit.)
Instructeur: "Mooi, pak allebei maar een motor" (We waren met zijn tweeën)
Ik verwachtte op dit punt dat hij bij mij achterop zou stappen gezien de andere lesser zijn autorijbewijs al had en in principe dus al kon koppelen en schakelen. Gooit hij bij mij een stapel pionnen achterop!
Waar moet de instructeur nu? Juistem, hij stapt op zijn BMW en zegt "Start de motoren maar, hier links het terrein af en bij de kruising links."
WAT?!?! Ach, we zitten in een industriegebied, we zullen wel twee straten verder rijden naar een grote parkeerplek. Toch?
Instructeur via het oortje: "Hier links bij de kruising, bij de rotonde rechts."
"Voorsorteren voor rechtdoor..."
DAT IS DE BINNENSTAD VAN AMSTERDAM!!
Ehm, geen ervaring met de motor, ook niet met de auto, dit is een proefles, voorsorteren voor rechtdoor? Amsterdam in? Hij was dus geen geintje aan het maken toen hij het over de binnenstad had...
We zijn dus Amsterdam doorgereden naar een parkeerterrein, daar hebben we geslalomd en u-bochten geoefend. Ik, bij een proefles, zonder een rijbewijs behalve de scooter...
Als ik een ongeluk kreeg had de instructeur een heeeeel groot probleem gehad
Fucking de binnenstad van Amsterdam, ik geloof nog steeds niet dat het is gebeurd...
Ach, het ging wel goed, ik heb geen ongelukken veroorzaakt, eenmaal de motor laten afslaan door de koppeling vergeten te gebruiken maarja, ik heb 3,5 jaar op een automaat scooter gereden
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex