Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Bijzonder xbox live probleem

[Begin] |1(1) [Eind]
Door Kashika (410 reacties) op 23-09-2011 17:53
Ik heb het aangename geluk om bij de paar uitzonderingen per jaar te horen die een onoplosbaar probleem heeft met xbox live.

Mijn account is namelijk gehackt een paar maanden geleden. Het land is omgezet naar Zuid-Afrika en toen zijn mijn punten gebruikt voor aankopen in spellen die ik niet bezit.
Natuurlijk ging de klantenservice van xbox live er alles aan doen om dit recht te zetten.
En jawel hoor, een maand later had ik mijn account weer werkende met mijn punten teruggezet.

In de tussentijd heb ik mijn xbox niet zo actief gebruikt en had ik vandaag zin om een game te downloaden via de marketplace. Alleen stond de nieuwe Resident Evil 4 HD niet in de lijst van games.
Op de website was hij wel te vinden, maar kreeg ik een foutmelding als ik het spel probeerde te downloaden.

Mijn account ''zit'' blijkbaar nog in Zuid-Afrika. De locatie kan niet verandert worden.
Hierdoor kan ik een hoop content niet downloaden, mijn xbox live gold niet opwaarderen en geen gamerpoints toevoegen.
De klantenservice kon mij als enige oplossing geven, om een nieuw account aan te maken. Een optie die mij niet acceptabel lijkt. Vooral omdat ik mijn account al vier jaar gebruik en ik redelijk wat dlc, achievements en save games heb die ik wel wil blijven gebruiken.
Ze hebben mijn zaak wel doorgezet naar het Amerikaanse ''tier 3'' team. Dat is hetzelfde team wat zich heeft beziggehouden met mijn gehackte account. Garantie dat ze er iets aan gingen doen, kunnen ze alleen niet geven.

Een reden dat ik mijn verhaal hier plaats, is vanwege mijn frustratie. Maar ook omdat er misschien mensen zijn die een oplossing weten?


LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 23-09-2011 18:00
als de klantenservice je niet kan helpen, en het probleem aan amerika doorgeschoven wordt, betwijfel ik of we je er wel mee kunnen helpen.

een snelle googlezoektocht geeft mij ook geen oplossingen voor dit probleem.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Krichat
Door Krichat (3795 reacties) op 23-09-2011 18:01
Hallo, Vervelend dit.. Als ik zo een beetje op het internet zoek is er niets aan te doen.. Je moet een nieuwe GamerTag aanmaken lees ik.

Jou probleem

Of reply een mail die je van Microsoft contact service had. (Dat over de hack ging)
En dan vraag je hoe het zit met country settings...
Succes
Xbox: KrichatStarik, Steam: Krichat
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 23-09-2011 18:19
Het feit dat je je locatie sowieso niet kan wijzigen op Xbox live is echt onbegrijpelijk...
Door Kashika (410 reacties) op 23-09-2011 18:43
Ik heb al een reply gestuurd naar het mail adres over de hack. Het is alleen volgens mij geen regulier adres waar het vandaan komt. Zal niet gelezen worden denk ik.

Een nieuw account maken is geen optie echt. Alle spellen die ik heb gespeeld tot nu toe, kan ik dan overnieuw mee beginnen.
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 23-09-2011 19:05
wat wél een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om een nieuwe account aan te maken om de game mee te kopen, en deze dan te spelen op je eigen account. als het goed is, krijgt de account die de game koopt de licentie om hem te spelen, maar ozu de licentie ook naar de xbox zelf verzonden moeten worden, waardoor jij hem op dezelfde xbox zou moeten kunnen spelen.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Door Kashika (410 reacties) op 23-09-2011 20:02
Dat klopt, zat ik ook aan te denken,

Punt is dat ze wel de moeite hebben gedaan om mn verloren 3000 punten terug te schrijven naar deze account.
Krichat
Door Krichat (3795 reacties) op 23-09-2011 20:17
Tja, Dat is dan niet anders vriend...
Wees blij dat je sowieso je account terug hebt
Xbox: KrichatStarik, Steam: Krichat
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 23-09-2011 20:19
@Kashika: Ik lees op het Xbox Live migreren pagina deze info's:

Quote:
Je kunt je account momenteel verplaatsen naar de volgende landen/regio's: Rusland, Polen, Brazilië, Hongarije, Griekenland, Tsjechië, Zuid-Afrika, Colombia en Chili*. Ga naar de Xbox.com-website voor het betreffende land voor informatie over de Xbox LIVE-functies die beschikbaar zijn in het land.

Je kunt je account slechts eenmaal om de 12 maanden migreren.

De content die je hebt aangeschaft en gedownload via Xbox LIVE Marketplace of Zune Marketplace en die zich momenteel op je console bevindt, blijft behouden na de migratie. Je zult deze content echter niet opnieuw kunnen downloaden na de migratie. Als je eerder aangeschafte of gedownloade content wilt opslaan, moet je deze downloaden naar een opslagapparaat (bijvoorbeeld Xbox 360 harde schijf, memoryunit of USB-flashstation) vóór de migratie. Aangeschafte content kan niet worden terugbetaald, noch bieden wij enige garantie dat Zune Marketplace-content na de migratie blijft werken. Klik hier voor meer informatie.

Wij bieden momenteel geen ondersteuning voor de migratie van accounts in Xbox LIVE Gold Family Pack-lidmaatschappen of met gekoppelde Zune Pass-lidmaatschappen.

Er zijn aanvullende punten van overweging voor gebruikers van Zune Music, Video en Apps Marketplace en Windows Phone. Klik hier voor meer informatie.

Dus je moet kijken wanneer de 'regio' was veranderd. Want je kan om de 12 maanden, eenmaal de regio veranderen. Dus ik zou zeggen: 'Wacht maar die maanden. En als die 12 maanden(vanaf het moment dat jouw regio was veranderd) voorbij zijn, dan moet je je regio veranderen. Of xbox bellen voor hulp.

Maar hoe is je gamertag gehackt? Ik weet alleen als de hacker bevriend is met jou op xbox, dan kan ie jouw ip-adres weten en dan een soort van ddos aanval zetten op jouw ip-adres waardoor je niet meer kan internetten. Maar verder weet ik niet hoe je iemands z'n gamertag kan hacken .
Door Kashika (410 reacties) op 23-09-2011 20:52
Geen idee. Was een tijd niet online geweest. Zette toen mn xbox aan en kreeg ik een foutmelding, stond half ingelogd en had geen achievements.

Toen recoverde ik mn account en bleek alles weer te werken. Alleen kwam k er later achter dat mn MS points weg waren.
Meteen de klantenservice gebeld en hun de rest laten afhandelen.

Bedankt voor die info overigens. De klantenservice zei dat het echt maar eenmalig kon. Niet dat het 12 maanden zou duren, want dat verandert de zaak een beetje.

Al lees ik wel dat alle content die ik heb aangeschafd, niet meer opnieuw te downloaden valt.
Zoiets moeten ze nog steeds aan kunnen passen.
Door Kashika (410 reacties) op 23-09-2011 21:31
Net de klantenservice weer aan de lijn gehad.

Ze gaan mijn account terug migreren! De medewerker die ik eerder vandaag sprak, had geen ervaring met dit probleem en vertelde me niet het hele verhaal.
Het team in Amerika is er mee bezig en alles wordt goed teruggezet dit keer.

Ben blij als dit opgelost is.
[Begin] |1(1) [Eind]