Midnight Club 2 (PC)
73 100 1

Review Midnight Club 2 (PC)

Dit keer racen we een eind weg met de straatrace avonturen in Midnight club 2.
Het verhaal
Je bent een straatracer die begint in de straten van Los Angeles en gedurende het verhaal, dat zich afspeelt in de storymode, ook nog eens op de nachtelijke trajecten van Parijs en Tokyo rijdt. Door het tegen diverse tegenstanders op te nemen kun je allerlei extra wagens met extra’s winnen en zelfs het rijden met motoren (tweewielers) moet tot de mogelijkheden behoren.
Er gelden geen regels in het straatracen. Zorg er echter voor dat je niet gepakt wordt door de politie en niet te veel fouten maakt in het verkeer, zodat je niet je snelheid verliest en uiteindelijk gewoon de wedstrijd wint.

De opbouw
Door de storymode te spelen kun je alle tracks en auto’s vrijspelen, die je vervolgens weer kunt gebruiken om de arcade mode te testen of om gewoon in een gedeelte van de stad lekker rond te scheuren à la GTA-style. Alleen het rondlopen en van alles opblazen ontbreekt uiteraard, maar dit is niet voor niets een race game. Met wat nitropacks en een kanon kan je nog wat “valsspelen” in de latere levels maar hiermee houdt het dan ook mee op.

Graphics
De graphics zijn goed, maar ik had iets betere graphics verwacht voor op de pc, zeker op de hogere resoluties. Mooie auto’s, goed weergeven gamekarakters en ook als je aan het racen bent heb je het idee dat er echt snelheid in zit. De game lijkt ook wat op GTA, maar dat is ook niet zo gek als je kijkt dat het door een team is gemaakt dat nauw samenwerkt aan deze serie. Ook deze game is echt gemaakt voor de console, wat het grote gebrek aan stukken betere graphics op een hogere resolutie en de wat ruwe weergave (qua anti-aliasing) ingame verklaart. De auto’s kunnen wel helemaal kapot, maar worden weer gerespawnd als ze total loss zijn. Kost wel even tijd maar je kan wel weer verder racen. Het leveldesign is goed, maar op den duur wel saai. De steden zijn in het algemeen in een bepaalde stijl neergezet en als je er wat langer door heen rijdt lijkt alles veel op elkaar.

Sound
Het geluid in deze game is van prima kwaliteit De achtergrond muziek is geheel in de stijl van de game, vette beats en hiphopklanken. Leuke sneren van de tegenstanders en omstanders als je aan het racen bent. Het botsen en de ontploffingen zijn goed weergeven en ook het geluid van de motoren die ronken is aangenaam om te horen.

Besturing
De besturing is met het toetsenbord iets te fel, een stuurtje met force feedback is aan te raden. De moeilijkheidsgraad neemt gedurende de storymode flink toe. Sommige trajecten zal je wel meerdere keren moeten racen voor je uiteindelijk als winnaar over de streep komt. Met meerdere slots in het hoofdmenu kan je de game opslaan voor je carrière modus en het laden van de savegames is simpel en doeltreffend en daar valt niks op aan te merken.

Replay
Ik denk dat je als je eenmaal de singleplayer hebt uitgespeeld of het verhaal wel hebt gezien, je dan jezelf best kan vermaken in de mulitplayermode. De game is zowel via netwerk (LAN) als internet speelbaar, de uitkomst om deze game wat langer houdbaar te maken en hij is bovendien ook gewoon leuk. Niets is zo onvoorspelbaar als het racen tegen menselijke tegenstanders.

Een uiterst vermakelijke racegame met wat lichte humor en vette beats op de achtergrond. De multiplayer is dik in orde en maakt dat je vele uurtjes plezier kan hebben van deze game. De graphics vallen voor deze pc-versie wat tegen, maar er valt genoeg te racen in deze game en daar gaat het tenslotte om.

Deze game is door RedLouis gereviewed

Oordeel Midnight Club 2 (PC)

• Eindcijfer 73