Snipperclips Plus (Switch)
85 100 1

Review Snipperclips Plus (Switch)

Snipperclips Plus is de uitbreiding van Snipperclips, die bij de release van de Nintendo Switch slechts als digitale content verkrijgbaar was. In Snipperclips Plus heb je dezelfde levels als in het origineel, alleen krijg je nu iets meer content. Ook is deze versie fysiek verkrijgbaar, een belangrijk gegeven voor de verzamelaars onder ons. En mocht je het origineel al hebben, dan kun je de nieuwe content downloaden voor een tientje. Voegt deze uitbreiding genoeg toe om er weer een geknipt avondje met je vrienden mee door te brengen? Of kun je beter de hand op de knip houden?

Snip & Clip
Voor iedereen die Snipperclips nog niet kent: je speelt samen met je gamepartner als Snip of Clip, twee figuurtjes met een hoekige en ronde kant. Je kunt happen uit elkaar knippen om zo de vorm van je medespeler te veranderen. Op die manier kun je allerlei opdrachten voltooien, door goed samen te werken. Er wordt geen uitleg gegeven over hoe je het level moet halen, dat mag je samen uitzoeken!

Geknipte wereld
In de World Mode zaten 45 levels, met vijftien levels verdeeld over drie werelden: Noisy Notebook, Retro Reboot en Silly Science. In Snipperclips plus zijn er nog eens twee werelden met elk vijftien levels aan toegevoegd: Cosmic Comics en Toybox Tools. Waar de eerste drie werelden nog redelijk makkelijk op te lossen waren, zijn de twee nieuwe werelden behoorlijk pittig! Het spel dwingt je echt om op een andere manier te kijken naar de omgeving en Snip en Clip zelf. Zo moet je soms juist gebruikmaken van de weggeknipte delen van Snip en Clip, in plaats van wat overblijft.

Geknipte Party
Daarnaast zijn er nog enkele nieuwe levels aan de Party Mode toegevoegd, die daardoor nu nog meer gericht zijn op vier spelers dan voorheen. Dat is de strekking van de nieuwe levels in de uitbreiding: geknipt voor nóg meer plezier met nóg meer mensen. Ook kun je eerder uitgespeelde levels opnieuw spelen, maar dan met een random gegeven vorm in het begin; voor nog meer uitdaging en lol dus!

Snip & Clip maken de Blitz
Blitz is een aparte spelmodus, waarbij je minigames tegen elkaar speelt. Hier zijn ook drie nieuwe stages toegevoegd (Territory, Roundup en Keepaway) aan de al bestaande drie (Hoops, Hockey en Dojo). Denk bij de minigames aan basketballen tegen elkaar, zoveel mogelijk terrein winnen door het vlak in jouw kleur te stempelen (net als Splatoon!) of het vangen van vliegjes en ze in een pot te stoppen (en houden!). Waar je bij de rest van de levels altijd moet samenwerken is het in deze modus juist de bedoeling om tegen elkaar te strijden; zeker een leuke afwisseling. En ook met vier personen is deze modus heel goed te spelen, omdat je dan in teams tegen elkaar werkt.

Geknipt stempelen
En dat is nog niet alles, want er is ook nog een nieuwe modus toegevoegd, genaamd Stamps. Hierbij kun je jezelf in verschillende vormen knippen en verschillende kleuren aannemen, zodat je een canvas kunt bestempelen. Met deze modus kun je doen wat jij wilt, je kunt proberen je artistieke kanten te laten zien, of je gaat gezellig met vrienden iets als "raad het plaatje" spelen.

Geknipt mooi
Op grafisch vlak is Snipperclips Plus, net als Snipperclips, hartstikke fijn. De kleuren van Snip en Clip spatten van je scherm en alle vormen ogen lekker scherp. Dat is ook wel handig, wat dat ga je zeker nodig hebben als je binnen de kartellijntjes moet knippen. Ook de muziek past er prima bij, het is sfeervol en klip en klaar geschikt voor een game als deze; niks op aan te merken dus.

Snipperclips Plus brengt genoeg content met zich mee. Met maar liefst 40 nieuwe levels in allerlei verschillende modi is er genoeg aan speelplezier toegevoegd. Bovendien ligt de focus duidelijk nog meer op het multiplayer aspect dan het eerste deel. Verder zijn de levels een stuk pittiger, dus ligt er heel wat meer uitdaging te wachten. Als je het origineel nog niet hebt, is het de prijs voor het volledige spel zeker waard. En mocht je twijfelen of het ook als DLC de moeite waard is? Voor slechts €10,- krijg je een hoop mooie levels. En zeg nou zelf, dan is het toch moeilijk om zo’n leuke game te laten liggen.

Deze review is geschreven door Lisa Halman.

Oordeel Snipperclips Plus (Switch)

Aantal keer bekeken: 6840