Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Hammerting (PC) Gratis

Geplaatst op 30-03-2024 13:23

Ook bij GOG.com weer een gratis game: Hammerting een "mijnbouwsim met dwergen en RPG-elementen".

Bedankt voor het melden: PsnTheCh4oZZzz & Europa

Geplaatst op 30-03-2024 13:23
Aantal keer bekeken: 2364

Laatste reacties

avatar van ElCheapo
ElCheapo ( 25439   20) 30-03-2024 14:54
IK zag deze ook in een email van GOG; inmiddels geclaimed voor mijn GOG account.
avatar van Gamy
Gamy ( 4953   17) 30-03-2024 15:00
Quote:
IK zag deze ook in een email van GOG; inmiddels geclaimed voor mijn GOG account.
Gepost door: ElCheapo op 30-03-2024 14:54

hier ook 👍
avatar van Sky-F
Sky-F ( 519 ) 31-03-2024 21:37
Dankjewel voor de vermelding.
avatar van JSKU
JSKU ( 682 ) 01-04-2024 12:51
Na de reviews op GOG te hebben gelezen, zag ik er van af om deze giveaway te claimen.

Volgens de reviews mist deze game de nodige polish om er iets van te maken.
avatar van Egg Citizen
Egg Citizen ( 512   1) 02-04-2024 12:04
Quote:
Na de reviews op GOG te hebben gelezen, zag ik er van af om deze giveaway te claimen.

Volgens de reviews mist deze game de nodige polish om er iets van te maken.
Gepost door: JSKU op 01-04-2024 12:51

Heb het gisteren een redelijke tijd gespeeld en er ontbreekt wel een en ander aan polish:
- De technologyboom is niet logisch opgezet. Je kan dingen onderzoeken, waar je vervolgens niks aan hebt, omdat iets anders eigenlijk eerst onderzocht moet worden, omdat je anders het betreffende gebouw nog niet eens kan maken bijvoorbeeld.
- Zelfs de persoonlijke leveling is daaraan inherrend, omdat een aantal van de levels gekoppeld zitten aan technology levels, maar dit zeer onduidelijk is aangegeven.
- Rails leggen is uitermate frustrerend. Als je een schuin stuk wilt leggen, wordt deze maar naar 1 kant schuin getoond (dus bijvoorbeeld , terwijl je / wilt hebben). Wat moet je doen, je moet dit schuine stuk selecteren en bij het zetten, nadat je geklikt hebt, de muis naar de andere kant bewegen, zodat het stuk spiegelt... en ja, dat maakt het passend maken aan bestaande stukken niet makkelijker.
- Je hebt een snel-optie om te zien welke goederen je kan kopen bij de verschillende overworld dorpjes en steden... je kan daarbinnen echter niet selecteren op afstand / prijs of zelfs maar zoeken op een bepaald goed dat je nodig zou hebben... heel leuk als je iets van 30 nederzettingen door moet scrollen.
- Je hebt geen spel-optie om snel te zien welke goederen je waar kan verkopen... daarvoor moet je per nederzetting op de wereldmap klikken of automatische verkoop aanzetten (waardoor je wellicht spullen verkoopt die je niet wilt verkopen)
- De overworld opdrachten zijn HEEL eentonig. Op gegeven moment waren ze allemaal hetzelfde, vragend naar goederen die ik niet eens kon produceren. (want, had ik niet de technologie voor... en welke technologie ik dan wel nodig had? Geen idee)
- En over opdrachten gesproken. Je ziet soms bovenaan een melding, dat je een nieuwe opdracht/quest hebt ontvangen, klik je daarop, krijg je mooie niets zeggende tekst te zien waar je niks aan hebt. Zelfs je logboek geeft op deze manier niets anders dan titels en verder informatie waar je niets aan hebt.
- Ik weet nog steeds niet waarom de dwergen het bedegerei niet willen maken, terwijl de grondstoffen al wel op de juiste plaatsen zijn... zal ook wel iets van technologie zijn dat veel te laat in de technologieboom voor komt.
- Er zit meer in het spel dan wat interessant is of echt invloed heeft. Je dwergen hebben zogenaamd bepaalde voorliefdes of kunnen wel/niet goed met bepaalde andere dwergen overweg... nooit iets van gemerkt. Ook niet iets dat ik mis.
- Het spel mist echt een opbouwende campaign, zodat mensen de opties stukje bij beetje meekrijgen. Nu is het gewoon, ja je hebt veel opties en er is veel waar je rekening mee moet houden. Wat, je wist niet dat je een infirmary nodig had voor je dwarfs? Tja, volgende spel beter, nu kan je niet meer terug komen en zijn je dwergjes dood.
- Goederen, zoals ore, worden pas van de grond opgepakt, als ze gebruikt gaan worden, ipv. dat ze opgeslagen worden.
- Ow, en vergis je niet. Als je denkt, dat het een moeilijk spel is... wel, initieel wel, omdat er zoveel onduidelijk is. Maar heb je eenmaal door hoe een boerderij werkt en dat je die infirmary nodig hebt... dan zijn er niet veel dreigingen meer... maar misschien is dat op een hogere moeilijkheidsgraad anders.

Er zitten veel onduidelijkheden en onlogische aspecten in het spel. Het zou zoveel beter kunnen zijn en je merkt dat het inderdaad niet gepolished is... zelfs al hebben ze er al redelijk wat updates overheen gegooid sinds release.

Het spel ziet er redelijk uit en het is redelijk geestdodend vermaak om gewoon wat aan basebuilding en exploration te doen, en de biomes zien er ook interessant uit... maar verwacht er inderdaad niet teveel van. Het is wel degelijk vermakelijk voor een gratis spel, maar tegenwoordig zijn we wellicht wat te gewend geraakt aan goede gratis spelletjes :p