English Training (NDS)
75 100 1

Review English Training (NDS)

Sinds de DS komt Nintendo met een aantal verschillende "non-games" die allemaal onder de serie "Touch! Generations" vallen. Eerder konden we ons brein al testen met Big Brain Academy en konden we muziek maken met Electroplankton. Dit keer leren we allemaal Engels met English Training. In English Training is het de bedoeling om je Engelse taal wat om hoog te halen. Dit alles mag misschien behoorlijk saai klinken maar is toch wat leuker in elkaar gezet. Als we de game voor het eerst opstarten worden we ontvangen door een gezellig deuntje waar later een zangeres een simpel Engels liedje aan het zingen is. Als je hier bent heb je keuze uit drie verschillende dingen. Zo kan je een demo van het spel spelen, je kan je Engelse taal oefenen of je kan voor een download gaan.

Als je net als ik eerst kiest voor de demo sta je weer voor drie verschillende keuze mogelijkheden. Zo kan je een test doen waarmee je uitvindt hoe goed je Engels is. In deze test is het de bedoeling om zo snel mogelijk de opgenoemde zinnen, allemaal in het Engels, op te schrijven om vervolgens uit te vinden of je Engels super, goed of oké is. Bij de meeste zal die goed of oké zijn omdat het vooral omdat je schrijfsnelheid telt om super te krijgen.

Naast deze test heb je bij de demo versie ook een dictee. Ook hier krijg je een woord of een zin te horen die je moet overschrijven om vervolgens het volgende woord te doen. Als je deze optie in de demo doet kan je ook nog kiezen voor beginners of gevorderden. Naast al dit heb je ook nog de optie uitspraak waarin je de zin "I love you" zo goed mogelijk moet naspreken.

Aangezien dit alles nog maar de demo is is het nog niet zo uitgebreid als dat de volledige game. Dit kan je allemaal vinden onder het hoofdmenu Oefenen waarin je, als je de game voor het eerst opstart, keuze hebt uit vier verschillende profielen. Je maakt natuurlijk een nieuw bestand aan door je naam in te vullen en verder te gaan. Er wordt gelijk van je gevraagd of je een test wil doen die ditmaal in cijfers wordt bepaald. Zo heb je een doodshoofd, wat het slechtst is, en een S-rank, wat het hoogst is.

Als je deze test eenmaal heb gedaan kan je eindelijk echt beginnen met English Training zoals het de bedoeling is. Op je bovenste scherm zie je een kalender waarop je kan zien welke dagen je wel en niet de dagelijkse test hebt gedaan. Op je onderste scherm heb je de keuze uit een aantal verschillende dingen. Zo kan je je vooruitgang bekijken van de dictees en een aantal van de opties veranderen. Maar het belangrijkste is nog wel de echte spelopties. Zo heb je de al eerder genoemde dagelijkse test. Dit is een test die je een keer per dag kan doen om te kijken wat je dagelijkse vooruitgang is. Nadeel van deze test is dat je met een bepaalde snelheid moet schrijven wil je een hoger cijfer halen.

Naast de test kan je ook nog voor de optie dictee gaan. Als je voor deze optie gaat krijg je een nieuw menu waar je wat instellingen kan doen en het dictee zelf. Bij de instellingen kan je een aantal dingen veranderen zoals het geluid waarmee je schrijft, het aantal vragen dat je iedere ronde krijgt en of je zinnen, woorden of beide wil schrijven. Bij de optie dictee zelf krijg je weer een heel ander beeld te zien van de game. Je heb zo'n 10 verschillende standen die van makkelijk naar moeilijk lopen. Als je van ieder niveau alle woorden of zinnen hebt overgeschreven is niet alleen je woordenschat en je spelling beter maar heb je ook nog een aantal leuke nieuwe dingen ontgrendeld die je bij Extra's kan vinden.

Zo kan je een Marathon unlocken, een spelletje waarmee je zo snel mogelijk een mannetje over de finish heen moet schrijven en later nog wat leuke extra dingetjes die ik jullie ga onthouden in deze review. Als laatste heb je dan nog de multiplayer optie. In deze optie kan je kiezen voor het versturen van de demo of tegen elkaar strijden met het schrijven van woorden. Net als in de game die ik eerder al beschreef met het mannetje. Je kan nu namelijk met maximaal 8 spelers tegelijk het mannetje over de finish heen schrijven. Omdat dit redelijk simpel is voor de meesten is het meer een kwestie van wie het snelst kan schijven dan wie er het beste in de Engelse taal is. Helaas vond ik zelf dat ze misschien iets meer uit deze optie konden halen, het is geen groot verlies maar het is zonde dat de multiplayer optie zo tegenvalt.

Nu ik de game zo'n beetje beschreven heb zal ik mijn mening over deze game geven. De game zelf zal voor de meeste zeker geen aantrekkelijke game zijn om te hebben. Voor de meeste, zo ook voor mij, zullen de meeste woorden, en misschien zelfs alle woorden een eitje zijn maar al dat alles maakt de game toch nog best leuk om te doen.

Met de extra's die je kan unlocken, en toch de kleine uitdaging die er in zit is de game zeker niet slecht te noemen. De game zelf zal denk ik nog wat meer impact maken op de mensen die de engelse tal nog niet goed bemachtigen maar al met al zal ik altijd blijven zeggen dat het een zeer degelijke game is die Nintendo samen met Plato heeft neer gezet.

Oordeel English Training (NDS)

Aantal keer bekeken: 2123

Laagste 1 prijzen voor English Training (NDS)