The Lord of the Rings: The Two Towers (NGC)
78 100 1

Review The Lord of the Rings: The Two Towers (NGC)

Het begon allemaal met het maken van de Grote Ringen. Drie voor de Elfen, De wijsten en rechtvaardigsten Zeven aan de Dwergvorsten, de mijnwerkers en handwerkslieden in de bergen. En negen... negen ringen aan het mensenras dat, boven alles verlangde naar de macht. Want alle ringen bezaten de kracht en de wil om ieder ras te regeeren. Maar ze werden allemaal misleid. In het land van Mordor, in het vuur van 'Mount Doom'werd nog één ring gemaakt... Een ring om ze allemaal te regeren. Sauron stond op het punt om de macht van de ring volledig te gebruiken toen Isildur het zwaard van zijn vader pakte en de hand van Sauron eraf hakte. De ring ging naar Gollum en vervolgens naar Bilbo Ballings, die hem weer aan Frodo gaf... en zo begint het verhaal...

Je begint met een soort training in de oorlog tegen Sauron. Dan leer je een paar moves die ik je even kort zal uitleggen in Legolas-perspectief.
Er komt een Orc die me aanvalt. Ik blok met B en vervolgens doe ik een snelle aanval met de A-button. Vervolgens komt er iemand met een schild: ik sla zijn schild kapot met een woeste aanval (Y) trap 'm weg en maak hem af met een dodelijke move (R). "WTF!!": dacht ik toen er een grote trol op me af kwam, gelukkig was ik Legolas en drukte ik per ongeluk op de L knop en schoot een stuk -of wat pijlen naar zijn lelijke kop! De moves zijn dus erg bruut en geven je echt een kick. En beetje net als in de film dus. Hoe verder je in de game komt, hoe meer punten je kan halen deste meer combo's je kan doen, deste meer wapens je kan kopen. Als je allemaal vijanden raakt zonder zelf geraakt te worden wordt je zwaard/bijl blauw, dan vermoord je je vijanden met 'Special' Hiervoor krijg je weer meer punten waardoor je weer meer wapens kan kopen.

Dan zijn er natuurlijk wat characters waarmee je de game moet gaan completeren: Legolas, de ballet dansende elf die denkt dat hij alles is, met andere woorden: snel, lenig en hij gebruikt zijn boog erg slim. Een technische vechtersbaas dus.
Dan hebben we Gimli, de kleine krachtpatser; Hij slaat Orcs en ander gespuis neer met z?n bijl en gooit soms een bijl naar het hoofd maar wil het liefst met zijn bijl de kop van zijn tegenstander eraf hakken! Dit is dus de tegenhanger van de snelle en soepele Legolas.
Vervolgens hebben we nog Aragorn a.k.a Strider die is zeg maar een mengeling van die twee en dus de beste. Hij heeft een groot zwaard en een boog; de Gondor boog .

Over de gameplay kunnen we redelijk kort zijn want het is weer ouderwets hack and slash?en. Lekker orcs raggen en niet te zuinig ook. Ze duiken overal op en je dient te surviven door de levels heen. Veel meer dan dit is het jammergenoeg ook niet. Er is wel een RPG-element in gestopt dat je je character kan upgraden maar dit gaat niet zo erg diep. Voor de oude hack & slasher is er natuurlijk veel te doen maar voor mensen die van veel variatie houden is het spel niet echt een aanrader. Erg mooie graphics, het leek net of ik in de film aan het rondbanjeren was. Je ziet wel dat EA er veel aan gedaan heeft, mooie tussenfilmpje die veranderen naar de filmpjes in de stijl van de film. Het verschil hiertussen is bijna niet te zien. Het enige probleem zijn de kale achtergronden maar vaak ben je zo geconcentreerd op die horde's tegenstanders dat je dat niet eens merkt. De soundtrack uit de film, ik voelde me een echte "Aragorn" toen ik met de muziek tientallen orcs doodhakten. En natuurlijk de stemmen speciaal van de acteurs voor de game gemaakt. Ik heb niets te klagen voor de sound uit deze game. Deze is echt toppie! De game zelf is in enkele uren (!!) uit te spelen maaar wil je de game op alle modes uitspelen en als je alle bonussen wil halen duurt het wel wat langer.

Al met al is de LOTR best een lekkere game die jammer genoeg niet zo diep gaat als de film maar die wel lekker weghakt. Ook de echte LOTR-feeling die in de game zit is er mooi. Alle dingen in de game ademen deze sfeer gewoon uit. Een goede game en voor een licentie game zeker te weten een topper!

Oordeel The Lord of the Rings: The Two Towers (NGC)

• Graphics 78
  • Gameplay 83