Marktplaats Taferelen en Anekdotes (Koper/ Verkoper) :D
[Begin] |528|529|530|531|532|533|534| (535) [Eind]Quote:
Ik heb woensdag een spel via marktplaats verkocht.
Netjes in bubbelenvelop. Koper foto gemaild met track en tracé.
Track en trace geeft aan dat het spel donderdag geleverd is.
Koper geeft gisteren aan dat het niet geleverd is.
Wat is nu netjes om te doen. Deel terugstorten. Volledig bedrag terugstorten. Of gewoon aangeven dat het altijd eigen risico is.
Heb +100 feedback op marktplaats en nooit meegemaakt eigenlijk. Terwijl een pakje natuurlijk altijd zoek kan raken.
Wel vaag dat hij op afgeleverd staat.
Gepost door: EPMD op 14-09-2024 19:34
Netjes in bubbelenvelop. Koper foto gemaild met track en tracé.
Track en trace geeft aan dat het spel donderdag geleverd is.
Koper geeft gisteren aan dat het niet geleverd is.
Wat is nu netjes om te doen. Deel terugstorten. Volledig bedrag terugstorten. Of gewoon aangeven dat het altijd eigen risico is.
Heb +100 feedback op marktplaats en nooit meegemaakt eigenlijk. Terwijl een pakje natuurlijk altijd zoek kan raken.
Wel vaag dat hij op afgeleverd staat.
Gepost door: EPMD op 14-09-2024 19:34
Sowieso aangeven dat hij even bij de buren moet vragen of het daar bezorgd is. Ik heb dit namelijk zelf al meermaals gehad.
Zelf heb ik onder mijn advertenties altijd staan dat het risico voor de koper is om achteraf "gezeik" te voorkomen. Uiteraard zou ik wel even bij de koeriersdienst een onderzoek starten (zoals hierboven ook al werd gezegd), maar eerst dus even de buren checken haha.
Ja ik weet dat postbezorgers niet met een handscanner lopen. Die kunnen idd vooraf (in het depot) pakjes al op "bezorgd" scannen. En dan pas later bezorgen.
Echter zou het spel donderdag al moeten aankomen. Is nu zaterdag!
Dat van de buren is idd een goede. En hij wacht het af tot dinsdag.
Duim voor hem dat het pakje aankomt
Quote:
Als de betaling via Marktplaats verliep, heb je 2 keuzes:Ik heb woensdag een spel via marktplaats verkocht.
Netjes in bubbelenvelop. Koper foto gemaild met track en tracé.
Track en trace geeft aan dat het spel donderdag geleverd is.
Koper geeft gisteren aan dat het niet geleverd is.
Wat is nu netjes om te doen. Deel terugstorten. Volledig bedrag terugstorten. Of gewoon aangeven dat het altijd eigen risico is.
Heb +100 feedback op marktplaats en nooit meegemaakt eigenlijk. Terwijl een pakje natuurlijk altijd zoek kan raken.
Wel vaag dat hij op afgeleverd staat.
Gepost door: EPMD op 14-09-2024 19:34
Netjes in bubbelenvelop. Koper foto gemaild met track en tracé.
Track en trace geeft aan dat het spel donderdag geleverd is.
Koper geeft gisteren aan dat het niet geleverd is.
Wat is nu netjes om te doen. Deel terugstorten. Volledig bedrag terugstorten. Of gewoon aangeven dat het altijd eigen risico is.
Heb +100 feedback op marktplaats en nooit meegemaakt eigenlijk. Terwijl een pakje natuurlijk altijd zoek kan raken.
Wel vaag dat hij op afgeleverd staat.
Gepost door: EPMD op 14-09-2024 19:34
1: Je biedt de koper aan om de helft van het totale bedrag over te maken als compensatie. Maar dit is iets als je het heel simpel wilt houden, weet dat de zending echt kwijtgeraakt is(ik zou dit vooral doen als de tracking vastloopt met Zending is gesorteerd/Pakket is onderweg)
2: Je vertelt de koper dat hij/zij contact moet nemen met Online Betaalservice en dat hij/zij het met hen moet bespreken. Want de betaling verliep naar hen. En in principe geeft de tracking aan dat het is bezorgd.
Maar voordat je dit zou doen, zou ik eerst de koper aangeven om een week te wachten en ook even bij de buren te vragen. Dus t/m aanstaande vrijdag aankijken of het pakket nog bezorgd wordt. De laatste tijd is PostNL erg achteruit gegaan. In mijn gebied krijg ik bijvoorbeeld maar max. 2 keer per week post binnen i.p.v. de opeenvolgende dagen. Laatst ook met een Bol bestelling wat in de brievenbus paste. Stond er de dag erna dat het was bezorgd, bleek dus niet zo te zijn. 2 dagen later kwam de ene bestelling binnen. Een ander bestelling kwam toevallig een dag erna (ook op hetzelfde dag besteld als met de ene bestelling).
Voor de rest kan jij als verkoper niet veel doen. In principe staat er in de track and trace dat het pakket is bezorgd. Dus je kan weinig meer doen behalve zelf beslissen wat je nog wilt doen(compenseren als coulance of zeggen dat men het zelf moet uitzoeken met Online Betaalservice. Alleen dat laatste moet je uitkijken. Want anders ben je jouw bedrag kwijt terwijl de T&T aangeeft dat het bezorgd is ).
Voor verkoop via Marktplaats zou ik echt DHL aanraden. Ja. Mensen klagen over slechte service. Maar DHL kan je nog via T&T bijhouden waar het pakket is. Ook kan de koper aanpassen om de zending bij een afhaalpunt te laten bezorgen als ze slechte ervaring met de bezorger hebben. Met PostNL zie je gewoon niets met de T&T. Want tegenwoordig verwerkt de T&T automatisch naar "Pakket is bezorgd", omdat ze er vanuit gaan dat het ook bezorgd is door de postbode. Postbodes scannen de pakjes niet meer.
Edit:
Ook vermoed ik dat webwinkels misschien binnenkort ook naar DHL overstappen als ze iets met brievenbuspakje versturen. Want PostNL haalt het niet meer om de volgende dag te bezorgen op bepaalde gebieden. En op een gegeven moment zal het mij ook niet eens verbazen dat dit straks overal(in heel Nederland) een ding zal zijn .
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Ik heb woensdag een spel via marktplaats verkocht.
Netjes in bubbelenvelop. Koper foto gemaild met track en tracé.
Track en trace geeft aan dat het spel donderdag geleverd is.
Koper geeft gisteren aan dat het niet geleverd is.
Wat is nu netjes om te doen. Deel terugstorten. Volledig bedrag terugstorten. Of gewoon aangeven dat het altijd eigen risico is.
Heb +100 feedback op marktplaats en nooit meegemaakt eigenlijk. Terwijl een pakje natuurlijk altijd zoek kan raken.
Wel vaag dat hij op afgeleverd staat.
Gepost door: EPMD op 14-09-2024 19:34
Netjes in bubbelenvelop. Koper foto gemaild met track en tracé.
Track en trace geeft aan dat het spel donderdag geleverd is.
Koper geeft gisteren aan dat het niet geleverd is.
Wat is nu netjes om te doen. Deel terugstorten. Volledig bedrag terugstorten. Of gewoon aangeven dat het altijd eigen risico is.
Heb +100 feedback op marktplaats en nooit meegemaakt eigenlijk. Terwijl een pakje natuurlijk altijd zoek kan raken.
Wel vaag dat hij op afgeleverd staat.
Gepost door: EPMD op 14-09-2024 19:34
Heb je in de advertentie of tijdens de afhandeling aangeven dat verzenden op eigen risico is? Heb je dat niet gedaan ben je als verkoper verantwoordelijk.
PSN: Techmode Xbox Live: PSTechmodePS
Geef ik eigenlijk nooit aan (misschien beter om dat vanaf nu wel te gaan doen).
Weet uiteraard dat het altijd mis kan gaan tijdens het verzenden. Maar ik verkoop al jaren op marktplaats, budgetgaming, en tweakers.
En in die +10 jaar dat ik verkoop. Is er misschien 2 of 3 keer een pakket niet aangekomen.
Koper heeft trouwens betaald via een marktplaats betaalverzoek. Maar hij heeft kopersbescherming niet geactiveerd. Dan staat het geld meteen op de rekening van de verkoper. En is hij als koper niet beschermd. En al had hij wel kopersbescherming geactiveerd. Voor marktplaats is de track en trace leidend. En die geeft aan dat het pakket is afgeleverd.
Koper heeft trouwens ook +100 positieve reviews. Dus hij zal ook wel niet uit zijn nek lullen. Ga hem in ieder geval de helft terugbetalen. Mocht hij het na een week nog niet hebben ontvangen. Kijken wat hij ervan vind.
Voelt voor mj ook vervelend aan natuurlijk. Ook al weet ik dat ik er zelf weinig aan kan doen.
Geen idee of jij de envelop met de hand hebt geschreven, maar het kan dus wel eens voorkomen dat zo’n sorteermachine een ietwat slordige C aanziet voor een G of een J voor een V, etc.
Geef kip
Quote:
Damn, op dit punt is er een verschil met het Belgisch recht (althans, zolang het nieuw Belgisch BW niet voor een verandering heeft gezorgd): in België ligt het risico bij de koper van zodra beide partijen akkoord gaan over de verkoop. Maar niet in Nederland dus; tot de levering zit je goed als koper! Hier is een interessant artikel over de kwestie.
Heb je in de advertentie of tijdens de afhandeling aangeven dat verzenden op eigen risico is? Heb je dat niet gedaan ben je als verkoper verantwoordelijk.
Gepost door: Techmode op 14-09-2024 22:26
Gepost door: Techmode op 14-09-2024 22:26
Quote:
[..]Damn, op dit punt is er een verschil met het Belgisch recht (althans, zolang het nieuw Belgisch BW niet voor een verandering heeft gezorgd): in België ligt het risico bij de koper van zodra beide partijen akkoord gaan over de verkoop. Maar niet in Nederland dus; tot de levering zit je goed als koper! Hier is een interessant artikel over de kwestie.
Gepost door: Dracquiteur op 14-09-2024 23:07
Gepost door: Dracquiteur op 14-09-2024 23:07
geld natuurlijk alleen bij particulieren, bij winkels is de verkoper altijd verantwoordelijk (zie sommige bedrijven in hun voorwaarden zeggen dat het risico bij de koper ligt, maar dat mag natuurlijk niet)
Tevens wil ik de koper, altijd wel tegemoet komen, maar ligt meer aan hoeveel reviews hij heeft, hoe hij reageert enz. Maar om gezeik te verkomen, moet ik mij hedendaags ook indekken.
PSN: Techmode Xbox Live: PSTechmodePS
.
Quote:
Zet t altijd in je tekst dat de koper t risico draagt en bied geen kopersbescherming aan: de hoeveelheid verkopers die geen kopersbescherming aanbiedt is sinds de nieuwe DAC7 handhaving explosief gestegen, Marktplaats probeert dit te counteren door je geen optie te geven de kopersbescherming uit te zetten als verkoper maar dit kan met een omweg alsnog.
Gepost door: Zienobleejd op 14-09-2024 23:34
Gepost door: Zienobleejd op 14-09-2024 23:34
Hoe kun je dit met een omweg uitzetten dan? Ik zag laatst dat het dus inderdaad niet meer uit te zetten is, wat me een beetje tegen het harnas ingaat.
Quote:
Als verkoper kan je het volgens mij niet meer uitzetten. Vooral als jij een betaalverzoek aanmaakt of Direct Kopen gebruikt.[..]
Hoe kun je dit met een omweg uitzetten dan? Ik zag laatst dat het dus inderdaad niet meer uit te zetten is, wat me een beetje tegen het harnas ingaat.
Gepost door: Kalladar op 15-09-2024 08:12
Hoe kun je dit met een omweg uitzetten dan? Ik zag laatst dat het dus inderdaad niet meer uit te zetten is, wat me een beetje tegen het harnas ingaat.
Gepost door: Kalladar op 15-09-2024 08:12
De koper kan een betaalverzoek aanmaken zonder de Kopersbescherming aan te zetten. Maar dat ligt dus aan de koper zelf of men de Kopersbescherming wel/niet wilt gebruiken. Vaak merk ik dat de kopers daar wel behoefte aan hebben, ondanks dat ze meer zullen betalen.
Enige uitweg om het echt compleet niet te hebben, is dus de betalingen via Tikkie laten verlopen. Want dan zit Marktplaats niet tussen de betalingen. Maar ja, het ligt er ook maar net of je kopers hebt die een Tikkie betaalverzoek prima vinden. Zelfs mensen hier zouden niet eens iets bij MP kopen als de koper geen betaalverzoek via Marktplaats aanbiedt.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Hoe kun je dit met een omweg uitzetten dan? Ik zag laatst dat het dus inderdaad niet meer uit te zetten is, wat me een beetje tegen het harnas ingaat.
Gepost door: Kalladar op 15-09-2024 08:12
Hoe kun je dit met een omweg uitzetten dan? Ik zag laatst dat het dus inderdaad niet meer uit te zetten is, wat me een beetje tegen het harnas ingaat.
Gepost door: Kalladar op 15-09-2024 08:12
Quote:
Ik maak altijd gebruik van de app. Als ik een advertentie aanmaak, zie ik gelijk de banner ‘je handelt met Kopersbescherming’. Ik kan deze optie dan niet uitzetten. Nog wat tests gedaan. Mijn workaround is om eerst te kiezen voor Ophalen. En wanneer de advertentie geplaatst is te kiezen voor Ophalen of verzenden. Dan krijg ik wel de optie voor Kopersbescherming.
Gepost door: Meesje op 06-07-2024 13:48
Ik maak altijd gebruik van de app. Als ik een advertentie aanmaak, zie ik gelijk de banner ‘je handelt met Kopersbescherming’. Ik kan deze optie dan niet uitzetten. Nog wat tests gedaan. Mijn workaround is om eerst te kiezen voor Ophalen. En wanneer de advertentie geplaatst is te kiezen voor Ophalen of verzenden. Dan krijg ik wel de optie voor Kopersbescherming.
Gepost door: Meesje op 06-07-2024 13:48
#team ☕ #team 🍕 + 🍍
Overigens heb ik nu ook een leuk tafereel op vinted. Koper meld een probleem, pakket is leeg aangekomen (bubbelenvelop met switch game). Stuurt dat het pakket open gescheurd is en er niks in zit, en er op het pakket is geschreven dat het 27-8-24 op het pakketpunt is aangekomen en dit probleem werd gisteren gemeld toen hij het had ontvangen.
Ik heb het vermoeden dat deze persoon wel liegt. Waarom? Je ziet toch als je het pakket ophaalt dat het open gescheurt is en leeg is. Waarom accepteer je het dan bij het pakketpunt en neem je het nog mee naar huis? Je hoort dan foto's te maken bij het pakketpunt en het pakket niet te accepteren volgens vinted regels. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat er een aankomstdatum op een pakket word geschreven bij een pakketpunt, en zou het betekenen dat het meer dan 2 weken op het pakketpunt heeft gelegen wat onmogelijk is want met de bezorger die hij koos word het na een week retour gestuurd, en is het pas gisteren of eergisteren als aangekomen op pakketpunt gemarkeerd. Ook heeft hij maar 3 reviews, de laatste van 23 maanden geleden. Dat wil niet perse iets zeggen maar het voelt wel minder betrouwbaar dan iemand die regelmatig iets koopt of verkoopt.
Ik kan helaas de tracking gegevens niet meer zien, of het na de 27e nog door een postbedrijf buiten het pakketpunt is gescand. Maar heb wel contact opgenomen met vinted dat ik dit een heel sterk verhaal vind en benieuwd ben wat zij oordelen.
Ben ik hier misschien te ver aan het zoeken? Ik heb de persoon nog gevraagd waarom hij het lege pakket mee heeft genomen vanuit het pakketpunt, daar komt geen reactie op (wel gelezen).
People say nothing is impossible, but I do nothing every day 🐻
Quote:
Net even uitgeprobeerd. En dat is inderdaad een omweg. Je moet eerst Ophalen selecteren. En dan na het plaatsen van de advertentie, de advertentie aanpassen en dan is Kopersbescherming optioneel. Nooit de reactie gezien .[..]
[..]
Gepost door: DQMJ op 15-09-2024 08:34
[..]
Gepost door: DQMJ op 15-09-2024 08:34
Ben wel benieuwd hoelang Marktplaats dit nog mogelijk maakt .
Edit:
Quote:
Als je de label nog hebt bewaard op jouw toestel of PC(gedownload of onder geschiedenis), dan kan je de T&T code uit dat label halen en op de website van de bezorgdienst checken.Ik heb meegemaakt dat ik hier een game kocht van iemand die ook als bezorgd werd gemarkeerd maar heb nooit een pakketje ontvangen. Brievenbuspakket met postnl overigens. Diegene was zo lief mij de helft terug te betalen wat absoluut niet nodig was maar ik waardeerde dat vertrouwen wel heel erg. Dat is iets wat je ook nog kunt overwegen als je het vermoeden hebt dat de ontvanger niet uit zijn nek lult.
Overigens heb ik nu ook een leuk tafereel op vinted. Koper meld een probleem, pakket is leeg aangekomen (bubbelenvelop met switch game). Stuurt dat het pakket open gescheurd is en er niks in zit, en er op het pakket is geschreven dat het 27-8-24 op het pakketpunt is aangekomen en dit probleem werd gisteren gemeld toen hij het had ontvangen.
Ik heb het vermoeden dat deze persoon wel liegt. Waarom? Je ziet toch als je het pakket ophaalt dat het open gescheurt is en leeg is. Waarom accepteer je het dan bij het pakketpunt en neem je het nog mee naar huis? Je hoort dan foto's te maken bij het pakketpunt en het pakket niet te accepteren volgens vinted regels. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat er een aankomstdatum op een pakket word geschreven bij een pakketpunt, en zou het betekenen dat het meer dan 2 weken op het pakketpunt heeft gelegen wat onmogelijk is want met de bezorger die hij koos word het na een week retour gestuurd, en is het pas gisteren of eergisteren als aangekomen op pakketpunt gemarkeerd. Ook heeft hij maar 3 reviews, de laatste van 23 maanden geleden. Dat wil niet perse iets zeggen maar het voelt wel minder betrouwbaar dan iemand die regelmatig iets koopt of verkoopt.
Ik kan helaas de tracking gegevens niet meer zien, of het na de 27e nog door een postbedrijf buiten het pakketpunt is gescand. Maar heb wel contact opgenomen met vinted dat ik dit een heel sterk verhaal vind en benieuwd ben wat zij oordelen.
Ben ik hier misschien te ver aan het zoeken? Ik heb de persoon nog gevraagd waarom hij het lege pakket mee heeft genomen vanuit het pakketpunt, daar komt geen reactie op (wel gelezen).
Gepost door: SillySly op 15-09-2024 08:47
Overigens heb ik nu ook een leuk tafereel op vinted. Koper meld een probleem, pakket is leeg aangekomen (bubbelenvelop met switch game). Stuurt dat het pakket open gescheurd is en er niks in zit, en er op het pakket is geschreven dat het 27-8-24 op het pakketpunt is aangekomen en dit probleem werd gisteren gemeld toen hij het had ontvangen.
Ik heb het vermoeden dat deze persoon wel liegt. Waarom? Je ziet toch als je het pakket ophaalt dat het open gescheurt is en leeg is. Waarom accepteer je het dan bij het pakketpunt en neem je het nog mee naar huis? Je hoort dan foto's te maken bij het pakketpunt en het pakket niet te accepteren volgens vinted regels. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat er een aankomstdatum op een pakket word geschreven bij een pakketpunt, en zou het betekenen dat het meer dan 2 weken op het pakketpunt heeft gelegen wat onmogelijk is want met de bezorger die hij koos word het na een week retour gestuurd, en is het pas gisteren of eergisteren als aangekomen op pakketpunt gemarkeerd. Ook heeft hij maar 3 reviews, de laatste van 23 maanden geleden. Dat wil niet perse iets zeggen maar het voelt wel minder betrouwbaar dan iemand die regelmatig iets koopt of verkoopt.
Ik kan helaas de tracking gegevens niet meer zien, of het na de 27e nog door een postbedrijf buiten het pakketpunt is gescand. Maar heb wel contact opgenomen met vinted dat ik dit een heel sterk verhaal vind en benieuwd ben wat zij oordelen.
Ben ik hier misschien te ver aan het zoeken? Ik heb de persoon nog gevraagd waarom hij het lege pakket mee heeft genomen vanuit het pakketpunt, daar komt geen reactie op (wel gelezen).
Gepost door: SillySly op 15-09-2024 08:47
Dit soort dingen zijn helaas wel dingen waar Vinted makkelijk misbruikt kan worden. Enige tip wat ik kan geven, is dat wanneer je iets opstuurt, vooraf nog foto's van het pakket maakt. Dus foto van hoe de item in het pakket zou zitten, foto van dat het is ingepakt, foto met de label erop. Want dan heb je bewijs van hoe jouw pakket was ingepakt en wat erin moest zitten. Anders krijg je zo'n discussie van "Er zat niks in.", "Maar er zat wel wat in!!".
Overigens kan Vinted ook zien wanneer het pakket bij een afleverpunt is aangekomen. Dus als er staat dat het gisteren/eergisteren bij een afhaalpunt is afgeleverd, dan kunnen ze dit ook zien. Hiermee kan je nog de vraagtekens zetten waardoor Vinted het misschien ook apart kan vinden. Alleen het probleem blijft nog, als Vintend niet meedenkt, dat de persoon zegt dat er niets in het pakket zat. Dus je moet dan met bewijzen e.d. komen.
Ben wel benieuwd om wat voor persoon het gaat. Gaat het om een Franse koper? Van wat ik weet, is dat Fransen vaak op Vinted
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
[..]
Net even uitgeprobeerd. En dat is inderdaad een omweg. Je moet eerst Ophalen selecteren. En dan na het plaatsen van de advertentie, de advertentie aanpassen en dan is Kopersbescherming optioneel. Nooit de reactie gezien .
Ben wel benieuwd hoelang Marktplaats dit nog mogelijk maakt .
Net even uitgeprobeerd. En dat is inderdaad een omweg. Je moet eerst Ophalen selecteren. En dan na het plaatsen van de advertentie, de advertentie aanpassen en dan is Kopersbescherming optioneel. Nooit de reactie gezien .
Ben wel benieuwd hoelang Marktplaats dit nog mogelijk maakt .
Yes, en er is nog een andere optie: op Ophalen laten staan en in de advertentie zetten dat je wel aan verzenden doet, simpel. Vervolgens kan je of een tikkie sturen of zelfs via Marktplaats betaalverzoekjes zakendoen en daar vervolgens kiezen voor "ophalen" ipv een verzendlabel te kopen.
.
Gebruikt kan in principe alles zijn terwijl "zo goed als nieuw" min of meer suggereert dat iets net uit de winkel komt. Bij Vinted heb je tenminste nog "heel goed".
Quote:
[..]
Net even uitgeprobeerd. En dat is inderdaad een omweg. Je moet eerst Ophalen selecteren. En dan na het plaatsen van de advertentie, de advertentie aanpassen en dan is Kopersbescherming optioneel. Nooit de reactie gezien .
Ben wel benieuwd hoelang Marktplaats dit nog mogelijk maakt .
Edit:
[..]
Als je de label nog hebt bewaard op jouw toestel of PC(gedownload of onder geschiedenis), dan kan je de T&T code uit dat label halen en op de website van de bezorgdienst checken.
Dit soort dingen zijn helaas wel dingen waar Vinted makkelijk misbruikt kan worden. Enige tip wat ik kan geven, is dat wanneer je iets opstuurt, vooraf nog foto's van het pakket maakt. Dus foto van hoe de item in het pakket zou zitten, foto van dat het is ingepakt, foto met de label erop. Want dan heb je bewijs van hoe jouw pakket was ingepakt en wat erin moest zitten. Anders krijg je zo'n discussie van "Er zat niks in.", "Maar er zat wel wat in!!".
Overigens kan Vinted ook zien wanneer het pakket bij een afleverpunt is aangekomen. Dus als er staat dat het gisteren/eergisteren bij een afhaalpunt is afgeleverd, dan kunnen ze dit ook zien. Hiermee kan je nog de vraagtekens zetten waardoor Vinted het misschien ook apart kan vinden. Alleen het probleem blijft nog, als Vintend niet meedenkt, dat de persoon zegt dat er niets in het pakket zat. Dus je moet dan met bewijzen e.d. komen.
Ben wel benieuwd om wat voor persoon het gaat. Gaat het om een Franse koper? Van wat ik weet, is dat Fransen vaak op Vinted kopers oplichten .
Gepost door: Xor op 15-09-2024 08:49
Net even uitgeprobeerd. En dat is inderdaad een omweg. Je moet eerst Ophalen selecteren. En dan na het plaatsen van de advertentie, de advertentie aanpassen en dan is Kopersbescherming optioneel. Nooit de reactie gezien .
Ben wel benieuwd hoelang Marktplaats dit nog mogelijk maakt .
Edit:
[..]
Als je de label nog hebt bewaard op jouw toestel of PC(gedownload of onder geschiedenis), dan kan je de T&T code uit dat label halen en op de website van de bezorgdienst checken.
Dit soort dingen zijn helaas wel dingen waar Vinted makkelijk misbruikt kan worden. Enige tip wat ik kan geven, is dat wanneer je iets opstuurt, vooraf nog foto's van het pakket maakt. Dus foto van hoe de item in het pakket zou zitten, foto van dat het is ingepakt, foto met de label erop. Want dan heb je bewijs van hoe jouw pakket was ingepakt en wat erin moest zitten. Anders krijg je zo'n discussie van "Er zat niks in.", "Maar er zat wel wat in!!".
Overigens kan Vinted ook zien wanneer het pakket bij een afleverpunt is aangekomen. Dus als er staat dat het gisteren/eergisteren bij een afhaalpunt is afgeleverd, dan kunnen ze dit ook zien. Hiermee kan je nog de vraagtekens zetten waardoor Vinted het misschien ook apart kan vinden. Alleen het probleem blijft nog, als Vintend niet meedenkt, dat de persoon zegt dat er niets in het pakket zat. Dus je moet dan met bewijzen e.d. komen.
Ben wel benieuwd om wat voor persoon het gaat. Gaat het om een Franse koper? Van wat ik weet, is dat Fransen vaak op Vinted kopers oplichten .
Gepost door: Xor op 15-09-2024 08:49
Het gaat inderdaad om een fransoos, maar dit is de eerste keer in 3 jaar dat ik dit meemaak met vinted en verkoop regelmatig aan fransen. Het scheelt dat het pakket echt duidelijk kapotgescheurd is, dus niet dat ik een leeg pakket verstuurd heb. Dat zegt de koper ook niet maar heb wel het idee dat het een oplichter is.
Ik moet nog ergens het label hebben, zal zometeen eens proberen of ik kan vinden welke het was. Bedankt voor de tip.
Edit: helaas na 21 augustus niet meer gescant door homerr, onderweg naar land van bestemming is het laatste dat er staat. Vermoed dat het aan een andere bezorgdienst is overgedragen toen.
People say nothing is impossible, but I do nothing every day 🐻